Portal V10 » Aktualności » Mercedes DiesOtto - ewolucja silników benzynowych
Mercedes DiesOtto - ewolucja silników benzynowych
2007-07-31 - P. Ciszewski Tagi:
Producenci silników zauważają zbliżający się kres możliwości dalszego zwiększania osiągów silników diesla. Silniki wysokoprężne są już tak czyste i mocne jak jednostki benzynowe, do tego dystansują je pod względem zużycia paliwa.
Mercedes postawił sobie za cel stworzenie silnika benzynowego tak oszczędnego jak „ropniak”. „DiesOtto” to koncepcyjny silnik, który łączy w sobie najlepsze cechy silnika wysokoprężnego i benzynowego. Charakteryzuje się on m.in. bezpośrednim wtryskiem benzyny, turbodoładowaniem, zmiennymi wartościami sprężania, kontrolowanym automatycznym zapłonem oraz wysoce efektywnym procesem spalania, podobnym do tego w dieslu. Z technicznego punktu widzenia, szczególnie interesujące są sposób płynnej zmiany stopnia sprężania, który związany jest ze zmianą objętości cylindra i związany z tym samoczynny zapłon mieszanki - bez użycia świecy zapłonowej.
Silnik taki charakteryzuje się wręcz niesamowitymi osiągami. Z pojemności 1.8-litra, dostarcza moc 238 KM i maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm. Jednocześnie spalanie takiego silnika utrzymuje się na poziomie poniżej 6 litrów w samochodzie wielkości Mercedesa klasy S!!! Pozostaje tylko czekać kiedy Mercedes zdecyduje się wprowadzić tę jednostkę do seryjnej produkcji i kiedy inne firmy zaczną produkować silniki oparte o te rozwiązania.
Mercedes postawił sobie za cel stworzenie silnika benzynowego tak oszczędnego jak „ropniak”. „DiesOtto” to koncepcyjny silnik, który łączy w sobie najlepsze cechy silnika wysokoprężnego i benzynowego. Charakteryzuje się on m.in. bezpośrednim wtryskiem benzyny, turbodoładowaniem, zmiennymi wartościami sprężania, kontrolowanym automatycznym zapłonem oraz wysoce efektywnym procesem spalania, podobnym do tego w dieslu. Z technicznego punktu widzenia, szczególnie interesujące są sposób płynnej zmiany stopnia sprężania, który związany jest ze zmianą objętości cylindra i związany z tym samoczynny zapłon mieszanki - bez użycia świecy zapłonowej.
Silnik taki charakteryzuje się wręcz niesamowitymi osiągami. Z pojemności 1.8-litra, dostarcza moc 238 KM i maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm. Jednocześnie spalanie takiego silnika utrzymuje się na poziomie poniżej 6 litrów w samochodzie wielkości Mercedesa klasy S!!! Pozostaje tylko czekać kiedy Mercedes zdecyduje się wprowadzić tę jednostkę do seryjnej produkcji i kiedy inne firmy zaczną produkować silniki oparte o te rozwiązania.
źródło: Carscoop
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mercedes DiesOtto - ewolucja silników benzynowych
Galerie zdjęć
Newsletter