Portal V10 » Prezentacje / testy » Jeep Renegade 2.0 MJD Night Eagle - Wyróżnij się w mieście - nasz test
Jeep Renegade 2.0 MJD Night Eagle - Wyróżnij się w mieście - nasz test
2017-08-31 - P. Mokwiński Tagi: Test, Jeep Renegade, Jeep
Nie potrzeba 300 koni mechanicznych i efektownych spojlerów by skutecznie wyróżnić się z tłumu. W przypadku Jeepa wystarczy zdecydować się na limitowaną wersję Night Eagle. Ponadto, to jeden z tańszych i dość skutecznych samochodów sprawnie poruszających się w terenie. Ze 120-konnym dieslem potrafi być też oszczędny.
Pod włoskimi skrzydłami, Jeep zdaje się nabierać rozpędu. Rozszerza się nie tylko oferta, lecz również mnogość dostępnych wersji i konfiguracji kolorystycznych. Specyfikacja Night Eagle zdaje się to potwierdzać. W testowanym przypadku obejmuje ciekawy, matowy lakier Volcano Sand (biały, żółty i czarny w alternatywie), utrzymane w podobnym tonie, 17-calowe, aluminiowe obręcze, a także stosowne oznaczenia modelu.
Do tego warto wspomnieć o obramowaniu grilla i logo producenta w odcieniu satynowej szarości. Reszta detali pozostaje spójna z podstawowymi odmianami. Mamy więc do czynienia z dwubryłowym, wyrazistym nadwoziem o długości 427 centymetrów. Szerokość wynosi 180,5, wysokość 167, a rozstaw osi 257 cm. Uroku dodają wydatne relingi i lotka przytwierdzona do szczytu pokrywy bagażnika. Warto pamiętać, by karoserię myć na ręcznych myjniach. Szczotki mogą przyspieszyć zużycie lakieru i miejscami go wypolerować.
W klasie kompaktowych crossoverów, Jeep nie ma się czego wstydzić. Wewnątrz wygospodarowano sporo przestrzeni dla czterech pasażerów. Materiałową tapicerką obito fotele, które okazują się wygodne w dłużej trasie. Brak im przyzwoitego podparcia bocznego, ale Renegade nie zachęca do pokonywania zakrętów na granicy przyczepności. Za kierownicą siedzi się stosunkowo wysoko, a widoczność w każdym kierunku nie pozostawia wiele do życzenia. Spora powierzchnia przeszklona dostarcza też do kabiny wiele światła. Pomaga też opcjonalny, dwuczęściowy i otwierany dach panoramiczny. Na kanapie miejsca wystarczy rosłym pasażerom. Nie brakuje go na wysokości ramion, przed kolanami i nad głowami.Bagażnik w bazowej konfiguracji ma 351 litrów. Wystarczy jednak złożyć asymetryczne oparcie, by zyskać dostęp do 1297 litrów. Wynik nie zachwyca, ale kufer nadrabia foremnym kształtem i licznymi uchwytami ułatwiającymi bezpieczne przewożenie przedmiotów. Deskę rozdzielczą wykonano solidnymi i miejscami twardymi tworzywami. Sam projekt jest czytelny i nie nastręcza trudności podczas lokalizowania pożądanych funkcji. Analogowe zegary są czytelne, podobnie jak wskazania komputera pokładowego umieszczone między nimi.W kwestii przydatnych wydatków, możemy liczyć na podgrzewane siedziska i koło kierownicy, dwustrefową klimatyzację automatyczną, tempomat i dotykowy ekran o przekątnej 5 cali. W alternatywie pozostaje jeszcze większy, 6,5-calowy, ale wymagający dopłaty w wysokości 6050 złotych. Warto pomyśleć natomiast o kamerze cofania 1320 złotych i dodatkowym porcie USB za 280 zł. Zastrzeżenia mamy natomiast do funkcjonalnych schowków. W drzwiach nie zmieści się 1,5-litrowa butelka.120-konny diesel o pojemności dwóch litrów do najszybsza i jednocześnie najtańsza droga do wyposażenia Jeepa w napęd na obie osie. Ma 350 Nm i sprzężono go z 6-stopniową skrzynią manualną. Do setki przyspiesza w 10,2 sekundy i rozpędza się do 182 km/h. Ma niezłą elastyczność i cechuje się rozsądnym zużyciem paliwa. W mieście nietrudno uzyskać wyniki na poziomie 7-8 litrów. Podobnie na autostradzie. Zdecydowanie lepiej jest w spokojnej trasie, gdy na ekranie komputera pokładowego pokażą się wartości ledwie przekraczające 5 litrów. Crossoverowi nie brakuje tchu aż do 130-140 km/h. Później dostaje lekkiej zadyszki.Zawieszenie zestrojono komfortowo i neutralnie. Auto pewnie zachowuje się na asfalcie, ale też potrafi wiele w terenie. Prześwit wynoszący blisko 20 centymetrów wespół z zadowalającymi parametrami off-roadowymi sprawia, że to najdzielniejszy pojazd na nieutwardzonych drogach w swoim segmencie. Kąt zejścia wynosi 30 stopni, a natarcia 20. Do tego należy doliczyć napęd na obie osie wykorzystujący sprzęgło elektromagnetyczne. Szutrowe drogi, błotniste koleiny i piaszczyste podłoże nie stanowią dla Jeepa większego problemu. Na asfalcie przekonuje komfortem filtrowania nierówności i względną ciszą w kabinie do 140 km/h. Konstruktorzy mogliby nieco lepiej wyciszyć wysokoprężny motor.100 100 złotych kosztuje 120-konny Renegade z 2.0 MJD pod maską. W standardzie dostajemy napęd na obie osie i manualną, 6-biegową przekładnię. Egzemplarz widoczny na zdjęciach to wydatek na poziomie około 125 tysięcy zł. Porównując do rywali, jedynie budżetowa Dacia Duster i bliźniaczy Fiat 500X mają niższą cenę. Japońska, niemiecka i francuska konkurencja wymaga wysupłania z kieszeni przynajmniej kilkunastu tysięcy złotych więcej.
Podstawowe dane techniczne:
Jeep Renegade 2.0 MJD 4x4 Night Eagle
Silnik: 1956 cm3
Moc: 120 KM przy 3750 obr./min
Moment obrotowy: 350 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 6-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4236/1805/1667 mm
Rozstaw osi: 2570 mm
Masa własna: 1502 kg
Średnia emisja CO2: 128 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 10,2 sekundy
Prędkość maksymalna: 182 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 6 (7,7 w teście)
Trasa: 4,6 (5,8 w teście)
Cykl mieszany: 5,1 (6,6 w teście)
Podstawowe dane techniczne:
Jeep Renegade 2.0 MJD 4x4 Night Eagle
Silnik: 1956 cm3
Moc: 120 KM przy 3750 obr./min
Moment obrotowy: 350 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 6-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4236/1805/1667 mm
Rozstaw osi: 2570 mm
Masa własna: 1502 kg
Średnia emisja CO2: 128 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 10,2 sekundy
Prędkość maksymalna: 182 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 6 (7,7 w teście)
Trasa: 4,6 (5,8 w teście)
Cykl mieszany: 5,1 (6,6 w teście)
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Jeep Renegade 2.0 MJD Night Eagle - Wyróżnij się w mieście - nasz test
Podobne: Jeep Renegade 2.0 MJD Night Eagle - Wyróżnij się w mieście - nasz test
Jeep pracuje nad konkurentem dla Suzuki Jimny »
Jeep Renegade PHEV pokaże swoje możliwości podczas Turin Auto Show 2019 »
Jeep Renegade PHEV trafi do sprzedaży w 2020 roku »
2018 Jeep Renegade - ile zapłacimy? »
Podobne galerie: Jeep Renegade 2.0 MJD Night Eagle - Wyróżnij się w mieście - nasz test
Next Door Nikki i Jeep Commander »
Jeep Compass - amerykański SUV w wersji 2019 »
Jeep Cherokee - SUV w ładniejszej odsłonie »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Jeep
Galerie zdjęć
Newsletter