Portal V10 » Aktualności » Nowa Mazda CX-7 pierwszym samochodem japońskim z systemem SCR
Nowa Mazda CX-7 pierwszym samochodem japońskim z systemem SCR
2009-08-12 - K. Spychalski Tagi: Mazda, Crossover, Mazda CX-7
Podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie (IAA), który odbędzie się w przyszłym miesiącu, Mazda zaprezentuje pierwszy japoński samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym, współpracującym z katalizatorem połączonym z systemem redukcji selektywnej (Selective Catalytic Reduction, SCR). Technologia ta będzie oferowana klientom europejskim w odnowionej wersji sportowo-użytkowego crossovera CX-7 z silnikiem diesla, którego sprzedaż Mazda rozpocznie w październiku bieżącego roku.
Pod maską SUV-a Mazdy znajdzie się przyjazny dla środowiska i bardzo wydajny turbodoładowany silnik diesla MZR-CD o pojemności 2,2 litra i znakomitych parametrach ekologicznych. Odnowiona Mazda CX-7 spełnia wymagania normy Euro V w zakresie emisji spalin.
Oczyszczanie spalin w systemie SCR odbywa się poprzez wtryskiwanie roztworu wodnego mocznika AdBlue®1 ze zbiornika umieszczonego pod przedziałem bagażowym wprost do układu wydechowego, przed katalizatorem. Wywołuje to naturalną reakcję chemiczną, w której AdBlue® zamienia około 40 procent tlenków azotu w nieszkodliwy azot. Dzięki zwartej konstrukcji systemu SCR Mazda CX-7 z silnikiem wysokoprężnym ma identyczną pojemność bagażnika (455 litrów wg VDA) jak wersja z silnikiem benzynowym. System jest też przyjazny dla użytkownika, ponieważ zużycie AdBlue® zostało ograniczone do minimum. Przy normalnej eksploatacji zawartość zbiornika wystarcza na co najmniej 20 000 kilometrów, co oznacza, że zapas roztworu uzupełnia się tylko przy okazji przeglądu okresowego.
Oprócz odnowionej wersji modelu CX-7 z silnikiem diesla we Frankfurcie będzie można zobaczyć wiele innych proekologicznych rozwiązań technologicznych, w tym między innymi i-stop - inteligentny system wyłączania silnika podczas postoju, oszczędzający paliwo, czy zespół napędowy z wodorowym silnikiem rotacyjnym.
Oczyszczanie spalin w systemie SCR odbywa się poprzez wtryskiwanie roztworu wodnego mocznika AdBlue®1 ze zbiornika umieszczonego pod przedziałem bagażowym wprost do układu wydechowego, przed katalizatorem. Wywołuje to naturalną reakcję chemiczną, w której AdBlue® zamienia około 40 procent tlenków azotu w nieszkodliwy azot. Dzięki zwartej konstrukcji systemu SCR Mazda CX-7 z silnikiem wysokoprężnym ma identyczną pojemność bagażnika (455 litrów wg VDA) jak wersja z silnikiem benzynowym. System jest też przyjazny dla użytkownika, ponieważ zużycie AdBlue® zostało ograniczone do minimum. Przy normalnej eksploatacji zawartość zbiornika wystarcza na co najmniej 20 000 kilometrów, co oznacza, że zapas roztworu uzupełnia się tylko przy okazji przeglądu okresowego.
źródło: Mazda
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowa Mazda CX-7 pierwszym samochodem japońskim z systemem SCR
Podobne: Nowa Mazda CX-7 pierwszym samochodem japońskim z systemem SCR
Nowa Mazda CX-7 - model po liftingu na kolejnych oficjalnych zdjęciach »
Nowa Mazda CX-7 po liftingu - znamy ceny i standardy wyposażenia »
Mazda MX-5 Superlight i CX-7 po liftingu na salonie we Frankfurcie »
Nowa Mazda CX-7 - subtelne zmiany stylistyczne i nowy silnik 2.5/160 KM »
Podobne galerie: Nowa Mazda CX-7 pierwszym samochodem japońskim z systemem SCR
Nowa Mazda CX-3 »
Mazda Minagi Concept na targach w Genewie 2011 »
Subaru Viziv Adrenaline Concept - genewska premiera »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Mazda
Galerie zdjęć
Newsletter