Portal V10 » Prezentacje / testy » Mazda 6 2.2 CDTi - Wyrazistość w każdym calu - nasz test
Mazda 6 2.2 CDTi - Wyrazistość w każdym calu - nasz test
Każdej Maździe sprzed kilkunastu lat brakowało tego „czegoś”. Kolejne modele stopniowo wprowadzane do oferty były lepsze, ale wciąż nie mogły nawiązać bezpośredniej konkurencji z rywalami z Niemiec. Od momentu debiutu CX-5 nastały lepsze czasy dla japońskiego producenta. Wyraźna poprawa jakości i właściwości jezdnych korzystnie wpłynęła na wyniki sprzedaży. Azjatycki crossover sukcesywnie zdobywa kolejne rynki, natomiast wprowadzona pod koniec zeszłego roku szóstka już zaczęła poważnie mieszać w segmencie D. W grudniu w ofercie pojawiły się dwie wersje nadwoziowe: sedan i combi. Są w tej samej cenie, natomiast póki co, najmocniejszą odmianą pozostaje 2,2-litrowy diesel o mocy 175 koni mechanicznych. Postanowiliśmy sprawdzić, czy jest w stanie sprostać wymagającej konkurencji.
Gdy w 2004 na ulicach Europy pojawiła się Alfa Romeo 159, trudno było uwierzyć, że klasyczny sedan może wywoływać tego typu emocje. Od tego czasu nie wyprodukowano samochodu równie atrakcyjnego i odpornego na upływ czasu. W przyszłym roku poznamy jej następcę. Niemniej, musieliśmy czekać aż osiem lat na równie efektowne auto. Mazda 6 spełnia wszelkie kryteria, aby rozkochać w sobie właściciela.
Sedana zaprojektowano według filozofii Kodo, będącej bezpośrednim spadkobiercą Zoom-Zoom. Lekkość projektu ma się objawiać w każdym detalu, a użytkownik stworzyć z maszyną jedność. Cóż, trochę naciągana ideologia, ale czarowi Japonce nikt nie odbierze. Blisko 4,9-metrowe nadwozie otrzymało agresywny przód, którego nie sposób pomylić z żadnym innym. Równie charakterystycznie przedstawia się tył, nawiązujący pod odpowiednim kątem do Infiniti. Biksenonowe światła i 19-calowe felgi są wyposażeniem opcjonalnym zarezerwowanym dla najwyższych specyfikacji.
Użytkownicy poprzedniej generacji szóstki narzekali na jedynie przeciętną przestronność w drugim rzędzie i niezbyt dobre materiały wykończeniowe. Ten ostatni problem dotyczył nie tylko wszystkich modeli Mazdy, ale i pozostałych Japończyków. Żeby poprawić wizerunek i konkurencyjność względem rywali, należało gruntowanie zmienić proces tworzenia aut. Widoczny na zdjęciach przedstawiciel segmentu D okazał się strzałem w dziesiątkę. Dzięki rozstawowi osi na poziomie 283 centymetrów, nikomu nie będzie brakować miejsca zarówno z przodu jak i na kanapie. Troszkę rozczarowuje skromny bagażnik o pojemności 489 litrów ze stosunkowo wąskim otworem załadunkowym.Cieszy natomiast dobra jakość plastików. Cały kokpit został wyłożony miękkimi tworzywami, za to utrzymanymi w ciemnej tonacji. W tej ostatniej kwestii nie mamy zbyt dużego pola do popisu, gdyż producent nie przewidział wielu zestawów kolorystycznych, co z kolei staje się nawet standardem w Volkswagenie. Pojawiły się za to nowe systemy bezpieczeństwa i odzyskiwanie energii wpływające na niższe zużycie paliwa. Systemem multimedialnym możemy sterować za pośrednictwem dotykowego ekranu, przycisków zlokalizowanych wokół niego lub poprzez joystick między fotelami. Wykrywanie pojazdów w martwym polu, tempomat, czy dwustrefową klimatyzację automatyczną oraz niezłej jakości system audio dostaniemy w standardzie w środkowych specyfikacjach.Jeśli planujemy przejeżdżanie rocznie przynajmniej 20 tysięcy kilometrów, warto zainteresować się dieslem występującym w dwóch wariantach mocy. Oba mają pojemność 2,2 litra i wspomagane są turbosprężarką. Słabszy generuje 150 koni mechanicznych, zaś mocniejszy w zupełności wystarczające 175. Wysokoprężny motor może współpracować z manualną przekładnią o sześciu stopniach lub automatem. Ta wygodniejsza opcja działa dość szybko, ale jej praca odbiega od prędkości działania dwusprzęgłowych mechanizmów.Co innego manual, którego precyzja funkcjonowania daje sporo radości podczas codziennej eksploatacji. Stosunkowo krótkie drogi prowadzenia między poszczególnymi przełożeniami i charakterystyczny opór typowy dla sportowych maszyn, ułatwia wykorzystanie maksymalnego potencjału jednostki. A jest go sporo pod maską, bo ropniak osiąga aż 420 Nm przy 2 tys. obr./min. W praktyce, wystarczy przekroczyć wartość 1,5 na cyferblacie obrotomierza, aby cieszyć się dobrą dynamiką niezależnie od biegu. Silnik ochoczo reaguje na polecenia wydawane prawą nogą kierowcy, bez względu na to, z iloma pasażerami na pokładzie podróżujemy.Ponadto, nie hałasuje przesadnie przy wyższych prędkościach obrotowych i zadowala się umiarkowanymi ilościami paliwa. W cyklu miejskim powinniśmy spodziewać się wyników na poziomie 7-8 litrów. W terenie niezabudowanym, bez większych trudności zejdziemy do 6 litrów. Osadzona na 19-calowych obręczach Mazda, oferuje wysoki komfort pokonywania wszelkich nierówności. Niskoprofilowe opony nieźle radzą sobie z drogowymi przeszkodami, jedynie na poprzecznych progach wykazując nieśmiałe objawy nerwowości. Niemniej, 1,4-tonowe auto zaopatrzone w precyzyjny układ kierowniczy sprawnie przejeżdża przez ciasne zakręty w skrajnych momentach dopiero informując o poślizgu migającą kontrolką trakcyjną. W porównaniu do bezpośredniej poprzedniczki, jest w niej zdecydowanie więcej sportu i zadziorności.Cena podstawowej wersji wynosi 88 700 złotych. To rozsądna kwota biorąc pod uwagę niezłe wyposażenie standardowe, przestronne wnętrze i pewne właściwości jezdne. Chcąc kupić flagowej diesla w topowej specyfikacji, trzeba liczyć się z wydatkiem 125-140 tysięcy złotych. W tym przypadku maksymalna konfiguracja Opla Insigni, czy Volkswagena Passata nie będzie tańsza. Zadowoli do tego raczej tych konserwatywnych klientów.Mazda to propozycja dla dynamicznie nastawionych do życia osób poszukujących oryginalnego stylu i radości z eksploatacji auta na co dzień. O sporym zainteresowaniu tym modelem świadczy kilkumiesięczny czas oczekiwania i wolumen sprzedaży. Myśląc o sedanie lub kombi klasy średniej, nie należy bagatelizować japońskiej propozycji.
Podstawowe dane techniczne:
Mazda 6 2,2 SkyActive
Silnik: 2191 cm3
Moc: 175 KM przy 4500 obr./min
Moment obrotowy: 420 Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 6-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4865/1840/1450 mm
Rozstaw osi: 2830 mm
Masa własna: 1405 kg
Średnia emisja CO2: 104 g/km
Osiągi:
0-100 km/h: 9,1 sekundy
Prędkość maksymalna: 211 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 5,7 (7,2 w teście)
Trasa: 4,0 (5,8 w teście)
Cykl mieszany: 4,6 (6,6 w teście)
Podstawowe dane techniczne:
Mazda 6 2,2 SkyActive
Silnik: 2191 cm3
Moc: 175 KM przy 4500 obr./min
Moment obrotowy: 420 Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 6-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4865/1840/1450 mm
Rozstaw osi: 2830 mm
Masa własna: 1405 kg
Średnia emisja CO2: 104 g/km
Osiągi:
0-100 km/h: 9,1 sekundy
Prędkość maksymalna: 211 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 5,7 (7,2 w teście)
Trasa: 4,0 (5,8 w teście)
Cykl mieszany: 4,6 (6,6 w teście)
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
7
Komentarze do:
Mazda 6 2.2 CDTi - Wyrazistość w każdym calu - nasz test
Mazda 6 2.2 CDTi - Wyrazistość w każdym calu - nasz test
RS 2014-01-07 17:51
Przede wszystkim powinni poprawić hamulce w tym dziadkowozie, bo hamuje tragicznie
Mazda 6 2.2 CDTi - Wyrazistość w każdym calu - nasz test
Peter75 2014-01-20 10:42
To przecież nie najmocniejszy silnik. Właśnie czekam na odbór silnika benzynowego 2.5, o mocy 192KM. Jak można pisać artykuł w ten sposób.
Mazda 6 2.2 CDTi - Wyrazistość w każdym calu - nasz test
haha 2014-12-15 21:06
Jestem ciekaw ile płaci niemiecka konkurencja za takie artykuły... Dane techniczne chyba przez pomyłkę od jakiegoś wieśvagen-a przepisane.
Mazda 6 2.2 CDTi - Wyrazistość w każdym calu - nasz test
Rupert 2014-12-31 14:40
Fajnie się prezentuje to autko.
Mazda 6 2.2 CDTi - Wyrazistość w każdym calu - nasz test
skut 2017-01-31 23:34
Pierwszy raz spotykam się z zarzutami pod adresem hamulców, a sporo o tym aucie czytałem i nawet byłem na jeździe próbnej. Może masz po prostu jakiś wadliwy jednostkowy egzemplarz?
Mazda 6 2.2 CDTi - Wyrazistość w każdym calu - nasz test
Krazer 2017-02-28 03:44
Jedyny zarzut jest taki, że to diesel
Mazda 6 2.2 CDTi - Wyrazistość w każdym calu - nasz test
SpaCar_pl 2017-03-17 08:45
Racja, akurat ten diesle MAady nie należy do zbytnio udanych i bezawaryjnych, aczkolwiek bardzo daleki jestem od nazywania nowej Mazdy 6 dziadkowozem, jeżeli tak to bedę pierwszym naczelnym dziadkiem w tym kraju, auto ma niesamowicie sportową i wyrazista sylwetkę.
Podobne: Mazda 6 2.2 CDTi - Wyrazistość w każdym calu - nasz test
Mazda może nie pojawić się na jesiennym salonie w Paryżu »
Mazda prezentuje koncepty na Tokio Auto Salon 2016 »
Mazda wyprodukowała 3 mln aut od 2011 roku »
Mazda oświadcza, że nigdy nie fałszowała wyników emisji spalin »
Podobne galerie: Mazda 6 2.2 CDTi - Wyrazistość w każdym calu - nasz test
Mazda 6 w topowej wersji Signature »
Mazda 6 - wersja 2018 w szczegółach »
Koncepty Mazdy na Tokio Auto Salon 2015 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Mazda
Galerie zdjęć
50. Rajd Madery 2009 - fot. M. Zagórny [36]
Dakar 2010 - najlepsze zdjęcia z tegorocznego rajdu [37]
Newsletter