Portal V10  »  Aktualności  »  Kia VG - nowy sedan klasy średniej na oficjalnych szkicach
Kia VG - szkic projektowy

Kia VG - nowy sedan klasy średniej na oficjalnych szkicach

2009-07-29 - K. Spychalski     Tagi: Kia, Sedan, Kia VG
Po doskonale przygotowanym modelu Cee’d, przyszedł czas na kolejne dopracowane auto z popularnego segmentu. Na przełomie bieżącego i przyszłego roku do salonów sprzedaży Kii trafić ma model VG, czyli 4-drzwiowy sedan klasy średniej.

Samochód zastąpi w ofercie koreańskiego producenta dostępnego od 2004 roku Opirusa. Przedstawione poniżej szkice projektowe wskazują, że auto otrzyma lampy wykonane w technice diod LED oraz grill nawiązujący do najnowszych propozycji marki. Według nieoficjalnych informacji, VG zostanie skonstruowany na platformie Hyundaia Azera, a pod jego maską ujrzymy 3,5-litrową jednostkę V6 Lambda. Standardem ma być napęd kół przednich, ale niewykluczone, że w ofercie znajdzie się też układ Haldex AWD.

Przestronnością kabiny pasażerskiej oraz pojemnością bagażnika auto będzie mogło zapewne rywalizować z Audi A6 i BMW serii 5, jednak ze względu na jakość wykończenia i cenę zakupu będzie ono pozycjonowane wśród takich samochodów jak Volkswagen Passat czy Ford Mondeo.



źródło: WorldCarFans

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Kia VG - nowy sedan klasy średniej na oficjalnych szkicach

Kia VG - nowy sedan klasy średniej na oficjalnych szkicach
ja21 2009-08-01 23:13
Czyli co ma to być odpowiedz firmy Kia na Passata CC? Bo tak to wygląda, z drugiej zaś strony stylistycznie może jest ładny ale nie aż tak jak Passat. Nie mówiąc już o technologi czy silnikach. Widocznie ma to być "tańszy" CC... A wygląda "prawie" jak VW, a jak wiadomo prawie robi duża różnicę :-)
Kia VG - nowy sedan klasy średniej na oficjalnych szkicach
Anna5 2009-12-31 20:02
Autor tekstu raczy żartować. Skoro, VG ma być następcą Opirusa, to musi być lokowany w klasie S (luksusowej) a nie w średniej-wyższej. Opirusa trudno porównywać nawet z Marcedesem klasy E, lub podobnymi (Audi A6 itp), ponieważ wspomniany Opirus, gwarantuje podróżnym znacznie większy komfort. Sensowne porównanie, to Opirus i Mercedes Klasy S. A już zupełnym nieporozumieniem, jest porównywanie Opirusa do lokowanych o dwie klasy niżej Passata, czy (o zgrozo) Mondeo. Widziałem na stronach amerykańskich, dokładny opis Kia VG. Istotnie, jest trochę mniejszy od Opirusa, ale nowości technologiczne, które zagościły w tym modelu są rodem z XXII wieku. Ubogimi krewnymi na tym tle jawią się Audi A6, czy BMW 5; Jedynie Mercedes Klasy S, może konkurować z Kią VG. Należy podkreślić przy tym, że europejskie marki, straciły znacznie na swojej reputacji oraz precyzji konstrukcji, poprzez produkcję swoich maszyn w bardzo egzotycznych miejscach (Rumunii, czy Ukrainie). Koreańczycy natomiast zaskakują niezawodnością swoich maszyn, a ostatnio również bardzo nowoczesną technologią.
Kia VG - nowy sedan klasy średniej na oficjalnych szkicach
Artur10 2010-01-02 21:25
Istotnie, o ile wiem Opirus, to limuzyna klasy S, czy jak kto woli segmentu F (auta luksusowe). Udało mi się raz nim przejechać i wrażenia są znacznie lepsze niż z jazdy Audi A6, czy BMW 5 i to normalne, ponieważ powinniśmy porównywać Opirusa z którymś z samochodów segmentu S, a nie E. Rozumiem jednak intencje autora, chodzi oto, że miłośnicy wspomnianych wyżej marek w klasie wyższej będą częściej wybierać swoich pupili, czyli samochody które nam się trochę opatrzyły i których jest dość dużo na naszych drogach. Opirus, jest bardzo wyrafinowaną limuzyną, adresowaną do nieprzeciętnych użytkowników. W tej klasie im mniej mniej modeli danego wozu na drodze, tym samochód bardziej elitarny. Jednak błąd w klasyfikacji kryje się gdzie indziej. Otóż KIA VG, najprawdopodobniej nie jest następcą Opirusa, tylko Magentisa, limuzyny rzeczywiście lokowanej w segmencie wyższej-średnie. Bo inaczej po cóż by przeprowadzano kilka miesięcy temu kolejny lifting Opirusa. Hyundai wprowadza niebawem nową Sonatę, równiej z klasy wyższej-średniej, logiczne jest również, że i Magentis doczeka się nowego następce.