Portal V10 » Aktualności » McLaren 765LT - imponująca zabawka na tor i nie tylko
McLaren 765LT - imponująca zabawka na tor i nie tylko
2020-03-04 - J. Kruczek Tagi: Supersamochód, Supersamochody, McLaren 720S, McLaren, McLaren 765LT
McLaren 765LT to kolejny pokaz kunsztu brytyjskiej marki. Najnowszy model to rasowa maszyna torowa dopuszczona do ruchu drogowego.
McLaren 765LT to w zasadzie poprawiony 720S. Inżynierowie wzięli na warsztat niezwykle udany model i zmienili go w znacznie ostrzejsza zabawkę. Projektanci na początek rozbudowali aerodynamikę superauta wzbogacając go o zmodyfikowane zderzaki, większy dyfuzor czy zmienione progi. Modyfikacje dopełnia pokaźne tylne skrzydło z automatyczną regulacją. Wiele elementów wykonano z najlżejszych materiałów na rynku, aby jak najbardziej zbić wagę. W nadkolach znalazły się tytanowe felgi skrywające węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Układ hamulcowy przeszczepiono z modelu Senna. Standardowy układ wydechowy zastąpiono tytanowym, co obniżyło masę o 40%. Wyeliminowanie z wnętrza większości elementów luksusowego wyposażenia zaoszczędziło 18 kg. W kabinie znalazły się między innymi nowe, lżejsze fotele. Sercem McLarena 765LT został zmodyfikowany 4-litrowy motor V8. Jednostka generuje tu 765 KM i moment obrotowy 800 Nm. Silnik sparowano z siedmiobiegową przekładnią automatyczną. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie do setki w 2,8 s i pozwala rozpędzić superauto do 330 km/h.
McLaren 765LT schudł o 50 kg względem 720S. Doskonałe osiągi na torze zapewni przebudowany układ zawieszenia o ostrzejszych nastawach. Układ kierowniczy ma bardziej bezpośrednie przełożenia. Niestety to cudo powstanie w liczbie zaledwie 765 egzemplarzy.
McLaren 765LT to w zasadzie poprawiony 720S. Inżynierowie wzięli na warsztat niezwykle udany model i zmienili go w znacznie ostrzejsza zabawkę. Projektanci na początek rozbudowali aerodynamikę superauta wzbogacając go o zmodyfikowane zderzaki, większy dyfuzor czy zmienione progi. Modyfikacje dopełnia pokaźne tylne skrzydło z automatyczną regulacją. Wiele elementów wykonano z najlżejszych materiałów na rynku, aby jak najbardziej zbić wagę. W nadkolach znalazły się tytanowe felgi skrywające węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Układ hamulcowy przeszczepiono z modelu Senna. Standardowy układ wydechowy zastąpiono tytanowym, co obniżyło masę o 40%. Wyeliminowanie z wnętrza większości elementów luksusowego wyposażenia zaoszczędziło 18 kg. W kabinie znalazły się między innymi nowe, lżejsze fotele. Sercem McLarena 765LT został zmodyfikowany 4-litrowy motor V8. Jednostka generuje tu 765 KM i moment obrotowy 800 Nm. Silnik sparowano z siedmiobiegową przekładnią automatyczną. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie do setki w 2,8 s i pozwala rozpędzić superauto do 330 km/h.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
McLaren 765LT - imponująca zabawka na tor i nie tylko
Podobne: McLaren 765LT - imponująca zabawka na tor i nie tylko
McLaren pokaże model 750LT na przyszłorocznym salonie w Genewie? »
McLaren F1 GTR Longtail - jedyny egzemplarz z homologacją drogową na sprzedaż »
McLaren Elva w historycznym malowaniu »
McLaren Speedtail oficjalnie najszybszym modelem marki »
Podobne galerie: McLaren 765LT - imponująca zabawka na tor i nie tylko
McLaren 720S Spider na salonie w Genewie »
McLaren 600LT Spider - sportowy model w pełnej krasie »
Mercedes SLR 722S Roadster McLaren Edition - jedyny taki egzemplarz »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Mercedes
Newsletter
Galerie zdjęć