Portal V10 » Aktualności » Lexus - linia F, czyli modele LF-A Roadster i IS-F
Lexus - linia F, czyli modele LF-A Roadster i IS-F
2008-02-26 - K. Spychalski Tagi: Lexus, Lexus IS-F, Lexus LF-A
Europejski debiut roadstera LF-A potwierdza wyczynowy charakter modeli z linii F. W kwietniu zadebiutuje IS F w wersji sedan, wyposażony w najefektywniejszą w segmencie sportowym jednostkę napędową o mocy 423 KM, emitującą zaledwie 270 g/km CO2 w cyklu mieszanym. Połączenie osiągów na poziomie toru wyścigowego, np. czasu rozpędzania 0-100 km/h wynoszącego 4,8 sekundy, z właściwym dla Lexusa wyrafinowaniem i przyjaznością dla użytkownika.
LF-A Roadster Bazującą na wprowadzonej w roku 2007 drugiej generacji modelu LF-A wersję roadster cechują tak samo jak pierwowzór opływowe, aerodynamiczne linie. Podwozie i nadwozie wykonane są ze stopu aluminium i włókna węglowego. Nowością jest wkomponowane w bryłę nadwozia i automatycznie wysuwane w reakcji na prędkość jazdy tylne skrzydło dociskowe, które wraz z aerodynamicznie ukształtowanym podwoziem generuje efekt Venturiego. Podobnie jak w LF-A coupe, źródłem mocy jest będąca arcydziełem sztuki inżynierskiej jednostka V10, rozwijająca ponad 500 KM mocy i rozpędzająca auto do prędkości maksymalnej ponad 320 km/h. Umieszczenie silnika centralnie z przodu pojazdu, a skrzyni biegów i chłodnic z tyłu, pozwoliło uzyskać idealne rozłożenie mas. Ogromna moc przekazywana jest za pośrednictwem wału napędowego zamkniętego w obudowie rurowej, która wcześniej służyła jako element konstrukcyjny, zwiększający sztywność przy jednoczesnym minimalizowaniu drgań układu przeniesienia napędu.
Dla zrównoważenia potężnej mocy, zastosowano odporny na przeciążenie i wyjątkowo skuteczny układ hamulcowy z 6-tłoczkowymi zaciskami i 360-milimetowymi poprzecznie drążonymi tarczami hamulcowymi z przodu, oraz 4-tłoczkowymi zaciskami i 345-milimetowymi poprzecznie drążonymi tarczami hamulcowymi z tyłu. Na specjalnie zaprojektowane 20-calowe, wykonane z lekkiego stopu tarcze kół o turbinowym wzorze, niemal równie lekkie, jak wyścigowe, założone są opony 265/35R20 z przodu i 305/30R20 z tyłu.Tylne światła o charakterystycznym zarysie na wzór grota strzały zastały przeniesione z wersji coupe. Wkomponowano w nie kanały chłodzące, biegnące od zamontowanych z tyłu samochodu chłodnic. Motyw grota strzały dodatkowo podkreślają ustawione w układzie odwróconego trójkąta trzy końcówki rur wydechowych.
IS F
Genewa będzie okazją do debiutu rynkowego modelu IS F. Ten bazujący na Lexusie serii IS samochód będzie pierwszym wchodzącym do sprzedaży przedstawicielem linii F. Zaprojektowany z myślą o połączeniu osiągów na poziomie toru wyścigowego z właściwym dla Lexusa komfortem i wyrafinowaniem, jako jedyny swoim segmencie inegruje technikę wyścigową z bezkompromisową przyjaznością dla użytkownika. Jedyna na świecie 8-przełożeniowa skrzynia biegów z możliwością bezpośredniej zmiany biegów (Sport Direct Shift), 5-litrowy silnik V8 (423 KM i 520 Nm), układ bezpośredniego wtrysku paliwa D-4S z dwoma wtryskiwaczami na cylinder, elektryczny układ zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych VVT-iE - wszystko to składa się na 4,8 sekundy czasu rozpędzania samochodu od 0 do 100 km/h oraz elektronicznie ograniczoną do 270 km/h prędkość maksymalną. A przy emisji CO2 wynoszącej 270 g/km (w cyklu mieszanym) silnik tego samochodu jest najefektywniejszy w segmencie.
LEXUS
Debiutująca w 1989 roku w Stanach Zjednoczonych marka Lexus aktualnie obecna jest w ponad 60 krajach. Gama modeli obejmuje flagową limuzynę LS, ekskluzywny sedan GS, sportowego sedana IS oraz lidera sprzedaży wśród luksusowych modeli SUV, model RX. Wraz z debiutem modelu IS F, Lexus wprowadza na rynek swój pierwszy samochód z linii „F”, obejmującej sportowe modele o wysokich osiągach.
Europejska sprzedaż w 2007 roku wyniosła 54286 sztuk, o 7% więcej niż w roku poprzednim.
Lexus, łącząc założenie najwyższej satysfakcji nabywcy z tradycyjnymi wartościami niedoścignionej jakości wykonania, luksusowego wykończenia wnętrza i najdoskonalszych rozwiązań technicznych, ustanawia unikalną na światowym rynku motoryzacyjnym luksusową markę, konsekwentnie realizującą ideę nieustannego dążenia do perfekcji.
LF-A Roadster Bazującą na wprowadzonej w roku 2007 drugiej generacji modelu LF-A wersję roadster cechują tak samo jak pierwowzór opływowe, aerodynamiczne linie. Podwozie i nadwozie wykonane są ze stopu aluminium i włókna węglowego. Nowością jest wkomponowane w bryłę nadwozia i automatycznie wysuwane w reakcji na prędkość jazdy tylne skrzydło dociskowe, które wraz z aerodynamicznie ukształtowanym podwoziem generuje efekt Venturiego. Podobnie jak w LF-A coupe, źródłem mocy jest będąca arcydziełem sztuki inżynierskiej jednostka V10, rozwijająca ponad 500 KM mocy i rozpędzająca auto do prędkości maksymalnej ponad 320 km/h. Umieszczenie silnika centralnie z przodu pojazdu, a skrzyni biegów i chłodnic z tyłu, pozwoliło uzyskać idealne rozłożenie mas. Ogromna moc przekazywana jest za pośrednictwem wału napędowego zamkniętego w obudowie rurowej, która wcześniej służyła jako element konstrukcyjny, zwiększający sztywność przy jednoczesnym minimalizowaniu drgań układu przeniesienia napędu.
IS F
Genewa będzie okazją do debiutu rynkowego modelu IS F. Ten bazujący na Lexusie serii IS samochód będzie pierwszym wchodzącym do sprzedaży przedstawicielem linii F. Zaprojektowany z myślą o połączeniu osiągów na poziomie toru wyścigowego z właściwym dla Lexusa komfortem i wyrafinowaniem, jako jedyny swoim segmencie inegruje technikę wyścigową z bezkompromisową przyjaznością dla użytkownika. Jedyna na świecie 8-przełożeniowa skrzynia biegów z możliwością bezpośredniej zmiany biegów (Sport Direct Shift), 5-litrowy silnik V8 (423 KM i 520 Nm), układ bezpośredniego wtrysku paliwa D-4S z dwoma wtryskiwaczami na cylinder, elektryczny układ zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych VVT-iE - wszystko to składa się na 4,8 sekundy czasu rozpędzania samochodu od 0 do 100 km/h oraz elektronicznie ograniczoną do 270 km/h prędkość maksymalną. A przy emisji CO2 wynoszącej 270 g/km (w cyklu mieszanym) silnik tego samochodu jest najefektywniejszy w segmencie.
LEXUS
Debiutująca w 1989 roku w Stanach Zjednoczonych marka Lexus aktualnie obecna jest w ponad 60 krajach. Gama modeli obejmuje flagową limuzynę LS, ekskluzywny sedan GS, sportowego sedana IS oraz lidera sprzedaży wśród luksusowych modeli SUV, model RX. Wraz z debiutem modelu IS F, Lexus wprowadza na rynek swój pierwszy samochód z linii „F”, obejmującej sportowe modele o wysokich osiągach.
Europejska sprzedaż w 2007 roku wyniosła 54286 sztuk, o 7% więcej niż w roku poprzednim.
Lexus, łącząc założenie najwyższej satysfakcji nabywcy z tradycyjnymi wartościami niedoścignionej jakości wykonania, luksusowego wykończenia wnętrza i najdoskonalszych rozwiązań technicznych, ustanawia unikalną na światowym rynku motoryzacyjnym luksusową markę, konsekwentnie realizującą ideę nieustannego dążenia do perfekcji.
źródło: Lexus
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Lexus - linia F, czyli modele LF-A Roadster i IS-F
Podobne: Lexus - linia F, czyli modele LF-A Roadster i IS-F
Lexus LFA - w 2019 roku sprzedano trzy nowe egzemplarze »
Lexus LFA wsytawiony na sprzedaż za 369 000 dolarów »
Lexus LFA Nurburgring Edition wystawiony na sprzedaż za 7 mln dolarów »
Lexus LF-A Nurburgring Edition wystawiony na sprzedaż za 440 000 funtów »
Podobne galerie: Lexus - linia F, czyli modele LF-A Roadster i IS-F
Lexus LFA Nurburgring Package - limitowana edycja w szczegółach »
Lexus LFA Nurburgring Edition na targach w Genewie 2011 »
Lexus LFA Nurburgring Edition »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Lexus
Newsletter
Galerie zdjęć