Mercedes E 350 Kabriolet - Kosztowny wiatr we włosach - nasz test
Tradycja Mercedesów z otwieranym dachem sięga kilkudziesięciu lat. Dziś, mając do dyspozycji kwotę kilkuset tysięcy złotych, możemy zdecydować się na dwuosobowego SLK lub sięgnąć półkę wyżej i wybrać Klasę E z materiałowym poszyciem. To propozycja nie tylko na ciepłe dni, ale i na zimę, bo niemiecki producent stosuje w swoim modelu bardzo wydajne ogrzewanie.
Szeroka paleta jednostek napędowych idzie w parze z wysoką jakością i dopracowanym układem jezdnym. Widoczny na zdjęciach kabriolet zadebiutował w 2010, a trzy lata później przeszedł pierwszy poważny lifting. Auto zmieniło się przede wszystkim wizualnie na zewnątrz. Główne modernizacje objęły przednią część, gdzie zadomowił się inny zderzak wraz z LED-owymi światłami do jazdy dziennej, mijania i drogowymi. Nowy grill ze sporych rozmiarów emblematem producenta nawiązuje do aktualnych trendów stylizacyjnych niemieckiego koncernu. Wyraziste przetłoczenia boczne dodają sylwetce szlachetnej muskulatury, natomiast z tyłu w oczy rzuca się dyfuzor z dwiema trapezoidalnymi końcówkami układu wydechowego. Materiałowe poszycie dachu wieńczy udany koncept, prezentujący się znacznie lepiej od hard topu.8 litrów w mieście i 6,5 w trasie to wyniki jak najbardziej akceptowalne przy masie własnej na poziomie przekraczającej 1900 kilogramów. Mimo zastosowania 18-calowych obręczy (w standardzie 17 cali) z niskoprofilowymi oponami, kabriolet dobrze radzi sobie z wszelkiej maści nierównościami. Nerwowe zachowanie na poprzecznych przeszkodach klasyfikujemy jako normalne wśród podobnych konstrukcji.
Najtańszy kabriolet z benzynowym motorem o pojemności dwóch litrów kosztuje 200 tysięcy złotych. Najmocniejszy, 3-litrowy diesel to wydatek przynajmniej 80 tysięcy więcej. Dobrze skonfigurowany pojazd może kosztować nawet dwa razy tyle, co podstawowa odmiana.Zaglądając do katalogów konkurencji, w szranki z Mercedesem warto postawić nieco mniejsze Audi A5 również zaopatrzone w miękkie poszycie dachu. Oferuje szeroki wybór silników i ekstremalne wersje zdolne zaspokoić potrzeby najbardziej wymagających klientów. W codziennej eksploatacji okaże się jednak mniej komfortowe, ale bardziej pewne w zakrętach.Podstawowe dane techniczne:
Mercedes E 350 BlueTEC Kabriolet
Silnik: 2987 cm3
Moc: 252 KM przy 3600 obr./min
Moment obrotowy: 620 Nm w przedziale 1600-2400 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 6 w układzie V
Wymiary (dł./szer./wys.): 4698/1786/1398 mm
Rozstaw osi: 2760 mm
Masa własna: 1935 kg
Średnia emisja CO2: 142 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 6,7 sekundy
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 7,1 (8,2 w teście)
Trasa: 5,0 (6,2 w teście)
Cykl mieszany: 5,7 (7,1 w teście)
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.