Portal V10 » Aktualności » KTM X-Bow - pięć nowych wersji na Geneva Motor Show 2009
KTM X-Bow - pięć nowych wersji na Geneva Motor Show 2009
"Ready to Race" to motto firmy KTM dotyczące modelu X-Bow, które doskonale oddaje charakter samochodu i to co można było zobaczyć na stoisku austriackiej marki w Genewie.
W ubiegłym roku KTM Sportcar sprzedało już ponad 400 egzemplarzy modelu X-Bow, dzięki czemu 60-osobowa grupa pracowników w fabryce w Grazu, nie mogła narzekać na nudę. Mimo, że zdolności produkcyjne firmy wynoszą 1000 aut na rok, to ostrożne plany na 2009 rok zakładają sprzedaż 600 samochodów. I to wszystko po tym jak austriacka marka rozwinęła swoją sieć handlowo-serwisową modelu X-Bow i poszerzyła gamę dostępnych wersji, prezentując na Salonie Samochodowym w Genewie pięć wcieleń tego nietypowego pojazdu. Podstawowym modelem w gamie jest X-Bow Street w cenie 49 980 EUR netto. Dzięki zastosowaniu w konstrukcji kabiny i nadwozia wielu elementów wykonanych z włókna węglowego, masa gotowego do drogi auta wynosi zaledwie 790 kg. W wyposażeniu auta znajduje się bezkluczykowy system "Keyless Go", 4-punktowe pasy bezpieczeństwa i regulowana, wielofunkcyjna kierownica. Wersja Clubsport to samochód z homologacją drogową i torową, który kosztuje już 59 980 EUR netto, a jego największymi modyfikacjami są przede wszystkim mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, zmodyfikowane zawieszenie z możliwością regulacji, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, wyścigowy zagłówek, regulowana i zdejmowana, wielofunkcyjna kierownica, a także główny wyłącznik zasilania, ręczna gaśnica i akumulator żelowy. W tym przypadku masa auta wynosi 805 kg.
Kolejną wersją X-Bow jest Superlight w cenie 69 980 EUR netto. Od pozostałych wersji wyróżnia się nadwoziem pokrytym wyłącznie bezbarwnym lakierem, dzięki czemu doskonale widoczne są wszystkie elementy wykonane z włókna węglowego. Ponadto w tej wersji otrzymamy system "Keyless Go", wyczynowe zawieszenie z możliwością regulacji, mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, regulowaną i zdejmowaną, wielofunkcyjną kierownicę, a także osłony kół wykonane z włókna węglowego. Dzięki małej "kuracji odchudzającej", masa auta to zaledwie 785 kg.Specjalną wersją ograniczoną do zaledwie 30 egzemplarzy jest KTM X-Bow ROC Special Edition, nawiązujący do słynnego, odbywającego się co roku "Race of Champions". Konstrukcyjnie model ten jest bliźniaczy do wersji Superlight, a różni się od niego specjalnym malowaniem nadwozia i felg aluminiowych, a ponadto dostarczanym w wyposażeniu standardowym wyścigowym kaskiem firmy Schuberth. W tym przypadku cena auta wynosi 79 980 EUR netto.
Na samym szczycie stoi wersja GT4 z homologacją wyścigową FIA, przeznaczona wyłącznie do zawodów sportowych. Samochód wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, wyścigowe zawieszenie z możliwością regulacji, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, główny wyłącznik prądu, system gaśniczy, żelowy akumulator, wykonane z włókna węglowego boczne osłony, tylny zderzak i zoptymalizowane pod względem aerodynamiki osłony kół. Gotowy do startu w wyścigu samochód waży 825 kg, a jego cena wynosi 82 900 EUR netto.
Dla żądnych adrenaliny właścicieli modelu X-Bow GT4, firma KTM zorganizowała na ten rok cykl wyścigów nazwany "KTM X-Bow Trophy 2009", w którym kierowcy będą mogli rywalizować między sobą na różnych torach wyścigowych. W tym celu austriacka firma przygotowała także specjalny program szkoleń wyścigowych RaceOrange dla obecnych i potencjalnych klientów, a także katalog części zamiennych PowerParts i ubrań PowerWear, stworzonych specjalnie dla X-Bow.
Wszystkie wersje modelu X-Bow mają płaskie, wyścigowe podwozie, przedni spojler i tylny dyfuzor wykonany z aluminium, a także regulowany zestaw pedałów. Do ich napędu służy 4-cylindrowy, 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy TFSI pochodzący z Audi, którego moc 240 KM osiągana jest przy 5500 obr./min, a moment obrotowy o wartości 310 Nm dostępny jest w bardzo szerokim zakresie obrotów, od 2000 do 5500 obr./min. KTM X-Bow to samochód o długości wynoszącej 3738 mm, szerokości 1915 mm, wysokości 1202 mm i rozstawie osi równym 2430 mm, a także przednich i tylnych kołach oddalonych od siebie odpowiednio o 1672 i 1626 mm.
Dzięki takim wymiarom środek ciężkości auta znajduje się zaledwie 390 mm od ziemi, a średnica zawracania wynosi 10,8 m. Zbiornik paliwa o pojemności 40 litrów pozwala na przejechanie w warunkach drogowych ok. 506 km przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 7,9 l/100 km. Z kolei zestaw aerodynamiczny X-Bow pozwala na uzyskanie przy 100 km/h siły docisku wynoszącej z przodu 48 kg, a z tyłu 193 kg. Rozkład masy w aucie między przednią a tylną osią wyraża się stosunkiem 37:63, a przeciążenia uzyskiwane na standardowych oponach sięgają 1.5 g.
W ubiegłym roku KTM Sportcar sprzedało już ponad 400 egzemplarzy modelu X-Bow, dzięki czemu 60-osobowa grupa pracowników w fabryce w Grazu, nie mogła narzekać na nudę. Mimo, że zdolności produkcyjne firmy wynoszą 1000 aut na rok, to ostrożne plany na 2009 rok zakładają sprzedaż 600 samochodów. I to wszystko po tym jak austriacka marka rozwinęła swoją sieć handlowo-serwisową modelu X-Bow i poszerzyła gamę dostępnych wersji, prezentując na Salonie Samochodowym w Genewie pięć wcieleń tego nietypowego pojazdu. Podstawowym modelem w gamie jest X-Bow Street w cenie 49 980 EUR netto. Dzięki zastosowaniu w konstrukcji kabiny i nadwozia wielu elementów wykonanych z włókna węglowego, masa gotowego do drogi auta wynosi zaledwie 790 kg. W wyposażeniu auta znajduje się bezkluczykowy system "Keyless Go", 4-punktowe pasy bezpieczeństwa i regulowana, wielofunkcyjna kierownica. Wersja Clubsport to samochód z homologacją drogową i torową, który kosztuje już 59 980 EUR netto, a jego największymi modyfikacjami są przede wszystkim mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, zmodyfikowane zawieszenie z możliwością regulacji, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, wyścigowy zagłówek, regulowana i zdejmowana, wielofunkcyjna kierownica, a także główny wyłącznik zasilania, ręczna gaśnica i akumulator żelowy. W tym przypadku masa auta wynosi 805 kg.
Na samym szczycie stoi wersja GT4 z homologacją wyścigową FIA, przeznaczona wyłącznie do zawodów sportowych. Samochód wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, wyścigowe zawieszenie z możliwością regulacji, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, główny wyłącznik prądu, system gaśniczy, żelowy akumulator, wykonane z włókna węglowego boczne osłony, tylny zderzak i zoptymalizowane pod względem aerodynamiki osłony kół. Gotowy do startu w wyścigu samochód waży 825 kg, a jego cena wynosi 82 900 EUR netto.
Dla żądnych adrenaliny właścicieli modelu X-Bow GT4, firma KTM zorganizowała na ten rok cykl wyścigów nazwany "KTM X-Bow Trophy 2009", w którym kierowcy będą mogli rywalizować między sobą na różnych torach wyścigowych. W tym celu austriacka firma przygotowała także specjalny program szkoleń wyścigowych RaceOrange dla obecnych i potencjalnych klientów, a także katalog części zamiennych PowerParts i ubrań PowerWear, stworzonych specjalnie dla X-Bow.
Wszystkie wersje modelu X-Bow mają płaskie, wyścigowe podwozie, przedni spojler i tylny dyfuzor wykonany z aluminium, a także regulowany zestaw pedałów. Do ich napędu służy 4-cylindrowy, 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy TFSI pochodzący z Audi, którego moc 240 KM osiągana jest przy 5500 obr./min, a moment obrotowy o wartości 310 Nm dostępny jest w bardzo szerokim zakresie obrotów, od 2000 do 5500 obr./min. KTM X-Bow to samochód o długości wynoszącej 3738 mm, szerokości 1915 mm, wysokości 1202 mm i rozstawie osi równym 2430 mm, a także przednich i tylnych kołach oddalonych od siebie odpowiednio o 1672 i 1626 mm.
Dzięki takim wymiarom środek ciężkości auta znajduje się zaledwie 390 mm od ziemi, a średnica zawracania wynosi 10,8 m. Zbiornik paliwa o pojemności 40 litrów pozwala na przejechanie w warunkach drogowych ok. 506 km przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 7,9 l/100 km. Z kolei zestaw aerodynamiczny X-Bow pozwala na uzyskanie przy 100 km/h siły docisku wynoszącej z przodu 48 kg, a z tyłu 193 kg. Rozkład masy w aucie między przednią a tylną osią wyraża się stosunkiem 37:63, a przeciążenia uzyskiwane na standardowych oponach sięgają 1.5 g.
źródło: KTM; informacja: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
KTM X-Bow - pięć nowych wersji na Geneva Motor Show 2009
Podobne: KTM X-Bow - pięć nowych wersji na Geneva Motor Show 2009
KTM X-Bow oficjalnie zmierza do USA »
KTM X-Bow w edycji specjalnej Black »
Polaris Slingshot - nowy gracz na rynku torowych zabawek »
KTM X-BOW z 5-cylindrowym silnikiem Audi. Będzie wersja cywilna? »
Podobne galerie: KTM X-Bow - pięć nowych wersji na Geneva Motor Show 2009
Audi A3 Sportback - niemiecki hatchback ostry jak nigdy »
Toyota GR Supra - europejska wersja sportowej maszyny »
Toyota Proace City - fotografie dostawczaka »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit KTM
Newsletter
Galerie zdjęć