Portal V10  »  Aktualności  »  Marki premium mają w ofercie zbyt wiele modeli
Porsche 911

Marki premium mają w ofercie zbyt wiele modeli

2014-11-17 - A. Ruciński     Tagi: Audi, Mercedes, Porsche, Porsche 911
Nie ulega wątpliwości, że w ostatnich latach producenci samochodów mocno zagalopowali się z poszerzaniem swojej oferty. Modeli jest tak wiele, że brakuje segmentów do których można je zaklasyfikować.

Do dawnych sedanów, coupe, cabrio i hatchbacków dołączyły wariacje łączące kilka odłamów w jedno. Do tego dochodzi wiele wersji wyposażeniowych, silnikowych i coraz częstsze edycje specjalne.
Porsche 911Porsche 911
Wydaje się, że taka sytuacja służy motoryzacji, która dziś jest bardziej barwna i ciekawa. Ale, czy to aby nie przesada? Jeśli dobrze policzyć, Porsche ma w swojej ofercie łącznie 22 różne warianty modelu 911. Jeden model i 22 wersje. Dealerzy marki narzekają, że niemożliwością jest posiadanie każdego wariantu w wydaniu pokazowym. Często muszą więc ograniczać się do wirtualnych prezentacji.
Porsche 911Porsche 911
Mercedes, który ostatnio zmienił nomenklaturę otworzył sobie furtkę do dalszego poszerzania i tak zagmatwanej gamy. Podobnie jest z BMW. Z roku na rok przybywa kolejnych modeli i wersji, aż trudno się w tym połapać. Pytanie, czy potrzebujemy aż takiego wyboru? Niekoniecznie. Świadczą o tym coraz częstsze przypadki wycofywania aut z rynku z powodu słabej sprzedaży. Bez wątpienia takich zdarzeń będzie przybywać proporcjonalnie wraz z pojawianiem się kolejnych modeli.
Porsche 911Porsche 911Porsche 911Porsche 911



źródło: wcf

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Marki premium mają w ofercie zbyt wiele modeli

Marki premium mają w ofercie zbyt wiele modeli
oh yes 2014-11-17 16:05
dobrze napisane. szczególnie /bmw które robi kolejne modyfikacje modeli "X" nie wiadomo po co.. X2, X3,X4 - po co komu taka oferta, jak to wszystko jedno i to samo. co za dużo to nie zdrowo. a na ulicy wcale nie jest barwniej niż kiedyś
Marki premium mają w ofercie zbyt wiele modeli
alexxok 2014-11-17 16:22
Dokładnie, większość modeli jest do siebie bardzo podobna, tylko trochę większa albo mniejsza... 0 indywidualności, przy ich środkach, możliwościach i budżecie jest to dla mnie niezrozumiałe. Każdy model powinien być inny, mieć własny charakter. "Kopiuj, wklej, powiększ - ok, mamy miesiąc wolnego". Tak to wygląda. Wystarczą modele : miejski, rodzinny, sportowy, terenowy. Więcej ? nie widzę uzasadnienia.
Marki premium mają w ofercie zbyt wiele modeli
Antek0o7h 2014-11-17 18:25
Kiedyś każdy model był inny a teraz to wszystkie są podobne. Audi i BMW trudno rozpoznać z daleka - A4 i A8 różnią tylko wymiary, podobnie jak 3 i 5. W dodatku próbuje się zapychać luki w ofercie. Najlepszą ofertę mają Japończycy - kilka modeli, po góra 4 silniki w gamie i dobre wyposażenie.