Portal V10 » Aktualności » Jak pierwszy Golf z silnikiem diesla wypada na tle obecnej generacji niemieckiego samochodu?
Jak pierwszy Golf z silnikiem diesla wypada na tle obecnej generacji niemieckiego samochodu?
2011-05-03 - A. Miklewska Tagi: Volkswagen, Volkswagen Golf, Volkswagen Golf GTD, Hatchback
W 1976 roku, zaledwie dwa lata po wprowadzeniu pierwszego Golfa Mk1 do produkcji, Volkswagen zaprezentował model z silnikiem diesla. Golf D napędzany był 1,5-litrowym, czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym, który miał 50 KM przy 5.000 rpm i 80 Nm momentu obrotowego przy 3.000 rpm. Najbardziej ekonomiczny Golf swoich czasów spalał 6,5 l/100 km. Rozpędzał się od 0 do 100 km/h w 19 sekundy i mógł jechać z maksymalną prędkością 141 km/h.
Najbardziej przyjazdy dla środowiska Golf (Bluemotion) ma pod maską 1,6-litrowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik, który ma 105 KM przy 4.400 rpm i 250 Nm momentu obrotowego pomiędzy 1.500 rpm, a 2.500 rpm. Auto to pali jedynie 3,8 l/100 km i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest wyceniana na 190 km/h.
Dla tych, który mogą poświęcić większą ilość paliwa na rzecz zwiększenia wydajności, Volkswagen oferuje wersję Golf GTD, która jest napędzana 2,0-litrowym, turbodoładowanym silnikiem, o mocy 170 KM przy 4.200 rpm i z momentem obrotowym wynoszącym 350 Nm, dostępnym od 1.750 rpm do 2.500 rpm. Golf GTD Mk6 wyposażony w sześciobiegową, manualną skrzynię rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy i może jechać z prędkością 222 km/h. Co ciekawe, pali jedynie 5,1 l/100 km.
VW Golf VI na reklamie
Z biegiem lat Volkswagen Group zainwestował sporo pieniędzy w rozwój technologii i obecnie osoby, które kupują szóstą generację Golfa mogą wybrać spośród różnych jednostek napędowych. Silniki wysokoprężne dostępne są w przedziale mocy od 105 KM do 170 KM. Wyniki te są imponujące, gdy porównamy je do oryginalnego Golfa D z 1976 roku.
Golf Mk6 w stosunku do pierwszego modelu zwiększył swoje rozmiary, stał się bardziej bezpieczny i lepiej wyposażony. Ponadto, którąkolwiek wersję silnikową się wybierze będzie ona bardzie ekonomiczna niż oryginalny Golf D.Najbardziej przyjazdy dla środowiska Golf (Bluemotion) ma pod maską 1,6-litrowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik, który ma 105 KM przy 4.400 rpm i 250 Nm momentu obrotowego pomiędzy 1.500 rpm, a 2.500 rpm. Auto to pali jedynie 3,8 l/100 km i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest wyceniana na 190 km/h.
Volkswagen Golf VI GTD
Jak widać z powyższych danych, technologia poszła mocno do przodu. Pomimo znacznego wzrostu mocy samochody obecnej generacji palą mniej i są bezpieczniejsze. Aż strach pomyśleć czym będziemy jeździć po drogach za kilkanaście lat.
źródło: carscoop
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
Jak pierwszy Golf z silnikiem diesla wypada na tle obecnej generacji niemieckiego samochodu?
Jak pierwszy Golf z silnikiem diesla wypada na tle obecnej generacji niemieckiego samochodu?
michl 2011-05-03 13:45
ten golf z 76 go to bylo auto na lata, 50 KM wyciagniete z pojemnosci 1.5 pozwalalo na bezawaryjna jazde przez lata. Dzisiaj pojemnosc jest podobna, tylko ze silniki sa wyzylowane na maksa przez co te auta to tak naprawde jednorazowki
Jak pierwszy Golf z silnikiem diesla wypada na tle obecnej generacji niemieckiego samochodu?
Toolbox 2011-05-04 07:28
Tylko Kolego weź pod uwagę, że kiedyś auta były dobrem mocno luksusowym i taki Golf I musiał starczyć na 10-15 lat eksploatacji, a teraz kiedy ludzie wymieniają auto co 2-4 lata taka trwałość nie jest istotna. Wolę te dzisiejsze 170 KM i poziom bezpieczeństwa niż te 50 KM i jeżdżenie 15 lat tym samym autem
Jak pierwszy Golf z silnikiem diesla wypada na tle obecnej generacji niemieckiego samochodu?
umar77 2011-05-04 20:25
michl wyżyłowane to są jeżeli ze 170KM wyciągniesz 150-300KM bo też się tak zdarza a teraz producentów dobija ekologia musza zmniejszać emisję spalin bo taki wymóg dlatego też jest jak jest, ciekawe jakby do takiego golfa wsadzili silnik 2,0 BluTDi który już na dzisiaj spełnia nowe normy Euro6 i ma niskie spalanie, ale przypuszczam że jeżeli nie w Golfie VI to w przyszłym roku w Golfie VII napewno taki motor z filtrem SCR zobaczymy
Jak pierwszy Golf z silnikiem diesla wypada na tle obecnej generacji niemieckiego samochodu?
Toolbox 2011-05-07 08:00
Z silnika 2,0 TDI spokojnie możnaby wyciągnąć 200 KM w wersji seryjnej ale tak naprawdę po co? przyspieszenie wzrośnie o 0,5 sekundy, moment obrotowy o kolejne 70 Nm co już jest niepotrzbne przy momencie wersji 170 KM, więc co osiągniemy jeszcze zwiększając moc? NIC
Podobne: Jak pierwszy Golf z silnikiem diesla wypada na tle obecnej generacji niemieckiego samochodu?
Volkswagen Golf R, GTI i GTD z diodowymi lampami tylnymi »
Nowy Volkswagen Golf VI GTD na video »
Nowy Volkswagen Golf VI GTD debiutuje w Lipsku »
Nowy Volkswagen Golf GTD - GTI dla oszczędnych »
Podobne galerie: Jak pierwszy Golf z silnikiem diesla wypada na tle obecnej generacji niemieckiego samochodu?
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Volkswagen
Galerie zdjęć
Newsletter