Portal V10 » Aktualności » Maybach - czy to koniec?
Europejska premiera ultraluksusowej limuzyny Maybach 62 Landaulet podczas ostatniego salonu w Genewie może być ostatnią w dziejach marki. Mercedes poważnie rozważa wycofanie jej z rynku.
Powodem są bardzo słabe wyniki sprzedaży. W minionym roku klientów znalazło tylko 146 egzemplarzy luksusowych limuzyn Maybach - dziesięć razy mniej niż zakładano! W tym samym czasie najpoważniejsi konkurenci - Rolls-Royce i Bentley - sprzedali dziesięć razy więcej aut. Dlatego CEO Daimler - Dieter Zetsche wyraził obawę o dalsze losy marki. Między słowami troski można było jednak odczytać niechęć zarządu Daimlera do dalszego dokładania pieniędzy do każdego sprzedanego egzemplarza. Poza tym nie ma planów rozszerzenia oferty o dalsze modele. Kiepskiej sytuacji Maybacha nie uratował "usportowiony" model limuzyny 57S i 62S. Z kolei 62 Landaulet wzbudza ogólny podziw, ale chętnych do jego zakupu za horrendalną cenę brakuje. Nie wolno też zapominać, że obecna na rynku seria 57 i 62 bazuje na poprzedniej generacji klasy S i powoli zaczyna się starzeć na tle konkurencji. Osobną sprawą jest często krytykowana i chyba nie do końca udana stylistyka luksusowych limuzyn Maybacha. Zarząd Daimlera wciąż jednak liczy na cud uparcie twierdząc, że wskrzeszenie po latach marki Maybach było udanym posunięciem, a oferowane limuzyny są w stanie konkurować z RR i Bentleyem. Cóż, jak widać do końca.
Powodem są bardzo słabe wyniki sprzedaży. W minionym roku klientów znalazło tylko 146 egzemplarzy luksusowych limuzyn Maybach - dziesięć razy mniej niż zakładano! W tym samym czasie najpoważniejsi konkurenci - Rolls-Royce i Bentley - sprzedali dziesięć razy więcej aut. Dlatego CEO Daimler - Dieter Zetsche wyraził obawę o dalsze losy marki. Między słowami troski można było jednak odczytać niechęć zarządu Daimlera do dalszego dokładania pieniędzy do każdego sprzedanego egzemplarza. Poza tym nie ma planów rozszerzenia oferty o dalsze modele. Kiepskiej sytuacji Maybacha nie uratował "usportowiony" model limuzyny 57S i 62S. Z kolei 62 Landaulet wzbudza ogólny podziw, ale chętnych do jego zakupu za horrendalną cenę brakuje. Nie wolno też zapominać, że obecna na rynku seria 57 i 62 bazuje na poprzedniej generacji klasy S i powoli zaczyna się starzeć na tle konkurencji. Osobną sprawą jest często krytykowana i chyba nie do końca udana stylistyka luksusowych limuzyn Maybacha. Zarząd Daimlera wciąż jednak liczy na cud uparcie twierdząc, że wskrzeszenie po latach marki Maybach było udanym posunięciem, a oferowane limuzyny są w stanie konkurować z RR i Bentleyem. Cóż, jak widać do końca.
źródło: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Maybach - czy to koniec?
Podobne: Maybach - czy to koniec?
Mercedes-Maybach S450 4MATIC w wersji Collector's Edition na rynek chiński »
Mercedes-Maybach GLS 600 - debiut ultra-luksusowego SUVa »
Mercedes-Maybach Ultimate Luxury Concept - nowe oblicze luksusu »
2018 Mercedes-Maybach Klasy S »
Podobne galerie: Maybach - czy to koniec?
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet - premiera spektakularnego konceptu »
Maybach 62 - perfekcyjnie utrzymany egzemplarz »
Maybach 57S Coupe DC »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Maybach
Galerie zdjęć
Newsletter