Portal V10 » Aktualności » Kia Venga EV i Ray Concept - prezentacja na targach genewskich
Kia Venga EV i Ray Concept - prezentacja na targach genewskich
2010-03-04 - K. Spychalski Tagi: Kia, Auta hybrydowe, Minivan, Sedan, Samochody elektryczne, Kia Venga, Kia Ray
Nowy Sportage zajmuje czołowe miejsce w imponującej gamie pojazdów marki Kia prezentowanej na tegorocznym salonie genewskim obok przyjaznej środowisku naturalnemu submarki „Eco Dynamics” - firmującej światowy debiut koncepcyjnej Kia Venga EV o napędzie elektrycznym oraz europejską premierę koncepcyjnego sedana Kia Ray o napędzie hybrydowym typu „plug-in’.
„Filarami naszej tegorocznej obecności w Genewie są aż trzy premiery”, powiedział Hyoung-Keun Lee, prezes zarządu Kia Motors Corporation.
„Nawet w czasie obecnego kryzysu ekonomicznego utrzymaliśmy poważne zainteresowanie klientów produktami Kia, co pozwoliło nam zwiększyć udział rynkowy na wielu rynkach świata. W roku ubiegłym nasza sprzedaż wzrosła o 20% i przekroczyła 1,65 mln pojazdów. Jestem przekonany, że to właśnie nowy Sportage, nowa Venga i nowe Sorento oraz coraz bardziej popularna gama cee’da utorują nam drogę do sukcesu w Europie, również dzięki unikalnej w branży, 7-letniej gwarancji producenta” - dodał prezes H.K. Lee.
Samochód koncepcyjny Kia Venga EV z napędem elektrycznym Zero-emisyjny samochód koncepcyjny Kia Venga EV, którego światowa premiera odbywa się na tegorocznym salonie w Genewie ma identyczne wymiary jak seryjna Venga, przestronny i dynamiczny hatchback segmentu B. Venga EV, w przeciwieństwie do seryjnej, napędzana jest silnikiem elektrycznym rozwijającym moc 80 kW oraz moment obrotowy 280 Nm.
Promująca całą paletę pojazdów paliwo-oszczędnych Kia serii „Eco Dynamics” koncepcyjna Venga EV czerpie energię z baterii polimerowych akumulatorów litowo-jonowych (LiPoly) o pojemności 24 kWh, które charakteryzują się wieloma istotnymi zaletami w porównaniu z innymi rodzajami obecnie stosowanych akumulatorów energii elektrycznej, umożliwiając m.in. przejechanie 180 kilometrów za pojedynczym naładowaniem z sieci energetycznej.Stosując szybki cykl ładowania (50 kW) baterie akumulatorów Vengi EV ładują się do 80% pojemności w ciągu 20 minut. Ładowanie 100% pojemności akumulatorów w normalnym cyklu ładowania (3,3 kW) trwa osiem godzin.
Elektryczna Venga EV ma napęd na koła przednie, silnik elektryczny zabudowany w miejsce jednostki spalinowej, a baterie akumulatorów umieszczone są pod podłogą bagażnika. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 11,8 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 140 km/h.Venga EV jest kolejnym wyrazem stałego zaangażowania Kia Motors Corporation na niwie globalnej działalności ekologicznej i wyznacza nowe otwarcie Kia w dziedzinie tworzenia pojazdów przyjaznych środowisku naturalnemu.
Europejska premiera koncepcji hybrydowego sedana Kia ‘Ray’Salon w Genewie jest doskonałą okazją dla europejskiego debiutu samochodu koncepcyjnego ‘Kia ‘Ray’ - po jego światowej premierze na Chicago Auto Show 2010 w USA. Ten super-smukły, czterodrzwiowy sedan o napędzie hybrydowym typu plug-in ma zasięg 80 kilometrów czerpiąc energię wyłącznie z własnych akumulatorów prądowych, a łącznie - około 1200 kilometrów „na jednym zbiorniku paliwa” dzięki zużyciu tylko około 1,398 l/100 km.Wystylizowany w Kalifornii ‘Kia Ray’ odznacza się futurystyczną linią nadwozia i opływową lecz funkcjonalną sylwetką, której ważnym elementem jest szklany panel dachowy z baterią heksagonalnych ogniw słonecznych, dostarczającą dodatkowej energii dla schładzania wnętrza na postoju pojazdu.
Wyrównane i gładkie powierzchnie, płynna linia maski silnika i dachu, zaznaczony zarys tylnych błotników, które przechodzą w podniesioną linię pokrywy bagażnika oraz dopracowane detale - pozwoliły obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego Cd do zaledwie 0,25.Pod maską koncepcyjnego Kia ‘Ray’ pracuje 115-konna jednostka benzynowa Gamma GDI (Gasoline Direct Injection), współpracująca z silnikiem elektrycznym o mocy 78 kW zamontowana przed skrzynią przekładniową. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 153 KM i zapewnia prędkość maksymalną 175 km/h.
Zobacz także: Kia Ray Concept - galeria »Napędzane są koła przednie, a w zależności od warunków jazdy moc pochodzi z silnika spalinowego lub elektrycznego albo z obu silników jednocześnie. Polimerowe akumulatory litowo-jonowe (LiPoly) wraz z systemem chłodzenia, modułem ładowania i portem ‘plug-in’ umieszczone są w przestrzeni bagażowej pojazdu.
„Nawet w czasie obecnego kryzysu ekonomicznego utrzymaliśmy poważne zainteresowanie klientów produktami Kia, co pozwoliło nam zwiększyć udział rynkowy na wielu rynkach świata. W roku ubiegłym nasza sprzedaż wzrosła o 20% i przekroczyła 1,65 mln pojazdów. Jestem przekonany, że to właśnie nowy Sportage, nowa Venga i nowe Sorento oraz coraz bardziej popularna gama cee’da utorują nam drogę do sukcesu w Europie, również dzięki unikalnej w branży, 7-letniej gwarancji producenta” - dodał prezes H.K. Lee.
Samochód koncepcyjny Kia Venga EV z napędem elektrycznym Zero-emisyjny samochód koncepcyjny Kia Venga EV, którego światowa premiera odbywa się na tegorocznym salonie w Genewie ma identyczne wymiary jak seryjna Venga, przestronny i dynamiczny hatchback segmentu B. Venga EV, w przeciwieństwie do seryjnej, napędzana jest silnikiem elektrycznym rozwijającym moc 80 kW oraz moment obrotowy 280 Nm.
Elektryczna Venga EV ma napęd na koła przednie, silnik elektryczny zabudowany w miejsce jednostki spalinowej, a baterie akumulatorów umieszczone są pod podłogą bagażnika. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 11,8 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 140 km/h.Venga EV jest kolejnym wyrazem stałego zaangażowania Kia Motors Corporation na niwie globalnej działalności ekologicznej i wyznacza nowe otwarcie Kia w dziedzinie tworzenia pojazdów przyjaznych środowisku naturalnemu.
Europejska premiera koncepcji hybrydowego sedana Kia ‘Ray’Salon w Genewie jest doskonałą okazją dla europejskiego debiutu samochodu koncepcyjnego ‘Kia ‘Ray’ - po jego światowej premierze na Chicago Auto Show 2010 w USA. Ten super-smukły, czterodrzwiowy sedan o napędzie hybrydowym typu plug-in ma zasięg 80 kilometrów czerpiąc energię wyłącznie z własnych akumulatorów prądowych, a łącznie - około 1200 kilometrów „na jednym zbiorniku paliwa” dzięki zużyciu tylko około 1,398 l/100 km.Wystylizowany w Kalifornii ‘Kia Ray’ odznacza się futurystyczną linią nadwozia i opływową lecz funkcjonalną sylwetką, której ważnym elementem jest szklany panel dachowy z baterią heksagonalnych ogniw słonecznych, dostarczającą dodatkowej energii dla schładzania wnętrza na postoju pojazdu.
Zobacz także: Kia Ray Concept - galeria »
źródło: Kia, WorldCarFans; video: MotoTUBE
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Kia Venga EV i Ray Concept - prezentacja na targach genewskich
Kia Venga EV i Ray Concept - prezentacja na targach genewskich
Toolbox 2010-03-06 07:25
Nie chcę być złośliwy ale Venga miała być pogromcą Polo, potem okazało się że cennik zniechęca a teraz jeszcze porażka w testach zderzeniowych (tylko 4 gwiazdki) do najbezpieczniejszego w klasie Polo jeszcze daleka droga
Podobne: Kia Venga EV i Ray Concept - prezentacja na targach genewskich
Kia Venga zdobywa wyróżnienie red dot »
Kia Ray Hybrid Concept - kolejne fakty »
Kia Ray Concept - futurystyczny rywal Priusa debiutuje w Chicago »
Kia Ray Hybrid Concept - oficjalny teaser nowego sedana »
Podobne galerie: Kia Venga EV i Ray Concept - prezentacja na targach genewskich
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Kia
Galerie zdjęć
Newsletter