Portal V10 » Aktualności » Lexus IS-F Evolution, czyli niższa masa własna i lepsze osiągi

Lexus IS-F Evolution, czyli niższa masa własna i lepsze osiągi
2009-03-13 - K. Spychalski Tagi: Lexus, Lexus IS-F, Lexus IS, Sedan
Według nieoficjalnych informacji, Lexus przygotowuje specjalną wersję modelu IS-F o nazwie Evolution - lżejszą, mocniejszą i agresywniejszą.
Pod maską nowego modelu będzie pracować ten sam silnik co w standardowym Lexusie IS-F, czyli 5-litrowe V8, które napędza tylne koła, z tą jednak różnicą, że w wersji Evolution moc na nie trafiająca zostanie podniesiona z 416 do 435 KM. Właściwości jezdne mają być podstawową bronią IS-F Evolution wycelowaną w konkurencję, dlatego też cały układ jezdny poddano modyfikacjom mającym na celu zwiększenie stabilności auta i polepszenie jego reakcji na polecenia kierowcy. By spełnić powyższe warunki, samochód wysłano m.in. na "kurację odchudzającą". Część elementów nadwozia zastąpiono odpowiednikami wykonanymi z włókna węglowego, które znalazło się również we wnętrzu auta, gdzie zagościły także nowe fotele kubełkowe z logo niemieckiej firmy Recaro. Z kolei by sprawnie przenieść moc silnika na podłoże, 19-calowe felgi aluminiowe wyposażono w opony o rozmiarze 245/35 z przodu i 275/30 z tyłu. W razie konieczności szybkiego wytracenia prędkości z pomocą przyjdą nowe, ceramiczne tarcze hamulcowe, które są odporne na przegrzanie i zapewniają autu odpowiednio krótką drogę hamowania. Według wstępnych obliczeń gotowy do drogi Lexus IS-F Evolution powinien ważyć ok. 140 kg mniej od swojego standardowego wcielenia, co oznacza masę własną wynoszącą ok. 1575 kg. Dzięki temu współczynnik masy do mocy spadnie z 4.12 kg/KM do wartości 3.62 kg/KM, co pozwoli na skrócenie sprintu do "setki", którego obecna wartość w modelu IS-F wynosi 4,8 s, a także zapewni jeszcze łatwiejsze dotarcie do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 270 km/h.
Pod maską nowego modelu będzie pracować ten sam silnik co w standardowym Lexusie IS-F, czyli 5-litrowe V8, które napędza tylne koła, z tą jednak różnicą, że w wersji Evolution moc na nie trafiająca zostanie podniesiona z 416 do 435 KM. Właściwości jezdne mają być podstawową bronią IS-F Evolution wycelowaną w konkurencję, dlatego też cały układ jezdny poddano modyfikacjom mającym na celu zwiększenie stabilności auta i polepszenie jego reakcji na polecenia kierowcy. By spełnić powyższe warunki, samochód wysłano m.in. na "kurację odchudzającą". Część elementów nadwozia zastąpiono odpowiednikami wykonanymi z włókna węglowego, które znalazło się również we wnętrzu auta, gdzie zagościły także nowe fotele kubełkowe z logo niemieckiej firmy Recaro. Z kolei by sprawnie przenieść moc silnika na podłoże, 19-calowe felgi aluminiowe wyposażono w opony o rozmiarze 245/35 z przodu i 275/30 z tyłu. W razie konieczności szybkiego wytracenia prędkości z pomocą przyjdą nowe, ceramiczne tarcze hamulcowe, które są odporne na przegrzanie i zapewniają autu odpowiednio krótką drogę hamowania. Według wstępnych obliczeń gotowy do drogi Lexus IS-F Evolution powinien ważyć ok. 140 kg mniej od swojego standardowego wcielenia, co oznacza masę własną wynoszącą ok. 1575 kg. Dzięki temu współczynnik masy do mocy spadnie z 4.12 kg/KM do wartości 3.62 kg/KM, co pozwoli na skrócenie sprintu do "setki", którego obecna wartość w modelu IS-F wynosi 4,8 s, a także zapewni jeszcze łatwiejsze dotarcie do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 270 km/h.
źródło: WorldCarFans
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Lexus IS-F Evolution, czyli niższa masa własna i lepsze osiągi
Podobne: Lexus IS-F Evolution, czyli niższa masa własna i lepsze osiągi




Podobne galerie: Lexus IS-F Evolution, czyli niższa masa własna i lepsze osiągi
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Lexus
Newsletter
Galerie zdjęć