Portal V10 » Aktualności » Kia cee'd z technologią "Idle Stop & Go" już w Polsce
Kia cee'd z technologią "Idle Stop & Go" już w Polsce
Do salonów Kia w całej Polsce trafia właśnie do sprzedaży cee’d z systemem ISG (Idle Stop & Go). Auto otwiera linie samochodów Kia Eco Dynamics, które są jeszcze bardziej przyjazne środowisku i oczywiście zużywają mniej paliwa. Do cee’da ISG dołączą w przyszłości hybrydy i modele napędzane ogniwami paliwowymi.
KIA cee’d jest jednym z pierwszych modeli w Europie, w którym wprowadzono do seryjnej produkcji system automatycznego wyłączania i włączania silnika ISG. Głównym zadaniem systemu jest obniżenie kosztów eksploatacji samochodu i ochrona środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie zużycia paliwa, niepotrzebnie spalanego w trakcie postoju na biegu jałowym np. na czerwonym świetle lub w trakcie zatrzymywania pojazdu podczas jazdy w korkach.
Samochody KIA cee’d ISG dostępne są z silnikami benzynowymi o pojemności 1,4 oraz 1,6 litra w całej gamie nadwoziowej: pięciodrzwiowy hatchback, pięciodrzwiowy sporty wagon oraz trzydrzwiowy pro_ceed. System ISG dodany jest w polskich cennikach cee’da jako opcja i jego koszt wynosi 1300 zł. Wszystkie egzemplarze cee’da ISG wyróżniają się umieszczonym na klapie bagażnika logiem cee’d ISG.
Oferowany przez Kia innowacyjny system ISG automatycznie wyłącza silnik, gdy przechodzi on w bieg jałowy po zatrzymaniu pojazdu lub jego prędkość nie przekracza 4 km/h, dźwignia zmiany biegów znajduje się w pozycji "luz" a pedał sprzęgła jest wciśnięty. W typowych warunkach ruchu miejskiego - częstym ruszaniu i zatrzymywaniu - działanie ISG obniża zarówno zużycie paliwa jak i emisję spalin do otoczenia nawet o 15 procent.Ważnym elementem systemu ISG w KIA cee’d jest "inteligentny" rozrusznik, sterowany przez unowocześniony moduł kontrolny (ECU), który w sposób ciągły monitoruje status zespołów samochodu. Po zatrzymaniu się pojazdu - na przykład pod światłami na skrzyżowaniu - to właśnie moduł ECU, w oparciu o zbierane informacje, decyduje o celowości wyłączenia silnika.
Istotną funkcją nowej konstrukcji, wysokowydajnego i równie "sprytnego" alternatora jest ograniczenie zapotrzebowania na prąd podczas przyspieszania oraz doładowywanie akumulatora w trakcie hamowania. Przewidziany jest również odpowiedni margines bezpieczeństwa: jeżeli zapas pozostałej w akumulatorze energii spada poniżej 75% wartości maksymalnej albo ilość energii nie wystarczy na kolejne uruchomienie silnika - program Idle Stop & Go nie będzie kontynuowany. W samochodzie zatrzymanym, po wciśnięciu pedału sprzęgła rozruch silnika następuje automatycznie i bez żadnej zwłoki, ponieważ proces ten odbywa się w czasie załączania przez kierowcę pierwszego biegu w skrzyni przekładniowej.
Samochody KIA cee’d z systemem ISG wyposażone są w nowej generacji pięciostopniową, manualną skrzynię biegów o zmniejszonej masie, która z nawiązką kompensuje ciężar dodatkowych komponentów układu ISG. Skrzynia ta jest produkowana w Europie i waży o 5 kilogramów mniej niż konstrukcja poprzednia, posiada też nowy mechanizm selekcji przełożeń. Siła potrzebna do ich zmiany została znacznie zredukowana, wybieranie biegu piątego i wstecznego jest wyraźnie ułatwione, można także odczuć poprawę ogólnej jakości pracy przekładni.
Tabela porównawcza (dotyczy modeli cee’d hatchback z silnikiem benzynowym):
* średnia oszczędność (oficjalny pomiar w cyklu mieszanym)/oszczędność w cyklu miejskim (dane testowe KIA Motors Corporation)
Jeżeli warunki jazdy tego wymagają system można czasowo wyłączyć przyciskiem ISG OFF umieszczonym na desce rozdzielczej. Gdy system jest wyłączony kontrolka w przycisku ISG OFF zaświeci się a samochód będzie zachowywał się jak cee’d nie wyposażony w system ISG.
Dla samochodów KIA cee’d napędzanych 1,6-litrowym silnikiem Diesla technologia ISG dostępna będzie w połowie roku 2009. W latach następnych systemy ISG stosowane będą także i w pozostałych modelach produkcji KIA.
Istotną funkcją nowej konstrukcji, wysokowydajnego i równie "sprytnego" alternatora jest ograniczenie zapotrzebowania na prąd podczas przyspieszania oraz doładowywanie akumulatora w trakcie hamowania. Przewidziany jest również odpowiedni margines bezpieczeństwa: jeżeli zapas pozostałej w akumulatorze energii spada poniżej 75% wartości maksymalnej albo ilość energii nie wystarczy na kolejne uruchomienie silnika - program Idle Stop & Go nie będzie kontynuowany. W samochodzie zatrzymanym, po wciśnięciu pedału sprzęgła rozruch silnika następuje automatycznie i bez żadnej zwłoki, ponieważ proces ten odbywa się w czasie załączania przez kierowcę pierwszego biegu w skrzyni przekładniowej.
Samochody KIA cee’d z systemem ISG wyposażone są w nowej generacji pięciostopniową, manualną skrzynię biegów o zmniejszonej masie, która z nawiązką kompensuje ciężar dodatkowych komponentów układu ISG. Skrzynia ta jest produkowana w Europie i waży o 5 kilogramów mniej niż konstrukcja poprzednia, posiada też nowy mechanizm selekcji przełożeń. Siła potrzebna do ich zmiany została znacznie zredukowana, wybieranie biegu piątego i wstecznego jest wyraźnie ułatwione, można także odczuć poprawę ogólnej jakości pracy przekładni.
Tabela porównawcza (dotyczy modeli cee’d hatchback z silnikiem benzynowym):
cee'd hatchback z silnikiem benzynowym | |||||
---|---|---|---|---|---|
Silnik | Zawartość CO2 | Spalanie | Oszczędność* | ||
1. | 1,4 ISG | 137 | 5,7 | 6 %/15 % | |
2. | 1,4 standard | 145 | 6,1 | --- | |
3. | 1,6 ISG | 143 | 5,8 | 6 %/15 % | |
4. | 1,6 standard | 152 | 6,3 | --- |
Jeżeli warunki jazdy tego wymagają system można czasowo wyłączyć przyciskiem ISG OFF umieszczonym na desce rozdzielczej. Gdy system jest wyłączony kontrolka w przycisku ISG OFF zaświeci się a samochód będzie zachowywał się jak cee’d nie wyposażony w system ISG.
Dla samochodów KIA cee’d napędzanych 1,6-litrowym silnikiem Diesla technologia ISG dostępna będzie w połowie roku 2009. W latach następnych systemy ISG stosowane będą także i w pozostałych modelach produkcji KIA.
źródło: Kia
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Kia cee'd z technologią "Idle Stop & Go" już w Polsce
Kia cee'd z technologią "Idle Stop & Go" już w Polsce
Toolbox 2009-03-25 18:31
Czysta sztuka dla sztuki a oszczędności nie widac wcale. Na polskich drogach ciągłe stopowanie motrou może być wręcz niebezpieczne w nieprzewidywalnych ruchu ulicznym a oszczedność tych silników benzynowych to kpina! Pierwszy z brzegu diesel TDI spala mniej bez żadnego cudowania, a już nie wspomne przez litość o dieslach Blue Motion. Volkswagen Passat B^ Blue Motion spala średnio 4,9 litra ropy na 100 km i biorąc pod uwagę jego rozmiary to jest sensowna oszczedność
Podobne: Kia cee'd z technologią "Idle Stop & Go" już w Polsce
Kia Ceed GT - sportowy hatchback dla mniej wymagających »
Nowa Kia Ceed - ile zapłacimy? »
Tom Cruise pokonuje tor Top Gear... na dwóch kołach! »
Kia Venga, Cee'd, Sorento, Forte i seria EcoDynamics we Frankfurcie »
Podobne galerie: Kia cee'd z technologią "Idle Stop & Go" już w Polsce
Nowa Kia Cee'd po liftingu »
Kia Ceed Sportswagon - genewski debiut kombi »
Kia Ceed - hatchback najnowszej generacji »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Kia
Galerie zdjęć
Newsletter