Ten produkowany w Japonii SUV (Sport Utility Vehicle) jest całkowicie nową konstrukcją. To pierwszy model Mitsubishi bazujący na innowacyjnej płycie podłogowej, opracowanej przez japońskich inżynierów koncernu z myślą o wszystkich światowych rynkach i szeregu nowych modeli. Od modeli konkurencji Outlander wyróżnia się przestronnością i funkcjonalnością wnętrza, które pomieści aż 7 osób, wyrazistą, urzekającą sylwetką, nowoczesnymi rozwiązaniami, unikatowymi w tym segmencie, takimi, jak składanie drugiego rzędu siedzeń 1 przyciskiem oraz dużą przestrzenią bagażową (do 1700 litrów) z dzieloną tylną klapą bagażnika. Auto wyposażono w 2-litrowy, 140-konny, turbodoładowany silnik Diesla z pompowtryskiwaczami oraz filtrem cząstek stałych i 6-biegową, manualną przekładnię oraz innowacyjny system napędu na 4 koła All Wheel Control wraz z systemem aktywnej stabilizacji tory jazdy i kontroli trakcji. Za bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów odpowiadają także między innymi standardowe systemy ABS z EBD i 6 poduszek bezpieczeństwa.
W Polsce Outlander dostępny jest w 4 wersjach wyposażenia w cenie od 109 990 zł. We wszystkich polskich salonach Mitsubishi czekają na klientów auta testowe.
Outlander drugiej generacji został zapowiedziany na salonie samochodowym w Paryżu w 2006 r. Wprowadzony na rynek europejski w pierwszym kwartale 2007 roku, nowy Outlander pozwala Mitsubishi Motors na wejście w najszybciej rosnący segment rynku SUV, w sam środek tego rynku w konkurencji do modeli takich, jak Toyota RAV-4.
Outlander zapowiada również w Europie całkowicie nową płytę podłogową segmentu C. Opracowana przez MMC na rynki światowe i dzielona z Daimler Chrysler, stanie się podstawą łańcucha nowych modeli, które mają się pojawić w ciągu najbliższych dwóch lat, w różnych segmentach rynku, w tym całkowicie nowego Lancera i nowej generacji Lancera Evolution.
Ta funkcjonalna i elastyczna platforma wykorzystuje - między innymi - zaawansowaną technologię AWC (All Wheel Control), przetestowaną przez MMC w sporcie, jak również wersje tzw. „Silnika Światowego” opracowanego wraz z firmami Daimler Chrysler i Hyundai Motor Company.
Korzystając z wszechstronności nowej globalnej płyty podłogowej, Outlander oferuje poziom aktywnego bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy charakterystyczny dla samochodów osobowych, dzięki niezależnemu zawieszeniu wszystkich kół, skutecznym hamulcom i nisko umieszczonemu środkowi ciężkości. To ostatnie jest zapewniane m.in. dzięki aluminiowemu dachowi - technologii sprawdzonej w modelu Lancer Evolution IX.
Sylwetka- stylizacja
Od jego wprowadzenia w Europie w 2003 roku wraz z Lancerem, a potem kontynuacji w modelach Lancer Evolution VIII i IX, Colt i Grandis w 2004, charakterystyczny dla Mitsubishi Motors element przedniego pasa auta nazywany „Mount Fuji” został ciepło przyjęty przez media, klientów i dealerów, tworząc po raz pierwszy wyraźną wizualną osobowość marki.
Dlatego MMC postanowiło uczynić motyw „Mount Fuji” wyłącznym dla Europy, gdzie odzwierciedla sportowe dziedzictwo Mitsubishi i ostre linie współczesnego japońskiego stylu. Długi na 4,64m nowy Outlander (wobec 4,54m poprzedniego Outlandera) jest kolejnym przykładem silnej wizualnej osobowości. Motyw „Mount Fuji” jest podkreślony delikatnym srebrnym wykończeniem wlotów powietrza po obu stronach centralnej przegrody i trapezoidalnym kształtem reflektorów głównych.
Wyraźnie inspirowany (aż do słupków A i przedniej szyby) przez samochód koncepcyjny w układzie 2+2 Pajero Evo z 2002 roku, kształt przodu Outlandera integruje muskularne zderzaki i „nadmuchane” nadkola z ostrymi liniami nie pozostawiając wątpliwości co do dynamicznych możliwości auta.
Szeroki (1,80), szczupły i niski, Outlander robi mocne wrażenie - charakterystyczne reflektory i opcjonalne 18’’ obręcze kół ze stopów lekkich dają wrażenie nieustannego ruchu.
Tył przekazuje to samo dynamiczne przesłanie dzięki ciekawej łukowatej kombinacji diod LED w tylnych światłach.
Wnętrze
Wnętrze Outlandera zawdzięcza swoją sportową atmosferę dzięki nawiązaniom do stylistyki motocykli, która najlepiej widoczna jest na tablicy przyrządów.
Zegary na tablicy przyrządów to połączenie metalicznych akcentów na czarnym tle, a kształt centralnej konsoli przywodzi na myśl ramę motocykla. Motyw ten powtórzono na podłokietnikach w drzwiach.
Tablica rozdzielcza, łącząca dwie strony wnętrza kabiny pasażerskiej jedną płynną linią, odznacza się eleganckim i wyrafinowanym stylem, podkreślonym srebrnymi akcentami i w pełni zintegrowanym systemem audio. Centralna konsola, będąca przeciwwagą dla poziomo wyprofilowanej tablicy rozdzielczej, dodaje sportowej atmosfery. Na konsoli umieszczono pokrętło zmiany trybów jazdy 4WD, które w samochodzie typu SUV prezentuje się znacznie lepiej niż typowa dźwignia skrzyni rozdzielczej, charakterystyczna dla autentycznych off-roaderów jak Pajero czy L200.
Trójramienne koło kierownicy zostało wykończone tym samym srebrnym odcieniem, co wskaźniki. Sportowa kierownica o średnicy 380 mm jest pokryta skórą (od wersji Intense), a metalowy rdzeń redukuje wibracje.
W modelu Outlander zastosowano pół-kubełkowe siedzenia z przodu ze specjalnie zaprojektowanym bocznym podparciem, które świadczy o dynamicznych możliwościach trakcyjnych samochodu oraz z siedziskami ułatwiającymi wsiadanie i wysiadanie. W drugim i trzecim rzędzie siedzeń, w wersji 5+2, siedziska foteli zostały specjalnie wyprofilowane, aby zapewnić komfortowe warunki podróży dla wszystkich pasażerów.
Outlander jest najnowszym z samochodów Mitsubishi Motors wyposażonym w inteligentny system siedzeń „Hide&Seat™”, które mogą być ukryte pod podłogą, gdy nie są używane. System zastosowano w trzecim rzędzie, a dzięki niemu można uzyskać dwumiejscowe, skierowane do przodu siedzenie razem z bezwładnościowymi pasami i zagłówkami. Pozwala to na przewożenie 7 osób (wnętrze 5+2).
Auto jest wyposażone w dzieloną tylną klapę, co powiększa zalety niskopodłogowego przedziału bagażowego i zapewnia lepszy dostęp do niego. Dolna sekcja otwiera się 600mm nad poziomem ziemi, pozwalając na łatwy załadunek i wyładunek mniej poręcznych przedmiotów. Wytrzymuje ona obciążenie do 200 kg. Dzielona klapa powoduje, że często używana górna część jest lekka i kompaktowa co ułatwia użytkowanie.
Outlander wprowadza również na rynek europejski wygodny system automatycznego składania drugiego rzędu siedzeń. System ten zamienia niewygodne składanie drugiego rzędu siedzeń w prostą jednoetapową operację: uruchomienie przełącznika z boku przestrzeni bagażowej powoduje złożenie oparcia i przesunięcie siedziska do przodu, oraz przemieszczenie całej konstrukcji również do przodu, tworząc miejsce na dodatkowe bagaże lub duże przedmioty.
Zgodnie z koncepcją „przestrzeni życiowej”, wyposażenie Outlandera obejmuje szyny, które ułatwiają ładowanie i rozładowywanie ładunków (każda z nich utrzymuje 10 kg ładunku), drążki służące do mocowania akcesoriów oraz trzy gniazda 12V.
System napędu na 4 koła
Mniej ekstremalny niż model Pajero, wyposażony w skrzynię redukcyjną, Outlander ma na celu spełnienie wymogów pojazdu na każde warunki, na drodze czy torze, m.in. dzięki całkowicie nowemu napędowi All Wheel Control. Połączenie Aktywnej Kontroli Stabilności (w tym kontroli trakcji) z elektronicznie sterowanym napędem czterech kół pozwala na płynną jazdę na piaszczystych drogach albo w trudnych warunkach pogodowych, w trybach od dwunapędowego (gwarantującego oszczędność paliwa, gdy nie potrzeba maksimum przyczepności) aż do trybu „zblokowane 4WD”.
Centralny dyferencjał zawiera elektronicznie kontrolowane sprzęgło, które wykorzystuje sterowanie antycypacyjne, aby rozdzielić odpowiednią ilość momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną oś, wykorzystując w tym celu dane z czujnika otwarcia przepustnicy oraz bazując na prędkości pojazdu, warunkach drogowych i działaniach kierowcy:
- W trybie 2WD, moment obrotowy przekazywany jest jedynie na przednie koła, co pozwala na sprawną i oszczędną jazdę.
- W trybie 4WD AUTO, przekazywanie momentu obrotowego jest kontrolowane automatycznie, co zapewnia odpowiednią kierowalność na luźnych nawierzchniach i/lub w niesprzyjających warunkach drogowych.
- W trybie 4WD LOCK, około 1,5-raza więcej momentu obrotowego niż w trybie 4WD AUTO jest przekazywane do tylnych kół, aby zwiększyć właściwości terenowe na nieutwardzonych nawierzchniach oraz w sytuacji, gdy pojazd utknie. Tryb ten zapewnia znakomite właściwości 4WD na wszystkich nawierzchniach i we wszystkich sytuacjach.
- Przełączenie pomiędzy napędem na dwa i cztery koła jest proste, kierowca musi tylko przekręcić podświetlone, poręczne pokrętło umieszczone pomiędzy przednimi fotelami.
Zawieszenie
Zawieszenie Outlandera to ta sama konfiguracja, co u poprzednika z kolumnami MacPhersona z przodu i wielowahaczowym układem typu wleczonego z tyłu. Skok przedniego zawieszenia jest o 15 mm dłuższy, a rozstaw kół z przodu o 45 mm większy. Zmiany te w połączeniu z zastosowaniem stabilizatora kolumny zaowocowały lepszymi właściwościami jezdnymi i większą stabilnością. Nowy układ tylnego kolektora wydechowego nie wymusza uniesienia przedniej poprzecznicy, aby zwolnić miejsce dla rury wydechowej (co miało miejsce w poprzednim modelu), pozwalając na 2-krotne zwiększenie sztywności dolnego wahacza oraz 4,3-krotne poprawienie sztywności tylnych mocowań.
Wprowadzone zmiany ułatwiły prowadzenie Outlandera, w porównaniu z poprzednią generacją. W tylnym zawieszeniu zastosowano wzmocnienia poprzecznicy, które zapewniają bardziej liniową charakterystykę prowadzenia poprzez usztywnienie mocowań kół i optymalizację środka przechyłu po zwiększeniu skoku zawieszenia o 20 mm i poszerzeniu tylnego rozstawu kół o 35 mm. Konfiguracja wahaczy również została zmieniona. Mocowanie tulei przedniego wahacza wleczonego zostało podniesione, aby zapewnić płynne działanie zawieszenia na nierównościach. Mocowanie piasty zostało natomiast obniżone, aby zwiększyć sztywność pochylenia kół.
Silnik
Outlander DI-D jest napędzany turbodoładowanym, 16-zaworowym silnikiem o pojemności 1968 cm3 z układem rozrządu DOHC oraz chłodnicą powietrza doładowującego, zgodnym ze standardami Euro-4. Wyposażony w pompowtryskiwacze silnik osiąga moc maksymalną 103 kW / 140 KM i moment obrotowy o wartości 310 Nm, co pozwala osiągnąć prędkość 187 km/h.
Pod względem uzyskiwanego ciśnienia roboczego, pompowtryskiwacze firmy Volkswagen AG przewyższają inne dostępne systemy wtrysku paliwa w silnikach wysokoprężnych. Wynikające stąd korzyści to wyższa moc i wartość momentu obrotowego przy mniejszym zużyciu paliwa. Ponadto wysokie ciśnienie wtrysku sprzyja “czystemu” spalaniu i obniżeniu poziomu emisji spalin.
Dla tego silnika oferowany jest w Polsce w standardzie filtr cząstek stałych.
Przekładnia
Jednostka zintegrowana z kompleksowym systemem tłumiącym hałas specyficzny dla silnika Diesla, współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów (przeznaczoną specjalnie dla wersji Di-D). W skrzyni dostarczonej przez Aisin Warner zastosowano nowe, dwumasowe koło zamachowe, którego zadaniem jest tłumienie drgań i hałasu, a także samoregulujące sprzęgło o wydłużonej żywotności.
Wyposażenie
Elastyczny z natury Outlander został zaprojektowany, tak, by stworzyć stylową przestrzeń życiową, dopasowaną do wszelkich wymogów z tak samo dobrze dopasowanym wyposażeniem.
Rozrywka
Produkt partnera Mitsubishi Motors, oferującego wysokiej jakości systemy audio dostępne w Ameryce Północnej w modelu Eclipse i Eclipse Spyder Rockford Fosgate® został przedstawiony Europie w nowym Pajero (pod marką Rockford Acoustic Design™) przed innymi adaptacjami w samochodach znajdujących się w ofercie.
50 watowy zestaw audio z dziewięcioma głośnikami, 25cm subwooferem i cyfrowym procesorem dźwięku oferuje system sterujący dźwiękiem w zależności od prędkości jazdy. By wydobyć każdy możliwy decybel i detal brzmieniowy Outlander wyposażony jest w rozwiązania wyciszające w postaci mat wyciszających, specjalnej obudowy głośnika wysokotonowego, pokryw z tworzywa ABS oraz materiałów chłonących dźwięk i niwelujących wibracje, by przykryć otwory, uszczelnić drzwi i zamienić je w pudła rezonansowe. W rezultacie otrzymano czysty i dynamiczny dźwięk bez jakichkolwiek zniekształceń.
Elektronika pokładowa
Nawigacja satelitarna z 7-calowym monitorem i dyskiem twardym (HDD)
Mitsubishi Multi-Communication System (MMCS) to połączenie systemu audio, nawigacji satelitarnej oraz innych systemów komunikacyjnych.
System zawiera dysk twardy o poj. 30 GB oraz 7-calowy wyświetlacz LCD z panelem dotykowym. Jednostka centralna jest nieznacznie dłuższa niż standardowe jednostki 2-DIN, co umożliwia łatwiejsze sterowanie wbudowanymi funkcjami. System nawigacji maksymalnie wykorzystuje potencjał dysku twardego, a dzięki dedykowanemu obwodowi LSI pozwala na ultraszybkie wyszukiwanie i dostęp do map 3D, charakterystycznych obiektów 3D, dokładnych map, zdjęć atrakcji turystycznych i innych informacji.
MMCS to kompletny system rozrywki samochodowej z odbiornikiem AM/FM oraz odtwarzaczem DVD, obsługującym płyty w formacie CD, CD-R, CD-RW i DVD-video. MMCS zawiera cyfrowy serwer muzyczny z błyskawicznym dostępem do wybranej muzyki oraz bazę danych CD (CDDB), automatycznie identyfikującą płyty CD i pozwalającą na odtwarzanie formatów MP3 i WMA.
W połączeniu ze 140-watowym wzmacniaczem, DSP i sześcioma głośnikami, system robi ogromne wrażenie. MMCS jest również kompatybilny z 9-głośnikowym systemem dźwięku premium Rockford Fosgate 650W.
9-calowy ekran LCD z odtwarzaczem DVD dla pasażerów siedzących z tyłu
System rozrywki wideo DVD, CD z możliwością obsługi gier wideo dla pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach dostępny jest z systemem nawigacji HDD.
Pasażerowie siedzący z tyłu mogą oglądać filmy DVD odtwarzane za pomocą systemu nawigacji HDD, podczas gdy pasażerowie siedzący z przodu mogą oglądać wszystko, co aktualnie wyświetla monitor umieszczony z tyłu.
Kamera wideo lub konsola do gier może zostać podłączona do monitora za pomocą zewnętrznego terminala.
System posiada urządzenie do zdalnego sterowania oraz zestaw bezprzewodowych słuchawek, które umożliwiają pasażerom tylnych siedzeń słuchanie muzyki z innego źródła, niezależnego od przedniego systemu.
Sterowanie w kierownicy
Jako współczesny samochód dla kierowcy, Outlander posiada wielofunkcyjne koło kierownicy ze sterowaniem systemu audio, tempomatu oraz zestawu głośnomówiacego Bluetooth.
System zdalnego sterowania (bez kluczyka)
Outlander posiada system zdalnego sterowania (bez kluczyka), który pozwala na odblokowanie lub zablokowanie drzwi i pokrywy bagażnika oraz na uruchomienie i wyłączenie silnika bez pomocy kluczyka (można go mieć w kieszeni).
Inne elementy wyposażenia, które zwiększają funkcjonalność i komfort podróżowania Outlanderem:
- tablica wskaźników & wielofunkcyjny wyświetlacz
- w pełni automatyczna klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym
- ogrzewany i wentylowany schowek
- szyby kontrolujące dostęp światła słonecznego
- schowki na drobiazgi
Bezpieczeństwo
Zespół projektantów Outlandera, który jest pierwszym pojazdem wykorzystującym globalną platformę Mitsubishi Motors, opracował Outlandera z uwzględnieniem funkcjonalności i wszechstronności typowych dla nowoczesnych SUV-ów ze szczególnym uwzględnieniem:
- bezpieczeństwa pasywnego
- bezpieczeństwa aktywnego
- odpowiedniego wykorzystania przestrzeni
Wiele pracy poświęcono samej strukturze uzyskując:
- wysoką sztywność nadwozia, zapewniającą odpowiednie reakcje zawieszenia na nierówności nawierzchni, pozwalając kierowcy na utrzymanie zadanego toru jazdy
- praktyczne strefy kontrolowanego zgniotu nadwozia oraz solidną konstrukcję, chroniącą pasażerów przed uderzeniem ze wszystkich kierunków
- struktura nadwozia uwzględnia kompatybilność względem innych, lżejszych pojazdów, aby ich uszkodzenia były jak najmniejsze
- niską masę nadwozia
Ochrona przed uderzeniem z każdej strony
Nadwozie Outlandera zawiera liczne elementy chroniące przed uderzeniem ze wszystkich stron:
- Optymalizacja kształtu ośmiokątnej sekcji podłużnicy polepszyła absorpcję energii
- 3-kierunkowe wzmocnienie poprzeczne, łączące tylną część przedniej podłużnicy z tablicą rozdzielczą oraz wsporniki słupkowe zwiększające poziom pochłaniania i wydajność rozpraszania energii zderzenia
- Przednia sekcja podłużnic zawiera odkształcalną strukturę, która absorbuje energię zderzenia, zapobiegając jej rozprzestrzenianiu się na całą część podłużnicy podczas zderzenia z niewielką prędkością. Pozwala to na zminimalizowanie uszkodzeń nadwozia i redukcję kosztów naprawy
- Wzmocniona konstrukcja opasająca nadwozie, w której boczne wzmocnienia podłużnicy są ze sobą zespawane, skutecznie absorbuje energię uderzenia podczas czołowego, tylnego i bocznego zderzenia
- Jednocześnie zastosowanie elementów konstrukcyjnych klatki nadwozia wykonanych ze stali o bardzo wysokiej wytrzymałości zwiększyło jej sztywność i zredukowało masę.
W najnowszej generacji Outlandera zastosowano dodatkowe elementy wpływające na bezpieczeństwo pasywne:
- dwustopniowe poduszki powietrza kierowcy i pasażera, które dostosowują stopień wypełnienia do siły uderzenia, redukując ryzyko odniesienia obrażeń spowodowanych poduszką powietrzną
- boczne i kurtynowe poduszki powietrzne w standardzie
- siedzenia chronią przed obrażeniami spowodowanymi szarpnięciem podczas uderzenia w tył
- 3-punktowe pasy bezpieczeństwa przy siedzeniach wszystkich siedmiu pasażerów (w wersji 5+2, tj. z siedzeniami trzeciego rzędu do okazjonalnego użytku)
- napinacze pasów przy fotelach kierowcy i pasażera siedzącego z przodu
- nowa konstrukcja ramy przednich foteli ograniczająca przemieszczanie się kierowcy/pasażera do przodu podczas czołowego zderzenia
- absorbująca energię zderzenia podłoga i podnóżek
Ochrona pieszych
W celu zminimalizowania obrażeń pieszych podczas zderzenia, inżynierowie MMC zastosowali odkształcalne struktury przedniej części nadwozia Outlandera i zderzaków, pozostawiając dużo miejsca pomiędzy panelem nadwozia, a strukturami wewnętrznymi.
Maska silnika zawiera strukturę absorbującą energię uderzenia, która pozwala zachować wolną przestrzeń pomiędzy maską, a silnikiem i wyposażeniem pomocniczym, podczas gdy zoptymalizowana rama zapewnia wymaganą sztywność i wytrzymałość.
Zderzaki zawierają piankę poliuretanową absorbującą energię, która zmniejsza obrażenia nóg przechodnia.
Aluminiowy panel dachowy = niższy środek ciężkości
Korzystając z doświadczenia zdobytego podczas konstruowania modelu Lancer Evolution, w następnej generacji Outlandera zastosowano aluminiowy panel dachowy, który jest o 5 kg lżejszy od dachu stalowego i pozwala na obniżenie środka ciężkości o 4 mm.
Jest to trzy razy efektywniejsze od wykorzystania aluminium do konstrukcji maski silnika, którą zastosowano na przykład w następnej generacji Pajero. W przypadku ciężkiego off-roadera - jakim jest Pajero - priorytetem jest balans przód/lewa strona.
Niższy środek ciężkości i niższa inercja toczenia pomagają wyeliminować opóźnienia reakcji układu kierowniczego oraz poprawić właściwości jezdne poprzez redukcję przechyłów bocznych, efektu ‘nurkowania’ przodu auta i jego unoszenia podczas przyspieszania bez negatywnego wpływu na komfort jazdy.
System ASC następnej generacji
System aktywnej kontroli stabilności ASC, standardowo montowany we wszystkich wersjach Outlandera, zapobiega poślizgowi kół spowodowanemu nagłymi ruchami kierownicą lub utratą przyczepności na śliskich nawierzchniach.
System wykorzystuje dane przesyłane przez liczne czujniki umieszczone w pojeździe oraz przez jednostkę sterującą pracą układu (ECU), wykrywając każdą różnicę między torem ruchu pojazdu a działaniem kierowcy. W przypadku wykrycia nadsterowności lub podsterowności, ASC zaaplikuje odpowiednią siłę hamowania i odpowiednią ilość momentu obrotowego do poszczególnych kół oraz wyśle odpowiednie sygnały kontrolne do systemu 4WD poprzez ultra-szybką magistralę komunikacyjną CAN (Control Area Network System), aby przywrócić pojazd na właściwy tor jazdy.
Odpowiednia siła hamowania
Model Outlander wyposażony jest w skuteczny system hamulcowy, który pozwala na wyhamowanie auta od 100 do 0 km/h na dystansie 42 metrów (test AMS*):
- Wszystkie wersje posiadają wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 294 mm z przodu oraz 302 mm tarcze hamulcowe z tyłu
- Hamulce posiadają funkcję wspomagania, która zwiększa wydajność układu ABS podczas awaryjnego hamowania
- Wszystkie modele Outlandera wyposażone są w układ ABS, który współpracuje z systemem 4WD, aby zapewnić większą stabilność auta podczas awaryjnego hamowania
- Uzupełnieniem powyższych układów jest system elektronicznego rozdziału siły hamowania EBD, który dba o stabilne i pewne wytracanie prędkości poprzez dostosowywanie siły hamowania tylnych kół do obciążenia pojazdu i warunków na jezdni
* Protokół Auto Motor und Sport: 12 testów hamowania:
1 x 100 km/h - 0 km/h, zimne hamulce (poniżej 100°C), pojazd nieobciążony (2 osoby plus pełny zbiornik paliwa);
1 x 150 km/h - 0 km/h, zimne hamulce (poniżej 100°C), pojazd nieobciążony (2 osoby plus pełny zbiornik paliwa);
10 x 100 km/h - 0 km/h, rozgrzane hamulce, pojazd obciążony (jak wyżej plus maksymalnie załadowana przestrzeń
ładunkowa); test nieustanny
Zaczepy fotelika dziecięcego
Zewnętrzne fotele drugiego rzędu posiadają mocowania ISOFIX, a wszystkie siedzenia drugiego rzędu mają zaczepy fotelika dziecięcego. Zaczepy montowane są do siedzeń, a nie do nadwozia, dlatego fotele można przesuwać do przodu i do tyłu z zamontowanym na nich fotelikiem dziecięcym.
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.