Portal V10 » Aktualności » Koncepcyjny Opel Meriva - kolejny poziom elastyczności
Koncepcyjny Opel Meriva - kolejny poziom elastyczności
2008-02-26 - K. Chojnowska Tagi: Opel, Opel Meriva
Wraz z dynamicznie zaprojektowaną koncepcyjną Merivą, Opel prezentuje podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (6-16 marca 2008) kolejny poziom elastyczności pojazdów jednobryłowych. Ten koncepcyjny samochód wyposażony jest po obu stronach w tylne drzwi, mocowane na tylnych zawiasach i nazwane przez twórców FlexDoors. Przednie drzwi mają konwencjonalną konstrukcję, natomiast tylne drzwi otwierają się do tyłu. Inną cechą rodzinnej Merivy jest to, że przednie i tylne drzwi można otwierać niezależnie. W modelach obecnie dostępnych na rynku tylne drzwi zawieszone na tylnych zawiasach można otwierać dopiero po otwarciu drzwi przednich, co nie jest praktycznym rozwiązaniem.
Opatentowany, innowacyjny system FlexDoors GM/Opla zapewnia liczne korzyści:* większą funkcjonalność: wsiadanie i wysiadanie jest łatwiejsze, ponieważ tylne drzwi otwierają się pod kątem 90 stopni, tworząc znacznie lepszy dostęp niż drzwi standardowe. Dzięki wysokiej linii dachu pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji większą przestrzeń na poziomie głowy podczas wsiadania i wysiadania. Wnętrze pojazdu jest bardziej dostępne.
* wyższy poziom bezpieczeństwa: właściwe zabezpieczenie dzieci na tylnym siedzeniu jest dużo łatwiejsze. Zawieszone na tylnych zawiasach drzwi zapewniają także możliwość lepszej kontroli dzieci w chwili, gdy wysiadają z samochodu, ponieważ są one teraz lepiej widoczne z różnych foteli w pojeździe. „Strefa bezpieczeństwa" pomiędzy przednimi i tylnymi drzwiami sprawia, że ryzyko wejścia dziecka pod koła nadjeżdżającego auta jest teraz znacznie mniejsze niż w przypadku samochodu z konwencjonalnymi drzwiami.
* styl: wsiadanie i wysiadanie nie tylko dobrze i elegancko wygląda, ale także wydaje się znacznie bardziej naturalne. Komfortowe drzwi FlexDoors uzupełnia szereg opatentowanych wynalazków opracowanych przez inżynierów GM/Opla. System bezpieczeństwa gwarantuje, że drzwi można otworzyć od wewnątrz lub z zewnątrz pojazdu tylko wtedy, kiedy nie ma zagrożenia dla pasażerów. Koncepcyjna Meriva wyposażona jest ponadto w automatyczną, elektroniczną blokadę dziecięcą, uzupełniającą konwencjonalny system mechaniczny. Słupki środkowe nie tylko umożliwiają niezależne otwieranie przednich i tylnych drzwi, ale są także zabezpieczeniem w przypadku kolizji bocznych.
„Koncepcyjna Meriva w jasny sposób ukazuje, jak można zaadaptować nowy język designu Opla do tworzenia śmiałych, nowatorskich rozwiązań konstrukcyjnych w segmencie samochodów jednobryłowych" - mówi Mark Adams, Wiceprezes ds. Designu w General Motors Europe. Szczególną uwagę zwraca dynamiczna „fala" linii okien tuż za słupkiem środkowym, która zapewnia pasażerom z tyłu doskonały, niczym niezakłócony widok. Dało to również konstruktorom możliwość stworzenia dynamicznej i niepowtarzalnej sylwetki przy zachowaniu dobrej widoczności dla siedzących z tyłu dzieci. Nadwozie może pochwalić się charakterystycznym kształtem „ostrza", który był elementem designu modelu GTC Coupé i koncepcyjnego Flextreme. Inna cecha to przednia szyba wygięta w kształt litery U i rozciągająca się aż nad tylne fotele. Elementy tyłu - w szczególności światła - nawiązują do modelu Insignia, nowego przedstawiciela Opla w klasie samochodów średnich, który zostanie zaprezentowany w lecie. Dach Merivy delikatnie schodzi w dół ku tyłowi, podkreślając jej dynamiczny charakter.
„Koncepcja FlexDoors to logiczne rozwinięcie elastyczności naszych samochodów jednobryłowych" - wyjaśnia Alain Visser, Szef Marketingu General Motors Europe. „Równie pionierską rolę w rozwoju elastyczności wnętrza pojazdów odegrał system foteli Flex7® modelu Zafira i koncepcja FlexSpace Zafiry". Opel odnosi ogromne sukcesy w dziedzinie konstrukcji pojazdów jednobryłowych: w 2007 sprzedano niemal 335 000 egzemplarzy modelu Zafira i Meriva. A dzięki nowej Agili Opel oferuje takie rozwiązanie także w segmencie mini. Co piąty sprzedawany obecnie Opel to samochód jednobryłowy, a w skali całego rynku to co ósmy samochód.
źródło: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Koncepcyjny Opel Meriva - kolejny poziom elastyczności
Podobne: Koncepcyjny Opel Meriva - kolejny poziom elastyczności
Opel Meriva - nowy model na pierwszych oficjalnych zdjęciach! »
Opel Meriva kończy swój żywot. Następca już w drodze »
Opel Zafira i Meriva będą crossoverami »
Nowe Ople Meriva i Zafira będą podobne do SUV-ów »
Podobne galerie: Koncepcyjny Opel Meriva - kolejny poziom elastyczności
Opel Meriva II »
Vauxhall Corsa GSi - brytyjska wersja sportowego hatchbacka »
Opel Corsa GSi wdzięczy się na zdjęciach »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Opel
Galerie zdjęć
Newsletter