Portal V10 » Aktualności » Mazda Takeri - nowatorski diesel na targach w Tokio

Mazda Takeri - nowatorski diesel na targach w Tokio
2011-12-01 - A. Ruciński Tagi: Mazda, Concept car, Mazda Takeri
Mazda Takeri jest bez wątpienia jedną z największych gwiazd tegorocznej edycji Tokyo Motor Show. Nic dziwnego, ponieważ model ten zapowiada zupełnie nową erę w historii japońskiej marki.
Przejawem jest chociażby stylistyka oparta na filozofii Kodo (dusza ruchu), ale nie tylko. Takeri jest pojazdem kocepcyjnym, w którym po raz pierwszy zastosowano nowatorski napęd łączący energię elektryczną z silnikiem diesla. Nowa, dwulitrowa jednostka wysokoprężna SKYACTIV-D współpracuje z sześciobiegową, automatyczną przekładnią. Poboczne systemy takie jak Start&Stop oraz system odzyskiwania energii kinetycznej ze zwalniania i hamowania pozwalają zaoszczędzić paliwo. i-ELOOP - właśnie tak nazywa się nowatorskie rozwiązanie polegające na zastosowaniu kondensatora zamiast standardowego akumulatora. Energia kinetyczna gromadzona jest w kondensatorze, a później może być wykorzystana do zasilania wszystkich urządzeń elektrycznych na pokładzie samochodu.
Przewaga kondensatora nad akumulatorem polega na tym, że jego pełne naładowanie trwa około minuty, W praktyce podczas jazdy po mieście i ciągłym zwalnianiu i hamowaniu, cała energia elektryczna będzie pochodzić z kondensatora. Pozostałe zalety to m.in mniejsza masa pojazdu i łatwiejsza obsługa. Utylizacja baterii także odejdzie do lamusa.
Oczywiście podczas zwykłej jazdy w trasie, zasilanie będzie pochodzić z alternatora, tak aby nie zabrakło energii.
Zobacz także: Mazda Takeri - galeria »Mazda planuje wyposażyć w podobny system wszystkie swoje pojazdy, najpóźniej do końca 2014 roku. Według inżynierów zastosowanie tego nowatorskiego rozwiązania pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 20% i w przypadku silnika diesla pozwolić na osiągnięcie dystansu 1500 km na pełnym baku.
Przejawem jest chociażby stylistyka oparta na filozofii Kodo (dusza ruchu), ale nie tylko. Takeri jest pojazdem kocepcyjnym, w którym po raz pierwszy zastosowano nowatorski napęd łączący energię elektryczną z silnikiem diesla. Nowa, dwulitrowa jednostka wysokoprężna SKYACTIV-D współpracuje z sześciobiegową, automatyczną przekładnią. Poboczne systemy takie jak Start&Stop oraz system odzyskiwania energii kinetycznej ze zwalniania i hamowania pozwalają zaoszczędzić paliwo.
Zobacz także: Mazda Takeri - galeria »
źródło: carscoop
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mazda Takeri - nowatorski diesel na targach w Tokio
Podobne: Mazda Takeri - nowatorski diesel na targach w Tokio




Podobne galerie: Mazda Takeri - nowatorski diesel na targach w Tokio



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mazda
Newsletter
Galerie zdjęć