Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Mercedes E 350 Kabriolet - Kosztowny wiatr we włosach - nasz test
Mercedes E 350 Kabriolet

Mercedes E 350 Kabriolet - Kosztowny wiatr we włosach - nasz test

2014-03-22 - P. Mokwiński     Tagi: Mercedes, Mercedes E, Kabriolet, Mercedes E Cabrio, Test

Tradycja Mercedesów z otwieranym dachem sięga kilkudziesięciu lat. Dziś, mając do dyspozycji kwotę kilkuset tysięcy złotych, możemy zdecydować się na dwuosobowego SLK lub sięgnąć półkę wyżej i wybrać Klasę E z materiałowym poszyciem. To propozycja nie tylko na ciepłe dni, ale i na zimę, bo niemiecki producent stosuje w swoim modelu bardzo wydajne ogrzewanie.

Mercedes E 350 KabrioletMercedes E 350 Kabriolet
Szeroka paleta jednostek napędowych idzie w parze z wysoką jakością i dopracowanym układem jezdnym. Widoczny na zdjęciach kabriolet zadebiutował w 2010, a trzy lata później przeszedł pierwszy poważny lifting. Auto zmieniło się przede wszystkim wizualnie na zewnątrz. Główne modernizacje objęły przednią część, gdzie zadomowił się inny zderzak wraz z LED-owymi światłami do jazdy dziennej, mijania i drogowymi.
Mercedes E 350 KabrioletMercedes E 350 Kabriolet
Nowy grill ze sporych rozmiarów emblematem producenta nawiązuje do aktualnych trendów stylizacyjnych niemieckiego koncernu. Wyraziste przetłoczenia boczne dodają sylwetce szlachetnej muskulatury, natomiast z tyłu w oczy rzuca się dyfuzor z dwiema trapezoidalnymi końcówkami układu wydechowego. Materiałowe poszycie dachu wieńczy udany koncept, prezentujący się znacznie lepiej od hard topu.
Wewnątrz przedstawiciela klasy średniej odnajdziemy projekt typowy dla czterodrzwiowej Klasy E oraz rodzinnego kombi. Deska rozdzielcza wykonana z bardzo dobrych materiałów emanuje prostotą i bardzo łatwą obsługą. Większość funkcji została opisana jednym przyciskiem, czego prawdopodobnie nie spotkamy już w kolejnej generacji.
Mercedes E 350 KabrioletMercedes E 350 Kabriolet
Podstawowa odmiana nie rozpieszcza ilością udogodnień, ale wystarczy głębiej sięgnąć do kieszeni, aby pokład Mercedesa przeobraził się w luksusowe centrum dowodzenia. 100-150 tysięcy na dodatkowe opcje nie powinno nikogo dziwić w przypadku obcowania z przedstawicielem klasy premium.
Mercedes E 350 KabrioletMercedes E 350 Kabriolet
Fotele z masażem, multimedialne centrum z nawigacją i odtwarzaczem DVD, czy adaptacyjne zawieszenie z trzystopniową regulacją, to tylko niektóre pozycje z długiej listy. Cały projekt, mimo znacznego upływu lat, wciąż wygląda nowocześnie i nie budzi większych zastrzeżeń. Miejsca w pierwszym rzędzie jest pod dostatkiem, ale na dwuosobowej kanapie przestrzeni będzie brakować przede wszystkim nad głowami.
Mercedes E 350 KabrioletMercedes E 350 Kabriolet
Sytuacja zmienia się po otworzeniu dachu. Tutaj pomaga też bardzo dobra aerodynamika, pozwalająca mknąć z dużymi prędkościami bez obawy o zniszczenie długo układanej fryzury. Nawiewy na kark gwarantują cieplną stabilność w chłodniejsze dni. Wydajny system ogrzewania czyni ten samochód całorocznym. Możliwa staje się dzięki niemu jazda kabrioletem nawet zimą, gdy za oknami panują ujemne temperatury. Oczywiście, to propozycja dla osób zahartowanych.
Mercedes E 350 KabrioletMercedes E 350 Kabriolet
Bagażnik o pojemności 390 litrów ma wąski otwór załadunkowy i zmniejsza się o 90 litrów po uruchomieniu automatycznego mechanizmy chowającego materiałowe poszycie w 20 sekund. Proces można realizować do prędkości 40 km/h. Warto też odnotować, że współczynnik oporu powietrza wynosi jedynie 0,28.
Mercedes E 350 KabrioletMercedes E 350 Kabriolet
Atutem prezentowanego auta jest szeroka paleta jednostek napędowych. Klient staje przed wyborem aż sześciu silników benzynowych i trzech wysokoprężnych. W widocznym na zdjęciach egzemplarzu zamontowano diesla V6 o pojemności trzech litrów i mocy 252 KM. Jednak to moment obrotowy czyni go niezwykle przyjemnym podczas codziennej jazdy. 620 Nm dostępnych w zakresie 1600-2400 obr./min sprawia, że samochód sprzężony z automatyczną skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach zapewnia świetną elastyczność niezależnie od obciążenia i aktualnej prędkości.
Mercedes E 350 KabrioletMercedes E 350 Kabriolet
6,7 sekundy do 100 km/h i 250 szybkości maksymalnej wystarczy, żeby wpędzić w kompleksy właścicieli bardziej rasowych konstrukcji. Niemniej, Mercedes wcale nie udaje pojazdu sportowego, a zestrojeniem zawieszenia i przełożeniem układu kierowniczego zwłaszcza w trybie Comfort, zachęca do dostojnej jazdy okupionej niskim zużyciem paliwa.

Mercedes E 350 KabrioletMercedes E 350 Kabriolet

8 litrów w mieście i 6,5 w trasie to wyniki jak najbardziej akceptowalne przy masie własnej na poziomie przekraczającej 1900 kilogramów. Mimo zastosowania 18-calowych obręczy (w standardzie 17 cali) z niskoprofilowymi oponami, kabriolet dobrze radzi sobie z wszelkiej maści nierównościami. Nerwowe zachowanie na poprzecznych przeszkodach klasyfikujemy jako normalne wśród podobnych konstrukcji.

Mercedes E 350 KabrioletMercedes E 350 Kabriolet
Najtańszy kabriolet z benzynowym motorem o pojemności dwóch litrów kosztuje 200 tysięcy złotych. Najmocniejszy, 3-litrowy diesel to wydatek przynajmniej 80 tysięcy więcej. Dobrze skonfigurowany pojazd może kosztować nawet dwa razy tyle, co podstawowa odmiana.

Zaglądając do katalogów konkurencji, w szranki z Mercedesem warto postawić nieco mniejsze Audi A5 również zaopatrzone w miękkie poszycie dachu. Oferuje szeroki wybór silników i ekstremalne wersje zdolne zaspokoić potrzeby najbardziej wymagających klientów. W codziennej eksploatacji okaże się jednak mniej komfortowe, ale bardziej pewne w zakrętach.
Mercedes E 350 KabrioletMercedes E 350 Kabriolet
Podstawowe dane techniczne:
Mercedes E 350 BlueTEC Kabriolet
Silnik: 2987 cm3
Moc: 252 KM przy 3600 obr./min
Moment obrotowy:  620 Nm w przedziale 1600-2400 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 6 w układzie V
Wymiary (dł./szer./wys.): 4698/1786/1398 mm
Rozstaw osi: 2760 mm
Masa własna: 1935 kg
Średnia emisja CO2: 142 g/km
Mercedes E 350 Kabriolet
Osiągi:
0-100 km/h: 6,7 sekundy
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 7,1 (8,2 w teście)
Trasa: 5,0 (6,2 w teście)
Cykl mieszany: 5,7 (7,1 w teście)




Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Mercedes E 350 Kabriolet - Kosztowny wiatr we włosach - nasz test