Portal V10  »  Aktualności  »  Mazda - technologie obniżające zużycie paliwa i zmniejszające emisję
Mazda

Mazda - technologie obniżające zużycie paliwa i zmniejszające emisję

2008-09-10 - K. Spychalski     Tagi: Mazda, Ekologia
Mazda Motor Corporation ogłosiła, że rozpoczyna działania zmierzające do obniżenia do 2015 roku zużycia paliwa przez samochody Mazda sprzedawane na całym świecie średnio o 30 procent. W ramach swojej strategii, Mazda prezentuje obecnie trzy, bliskie ukończenia, nowości technologiczne. Zużycie paliwa niższe do 9 procent dzięki systemowi Smart Idle Stop System (SISS) - wyłączania silnika podczas postoju.

System SISS Mazdy wyłącza automatycznie silnik, a następnie uruchamia go ponownie przy wykorzystaniu bezpośredniego wtrysku paliwa, wspomaganego przez działanie rozrusznika. W tym celu tłoki zarówno w suwie sprężania, jak i rozprężania zostają zatrzymane w najlepszej pozycji zapewniającej właściwą równowagę ilości powietrza w każdym cylindrze. System proponowany przez Mazdę jest wyjątkowy i pierwszy na skalę światową. Ustawia tłoki przed ponownym rozruchem silnika, a nie jak standardowe systemy - określające ich położenie dopiero po rozpoczęciu pracy rozrusznika. Dzięki tej innowacji, SISS uruchamia silnik około dwa razy szybciej, niż systemy konkurencji oraz zapewnia łagodniejszy rozruch i oszczędność paliwa. System SISS zostanie wprowadzony na rynki Unii Europejskiej w pierwszej połowie przyszłego roku.

Diesel 2.2 nowej generacji - czysty, cichy i mocny

Ten nowy silnik zostanie wprowadzony w Europie na początku przyszłego roku. Wraz z turbodieslem o pojemności 2,2 litra, wyposażonym w układ zasilania common-rail, Mazda wprowadza na rynek czysty, oszczędny i mocny silnik. Moc 185 KM i moment obrotowy 400 Nm czynią z niego jedną z najdynamiczniejszych jednostek wysokoprężnych na rynku. Aby poprawić ogólne zużycie paliwa, silnik korzysta z innowacyjnych technologii obejmujących wtryskiwacze pracujące pod ultrawysokim ciśnieniem oraz niski stopień sprężania. Ponadto, Mazda opracowała filtr cząstek stałych dla silników diesla, wykorzystujący pierwszy na świecie mechanizm uruchamiania katalizatora usuwający cząstki ze spalin z większą skutecznością. Materiał ceramiczny wykorzystywany w katalizatorze Mazdy charakteryzuje się strukturą molekularną zwiększającą współczynnik spalania cząstek stałych i prędkość regeneracji filtra.
Innowacyjna technologia formowania tworzyw sztucznych ogranicza zużycie plastiku o 20 do 30 procent, jak również masę plastiku użytego w samochodzie.

Strategia obniżania masy Mazdy idzie jeszcze dalej dzięki nowej technologii formowania tworzyw sztucznych, ograniczającej masę części plastikowych w samochodach Mazdy, bez uszczerbku dla ich wytrzymałości lub sztywności. Technika produkcyjna nie tylko ogranicza masę, ale zmniejsza również zużycie żywic używanych jako surowiec o 20 do 30 procent, z jednoczesną redukcją emisji CO2. Technologia formowania tworzyw sztucznych może być potencjalnie zastosowana do wszystkich części plastikowych zastosowanych w samochodzie.

Wykorzystanie nowej technologii, zgodnie z uznaną strategią Mazdy obniżania masy pojazdów, przyczyniło się do zmniejszenia masy nowej Mazdy2 i Mazdy6 w porównaniu ze swoimi poprzedniczkami, w opozycji do panującej w przemyśle tendencji do produkcji coraz większych i cięższych samochodów.



źródło: Mazda

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Mazda - technologie obniżające zużycie paliwa i zmniejszające emisję

Mazda - technologie obniżające zużycie paliwa i zmniejszające emisję
alan85 2008-09-16 11:51
ciekawe, opcja wylaczania silnika podczas postoju to bardzo sensowny pomysl, podoba mi się. Co lepszego to nawet nie wiedzialem ze w nowej dwojce takie opcje zostaly zastosowane, jezdze nia od lipca, super.
Mazda - technologie obniżające zużycie paliwa i zmniejszające emisję
dobra-mader 2008-10-06 15:39
Japończycy to zawsze byli do przodu w magicznych rozwiązaniach, ostatnio testowałam dwójkę auto i tak niewiele pali..jak wprowadzą rozwiązania zmniejszające zużycie paliwa SSiS to auta będę juz maksymalnie ekonomiczne, rewelacja...mniej kasy na benzyne mniej CO2 w powietrzu ;-)