Portal V10  »  Aktualności  »  KTM X-Bow - pięć nowych wersji na Geneva Motor Show 2009
KTM

KTM X-Bow - pięć nowych wersji na Geneva Motor Show 2009

2009-03-09 - K. Spychalski     Tagi: KTM, KTM X-Bow
"Ready to Race" to motto firmy KTM dotyczące modelu X-Bow, które doskonale oddaje charakter samochodu i to co można było zobaczyć na stoisku austriackiej marki w Genewie.

W ubiegłym roku KTM Sportcar sprzedało już ponad 400 egzemplarzy modelu X-Bow, dzięki czemu 60-osobowa grupa pracowników w fabryce w Grazu, nie mogła narzekać na nudę. Mimo, że zdolności produkcyjne firmy wynoszą 1000 aut na rok, to ostrożne plany na 2009 rok zakładają sprzedaż 600 samochodów. I to wszystko po tym jak austriacka marka rozwinęła swoją sieć handlowo-serwisową modelu X-Bow i poszerzyła gamę dostępnych wersji, prezentując na Salonie Samochodowym w Genewie pięć wcieleń tego nietypowego pojazdu. Podstawowym modelem w gamie jest X-Bow Street w cenie 49 980 EUR netto. Dzięki zastosowaniu w konstrukcji kabiny i nadwozia wielu elementów wykonanych z włókna węglowego, masa gotowego do drogi auta wynosi zaledwie 790 kg. W wyposażeniu auta znajduje się bezkluczykowy system "Keyless Go", 4-punktowe pasy bezpieczeństwa i regulowana, wielofunkcyjna kierownica. Wersja Clubsport to samochód z homologacją drogową i torową, który kosztuje już 59 980 EUR netto, a jego największymi modyfikacjami są przede wszystkim mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, zmodyfikowane zawieszenie z możliwością regulacji, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, wyścigowy zagłówek, regulowana i zdejmowana, wielofunkcyjna kierownica, a także główny wyłącznik zasilania, ręczna gaśnica i akumulator żelowy. W tym przypadku masa auta wynosi 805 kg.
Kolejną wersją X-Bow jest Superlight w cenie 69 980 EUR netto. Od pozostałych wersji wyróżnia się nadwoziem pokrytym wyłącznie bezbarwnym lakierem, dzięki czemu doskonale widoczne są wszystkie elementy wykonane z włókna węglowego. Ponadto w tej wersji otrzymamy system "Keyless Go", wyczynowe zawieszenie z możliwością regulacji, mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, regulowaną i zdejmowaną, wielofunkcyjną kierownicę, a także osłony kół wykonane z włókna węglowego. Dzięki małej "kuracji odchudzającej", masa auta to zaledwie 785 kg.Specjalną wersją ograniczoną do zaledwie 30 egzemplarzy jest KTM X-Bow ROC Special Edition, nawiązujący do słynnego, odbywającego się co roku "Race of Champions". Konstrukcyjnie model ten jest bliźniaczy do wersji Superlight, a różni się od niego specjalnym malowaniem nadwozia i felg aluminiowych, a ponadto dostarczanym w wyposażeniu standardowym wyścigowym kaskiem firmy Schuberth. W tym przypadku cena auta wynosi 79 980 EUR netto.

Na samym szczycie stoi wersja GT4 z homologacją wyścigową FIA, przeznaczona wyłącznie do zawodów sportowych. Samochód wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, wyścigowe zawieszenie z możliwością regulacji, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, główny wyłącznik prądu, system gaśniczy, żelowy akumulator, wykonane z włókna węglowego boczne osłony, tylny zderzak i zoptymalizowane pod względem aerodynamiki osłony kół. Gotowy do startu w wyścigu samochód waży 825 kg, a jego cena wynosi 82 900 EUR netto.

Dla żądnych adrenaliny właścicieli modelu X-Bow GT4, firma KTM zorganizowała na ten rok cykl wyścigów nazwany "KTM X-Bow Trophy 2009", w którym kierowcy będą mogli rywalizować między sobą na różnych torach wyścigowych. W tym celu austriacka firma przygotowała także specjalny program szkoleń wyścigowych RaceOrange dla obecnych i potencjalnych klientów, a także katalog części zamiennych PowerParts i ubrań PowerWear, stworzonych specjalnie dla X-Bow.

Wszystkie wersje modelu X-Bow mają płaskie, wyścigowe podwozie, przedni spojler i tylny dyfuzor wykonany z aluminium, a także regulowany zestaw pedałów. Do ich napędu służy 4-cylindrowy, 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy TFSI pochodzący z Audi, którego moc 240 KM osiągana jest przy 5500 obr./min, a moment obrotowy o wartości 310 Nm dostępny jest w bardzo szerokim zakresie obrotów, od 2000 do 5500 obr./min. KTM X-Bow to samochód o długości wynoszącej 3738 mm, szerokości 1915 mm, wysokości 1202 mm i rozstawie osi równym 2430 mm, a także przednich i tylnych kołach oddalonych od siebie odpowiednio o 1672 i 1626 mm.

Dzięki takim wymiarom środek ciężkości auta znajduje się zaledwie 390 mm od ziemi, a średnica zawracania wynosi 10,8 m. Zbiornik paliwa o pojemności 40 litrów pozwala na przejechanie w warunkach drogowych ok. 506 km przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 7,9 l/100 km. Z kolei zestaw aerodynamiczny X-Bow pozwala na uzyskanie przy 100 km/h siły docisku wynoszącej z przodu 48 kg, a z tyłu 193 kg. Rozkład masy w aucie między przednią a tylną osią wyraża się stosunkiem 37:63, a przeciążenia uzyskiwane na standardowych oponach sięgają 1.5 g.



źródło: KTM; informacja: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

KTM X-Bow - pięć nowych wersji na Geneva Motor Show 2009