Portal V10  »  Aktualności  »  Mercedes DiesOtto - ewolucja silników benzynowych
Mercedes DiesOtto

Mercedes DiesOtto - ewolucja silników benzynowych

2007-07-31 - P. Ciszewski     Tagi:
Producenci silników zauważają zbliżający się kres możliwości dalszego zwiększania osiągów silników diesla. Silniki wysokoprężne są już tak czyste i mocne jak jednostki benzynowe, do tego dystansują je pod względem zużycia paliwa.

Mercedes postawił sobie za cel stworzenie silnika benzynowego tak oszczędnego jak „ropniak”. „DiesOtto” to koncepcyjny silnik, który łączy w sobie najlepsze cechy silnika wysokoprężnego i benzynowego. Charakteryzuje się on m.in. bezpośrednim wtryskiem benzyny, turbodoładowaniem, zmiennymi wartościami sprężania, kontrolowanym automatycznym zapłonem oraz wysoce efektywnym procesem spalania, podobnym do tego w dieslu. Z technicznego punktu widzenia, szczególnie interesujące są sposób płynnej zmiany stopnia sprężania, który związany jest ze zmianą objętości cylindra i związany z tym samoczynny zapłon mieszanki - bez użycia świecy zapłonowej.

Silnik taki charakteryzuje się wręcz niesamowitymi osiągami. Z pojemności 1.8-litra, dostarcza moc 238 KM i maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm. Jednocześnie spalanie takiego silnika utrzymuje się na poziomie poniżej 6 litrów w samochodzie wielkości Mercedesa klasy S!!! Pozostaje tylko czekać kiedy Mercedes zdecyduje się wprowadzić tę jednostkę do seryjnej produkcji i kiedy inne firmy zaczną produkować silniki oparte o te rozwiązania.



źródło: Carscoop

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Mercedes DiesOtto - ewolucja silników benzynowych