Portal V10 » Aktualności » Mastretta, czyli meksykański Lotus Elise
Meksykański producent Mastretta tworzący małe, lekkie, sportowe samochody zaprezentuje podczas paryskich targów motoryzacyjnych produkcyjną wersję nowego modelu MTX.
Prototyp zaprezentowano już w 2007 roku, jednak problemy firmy spowodowały, że zamiast rozpoczęcia sprzedaży w 2009 roku, auto będzie można kupić dopiero teraz. Mastretta zapewne na naszych polskich ulicach nie będzie częstym gościem. Zresztą, producent informuje, że największe oczekiwania wiąże z rynkiem brytyjskim. MTX, to meksykańska odpowiedź na Lotusa Elise/ Exige. Czyli mały, zwinny samochód sportowy z niewielkim silnikiem i bardzo niską masą. Mastretta zamierza produkować 70 egzemplarzy na rok, z czego aż 70 procent trafi na rynki USA oraz Europy.
Przedprodukcyjna wersja dysponowała jednostką napędową TFSI produkcji Volkswagena. Jednak z pierwszych informacji wynika, że auto które trafi na rynek będzie napędzane turbodoładowanym silnikiem Ford Duratec o mocy 240 KM. Żeby taka moc zapewniła sportowe wrażenia, potrzebna jest bardzo niska masa własna. I tutaj kolejne nawiązanie do filozofii Lousa. MTX waży tylko 900 kg, czyli podobnie jak wspomniany Elise. Dzięki temu spodziewać możemy się bardzo dobrych osiągów. Pytanie tylko, czy Mastretta będzie się równie dobrze prowadzić...
Prototyp zaprezentowano już w 2007 roku, jednak problemy firmy spowodowały, że zamiast rozpoczęcia sprzedaży w 2009 roku, auto będzie można kupić dopiero teraz. Mastretta zapewne na naszych polskich ulicach nie będzie częstym gościem. Zresztą, producent informuje, że największe oczekiwania wiąże z rynkiem brytyjskim. MTX, to meksykańska odpowiedź na Lotusa Elise/ Exige. Czyli mały, zwinny samochód sportowy z niewielkim silnikiem i bardzo niską masą. Mastretta zamierza produkować 70 egzemplarzy na rok, z czego aż 70 procent trafi na rynki USA oraz Europy.
Przedprodukcyjna wersja dysponowała jednostką napędową TFSI produkcji Volkswagena. Jednak z pierwszych informacji wynika, że auto które trafi na rynek będzie napędzane turbodoładowanym silnikiem Ford Duratec o mocy 240 KM. Żeby taka moc zapewniła sportowe wrażenia, potrzebna jest bardzo niska masa własna. I tutaj kolejne nawiązanie do filozofii Lousa. MTX waży tylko 900 kg, czyli podobnie jak wspomniany Elise. Dzięki temu spodziewać możemy się bardzo dobrych osiągów. Pytanie tylko, czy Mastretta będzie się równie dobrze prowadzić...
źródło: Autocar
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mastretta, czyli meksykański Lotus Elise
Podobne: Mastretta, czyli meksykański Lotus Elise
Mastretta wstrzymała produkcję. Czy to koniec meksykańskiej marki? »
Poprawiona Mastretta MXT trafi do Europy w przyszłym roku »
Mastretta MXT - meksykański supersamochód wejdzie do produkcji »
Mastretta MXT - Czy meksykański supersamochód będzie produkowany? »
Podobne galerie: Mastretta, czyli meksykański Lotus Elise
Audi A3 Sportback - niemiecki hatchback ostry jak nigdy »
Toyota GR Supra - europejska wersja sportowej maszyny »
Toyota Proace City - fotografie dostawczaka »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter