Portal V10 » Aktualności » Nowa Kia Magentis - elegancka i niedroga
Odświeżona stylistyka nadwozia, a pod maską mocniejszy 150 konny Diesel to
największe atuty nowej Kia Magentis, która pojawi się w sprzedaży w 2009 roku.
Cena Magentisa zaczyna się już od 64 900 złotych.
Nowy Magentis 2009 jest dziełem koreańskiego zespołu projektowego pod kierownictwem głównego stylisty Kia Petera Schreyer'a i powstał w ramach kształtowania nowego oblicza marki Kia. Dzięki dobrym właściwościom jezdnym, obszernej kabinie oraz wysokiej jakości montażu i korzystnej wartości w relacji do ceny, nowy, 4,8-metrowy Magentis z napędem na przednią oś zyskuje atrakcyjność dla klienteli w segmencie D. "Uważam, że naszemu zespołowi projektowemu nowy Magentis po prostu bardzo się udał" - twierdzi Peter Schreyer - "Zwiększona długość nadwozia, nowa maska silnika, reflektory, lampy przeciwmgielne i zderzak z trzema wlotami powietrza oraz nowa pokrywa bagażnika plus lampy i zderzak tylny - wszystko to daje świetny efekt. Dla mnie Magentis 2009 to przykład trafionej równowagi pomiędzy agresywniejszym charakterem i zwiększoną wyrazistością wyglądu a estetyką nowego oblicza marki Kia." Na nowy wygląd Magentisa składa się m.in. wydłużenie przedniego zwisu nadwozia o 45 mm i tylnego o 20 mm - a więc zwiększenie długości całkowitej do 4800 mm. Rozstaw osi, szerokość i wysokość pojazdu - odpowiednio 2720, 2805 i 2480 mm - pozostają niezmienione.
Na rynku polskim Magentis 2009
oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: Silver, Gold oraz
Platinium.
Pod maską znajduje się 2,0-litrowy Diesel o mocy 150 KM przy 3800 obr/min i momencie obrotowym 305 Nm w zakresie 1800-2500 obr/min (+10 KM w stosunku do poprzednika) spełniający wymogi normy emisji spalin Euro 4 i współpracujący z sześciostopniową skrzynią manualną albo czterostopniową przekładnią automatyczną. Skrzynia automatyczna wyposażona jest w tryb pracy sportowej ("Sport Mode") oraz w system manualnej, sekwencyjnej zmiany przełożeń.
We wnętrzu Magentisa uwagę zwraca zmodernizowana tablica przyrządów i zestaw wskaźników, konsola centralna, oprawa ścieżki selektora automatycznej skrzyni biegów, a także nowe tkaniny obiciowe oraz kolorystyka wystroju. Zestaw wskaźników umieszczony został w trzech cylindrach. Ścieżka selektora "automatu" zyskała owalną oprawę, wykończoną w chromie i matowanym aluminium. Nakładka deski rozdzielczej postaje matowo czarna - lecz jej dolne powierzchnie oraz inne elementy tapicerskie wnętrza i siedzenia dostępne są także w materiale typu zamszowego - jednolicie czarne albo - czarno-szare. Dominujące miejsce w konsoli centralnej Magentisa 2009 zajmuje fabryczny odbiornik radiowy RDS z odtwarzaczem CD/MP3 oraz portem AUX dla zewnętrznych źródeł dźwięku.
Pokaźne wymiary kabiny pasażerskiej "starego" modelu zostały w pełni zachowane, jest więc w niej dosyć miejsca, by komfortowo pomieścić pięć osób, które do dyspozycji mają 425 litrów pojemności bagażowej (+ 5 litrów więcej niż poprzednio).
Nowy Magentis 2009 produkowany jest w koreańskim zakładzie KIA Hwasung 3. Samochód dostępny jest w ośmiu kolorach nadwozia, w tym dwóch nowych - brązowym Metallic Bronze oraz niebieskim Inky Blue. Pozostałe popularne kolory - czerwony Charming Ruby Red, srebrny Bright Silver, perłowy White Pearl, czarny Ebony Black, biały Clear White i szary Midnight Grey - nie ulegają zmianie.
Na rynkach europejskich nowy Magentis 2009 objęty jest trzyletnią gwarancją producenta bez kilometrowego limitu przebiegu i także 3-letnim programem pomocy drogowej (roadside assistance) oraz sześcioletnią gwarancją perforacyjną nadwozia.
Kia Magentis 2009 dostępny jest już w ponad 50 punktach dealerskich Kia na obszarze całego kraju, a jego cena podstawowa wynosi 64 900 PLN.
Nowy Magentis 2009 jest dziełem koreańskiego zespołu projektowego pod kierownictwem głównego stylisty Kia Petera Schreyer'a i powstał w ramach kształtowania nowego oblicza marki Kia. Dzięki dobrym właściwościom jezdnym, obszernej kabinie oraz wysokiej jakości montażu i korzystnej wartości w relacji do ceny, nowy, 4,8-metrowy Magentis z napędem na przednią oś zyskuje atrakcyjność dla klienteli w segmencie D. "Uważam, że naszemu zespołowi projektowemu nowy Magentis po prostu bardzo się udał" - twierdzi Peter Schreyer - "Zwiększona długość nadwozia, nowa maska silnika, reflektory, lampy przeciwmgielne i zderzak z trzema wlotami powietrza oraz nowa pokrywa bagażnika plus lampy i zderzak tylny - wszystko to daje świetny efekt. Dla mnie Magentis 2009 to przykład trafionej równowagi pomiędzy agresywniejszym charakterem i zwiększoną wyrazistością wyglądu a estetyką nowego oblicza marki Kia." Na nowy wygląd Magentisa składa się m.in. wydłużenie przedniego zwisu nadwozia o 45 mm i tylnego o 20 mm - a więc zwiększenie długości całkowitej do 4800 mm. Rozstaw osi, szerokość i wysokość pojazdu - odpowiednio 2720, 2805 i 2480 mm - pozostają niezmienione.
Pod maską znajduje się 2,0-litrowy Diesel o mocy 150 KM przy 3800 obr/min i momencie obrotowym 305 Nm w zakresie 1800-2500 obr/min (+10 KM w stosunku do poprzednika) spełniający wymogi normy emisji spalin Euro 4 i współpracujący z sześciostopniową skrzynią manualną albo czterostopniową przekładnią automatyczną. Skrzynia automatyczna wyposażona jest w tryb pracy sportowej ("Sport Mode") oraz w system manualnej, sekwencyjnej zmiany przełożeń.
We wnętrzu Magentisa uwagę zwraca zmodernizowana tablica przyrządów i zestaw wskaźników, konsola centralna, oprawa ścieżki selektora automatycznej skrzyni biegów, a także nowe tkaniny obiciowe oraz kolorystyka wystroju. Zestaw wskaźników umieszczony został w trzech cylindrach. Ścieżka selektora "automatu" zyskała owalną oprawę, wykończoną w chromie i matowanym aluminium. Nakładka deski rozdzielczej postaje matowo czarna - lecz jej dolne powierzchnie oraz inne elementy tapicerskie wnętrza i siedzenia dostępne są także w materiale typu zamszowego - jednolicie czarne albo - czarno-szare. Dominujące miejsce w konsoli centralnej Magentisa 2009 zajmuje fabryczny odbiornik radiowy RDS z odtwarzaczem CD/MP3 oraz portem AUX dla zewnętrznych źródeł dźwięku.
Pokaźne wymiary kabiny pasażerskiej "starego" modelu zostały w pełni zachowane, jest więc w niej dosyć miejsca, by komfortowo pomieścić pięć osób, które do dyspozycji mają 425 litrów pojemności bagażowej (+ 5 litrów więcej niż poprzednio).
Nowy Magentis 2009 produkowany jest w koreańskim zakładzie KIA Hwasung 3. Samochód dostępny jest w ośmiu kolorach nadwozia, w tym dwóch nowych - brązowym Metallic Bronze oraz niebieskim Inky Blue. Pozostałe popularne kolory - czerwony Charming Ruby Red, srebrny Bright Silver, perłowy White Pearl, czarny Ebony Black, biały Clear White i szary Midnight Grey - nie ulegają zmianie.
Na rynkach europejskich nowy Magentis 2009 objęty jest trzyletnią gwarancją producenta bez kilometrowego limitu przebiegu i także 3-letnim programem pomocy drogowej (roadside assistance) oraz sześcioletnią gwarancją perforacyjną nadwozia.
Kia Magentis 2009 dostępny jest już w ponad 50 punktach dealerskich Kia na obszarze całego kraju, a jego cena podstawowa wynosi 64 900 PLN.
źródło: Kia, fot. Kia
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowa Kia Magentis - elegancka i niedroga
Podobne: Nowa Kia Magentis - elegancka i niedroga
Kia zaskoczy modelem Optima! »
Nowa Kia Optima - wiosną przyszłego roku również w Europie »
Kia Magentis 2011 - pierwsze szkice wnętrza »
Kia Magentis - nowe wcielenie rywala Mondeo na pierwszych zdjęciach »
Podobne galerie: Nowa Kia Magentis - elegancka i niedroga
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Kia
Newsletter
Galerie zdjęć