Portal V10  »  Aktualności  »  Mazda2 z technologią SKYACTIV, czyli coś dla przeciwników hybryd
Mazda2 po liftingu

Mazda2 z technologią SKYACTIV, czyli coś dla przeciwników hybryd

2010-10-20 - K. Spychalski     Tagi: Mazda, Mazda 2, Hatchback
Mazda w odróżnieniu od innych japońskich firm skupiła się na rozwoju oszczędnych silników tradycyjnych, a nie napędów hybrydowych. W rezultacie nowa Mazda2 ma być najoszczędniejszym samochodem w klasie. Mazda twierdzi, że najnowsza wersja modelu 2 będzie w stanie przejechać 30 km na 1 litrze paliwa, co uczyni ją jednym z najbardziej wydajnych pojazdów z silnikiem benzynowym w skali globu. Warto dodać, iż samochód nie będzie wyposażony we wspomagający silnik elektryczny. Japońska firma wyposaży nową "dwójkę" w technologię SKYACTIV. Mazda chce, aby modele produkowane przez nią od 2015 roku spalały o 30% mniej paliwa niż te z 2008. SKYACTIV ma w tym pomóc, a rozwiązania tego typu mają być obecne we wszystkich modelach Mazdy do 2016. Prezes Mazdy Takashi Yamanouchi obiecuje, że „dwójka” będzie oferowana w cenie niższej, niż konkurencyjne hybrydy tego samego segmentu.
SKYACTIVE to nie jedno rozwiązanie, ale różne technologie mające na celu zwiększenie efektywności pojazdów o napędzie tradycyjnym. SKYACTIVE-G to nowoczesne silniki benzynowe, o bardzo wysokim stopniu sprężania (najwyższym aktualnie osiąganym w silniku spalinowym).

Do silnika benzynowego dołączy diesel SKYACTIVE-D, a moc produkowana przez silniki będzie trafiała do automatycznej skrzyni biegów SKYACTIVE-Drive, która ma pomóc w odpowiednim wykorzystaniu tej mocy i momentu obrotowego. Manualna przekładnia ma być lżejsza od poprzedników i zbudowana tak, by minimalizować tarcie wewnętrzne.Ponadto technologia SKYACTIVE odcisnęła swoje piętno również na zawieszeniu, które jest o 14% lżejsze od tradycyjnego i nowej konstrukcji samego nadwozia, które pozwala na redukcję masy o 8%, oferując jednocześnie wysoką sztywność.

Wszystko wygląda bardzo zachęcająco i jeśli użyteczność SKYACTIVE potwierdzi się w praktyce, to Mazda może się stać łakomym kąskiem dla tych, którzy poszukują wydajności, a jednocześnie nie ufają hybrydom. Mazda 2 z rozwiązaniami SKYACTIVE trafi na rynek już w przyszłym roku.



źródło: europe.autonews.com via Reuters; informacja: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Mazda2 z technologią SKYACTIV, czyli coś dla przeciwników hybryd

Mazda2 z technologią SKYACTIV, czyli coś dla przeciwników hybryd
umar77 2010-10-24 15:11
Więc spalanie wychodzi podobnie do danych z VW Polo z silnikiem Blumotion gdzie spalanie wychodzi na poziomie 3,2l, a w przyszłym roku ma jeszcze wejść na rynek z grupy VW UP który z silnikiem 1,0 ma spalać w granicach 2,5l/100km będzie to kolejny próg do pokonania przez konkurencję