Portal V10 » Aktualności » Kierowca V10.pl zwycięzcą rozgrywek Richard Burns Rally
Kierowca V10.pl zwycięzcą rozgrywek Richard Burns Rally
2007-10-11 - K. Lewandowski Tagi:
Zakończył się tegoroczny sezon internetowych rozgrywek w grę Richard Burns Rally, która jak twierdzi sam Robert Kubica - jest najwierniejszym symulatorem rajdów samochodowych. W tym sezonie Łukasz Lach, reprezentant wirtualnego zespołu V10.pl Rally Team, zgarnął wszystko. Drugi raz z rzędu wygrał Ligę RBR.PL (V edycja) oraz nowe rozgrywki - Puchar RBR.PL. Za zwycięstwa otrzymał kierownicę G25 oraz nagrodę pieniężną.
Początek, składającej się z 16 rajdów ligi online, stał pod znakiem zaciętej rywalizacji między Łukaszem Lachem, a Pawłem Chlebowskim. Obaj zawodnicy ścigali się samochodami Subaru Impreza WRC, przy czym Łukasz używał najnowszej dostępnej specyfikacji 2006.
Regularna i konsekwentna jazda bez poważniejszych błędów sprawiła, że Łukasz wygrał aż 7 rajdów z rzędu! Mimo to nie mógł jeszcze się zrelaksować, ponieważ Paweł Chlebowski najczęściej kończył rajdy jako drugi i tylko czyhał na błąd rywala. Reprezentant V10.pl był w coraz bardziej komfortowej sytuacji punktowej i mógł wkrótce pozwolić sobie na bardziej ryzykowną jazdę, co kilka razy skończyło się rozbiciem wirtualnego samochodu. Ostatecznie okazało się, że obaj zawodnicy w ogóle nie dojeżdżali do mety końcowych rund mistrzostw. W końcowej klasyfikacji Łukasz zdobył 104 punkty, 17 więcej od drugiego, Pawła Chlebowskiego.
"To był kolejny bardzo udany sezon. Dzięki dużej systematyczności udało mi się zdobyć tytuł na 3 rundy przed końcem sezonu, choć nie ukrywam, że w końcówce presja była największa. Chciałem już spać spokojnie i postawić kropkę nad "i", ale ciągle brakowało kilku punktów, aby zapewnić sobie tytuł. Coraz mniej jeździłem w RBR i coraz częściej kończyłem rajdy poza drogą, na szczęście mój rywal miał podobne problemy" - mówił Łukasz Lach."Od połowy sezonu jeździłem bardzo odważnie, co w połączeniu z brakiem treningu kończyło się spektakularnymi dzwonami. Ciągle jednak ubywało rund w kalendarzu i wkrótce okazało się, że moja przewaga będzie wystarczająca."
"Duże problemy sprawiła mi konieczność zmiany auta w połowie sezonu. Impreza spec. 2006 nie była już dostępna w naszym systemie rozgrywek, a wersja 2003 kompletnie mi nie pasowała. Dopiero po kilku tygodniach zacząłem się dogadywać ze Skodą Fabią WRC. Ale nie ma tego złego... znaną mi już Fabią zająłem ostatnio drugie miejsce w rundzie mistrzostw świata, gdzie startowały setki najlepszych graczy na świecie.""Chciałem podziękować wszystkim, którzy mnie wspierali: Portalowi V10.pl w barwy którego oklejony jest mój samochód, Maverick Desing które wykonało projekt oklejenia, firmie IM Racing, portalom RBR.PL i rajdy.phukuba.pl , organizatorom tych rozgrywek oraz rywalom, którzy mnie zmuszali do ciągłego doskonalenia swoich umiejętności.”W równolegle rozgrywanym Pucharze RBR.PL Łukasz wygrał 6 rajdów zdobywając w sumie 112 punktów, 55 więcej od drugiego w klasyfikacji zawodnika o pseudonimie Kopecky FAN. Samochody WRC nie były dopuszczone do tych rozgrywek, więc Łukasz zdecydował się na N-grupowe Subaru Impreza.
"Osobiście zdecydowanie wolę Mitsubishi Lancer Evo IX, ale testy wykazały, że Impreza ma minimalnie mocniejszy silnik. Wiedziałem, że poziom rywalizacji będzie niesamowicie wysoki, Polacy są światową czołówką w grupie N, więc nie miałem wyjścia - w ostatniej chwili musiałem zrezygnować z Evo" - tłumaczył swój wybór.
Po kilku rajdach było "ciasno" w tabeli, ponieważ do rozgrywek zgłosił się bardzo szybki Węgier Robert Horvath należący do ścisłej światowej czołówki graczy w RBR.
"Poziom jaki reprezentował Horvath zmusił mnie do wielu treningów. Warto było, ponieważ wygrałem cztery rajdy z rzędu i do kolejnych startów mogłem podejść z większym luzem. Skupiłem się przede wszystkim na dojeżdżaniu do mety."
W połowie sezonu do rozgrywek dołączył również Fin Tommi Hirvela, znajomy Tommi Makinena, jeden z dwóch najlepszych graczy na świecie (obok Sebastyan'a Nagy'ego). Łukasz znał możliwości Fina, w 2006 r. pokonał Hirvelę w walce o tytuł Mistrza Świata WIRC.
"Jeśli Tommi się gdzieś pojawia to oznacz koniec "wożenia się" i początek walki o ułamki sekund. Hirvela i Kopecky Fan nie zagrażali mi już w walce o tytuł, ale chciałem z nimi wygrywać. Przygotowałem nowy setup auta i mimo tego, że pomiędzy eliminacjami nie grałem w RBR, na każdy rajdzie dawałem z siebie wszystko i walczyliśmy jak równy z równym."
"Jakby tego było mało, pojawiła się seria szybkich rajdów na suchym asfalcie, gdzie auta wirtualne auta w specyfikacji S1600 było piekielnie szybkie. To był kawał porządnego ścigania, liczył się każdy kilometr szybkości na wyjściu z zakrętu, a jeden większy poślizg decydował o zwycięstwie w rajdzie."
Regularna i konsekwentna jazda bez poważniejszych błędów sprawiła, że Łukasz wygrał aż 7 rajdów z rzędu! Mimo to nie mógł jeszcze się zrelaksować, ponieważ Paweł Chlebowski najczęściej kończył rajdy jako drugi i tylko czyhał na błąd rywala. Reprezentant V10.pl był w coraz bardziej komfortowej sytuacji punktowej i mógł wkrótce pozwolić sobie na bardziej ryzykowną jazdę, co kilka razy skończyło się rozbiciem wirtualnego samochodu. Ostatecznie okazało się, że obaj zawodnicy w ogóle nie dojeżdżali do mety końcowych rund mistrzostw. W końcowej klasyfikacji Łukasz zdobył 104 punkty, 17 więcej od drugiego, Pawła Chlebowskiego.
"Duże problemy sprawiła mi konieczność zmiany auta w połowie sezonu. Impreza spec. 2006 nie była już dostępna w naszym systemie rozgrywek, a wersja 2003 kompletnie mi nie pasowała. Dopiero po kilku tygodniach zacząłem się dogadywać ze Skodą Fabią WRC. Ale nie ma tego złego... znaną mi już Fabią zająłem ostatnio drugie miejsce w rundzie mistrzostw świata, gdzie startowały setki najlepszych graczy na świecie.""Chciałem podziękować wszystkim, którzy mnie wspierali: Portalowi V10.pl w barwy którego oklejony jest mój samochód, Maverick Desing które wykonało projekt oklejenia, firmie IM Racing, portalom RBR.PL i rajdy.phukuba.pl , organizatorom tych rozgrywek oraz rywalom, którzy mnie zmuszali do ciągłego doskonalenia swoich umiejętności.”W równolegle rozgrywanym Pucharze RBR.PL Łukasz wygrał 6 rajdów zdobywając w sumie 112 punktów, 55 więcej od drugiego w klasyfikacji zawodnika o pseudonimie Kopecky FAN. Samochody WRC nie były dopuszczone do tych rozgrywek, więc Łukasz zdecydował się na N-grupowe Subaru Impreza.
"Osobiście zdecydowanie wolę Mitsubishi Lancer Evo IX, ale testy wykazały, że Impreza ma minimalnie mocniejszy silnik. Wiedziałem, że poziom rywalizacji będzie niesamowicie wysoki, Polacy są światową czołówką w grupie N, więc nie miałem wyjścia - w ostatniej chwili musiałem zrezygnować z Evo" - tłumaczył swój wybór.
Po kilku rajdach było "ciasno" w tabeli, ponieważ do rozgrywek zgłosił się bardzo szybki Węgier Robert Horvath należący do ścisłej światowej czołówki graczy w RBR.
"Poziom jaki reprezentował Horvath zmusił mnie do wielu treningów. Warto było, ponieważ wygrałem cztery rajdy z rzędu i do kolejnych startów mogłem podejść z większym luzem. Skupiłem się przede wszystkim na dojeżdżaniu do mety."
W połowie sezonu do rozgrywek dołączył również Fin Tommi Hirvela, znajomy Tommi Makinena, jeden z dwóch najlepszych graczy na świecie (obok Sebastyan'a Nagy'ego). Łukasz znał możliwości Fina, w 2006 r. pokonał Hirvelę w walce o tytuł Mistrza Świata WIRC.
"Jeśli Tommi się gdzieś pojawia to oznacz koniec "wożenia się" i początek walki o ułamki sekund. Hirvela i Kopecky Fan nie zagrażali mi już w walce o tytuł, ale chciałem z nimi wygrywać. Przygotowałem nowy setup auta i mimo tego, że pomiędzy eliminacjami nie grałem w RBR, na każdy rajdzie dawałem z siebie wszystko i walczyliśmy jak równy z równym."
"Jakby tego było mało, pojawiła się seria szybkich rajdów na suchym asfalcie, gdzie auta wirtualne auta w specyfikacji S1600 było piekielnie szybkie. To był kawał porządnego ścigania, liczył się każdy kilometr szybkości na wyjściu z zakrętu, a jeden większy poślizg decydował o zwycięstwie w rajdzie."
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Kierowca V10.pl zwycięzcą rozgrywek Richard Burns Rally
Newsletter
Galerie zdjęć