Portal V10 » Aktualności » Jubileuszowe Ferrari Scaglietti Sessanta
Jubileuszowe Ferrari Scaglietti Sessanta
2007-07-04 - R. Branson Tagi:
Rok 2007 jest dla Ferrari wyjątkowy. Upływa właśnie 60 lat od założenia przez Enzo Ferrari legendarnej marki z Maranello. Z tej okazji zaprezentowano limitowaną wersję modelu Scaglietti Sessanta (wł. Sześćdziesiąt).
Model jubileuszowy wyróżnia dwubarwne malowanie nawiązujące do luksusowych aut GT Ferrari sprzed lat. Dostępne są dwa zestawienia: prezentowany przez nas model pokryty lakierem szaro-czarnym Grigio Scuro/Nero, oraz w dwóch odcieniach czarnego Micalizatto/Nero Daytona. Oprócz karoserii lakierem pokryto również wnętrza kloszy lamp przednich, dyfuzor, spodnią część nadwozia i obramowanie grilla. Specjalnie dla tej edycji zaprojektowano 19-calowe kute obręcze kół. Wnętrze stanowi przykład kunsztu włoskich rzemieślników. Po otwarciu szerokich drzwi, do zmysłów dociera zapach delikatnej skóry cielęcej w naturalnym ciemnobrązowym kolorze Terra Bruciata. Tym materiałem pokryto niemal każdy element w środku nie wyłączając deski rozdzielczej, słupków, tunelu środkowego, a nawet mocowań pasów bezpieczeństwa! Cztery fotele dodatkowo posiadają stebnowane przeszycia i wytłoczone na zagłówkach logo Ferrari. Dostępna jest także barwiona skóra cielęca w kolorze czarnym z czerwonymi przeszyciami. W aucie zamontowano ogromny przeszkolony panoramiczny dach wykonany w technologii Revocromico. Pozwala on cieszyć się promieniami słońca, jednocześnie nie przepuszczając gorąca do wnętrza pojazdu. Na tunelu środkowym umieszczono metalowe grawerowane tabliczki upamiętniające najważniejsze zwycięstwa Ferrari w F1, oraz specjalną tabliczkę jubileuszową. Limitowana wersja Scaglietti posiada także nowy system Infotainment firmy Bose zawierający system audio, DVD, tuner telewizyjny i kamerę cofania. Każdy egzemplarz seryjnie wyposażono w ceramiczne tarcze hamulcowe i sportową skrzynię półautomatyczną F1.
Wyprodukowane zostanie tylko 60 egzemplarzy tego modelu, z czego 58 trafi do sprzedaży (dwa zostaną w muzeum Ferrari w Maranello). Cena każdego z nich będzie indywidualnie negocjowana ze stałymi klientami firmy. Nie ma więc (na szczęście) możliwości aby któryś z egzemplarzy trafił w niepowołane ręce: np. któregoś z naszych obecnych, lub byłych posłów. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że jednym z warunków przystąpienia do rozmów jest posiadanie co najmniej jednego jubileuszowego modelu Ferrari od nowości.
Może Scaglietti Sessanta nie jest tak rewolucyjne i szybkie jak model F40 powstały w 1987 roku na 40-lecie marki, ale równie ekskluzywne i nieosiągalne nawet dla „zwykłych” posiadaczy Ferrari. I o to właśnie chodzi.
Model jubileuszowy wyróżnia dwubarwne malowanie nawiązujące do luksusowych aut GT Ferrari sprzed lat. Dostępne są dwa zestawienia: prezentowany przez nas model pokryty lakierem szaro-czarnym Grigio Scuro/Nero, oraz w dwóch odcieniach czarnego Micalizatto/Nero Daytona. Oprócz karoserii lakierem pokryto również wnętrza kloszy lamp przednich, dyfuzor, spodnią część nadwozia i obramowanie grilla. Specjalnie dla tej edycji zaprojektowano 19-calowe kute obręcze kół. Wnętrze stanowi przykład kunsztu włoskich rzemieślników. Po otwarciu szerokich drzwi, do zmysłów dociera zapach delikatnej skóry cielęcej w naturalnym ciemnobrązowym kolorze Terra Bruciata. Tym materiałem pokryto niemal każdy element w środku nie wyłączając deski rozdzielczej, słupków, tunelu środkowego, a nawet mocowań pasów bezpieczeństwa! Cztery fotele dodatkowo posiadają stebnowane przeszycia i wytłoczone na zagłówkach logo Ferrari. Dostępna jest także barwiona skóra cielęca w kolorze czarnym z czerwonymi przeszyciami. W aucie zamontowano ogromny przeszkolony panoramiczny dach wykonany w technologii Revocromico. Pozwala on cieszyć się promieniami słońca, jednocześnie nie przepuszczając gorąca do wnętrza pojazdu. Na tunelu środkowym umieszczono metalowe grawerowane tabliczki upamiętniające najważniejsze zwycięstwa Ferrari w F1, oraz specjalną tabliczkę jubileuszową. Limitowana wersja Scaglietti posiada także nowy system Infotainment firmy Bose zawierający system audio, DVD, tuner telewizyjny i kamerę cofania. Każdy egzemplarz seryjnie wyposażono w ceramiczne tarcze hamulcowe i sportową skrzynię półautomatyczną F1.
Może Scaglietti Sessanta nie jest tak rewolucyjne i szybkie jak model F40 powstały w 1987 roku na 40-lecie marki, ale równie ekskluzywne i nieosiągalne nawet dla „zwykłych” posiadaczy Ferrari. I o to właśnie chodzi.
źródło: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Jubileuszowe Ferrari Scaglietti Sessanta
Galerie zdjęć
50. Rajd Madery 2009 - fot. M. Zagórny [36]
Dakar 2010 - najlepsze zdjęcia z tegorocznego rajdu [37]
Newsletter