Portal V10 » Aktualności » Mazda MX-5 na sterydach, czyli mały roadster z 4,6-litrowym silnikiem V8
Mazda MX-5 na sterydach, czyli mały roadster z 4,6-litrowym silnikiem V8
2011-06-29 - A. Miklewska Tagi: Mazda, Odjechane, Mazda mx-5, Supersamochody
W późnych latach 90-tych John Bettini z Australii stworzył motoryzacyjnego potwora. Na bazie Mazdy MX-5 powstał Bullet Roadster. Auto to napędzane było jednostką napędową z modelu RX-7. Oznacza to, że w małym samochodziku umieszczono monstrualny silnik V8. Jeden z powstałych wtedy egzemplarzy został wystawiony na sprzedaż w Queensland (Australia).
Według sprzedawcy, jest to piąty Bullet Roadster zbudowany w latach 90-tych, a co ciekawsze pierwszy z silnikiem V8. 62-letni właściciel nie ma na to żadnych dowodów, ale chyba można mu wierzyć?
Bullet No.5 został zbudowany na specjalnie zamówienie dla niejakiego George'a Covacic'a, który dostarczył 4,6-litrowy, aluminiowy silnik V8, manualną, pięciobiegową skrzynię Tremac i mechanizm różnicowy z australijskiego samochodu Holden Commodore SS. Podobnie jak inne supersamochody Bullet, także ten ma hamulce i zawieszenie z Mazdy RX-7. Standardowe wyposażenie zostało powiększone o 17-calowe, aluminiowe felgi, klimatyzację, elektryczne szyby i system Audio Alpine. Siedzenia wykonane są ze skóry, a kierownicę, dźwignię zmiany biegów i pedały dostarczyła firma MOMO. Ten konkretny model ma przejechane 16.107 km, kolor "Grace Green" i czarną skórę w środku.
Samochód jest zarejestrowany i sprawny technicznie. Właściciel wycenił go na $44.000 dolarów australijskich (ok. $46.191 dolarów amerykańskich). Jest to ponad połowa ceny, którą musiał zapłacić za niego pierwszy właściciel (AU $98.000 / US $102.880).
Bullet No.5 został zbudowany na specjalnie zamówienie dla niejakiego George'a Covacic'a, który dostarczył 4,6-litrowy, aluminiowy silnik V8, manualną, pięciobiegową skrzynię Tremac i mechanizm różnicowy z australijskiego samochodu Holden Commodore SS. Podobnie jak inne supersamochody Bullet, także ten ma hamulce i zawieszenie z Mazdy RX-7. Standardowe wyposażenie zostało powiększone o 17-calowe, aluminiowe felgi, klimatyzację, elektryczne szyby i system Audio Alpine. Siedzenia wykonane są ze skóry, a kierownicę, dźwignię zmiany biegów i pedały dostarczyła firma MOMO. Ten konkretny model ma przejechane 16.107 km, kolor "Grace Green" i czarną skórę w środku.
źródło: carscoop
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Mazda MX-5 na sterydach, czyli mały roadster z 4,6-litrowym silnikiem V8
Podobne: Mazda MX-5 na sterydach, czyli mały roadster z 4,6-litrowym silnikiem V8
Mazda MX-5 Superlight i CX-7 po liftingu na salonie we Frankfurcie »
Mazda MX-5 Eunos Edition - hołd dla luksusowego roadstera z lat 90-tych minionego stulecia »
Mazda MX-5 - sprzedaż modelu w Europie zostanie ograniczona »
Mazda MX-5 - japoński roadster przeszedł drobny lifting »
Podobne galerie: Mazda MX-5 na sterydach, czyli mały roadster z 4,6-litrowym silnikiem V8
Nowa Mazda MX-5 Superlight »
Mazda MX-5 w wydaniu 30th Anniversary Edition »
Mazda MX-5 - nowe zdjęcia wersji 2019 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Mazda
Newsletter
Galerie zdjęć