Portal V10  »  Aktualności  »  Mercedes wprowadzi do ofery nowy, 9-biegowy automat
Mercedes S Coupe

Mercedes wprowadzi do ofery nowy, 9-biegowy automat

2014-07-05 - A. Ruciński     Tagi: Mercedes, Mercedes S, Mercedes S Coupe
Mercedes poinformował, że od stycznia 2015 roku w ofercie pojawi się nowa, 9-biegowa przekładnia automatyczna.

Co ciekawe ma ona być lżejsza i mniejsza, niż dotychczas stosowana skrzynia 7-biegowa. Mercedes zapewnia, że nowa skrzynia bez problemu przeniesie moment obrotowy wynoszący więcej niż 1000 Nm. 9G-TRONIC, bo tak będzie nazywać się nowa skrzynia, początkowo zadebiutuje w S-klasie Coupe, a dokładniej w modelu S500 wyposażonym w 4,7-litrowe V8 o mocy 455 KM.

Później Mercedes zamierza stosować ją również w oszczędnych modelach takich jak chociażby E350 BlueTEC. Warto wspomnieć, że Volkswagen także pracuje nad nową przekładnią DSG, która ma mieć 2-3 przełożenia więcej od dotychczasowych. Pytanie, czy 9-10 biegów to aby nie przesada?



źródło: wcf

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Mercedes wprowadzi do ofery nowy, 9-biegowy automat

Mercedes wprowadzi do ofery nowy, 9-biegowy automat
bullet 2014-07-05 14:29
Zeżarliście [t] w słowie"oferty"
Mercedes wprowadzi do ofery nowy, 9-biegowy automat
Vroooooooom 2014-07-05 14:49
Więcej biegów = lepsza ekonomia przy normalnej jeździe. Problem pozostaje awaryjność takiej skrzyni i jej serwisowanie. Starsze automaty Mercedesa były bardzo dobre, ale im więcej elektroniki, mocy i ilości biegów, tym większe ryzyko uszkodzenia takiej skrzyni. Jak ktoś będzie regularnie urządzał sobie rajdy takim autem, to skrzynia nie pochodzi za długo. Koszty eksploatacji też nie będą małe. A będzie pewnie tak jak ze wszystkimi nowościami - pierwsze wersje będą ciągle poprawiane i dopiero po kilku latach powstanie dopracowana skrzynia. 9-biegów może też być równie dobre jak skrzynia bezstopniowa pod względem ekonomii i dynamiki. Silnik też powinien pracować w niskim/krótkim zakresie obrotów, co dobrze wpływa na jego żywotność i spalanie. Moment obrotowy jest bardzo często maksymalny już po 1500 obr/min, a taka skrzynia to wykorzysta. Ja zawsze lubiłem starsze auta z dużymi silnikami V8 (np. S500) i automatami, bo w codziennym użytkowaniu nie przekraczałem 2000 obr/min, ekonomia była zdecydowanie wysoka, przyjemność z jazdy luksusowym autem duża i mogłem się rozluźnić, a nie ciągle wajchować skrzynią, wciskać sprzęgło, tylko lekko i wygodnie jechać. :-)
Mercedes wprowadzi do ofery nowy, 9-biegowy automat
kokoloko 2014-07-05 17:48
Mam osmiobiegowy automat i uważam że to za dużo, 7 biegów jest najbardziej rozsądnie. Wszystko jest fajnie jak sie jedzie normalnie to taka skrzynia to poezja, ale jak trzeba przycisnać i machać tymi biegami na torze lub gdzieś na drodze to można sie pogubić i nie wychodzi to za korzystnie i jest to irytujące.