Portal V10 » Prezentacje / testy » Lexus LS 600h
Konstrukcja nowego modelu typu LS to twórcza implementacja podstawowych zasad towarzyszących projektowaniu Lexusa: filozofii projektowania L-finesse, najnowocześniejszych standardów produkcyjnych zapewniających najwyższy poziom bezpieczeństwa, jakości i komfortu oraz zastosowanie rewolucyjnej techniki hybrydowej. Wszystkie te elementy pozwoliły nowemu LS600h zająć zaszczytną pozycję sztandarowego modelu Lexusa oferującego najwyższe osiągi, komfort i bezpieczeństwo.
Parametry nowatorskiego napędu hybrydowego odpowiadają w pełni dynamicznej charakterystyce konwencjonalnych silników Lexusa, których jakość i osiągi przyniosły światowy sukces i uznanie tej marce. Najnowocześniejsze rozwiązania techniczne w połączeniu z najwyższymi standardami produkcji zapewniają użytkownikom samochodów Lexusa niepowtarzalne wrażenia związane z dynamiką, elastycznością i komfortem jazdy bez typowych objawów ubocznych, jakimi są zwiększone zużycie paliwa i podwyższony poziom emisji szkodliwych substancji w spalinach.Pojawienie się na rynku w 2007 r. modelu LS 600h będzie więc jednocześnie światową premierą przełomowego napędu hybrydowego o najwyższych parametrach technicznych i proekologicznych, który to napęd zostanie użyty w sztandarowym samochodzie Lexusa. Podobnie jak jego poprzednicy - RX400h oraz GS 450h - nowy LS600h jest trzecim modelem Lexusa wyposażonym w jednostkę hybrydową, której rola z każdym kolejnym nowym wcieleniem nabiera coraz większego znaczenia przesuwając się na pozycję podstawowego napędu tej marki. A Lexus pozostaje nadal pierwszym i jedynym pośród światowych producentów motoryzacyjnych oferującym gamę modeli z napędem hybrydowym. W oznaczeniu modelu nowego Lexusa obowiązuje ta sama analogia, co w przypadku jego hybrydowych poprzedników RX i GS: liczba 600 nie określa pojemności skokowej silnika - jest to porównanie poziomu mocy napędu hybrydowego z mocą, jaką rozwinąłby konwencjonalny benzynowy silnik o pojemności 6000 cm3. Litera „h” oznacza rodzaj napędu.
Jednostka napędowa
LS600h to pierwszy na świecie samochód wyposażony w hybrydową jednostkę napędową V8 składającą się z doskonałego pięciolitrowego silnika benzynowego oraz elektrycznego silnika o dużej mocy i wysokiej sprawności. Całość uzupełniają akumulatory nowej generacji o dużej pojemności oraz dwustopniowa elektronicznie sterowana przekładnia planetarna i stały napęd na wszystkie koła.Obecny poziom rozwoju techniki wytwarzania napędów hybrydowych Lexusa sprawił, że silnik LS600h prezentuje niezrównane parametry dynamiczne i proekologiczne. Połączenie osiągów benzynowego pięciolitrowego silnika V8 rozwijającego moc 394 KM wg DIN (290 kW) z osiągami elektrycznego silnika o mocy 224 KM wg DIN (165 kW) pozwala wygenerować aż 445 KM DIN mocy maksymalnej (327 kW) przy najniższym w swojej klasie zużyciu paliwa na poziomie 9,3 l/100 km w cyklu mieszanym (w porównaniu z samochodami wyposażonymi w silniki sześciocylindrowe) i wyjątkowo niskiej emisji szkodliwych substancji w spalinach (emisja szkodliwego dwutlenku węgla CO2 na poziomie 219 g/km).
Dynamika jazdy
Lexus LS600h jako pierwszy pojazd z napędem hybrydowym został wyposażony w stały napęd na wszystkie koła. W rozwiązaniu tym zastosowano trzy mechanizmy różnicowe oraz wał napędowy połączony bezpośrednio z przekładnią hybrydową. Mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu typu TORSEN® (Torsen® Limited Sllip Differential) rozdziela siłę napędową w proporcjach 40% na przednie koła i 60% na tylne. Natomiast rozdział momentu obrotowego jest na bieżąco monitorowany i zmienia się w stosunku przód / tył w granicach od 30:70 do 50:50.
Wielodrążkowe zawieszenie wszystkich czterech kół LS600h również otrzymało nowe rozwiązanie polegające na zastosowaniu pneumatycznych cylindrów w jednorurowych amortyzatorach, które współpracują ze zmodernizowanym elektronicznym układem modulacji charakterystyki zawieszenia AVS (Variable Suspension System) zapewniającym stabilizację przechyłów nadwozia występujących przy pokonywaniu zakrętów. Oprócz znacznego zwiększenia komfortu jazdy dla pasażerów, rozwiązanie to pozwala ograniczyć różnice w ugięciu zawieszenia na zakrętach i zwiększyć właściwości dynamiczne pojazdu. W układzie kierowniczym nowego LS600h zastosowano zależne od prędkości jazdy elektryczne wspomaganie EPS wraz z przekładnią kierowniczą o zmiennym przełożeniu VGRS, która dzięki swej lekkości i zwartości zapewnia płynne i ciche manewrowanie pojazdem zmieniając swoją charakterystykę wraz z prędkością. Istotną pomoc kierowcy zapewniają również układy współpracujące z wymienionymi wcześniej układami EPS i VGRS, a mianowicie zintegrowany układ stabilizacji ruchu pojazdu VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management) oraz system wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia.
Systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy
Modele Lexusa dysponują jedną z najnowocześniejszych i najbogatszych ofert wyposażenia na świecie pod względem bezpieczeństwa biernego i czynnego. Główna zasada działania tych systemów opiera się na nowoczesnych rozwiązaniach technicznych bazujących na idei przewidywania i unikania wypadku. Zaawansowany system wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia Advanced PCS (Advanced Pre-Crash Safety System) w Lexusie LS600h zapewnia kierowcy maksymalne wsparcie w jego usiłowaniach uniknięcia kolizji zarówno w dzień jak i w nocy. W skład tego skomplikowanego systemu wchodzą cztery oryginalne rozwiązania opracowane przez Lexusa: zaawansowany system wykrywania przeszkód na drodze (Advanced Obstacle Detection System), układ monitorujący pozycję kierowcy (Driver Monitoring System), układ przedkolizyjnego zwiększania czułości układu kierowniczego (Emergency Steering Assist) oraz system aktywnej ochrony przed skutkami zderzenia tylnego (Rear Pre-Crash Safety System). Takie kompleksowe podejście zapewnia optymalne reakcje pojazdu na manewry kierowcy usiłującego uniknąć zderzenia, a kiedy nie uda się już uniknąć kolizji - redukuje do minimum jej skutki.
Nowy LS600h otrzymał również inny patent Lexusa: najnowszej generacji zintegrowany układ stabilizacji ruchu pojazdu VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management System). VDIM koordynuje działanie układów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo czynne takich, jak realizujący niezależne hamowanie czterech kół elektronicznie sterowany układ hamulcowy ECB, układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS, elektronicznie sterowany układ rozdzielający siłę hamowania EBD, układ kontroli napędu TRC oraz układ stabilizacji toru jazdy VSC z układami wspomagającymi pracę układu kierowniczego, zawieszenia i zespołu napędowego takich, jak elektroniczne modulacja charakterystyki zawieszenia AVS, elektryczne wspomaganie w układzie kierowniczym EPS, układ regulacji przełożenia przekładni kierowniczej VGRS oraz zaawansowany układ sterujący pracą zespołu napędowego. VDIM umożliwia zwiększenie osiągów poprzez optymalizację działania hamulców i funkcji przeciwdziałających poślizgowi oraz poprawę ogólnych własności jezdnych samochodu.
System DRAMS (Driving Response and Acceleration Management System) - zupełnie nowe rozwiązanie, które po raz pierwszy zostało zastosowane w układzie napędowym LS600h; sterujący przyspieszeniami i reakcjami pojazdu - również wykorzystuje układ VDIM do koordynowania pracy obu silników oraz skrzyni biegów dla zapewnienia płynnej, szybkiej i precyzyjnej reakcji jednostki napędowej w sytuacjach grożących utratą przyczepności bądź stabilności toru jazdy.
Należy również wymienić szereg najnowocześniejszych rozwiązań zapewniających pomoc i wsparcie dla kierowcy nowego LS600h. Inteligentny system wspomagania parkowania z czujnikami odległości ułatwia kierowcy jakże uciążliwe manewry związane z parkowaniem równoległym bądź w szeregu, nowy adaptacyjny układ kontroli prędkości jazdy ACC (Adaptive Cruise Control) może sterować prędkościami pojazdu w szerokim zakresie od 0 do 170 km/h. Po raz pierwszy zastosowano diody LED w światłach mijania, czego efektem jest doskonałe oświetlenie drogi i zwiększona wydajność reflektorów, a dzięki funkcji podtrzymywania hamowania BH (Brake Hold) kierowca nie musi stale używać hamulca w sytuacjach wymagających ciągłego ruszania i hamowania.
Wzornictwo i doskonałość
Nowy LS600h jest wyrazem filozofii projektowania L-finesse, oryginalnej koncepcji wzornictwa stosowanej z powodzeniem przez Lexusa. Styl ten można z jednej strony określić jako przyjazny i ciepły, a z drugiej - dzięki silnym charakterystycznym akcentom - jako zdecydowany, wyrazisty i przez to zgodny z aktualnymi trendami. Długie i szerokie, mocno trzymające się podłoża nadwozie z elegancką, opływową, podkreśloną ostrymi krawędziami sylwetką sprawiają, że sztandarowy pojazd Lexusa urzeka swoją prostotą w doskonałym nowoczesnym stylu udowodniając, że nawet w segmencie najbardziej luksusowych limuzyn proste formy mogą inspirować.
LS600h wyróżnia się spośród pozostałych modeli LS wieloma szczegółami: dyskretny znaczek hybryd na nadwoziu, przezroczyste niebieskie obramowanie emblematu “L” na przedniej osłonie chłodnicy, niepowtarzalne ręcznie polerowane koła ze stopów aluminium, nowy kolor nadwozia Black Opal (opracowany wyłącznie dla modelu hybrydowego nowy lakier o głębokiej czarnej barwie, która w promieniach słońca opalizuje w odcieniach niebieskim i fioletowym), białe przezroczyste światła obrysowe z diodami LED oraz po raz pierwszy zastosowane w przednich reflektorach diody LED w światłach mijania. Soczewki każdego z trzech projektorów z diodami LED wyposażone zostały w przezroczyste niebieskie pierścienie, które zapewniają nowemu LS600h niepowtarzalną, charakterystyczną barwę światła.
Komfort, wygoda, rozrywka
Komfort, wygoda, dyskretna elegancja, wspomaganie i wyprzedzanie zamiarów kierowcy to podstawowe cechy związane z posiadaniem i użytkowaniem Lexusa. Dobrze obrazują je funkcje ułatwiające dostęp, otwieranie i zamykanie samochodu takie, jak elektroniczny kluczyk Smart Key, elektryczne wspomaganie domykania drzwi i pokrywy bagażnika.
Należy również wspomnieć o takich elementach bogatego wyposażenia nowego LS600h jak: laminowane przednie i boczne szyby, czterostrefowa klimatyzacja z dyfuzorami dachowymi, elektrycznie podgrzewane i wentylowane fotele, superszybki system nawigacji satelitarnej z opcją unikania zatorów komunikacyjnych oraz z ośmiocalowym wielofunkcyjnym ekranem dotykowym z kartą graficzną VGA i systemem rozpoznawania komend głosowych, które sterują zestawem audio, klimatyzacją, nawigacją i telefonem komórkowym (Bluetooth). Wyświetlacz jest również wykorzystywany przez system wspomagania parkowania IPA (Inteligent Parking Assist), oryginalne rozwiązanie Lexusa oferowane w ramach wyposażenia standardowego.
Podobnie rzecz się ma z imponującym zestawem audio nowego LS600h składającym się z 10 głośników i sześciopłytowego odtwarzacza CD w środkowej konsoli i przyciskami sterującymi w kierownicy. Dla miłośników mocniejszych przeżyć przygotowano najnowocześniejszy zestaw Mark Levinson® Reference Surround System wyposażony w 19 głośników o mocy 450 W, który to zestaw umożliwia użytkownikom nowego Lexusa korzystanie z kina domowego i odtwarzanie muzyki i filmów w luksusowym otoczeniu LS600h.
Komfort, jakiego jeszcze nie było: LS 600h L
Z myślą o pasażerach na tylnych fotelach, w modelu LS600hL zwiększono o 120 mm rozstaw osi, by zaoferować klientom nadzwyczajny komfort jazdy i luksus, niespotykany nawet w tym segmencie.
W powiększonej kabinie sztandarowego Lexusa zastosowano po raz pierwszy na świecie wielostrefową automatyczną klimatyzacją wykorzystującą czujniki mierzące temperaturę ludzkiego ciała. Tylna część kabiny LS600hL zaaranżowana jest w formie salonu z fotelami wyposażonymi w funkcje podgrzewania, klimatyzacji i pneumatycznego masażu z regulacją ciśnienia w poduszkach. Fotele można rozkładać do pozycji półleżącej, wysuwać podnóżki, podłokietniki i zagłówki oraz formować z nich kanapę.
System multimedialny dla pasażerów na tylnych fotelach obejmuje oddzielne odtwarzacze DVD i CD oraz chowany w suficie dziewięciocalowy wyświetlacz z pełną paletą kolorów VGA umożliwiający korzystanie z kina domowego z niezapomnianymi efektami generowanymi przez system Mark Levinson® Reference Surround.
źródło: Lexus
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Lexus LS 600h
Podobne: Lexus LS 600h
Lexus LS 600 h L Landaulet - Japończycy na salonach »
Nowy Lexus LS 460 i LS 600h - oficjalne zdjęcie odmiany po liftingu »
Lexus LS600hL i zadowolony właściciel, Marcin Gortat »
Lexus LS600hL i Marcin Gortat »
Podobne galerie: Lexus LS 600h
Lexus LS 500 F Sport - japońska limuzyna w detalach »
Lexus LS500 - bliskie spojrzenie na limuzynę »
Lexus LS 500 F Sport - japońska limuzyna ze sportowym zacięciem »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Lexus
Newsletter
Galerie zdjęć