Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Mercedes S 600 Pullman Guard - nowa limuzyna dla głów państw
Mercedes

Mercedes S 600 Pullman Guard - nowa limuzyna dla głów państw

2008-09-30 - K. Spychalski     Tagi: Mercedes, Mercedes S, Limuzyny, Samochody opancerzone
Mercedes-Benz z dumą prezentuje nową, prestiżową limuzynę dla koronowanych głów, szefów rządów i liderów biznesu - model S 600 Pullman Guard ze zintegrowanym Systemem Najwyższej Ochrony (Highest Protection). Stuttgarcka firma nowym modelem świętuje jednocześnie szczególny jubileusz: 80-lecie produkcji samochodów wyposażonych w fabrycznie instalowane, specjalne systemy ochronne. Pierwszym samochodem osobowym marki Mercedes-Benz wyposażonym w fabryczny system specjalnej ochrony użytkownika była wersja Pullman limousine serii modelowej „Nürburg” 460 (W08), debiutująca na rynku w 1928 r. Na początku lat trzydziestych ubiegłego wieku pojawił się jej następca: 770 (W07) „Grand Mercedes” (którego jednym z prominentych użytkowników był japoński cesarz Hirohito), a także wyposażone w specjalne systemy ochronne warianty modeli serii 500 (W08) i 770 (W 150). Lata sześćdziesiąte to legendarny Mercedes-Benz 600, który pełnił zaszczytne obowiązki limuzyny rządowej przez niemal trzy dekady, służąc jako oficjalny pojazd nie tylko rządowi niemieckiemu, ale i przywódcom oraz rodzinom królewskim wielu innych krajów. W kolejnych latach na rynku pojawiały się kolejne generacje specjalnych wersji Pullman Klasy S. Najnowszą z nich jest Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard. Podobnie jak słynące z przepychu, obszerne i pozbawione przepierzeń wagony kolejowe marki Pullman, po których przedłużony Mercedes odziedziczył nazwę, nowy S 600 Pullman Guard oferuje swoim użytkownikom warunki podróży, które charakteryzuje wyjątkowa przestronność wnętrza i komfort najwyższej próby. Pojazd zawdzięcza niezwykłą pojemność swojego wnętrza rozstawowi osi, który wynosi 4315 milimetrów i aż o 115 milimetrów przekracza wymiary dłuższej wersji ochronnej wersji Klasy S. Istotnie, przy długości całkowitej 6356 milimetrów, S 600 Pullman Guard to pojazd o prawdziwie królewskich wymiarach, oferujący pasażerom nie tylko maksimum komfortu, ale i doskonale wyposażoną oprawę dyskretnych spotkań, gdzie do dyspozycji użytkowników pozostają, rzecz jasna, wszelkie urządzenia służące komunikacji i rozrywce. Takie wyposażenie wnętrza auta gwarantuje stały i niczym nieograniczony kontakt z resztą świata, a przy tym możność rozkoszowania się luksusem i wygodą własnego, bardzo specjalnego miejsca w tym świecie.

Opracowany jako nowy pojazd na bazie modelu S 600
Techniczną bazę dla nowej limuzyny klasy Pullman daje model S 600 Guard, wieńczący ofertę samochodów Mercedes-Benz Guard. Napędza go charakteryzujący się bezkonkurencyjną kulturą, podwójnie turbodoładowany silnik V12 o pojemności 5513 centymetrów sześciennych i mocy 380 kW/517 KM, dysponujący imponującą wartością momentu obrotowego w wysokości 830 Nm.Zarówno zawieszenie, jak i podstawową konstrukcję auta zmodyfikowano, jako że samo wydłużenie auta za pomocą wstawienia dodatkowych elementów nadwozia uniemożliwiłoby zagwarantowanie trwałej, ogólnej stabilności pojazdu. Zastosowane modyfikacje zapewniły także solidne podstawy do integracji masywnych elementów ochronnych. Co więcej, nowa limuzyna rządowa jest wyposażona w podwyższony dach w części tylnej wozu, co ułatwia dostęp do wnętrza samochodu i gwarantuje więcej miejsca nad głową. W tylnym przedziale miejsce znajdzie czworo pasażerów. Usiądą w wygodnych fotelach, których aranżacja twarzą w twarz przywodzi na myśl wspaniałą tradycję pulmanowskich wagonów.

Zintegrowane elementy specjalnej ochrony gwarantujące wyjątkowe bezpieczeństwo użytkowników
Nowy Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard oferuje swoim wymagającym użytkownikom także niezwykle skuteczną ochronę przed skutkami ataków terrorystycznych. Status Najwyższej Ochrony, którym się szczyci, oznacza, że jego konstrukcja odpowiada poziomowi odporności B6/B7, o czym świadczą wyniki testów i certyfikaty bezpieczeństwa udzielone przez właściwe agendy rządowe. Samochód spełnia również dodatkowe wymagania, wybiegające poza te określone w ramach ww. normy, wynikające z badań wykonanych przez publiczne i niezależne organizacje. Pancerz auta wytrzymuje działanie ręcznych pocisków wojskowych i gwarantuje ochronę przed odłamkami granatów ręcznych i innych ładunków wybuchowych. Dodatkowe elementy bezpieczeństwa obejmują opony umożliwiające jazdę w warunkach utraty powietrza (run-flat), samouszczelniający się zbiornik paliwa i system ochrony przeciwpożarowej.W celu zapewnienia doskonałej ochrony użytkowników pojazdu, specjaliści z wieloletnim doświadczeniem na tym polu zastosowali zasadę zintegrowanej ochrony specjalnej limuzyny klasy Pullman. W praktyce oznacza to, że zamiast instalacji elementów ochronnych w drzwiach, ścianie tylnej, poszyciu bocznym, wykładzinie i przegrodzie ogniotrwałej dachu, itp. gotowego pojazdu, zastosowano metodę pełnej integracji tych elementów z karoserią auta na etapie montażu, który to poddano specjalnym procedurom. W efekcie powstaje rodzaj pancerza otaczającego cały przedział pasażerski. Nawet rozpórki ramy dachu, zamki drzwi, szczeliny drzwiowe, oprawa lusterek zewnętrznych i inne elementy wkomponowano w ową całościową koncepcję bezpieczeństwa auta. Powstały dzięki temu samochód łączy w sobie legendarną jakość konstrukcji spod szyldu Mercedes-Benz i wszechstronność koncepcji Highest Protection (Najwyższa Ochrona), i to nawet w tych obszarach, gdzie instalacja elementów zabezpieczających mogłaby się wydawać zupełnie niewykonalna.

Kolejną zaletą koncepcji zintegrowanej ochrony specjalnej jest fakt, iż elementy zabezpieczające w praktyce wzmacniają konstrukcję nadwozia, zamiast poddawać je dodatkowym obciążeniom. Ponadto zintegrowane podejście konstrukcyjne umożliwia instalację wszelkich wzmocnień nadwozia wymaganych w związku ze wzrostem masy z tytułu zastosowania elementów zabezpieczających już na początkowym etapie budowy pojazdu. W efekcie mamy do czynienia z bezkonkurencyjną długowiecznością konstrukcji, której towarzyszy wyjątkowa jakość charakteryzująca wszystkie aspekty pojazdu, a więc cecha typowa dla modeli seryjnych sygnowanych marką Mercedes-Benz.

Wszystkie modele Mercedes-Benz Guard odznaczają się takim samym komfortem podróży i doskonałymi walorami jezdnymi, tak jak ich seryjne odpowiedniki. Co więcej, hojnie obdarzone podzespoły zawieszenia i układu hamulcowego gwarantują niemal identyczne, w porównaniu z modelami fabrycznymi, parametry prowadzenia, co pozwala kierowcy poczuć auto, dysponując przy tym rezerwą mocy w każdej chwili. Także podwozie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić, pomimo wzrostu masy, komfort jazdy, z którego słyną samochody sygnowane logo Mercedesa.

Podstawę sukcesu stanowi długoletnia, stała i bliska współpraca z uznanymi na rynku krajowym i międzynarodowym podmiotami z branży ochrony i bezpieczeństwa. Dzięki niej specjaliści Mercedesa już od dekad stale podnoszą swoją wiedzę na polu projektowania i konstrukcji samochodów, a przy tym są w stanie wykorzystywać swoje bogate doświadczenia w dziedzinie technologii ochrony pojazdów samochodowych i balistyki do tworzenia produktu odpowiadającego najwyższym standardom w tym zakresie.

Dzięki doskonałemu wkomponowaniu specjalnych elementów ochronnych, jakość lakieru i zabezpieczenia antykorozyjnego spełnia normy stawiane seryjnym pojazdom marki Mercedes-Benz. Przy tym, podobnie jak w przypadku wszystkich innych modeli Guard, limuzyny Pullman można serwisować w dowolnej autoryzowanej stacji obsługi Mercedes-Benz na całym świecie - to kolejny czynnik zapewniający swobodny dostęp do wszechstronnej, oferowanej na najwyższym poziomie obsługi auta.

80 lat Guard - fabryczne, zintegrowane systemy ochrony

Już w roku 1928 Daimler-Benz, oferując pojazd specjalny oparty na modelu Nürburg 460, stał się pierwszym producentem fabrycznie wyposażającym produkowane przez siebie pojazdy w specjalne konstrukcyjne elementy ochronne służące skutecznemu zabezpieczeniu użytkowników przed atakiem przy użyciu broni ręcznej i materiałów wybuchowych. Był to początek trwających osiem dekad, szeroko zakrojonych, ukierunkowanych badań materiałowych i badawczo-rozwojowych. W tym okresie marka Mercedes-Benz zawsze zajmowała czołową pozycję pośród dostawców pojazdów wyposażonych w systemy specjalnej ochrony użytkownika.

Następcami specjalnie zabezpieczonej wersji Mercedes-Benz „Nürburg” 460 były w latach trzydziestych i czterdziestych dwudziestego wieku opancerzone warianty modelu 770 „Grand Mercedes”, a także modeli 500 i 540 K. We wrześniu 1963 r. Mercedes-Benz zaprezentował nowy, wyjątkowy, prestiżowy pojazd - legendarny model 600 - którego zadaniem było wyjście naprzeciw oczekiwaniom najbardziej wymagającej klienteli. Wkrótce po debiucie nowego samochodu rząd Niemiec wystąpił do Daimler-Benz z prośbą o przygotowanie wersji opancerzonej na potrzeby delegacji rządowych przebywających z wizytą w kraju. Dla zespołu konstruktorów ze Stuttgartu był to początek nowej ery charakteryzującej się nowymi wyzwaniami, wśród których niepoślednie znaczenie miała próba pogodzenia wymagań stawianych wobec specjalnie chronionego samochodu z potrzebą zastosowania konstrukcji samonośnej nadwozia. Ponieważ żaden inny niemiecki producent nie był wtedy w stanie zaoferować odbiorcy fabrycznie montowanego, opancerzonego samochodu osobowego, zaś limuzyny marki Mercedes-Benz cieszyły się uznaniem wielu światowych rządów, pomiędzy Daimler-Benz a niemieckimi władzami zostały zawarte bliskie relacje robocze. Efektem tej współpracy było opracowanie przez stuttgarckiego producenta wielu nowych rozwiązań i koncepcji technicznych. W istocie owa intensywna kooperacja stworzyła podstawy obowiązujących obecnie w Europie standardów określających poszczególne poziomy wytrzymałości zabezpieczeń w tym zakresie.

W roku 1970, kiedy to, w wyniku ataków na dyplomatów w Ameryce Łacińskiej, gwałtownie wzrosło zapotrzebowanie na pojazdy oferujące specjalną ochronę użytkowników, koncern Daimler-Benz wyszedł naprzeciw oczekiwaniom proponując pancerne wersje modelu 280 SEL 3.5. Popyt wzrósł ponownie na przestrzeni dekady lat siedemdziesiątych wraz z nasileniem się działań ze strony grup terrorystycznych spod szyldu RAF. I tak Mercedes-Benz stworzył wyposażone w specjalne zabezpieczenia warianty modeli 350 SE, 350 SEL, 450 SE i 450 SEL z silnikiem ośmiocylindrowym. Ofertę swoją kierował przy tym do wybranych grup odbiorców, obejmujących między innymi rządy i agendy rządowe państw europejskich i pozaeuropejskich.

Wszystkie kolejne generacje Klasy S były dostępne także w wersji ze specjalnym wyposażeniem zabezpieczającym. Tak było w przypadku serii modelowej 126, jak również 140, 220 i obecnej, oznaczonej jako modele serii 221. Oprócz palety modeli S-Guard, Mercedes-Benz oferuje dziś także pojazdy specjalne serii E-Guard i G-Guard.

Standardy High Protection i Highest Protection w ofercie Mercedes-Benz

Mercedes-Benz korzysta z nabytej przez lata wiedzy technologicznej i tworzy rozwiązania stanowiące odpowiedź na rozmaite scenariusze zagrożeń na całym świecie. Modele Mercedes-Benz Guard oferują różne poziomy wytrzymałości, zgodnie z obowiązującymi na kontynencie europejskim normami w tym zakresie.

· Pojazdy wyprodukowane w standardzie wysokiej ochrony (High-Protection) spełniają europejską normę wytrzymałości B4, oznaczającą odporność na ostrzał z broni krótkiej dużego kalibru i zapewniają szczególnie skuteczną ochronę przed rosnącym zagrożeniem ze strony przestępczości związanej z obrotem substancjami zabronionymi i uliczną przemocą.
· Pojazdy oznaczone jako Highest-Protection (najwyższa ochrona), zgodne z normą odporności B6/B7, oferują skuteczną obronę przed zagrożeniami spowodowanymi atakiem terrorystycznym. Ich pancerz wytrzymuje uderzenie wojskowych ręcznych wyrzutni pocisków, których prędkość początkowa niemal dwukrotnie przewyższa prędkość kul wystrzelonych z broni krótkiej. Pojazd zabezpieczony zgodnie z tą normą zapewnia ochronę również przed odłamkiem granatu ręcznego i ładunkiem wybuchowym.



źródło: Mercedes

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Mercedes S 600 Pullman Guard - nowa limuzyna dla głów państw