Portal V10 » Aktualności » Koenigsegg Jesko - imponujący następca Agery RS
Koenigsegg Jesko - imponujący następca Agery RS
2019-03-09 - J. Kruczek Tagi: Koenigsegg, Supersamochody, Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko jest długo wyczekiwanym następcą modelu Agera RS. Auto będzie flagowym modemem marki, który ma jako pierwszy przełamać barierę 300 mil na godzinę, czyli 482 km/h. Nazwa Jesko jest zaś hołdem dla ojca Christiana Koenigsegg'a. Koenigsegg Jesko ma osiągać prędkość ponad 482 km/h na co wskazują symulacje wykonane przez firmę. Taka prędkość będzie zasługą 5-litrowego, podwójnie doładowanego silnika V8 o mocy 1578 KM. Taka wartość będzie uzyskiwana przy zastosowaniu paliwa E85.
Nazwa auta była trzymana do końca w tajemnicy. Jesko von Koenigsegg pomagał Christianowi założyć firmę i budować imponujące hiperauta. Dwie turbiny otrzymują powietrze za pomocą dodatkowego elektrycznego układu pompującego powietrze z dodatkowego zbiornika. W efekcie udało się całkowicie wyeliminować turbo dziurę.
Zobacz także: Koenigsegg Jesko w galerii fotografii »Przy użytkowaniu standardowego 95-oktanowego paliwa Jesko cechuje się mocą 1262 KM. Po użyciu paliwa E85 moc wzrasta do 1578 KM, a moment obrotowy skacze do 1500 Nm. Koenigsegg Jesko wykorzystuje autorską skrzynię biegów o 9 przełożeniach. Ta jak określa producent ma zmieniać biegi z prędkością bliską prędkości światła. Co ciekawe ma ona pozwalać na zmianę biegów między dowolnymi przełożeniami. Co oznacza na przykład możliwość zrzucenie biegu z 7 na 4.
Koenigsegg Jesko jest o 40 mm dłuższy i 22 mm wyższy od Agery RS. To pozwoliło zwiększyć przestrzeń w kabinie. Równocześnie zaawansowana aerodynamika i zawieszenie dbają, aby większe gabaryty nie przeszkadzały w uzyskiwaniu dużych prędkości. Pierwszy raz zastosowano także system skrętnych tylnych kół.Aerodynamika generuje docisk aż 1400 kg przy pełnej prędkości. Oczywiście prawie wszystko wykonano z włókna węglowego. Nawet felgi w rozmiarze 20 cali na przodzie i 21 cali na tyle.
We wnętrzu znajdzie się mały ekran za kierownicą zamiast standardowych instrumentów. Kokpit cechuje wszechobecna Alcantara i włókno węglowe. Koenigsegg Jesko powstanie w liczbie zaledwie 125 egzemplarzy. Ceny wystartują od poziomu 3 milionów dolarów.
Zobacz także: Koenigsegg Jesko w galerii fotografii »
We wnętrzu znajdzie się mały ekran za kierownicą zamiast standardowych instrumentów. Kokpit cechuje wszechobecna Alcantara i włókno węglowe. Koenigsegg Jesko powstanie w liczbie zaledwie 125 egzemplarzy. Ceny wystartują od poziomu 3 milionów dolarów.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Koenigsegg Jesko - imponujący następca Agery RS
Podobne: Koenigsegg Jesko - imponujący następca Agery RS
Koenigsegg Jesko Absolut - Szwedzi szykują się do bicia rekordu prędkości »
Koenigsegg Mission 500 Concept ma gnać z prędkością 500 km/h »
Koenigsegg myśli nad budową wyścigowego hiperauta »
Koenigsegg Jesko Cherry Red Edition - szwedzkie hiperauto w czerwieni »
Podobne galerie: Koenigsegg Jesko - imponujący następca Agery RS
Koenigsegg Jesko - galeria z debiutu w Genewie »
Koenigsegg Agera S Hundra - edycja specjalna podbija Genewę »
Koenigsegg Agera R na żywo prosto z Genewy »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Koenigsegg