Portal V10  »  Aktualności  »  Lexus - linia F, czyli modele LF-A Roadster i IS-F
Lexus LF-A Roadster

Lexus - linia F, czyli modele LF-A Roadster i IS-F

2008-02-26 - K. Spychalski     Tagi: Lexus, Lexus IS-F, Lexus LF-A
Europejski debiut roadstera LF-A potwierdza wyczynowy charakter modeli z linii F. W kwietniu zadebiutuje IS F w wersji sedan, wyposażony w najefektywniejszą w segmencie sportowym jednostkę napędową o mocy 423 KM, emitującą zaledwie 270 g/km CO2 w cyklu mieszanym. Połączenie osiągów na poziomie toru wyścigowego, np. czasu rozpędzania 0-100 km/h wynoszącego 4,8 sekundy, z właściwym dla Lexusa wyrafinowaniem i przyjaznością dla użytkownika.

LF-A Roadster
Bazującą na wprowadzonej w roku 2007 drugiej generacji modelu LF-A wersję roadster cechują tak samo jak pierwowzór opływowe, aerodynamiczne linie. Podwozie i nadwozie wykonane są ze stopu aluminium i włókna węglowego. Nowością jest wkomponowane w bryłę nadwozia i automatycznie wysuwane w reakcji na prędkość jazdy tylne skrzydło dociskowe, które wraz z aerodynamicznie ukształtowanym podwoziem generuje efekt Venturiego. Podobnie jak w LF-A coupe, źródłem mocy jest będąca arcydziełem sztuki inżynierskiej jednostka V10, rozwijająca ponad 500 KM mocy i rozpędzająca auto do prędkości maksymalnej ponad 320 km/h. Umieszczenie silnika centralnie z przodu pojazdu, a skrzyni biegów i chłodnic z tyłu, pozwoliło uzyskać idealne rozłożenie mas. Ogromna moc przekazywana jest za pośrednictwem wału napędowego zamkniętego w obudowie rurowej, która wcześniej służyła jako element konstrukcyjny, zwiększający sztywność przy jednoczesnym minimalizowaniu drgań układu przeniesienia napędu.
Dla zrównoważenia potężnej mocy, zastosowano odporny na przeciążenie i wyjątkowo skuteczny układ hamulcowy z 6-tłoczkowymi zaciskami i 360-milimetowymi poprzecznie drążonymi tarczami hamulcowymi z przodu, oraz 4-tłoczkowymi zaciskami i 345-milimetowymi poprzecznie drążonymi tarczami hamulcowymi z tyłu. Na specjalnie zaprojektowane 20-calowe, wykonane z lekkiego stopu tarcze kół o turbinowym wzorze, niemal równie lekkie, jak wyścigowe, założone są opony 265/35R20 z przodu i 305/30R20 z tyłu.Tylne światła o charakterystycznym zarysie na wzór grota strzały zastały przeniesione z wersji coupe. Wkomponowano w nie kanały chłodzące, biegnące od zamontowanych z tyłu samochodu chłodnic. Motyw grota strzały dodatkowo podkreślają ustawione w układzie odwróconego trójkąta trzy końcówki rur wydechowych.

IS F

Genewa będzie okazją do debiutu rynkowego modelu IS F. Ten bazujący na Lexusie serii IS samochód będzie pierwszym wchodzącym do sprzedaży przedstawicielem linii F. Zaprojektowany z myślą o połączeniu osiągów na poziomie toru wyścigowego z właściwym dla Lexusa komfortem i wyrafinowaniem, jako jedyny swoim segmencie inegruje technikę wyścigową z bezkompromisową przyjaznością dla użytkownika. Jedyna na świecie 8-przełożeniowa skrzynia biegów z możliwością bezpośredniej zmiany biegów (Sport Direct Shift), 5-litrowy silnik V8 (423 KM i 520 Nm), układ bezpośredniego wtrysku paliwa D-4S z dwoma wtryskiwaczami na cylinder, elektryczny układ zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych VVT-iE - wszystko to składa się na 4,8 sekundy czasu rozpędzania samochodu od 0 do 100 km/h oraz elektronicznie ograniczoną do 270 km/h prędkość maksymalną. A przy emisji CO2 wynoszącej 270 g/km (w cyklu mieszanym) silnik tego samochodu jest najefektywniejszy w segmencie.

LEXUS

Debiutująca w 1989 roku w Stanach Zjednoczonych marka Lexus aktualnie obecna jest w ponad 60 krajach. Gama modeli obejmuje flagową limuzynę LS, ekskluzywny sedan GS, sportowego sedana IS oraz lidera sprzedaży wśród luksusowych modeli SUV, model RX. Wraz z debiutem modelu IS F, Lexus wprowadza na rynek swój pierwszy samochód z linii „F”, obejmującej sportowe modele o wysokich osiągach.

Europejska sprzedaż w 2007 roku wyniosła 54286 sztuk, o 7% więcej niż w roku poprzednim.

Lexus, łącząc założenie najwyższej satysfakcji nabywcy z tradycyjnymi wartościami niedoścignionej jakości wykonania, luksusowego wykończenia wnętrza i najdoskonalszych rozwiązań technicznych, ustanawia unikalną na światowym rynku motoryzacyjnym luksusową markę, konsekwentnie realizującą ideę nieustannego dążenia do perfekcji.



źródło: Lexus

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Lexus - linia F, czyli modele LF-A Roadster i IS-F