Portal V10 » Aktualności » Mazda MX-5 na sterydach, czyli mały roadster z 4,6-litrowym silnikiem V8

Mazda MX-5 na sterydach, czyli mały roadster z 4,6-litrowym silnikiem V8
2011-06-29 - A. Miklewska Tagi: Mazda, Odjechane, Mazda mx-5, Supersamochody
W późnych latach 90-tych John Bettini z Australii stworzył motoryzacyjnego potwora. Na bazie Mazdy MX-5 powstał Bullet Roadster. Auto to napędzane było jednostką napędową z modelu RX-7. Oznacza to, że w małym samochodziku umieszczono monstrualny silnik V8. Jeden z powstałych wtedy egzemplarzy został wystawiony na sprzedaż w Queensland (Australia).
Według sprzedawcy, jest to piąty Bullet Roadster zbudowany w latach 90-tych, a co ciekawsze pierwszy z silnikiem V8. 62-letni właściciel nie ma na to żadnych dowodów, ale chyba można mu wierzyć?
Bullet No.5 został zbudowany na specjalnie zamówienie dla niejakiego George'a Covacic'a, który dostarczył 4,6-litrowy, aluminiowy silnik V8, manualną, pięciobiegową skrzynię Tremac i mechanizm różnicowy z australijskiego samochodu Holden Commodore SS. Podobnie jak inne supersamochody Bullet, także ten ma hamulce i zawieszenie z Mazdy RX-7. Standardowe wyposażenie zostało powiększone o 17-calowe, aluminiowe felgi, klimatyzację, elektryczne szyby i system Audio Alpine. Siedzenia wykonane są ze skóry, a kierownicę, dźwignię zmiany biegów i pedały dostarczyła firma MOMO. Ten konkretny model ma przejechane 16.107 km, kolor "Grace Green" i czarną skórę w środku.
Samochód jest zarejestrowany i sprawny technicznie. Właściciel wycenił go na $44.000 dolarów australijskich (ok. $46.191 dolarów amerykańskich). Jest to ponad połowa ceny, którą musiał zapłacić za niego pierwszy właściciel (AU $98.000 / US $102.880).
Bullet No.5 został zbudowany na specjalnie zamówienie dla niejakiego George'a Covacic'a, który dostarczył 4,6-litrowy, aluminiowy silnik V8, manualną, pięciobiegową skrzynię Tremac i mechanizm różnicowy z australijskiego samochodu Holden Commodore SS. Podobnie jak inne supersamochody Bullet, także ten ma hamulce i zawieszenie z Mazdy RX-7. Standardowe wyposażenie zostało powiększone o 17-calowe, aluminiowe felgi, klimatyzację, elektryczne szyby i system Audio Alpine. Siedzenia wykonane są ze skóry, a kierownicę, dźwignię zmiany biegów i pedały dostarczyła firma MOMO. Ten konkretny model ma przejechane 16.107 km, kolor "Grace Green" i czarną skórę w środku.
źródło: carscoop
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Mazda MX-5 na sterydach, czyli mały roadster z 4,6-litrowym silnikiem V8
Podobne: Mazda MX-5 na sterydach, czyli mały roadster z 4,6-litrowym silnikiem V8




Podobne galerie: Mazda MX-5 na sterydach, czyli mały roadster z 4,6-litrowym silnikiem V8



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mazda