Portal V10 » Aktualności » Mercedes pracuje nad rzędowymi sześciocylindrówkami
Mercedes pracuje nad rzędowymi sześciocylindrówkami
2014-07-07 - A. Ruciński Tagi: Mercedes, Mercedes E, Mercedes S
Mercedes poinformował, że pracuje nad nową serią rzędowych silników sześciocylindrowych. Będą one dostępne zarówno w wersjach wolnossących jak i doładowanych.
Sześciocylindrówki znajdą zastosowanie w nowej klasie E oraz klasie S. Niewykluczone, że z czasem trafią także pod maski innych modeli. Inżynierowie stworzą kilka jednostek o pojemnościach od 2,2 do 3,5 litra. Żaden z nich nie posłuży do napędu wersji AMG. Tam zarezerwowano wyłącznie mocne V8 i doładowane czterocylindrówki. Nowe silniki powinny być gotowe już niebawem.
Od teraz rzędowe sześciocylindrówki będą kojarzyć się nie tylko z BMW, ale i jego konkurencją.
Sześciocylindrówki znajdą zastosowanie w nowej klasie E oraz klasie S. Niewykluczone, że z czasem trafią także pod maski innych modeli. Inżynierowie stworzą kilka jednostek o pojemnościach od 2,2 do 3,5 litra. Żaden z nich nie posłuży do napędu wersji AMG. Tam zarezerwowano wyłącznie mocne V8 i doładowane czterocylindrówki. Nowe silniki powinny być gotowe już niebawem.
Od teraz rzędowe sześciocylindrówki będą kojarzyć się nie tylko z BMW, ale i jego konkurencją.
źródło: wcf
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
6
Komentarze do:
Mercedes pracuje nad rzędowymi sześciocylindrówkami
Mercedes pracuje nad rzędowymi sześciocylindrówkami
Mateu 2014-07-07 12:10
Czy są jakieś zalety silnika 6-cylindrowego w układzie rzędowym w stosunku np. do V4/I4 i V6? No bo skoro Mercedes zdecydował się na taki krok, to taki silnik musi dawać jakąś przewagę w stosunku do wyżej wymienionych układów. Chodzi o to, że silniki rzędowe są prostsze (a przez to tańsze) w wytwarzaniu? Pytam poważnie, bo o ile silniki I6 od BMW są świetne i bardzo je lubię to do tej pory nie zastanawiałem się dlaczego stosują ją zamiast V6.
Mercedes pracuje nad rzędowymi sześciocylindrówkami
Arkus_23 2014-07-07 12:52
Rzędówka ma prostszą konstrukcje i cechuje się wyższą wytrzymałością przy podobnym obciążeniu. V-ki są o wiele bardziej elastyczne i po prostu zajmują mniej miejsca co przydaje się przede wszystkim w sportowych autach gdzie wszystko masz upchane na mm w celu oszczedzania na masie ;-)
Mercedes pracuje nad rzędowymi sześciocylindrówkami
koko 2014-07-07 13:47
co wolnossące R6 ??? zdaje sie ze bmw i mercedes pożucili ich produkcje na rzecz doladowanych??? Teraz wracaja?? pewnie beda w krotkich seriach dla pasjonatów za odpowiednia doplata $$$$$
Mercedes pracuje nad rzędowymi sześciocylindrówkami
Może to jakies plotki 2014-07-07 17:20
Mały sens ma konstruowanie r6 o tak małej pojemności jak 2,2. Tak samo jak zastąpienie v6 rzędowymi motorami. Utrudni ich zastosowanie w modelach na płycie c klasy itd.
Mercedes pracuje nad rzędowymi sześciocylindrówkami
Shiren 2014-07-07 21:57
Jedyną zaletą silnika w układzie V6 w stosunku do silnika rzędowego o takiej samej liczbie cylindrów są jego bardziej kompaktowe wymiary, a dokładniej długość i wysokość. Umożliwia to montowanie tych silników do komór silnikowych o mniejszej kubaturze, także w układzie poprzecznym. Długość 6 cylindrów umieszczonych w rzędzie uniemożliwia stosowanie takich silników w większości obecnie produkowanych samochodów osobowych, tym bardziej w dobie powszechnej unifikacji, jak również stosowania głównie napędu na przednią oś, który dodatkowo ogranicza miejsce w przedziale silnika. Zobaczcie dlaczego w samochodach BMW mamy stosunkowo dużą gabarytowo konsolę środkową, i przednie zwisy ograniczone do minimum - bo musi się tak długi silnik jakoś tam zmieścić. A czy on będzie miał 2,2l czy 3,5l pojemności - będzie dokładnie tak samo długi (tutaj możliwość żonglowania średnicą cylindra i skokiem tłoka, natomiast parametr zwany "bore spacing", czyli odległość pomiędzy środkami cylindrów musi pozostać niezmienny w przypadku silników tworzących daną rodzinę i produkowanych na jednej linii. Co do zalet rzędowej "szóstki" - przede wszystkim niczym nie zmącona harmonia pracy (równoważące się siły i momenty 1-go i 2-go rzędu) - tak jak w przypadku V12 będącego w istocie sprzężeniem dwóch rzędowych "szóstek", rozwidlonych o kąt 60 stopni. Innymi słowy, jak na obudowie pracującego silnika 6-cylindrowego rzędowego postawię monetę na sztorc, nie powinna ona się przewrócić. Druga zaleta, co zauważył poprzedni komentujący - prostsza konstrukcja i wyższa wytrzymałość konstrukcyjna. Tu wystarczy jedna głowica, silnik widlasty wymaga dwóch. No i ostatnie, może mało ważne, ale sam fakt posiadania rzędowej "szóstki" nobilituje w pewien sposób właściciela, V6 można spotkać wszędzie, odpowiedników rzędowych jest coraz mniej.
Mercedes pracuje nad rzędowymi sześciocylindrówkami
Przeciętnego właściciela 2014-07-08 08:46
e klasy czy s klasy. Guzik obchodzi czy ma pod maską silnik v czy r. Średnicą i skokiem tłoka nie można tak sobie żąglować. Są one uzależnione od tego jaki to ma być silnik, z jaką charakterystyką. Silnik 2,2 i 6 cyl będzie miał bardzo słaby dół, więcej palił niż podobna 4. Więc nie ma se3nsu w limuzynie e czy s klasy.
Podobne: Mercedes pracuje nad rzędowymi sześciocylindrówkami
Mercedes vs. Lexus - który bardziej pożądany? »
Mercedes S Coupe i Cabrio mogą niedługo zniknąć z rynku »
Mercedes zapowiada odświeżoną klasę E »
Mercedes nie porzuca silnika V12. Nowa S-klasa z niego skorzysta »
Podobne galerie: Mercedes pracuje nad rzędowymi sześciocylindrówkami
Mercedes-AMG E63S Wagon - kombi dla miłośników prędkości »
Mercedes EQC w obszernej galerii »
Mercedes-Maybach S600 należący do Lewisa Hamiltona »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Mercedes
Galerie zdjęć
Newsletter