Portal V10 » Aktualności » Mitsubishi Outlander 2010 debiutuje na polskim rynku
Mitsubishi Outlander 2010 debiutuje na polskim rynku
2009-11-16 - K. Spychalski Tagi: Mitsubishi, SUV, Mitsubishi Outlander, Face lifting
Poprzedni Outlander, który zadebiutował w Europie wiosną 2007 roku, zyskał uznanie w oczach europejskich klientów i stał się doskonałą alternatywą dla rodzinnych/sportowych samochodów kombi segmentu D. W związku z tym, jego następca - nowy Outlander zainicjuje stworzenie nowej gamy samochodów typu crossover koncernu Mitsubishi Motors.
Niemal trzy lata po premierze rynkowej popularny model Mitsubishi Outlander(*) koncernu Mitsubishi Motors - który sprzedał się w liczbie 130 166 sztuk w Europie, czyli na największym rynku zbytu modelu (dane z okresu pomiędzy rokiem budżetowym 2006 i 2008; patrz historia modelu poniżej), a całkowita sprzedaż na świecie wyniosła 328 212 sztuk (dane z okresu pomiędzy rokiem budżetowym 2005 i 2008; patrz historia modelu poniżej) - został gruntownie zmodyfikowany w odpowiedzi na zmieniające się trendy rynkowe i oczekiwania klientów. Ponadto, samochód zaprojektowano zgodnie z nową linią stylistyczną Mitsubishi Motors, co zapowiedział model koncepcyjny „Outlander GT Prototype”.
Zobacz także: Mitsubishi Outlander GT - galeria »Nowy Outlander, który po raz pierwszy pojawił się na rynku w Japonii 3 września tego roku (bez osłony chłodnicy typu „Jet Fighter”), a następnie w Chinach i Australii (z osłoną chłodnicy typu „Jet Fighter”), niedługo wejdzie do sprzedaży na większości rynków światowych.
Produkcja modelu w Europie rozpoczęła się 8 października 2009 r. w holenderskiej fabryce MMC NedCar. Samochody zjeżdżające z taśm produkcyjnych będą sukcesywnie wprowadzane do sprzedaży na kolejnych rynkach.
Polska jest pierwszym krajem Starego Kontynentu, w którym zadebiutuje nowy Outlander a jest to zasługą bezprecedensowego sukcesu rynkowego tego modelu. W naszym kraju bowiem ten model od momentu rynkowej premiery cieszył się niesłabnącą popularnością - wolumen sprzedaży rósł nieprzerwanie z miesiąca na miesiąc od kwietnia 2007 roku do października 2009 roku a Outlander stał się najpopularniejszym SUVem w Polsce. Od stycznia do października 2009 roku sprzedano 2394 takie auta, co stanowi prawie 12% wszystkich pojazdów z tego segmentu.Historia modelu Outlander:
Marzec 2003
Debiut Outlandera podczas wystawy Geneva Motor Show 2003
Czerwiec 2003
Rozpoczęcie sprzedaży w Europie, w tym w Polsce
Październik 2005
Początek sprzedaży kolejnej generacji Outlandera w Japonii
Październik 2006
Prezentacja modelu „Outlander-Concept” (w specyfikacji europejskiej) podczas Salonu Samochodowego w Paryżu
Październik 2006
Prezentacja konceptu „Evolander” podczas SEMA w Las Vegas
I/II kwartał 2007
Początek sprzedaży Outlandera 2007 w Europie (2.0 DiD)Marzec 2007
Prezentacja modelu „Outlander V6-Concept” podczas Salonu Samochodowego w Genewie
Wrzesień 2007
Prezentacja wariantów 2.2 DiD oraz 2.4 MIVEC podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie
Marzec 2008
Wprowadzenie przekładni TC-SST (równocześnie z prezentacją prasową Lancera Evolution)Sierpień 2008
Początek produkcji w fabryce NedCar (tylko rynki UE)
Październik 2008
Prezentacja odświeżonej gamy podczas Salonu Samochodowego w Paryżu
Kwiecień 2009
Prezentacja konceptu „Outlander GT Prototype” podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku
Wrzesień 2009
Początek sprzedaży najnowszego Outlandera w Japonii, Chinach i Australii
Październik 2009
Początek produkcji w fabryce NedCar (tylko rynki UE)
Listopad 2009
Początek sprzedaży w Europie, sukcesywne wprowadzanie do sprzedaży na kolejnych rynkach, Polska pierwszym rynkiem europejskim na którym debiutuje nowy model
Nowy Outlander - koncepcja produktu:
Sprzedaż i marketing:
- Odzwierciedla wyższy status rynkowy (bardziej wyrafinowany wizerunek, bardziej widoczne atrybuty kombi segmentu D, ekonomiczny i przyjazny środowisku)
- Bazuje na zaletach poprzedniego Outlandera (szczególnie w kwestii dynamiki jazdy i wszechstronności przedziału pasażerskiego/prostoty obsługi)
- Poszerza gamę samochodów osobowych Mitsubishi Motors (i-MiEV, Colt, Lancer, Grandis) - de facto, nawiązuje też do rasowych modeli 4x4 (Pajero/Montero/Shogun i L200) - posiada także charakterystyczną osłonę chłodnicy typu „Jet Fighter”.
- Umacnia pozycję poprzedniego Outlandera (najwyższa liczba nowych klientów w segmencie), a jednocześnie oferuje szereg innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym przyciąga uwagę klientów zorientowanych na samochody osobowe/kombi.
- Stanowi przedsmak nowego, kompaktowego crossovera spod znaku Trzech Diamentów, zapowiadanego na 2010 rok, który już niedługo pojawi się na rynku.
Cechy produktu:
Nowe nadwozie:
- Zupełnie nowa stylistyka przedniej części (całkowicie nowe przetłoczenia i słupki A) z charakterystyczną osłoną chłodnicy „Jet Fighter” + nowe tylne zderzaki.
- Długość całkowita: 466,5 cm (czyli o 2,5 cm więcej niż w poprzednim modelu)
- Bardziej eleganckie detale nadwozia
- Lepsza aerodynamika (opór powietrza, stabilność przedniej części nadwozia, hałas) pomimo bardziej dynamicznej stylistyki części czołowej nadwozia.
Nowe wnętrze:
- Nowa koncepcja wykończenia w zakresie materiałów tapicerskich (miękkie materiały na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych, a także materiał o bardziej sportowej teksturze na siedzeniach)
- Bardziej eleganckie detale wnętrza
- Nowa tablica przyrządów
Nowe wyposażenie:
- Reflektory biksenonowe z systemem adaptacyjnym, doświetlającym zakręty AFS (Adaptive Front Lighting System)
- System wspomagania ruszania na wzniesieniu HAS (Hill Start Assist)
- System sygnalizowania awaryjnego hamowania ESS
- Ulepszony system audio premium Rockford Fosgate™ (z 650 W do 710 W)
- Ulepszony elektroniczny system pełnej kontroli pojazdu ETACS (Electronic Total Automobile Control System)
Układ napędowy:
Nowości:
- Nowy silnik benzynowy 2.0 l MIVEC (147 KM / 199 Nm / od 182 do 189 g/km), tylko z napędem 2WD i 5-biegową skrzynią manualną lub 6-biegową CVT
- Dwusprzęgłowa skrzynia biegów Mitsubishi Motors „Twin Clutch-Sport Shift Transmission” (TC-SST) dostępna z silnikiem 2.2 DiD - podobna do przekładni oferowanej w modelu Lancer Evolution - połączenie oszczędnego/ekologicznego silnika wysokoprężnego z automatem.
Udoskonalenia:
- Pozostałe jednostki napędowe (2.0 DiD oraz 2.4 MIVEC) przeprojektowane pod względem większej wydajności ekologicznej (niższa emisja CO2 o 4-5% w zależności od wariantu).
Brak w ofercie:
- Silnik benzynowy 2.4 l MIVEC / z napędem 2WD
Silnik benzynowy 2.0 l MIVEC:
- 147 KM / 199 Nm / od 182 do 189 g/km
- Tylko z napędem 2WD
- 5-biegowa skrzynia manualna lub 6-biegowa CVT
Silnik benzynowy 2.4 l MIVEC:
- 170 KM / 232 Nm / od 208 do 220 g/km
- Tylko z napędem 4WD
- 5-biegowa skrzynia manualna lub 6-biegowa CVT
Silnik 2.0 DiD:
- 140 KM / 310 Nm / od 177 do 180 g/km
- Tylko z napędem 4WD
- Tylko z 6-biegową skrzynią manualną
Silnik 2.2 DiD:
- 156 KM / 380 Nm / od 185 do 192 g/km
- Tylko z napędem 4WD
- 6-biegowa skrzynia manualna lub przekładnia TC-SST
W Polsce nowy Outlander jest obecnie dostępny z wysokoprężnym silnikiem 2.0 DID i 6-biegową manualną skrzynią biegów. Już w pierwszym kwartale 2010 roku w ofercie pojawią się kolejne wersje - z nową benzynową 2-litrową jednostką napędową, napędem na 1 oś i 5-biegową manualną skrzynią biegów oraz 6-biegową CVT, z benzynowym silnikiem 2.4 z przekładnią CVT oraz z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym 2.2 DID i dwusprzęgłową skrzynią biegów TC-SST.
(*) „Outlander” to nazwa SUV-a Mitsubishi, który zadebiutował w Europie w 2003 r. Te dane dotyczą jednak Outlandera kolejnej generacji - większego projektu globalnego pojazdu zaprezentowanego na początku 2007 r.
Zobacz także: Mitsubishi Outlander GT - galeria »
Polska jest pierwszym krajem Starego Kontynentu, w którym zadebiutuje nowy Outlander a jest to zasługą bezprecedensowego sukcesu rynkowego tego modelu. W naszym kraju bowiem ten model od momentu rynkowej premiery cieszył się niesłabnącą popularnością - wolumen sprzedaży rósł nieprzerwanie z miesiąca na miesiąc od kwietnia 2007 roku do października 2009 roku a Outlander stał się najpopularniejszym SUVem w Polsce. Od stycznia do października 2009 roku sprzedano 2394 takie auta, co stanowi prawie 12% wszystkich pojazdów z tego segmentu.Historia modelu Outlander:
Marzec 2003
Debiut Outlandera podczas wystawy Geneva Motor Show 2003
Czerwiec 2003
Rozpoczęcie sprzedaży w Europie, w tym w Polsce
Październik 2005
Początek sprzedaży kolejnej generacji Outlandera w Japonii
Październik 2006
Prezentacja modelu „Outlander-Concept” (w specyfikacji europejskiej) podczas Salonu Samochodowego w Paryżu
Październik 2006
Prezentacja konceptu „Evolander” podczas SEMA w Las Vegas
I/II kwartał 2007
Początek sprzedaży Outlandera 2007 w Europie (2.0 DiD)Marzec 2007
Prezentacja modelu „Outlander V6-Concept” podczas Salonu Samochodowego w Genewie
Wrzesień 2007
Prezentacja wariantów 2.2 DiD oraz 2.4 MIVEC podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie
Marzec 2008
Wprowadzenie przekładni TC-SST (równocześnie z prezentacją prasową Lancera Evolution)Sierpień 2008
Początek produkcji w fabryce NedCar (tylko rynki UE)
Październik 2008
Prezentacja odświeżonej gamy podczas Salonu Samochodowego w Paryżu
Kwiecień 2009
Prezentacja konceptu „Outlander GT Prototype” podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku
Wrzesień 2009
Początek sprzedaży najnowszego Outlandera w Japonii, Chinach i Australii
Październik 2009
Początek produkcji w fabryce NedCar (tylko rynki UE)
Listopad 2009
Początek sprzedaży w Europie, sukcesywne wprowadzanie do sprzedaży na kolejnych rynkach, Polska pierwszym rynkiem europejskim na którym debiutuje nowy model
Nowy Outlander - koncepcja produktu:
Sprzedaż i marketing:
- Odzwierciedla wyższy status rynkowy (bardziej wyrafinowany wizerunek, bardziej widoczne atrybuty kombi segmentu D, ekonomiczny i przyjazny środowisku)
- Bazuje na zaletach poprzedniego Outlandera (szczególnie w kwestii dynamiki jazdy i wszechstronności przedziału pasażerskiego/prostoty obsługi)
- Poszerza gamę samochodów osobowych Mitsubishi Motors (i-MiEV, Colt, Lancer, Grandis) - de facto, nawiązuje też do rasowych modeli 4x4 (Pajero/Montero/Shogun i L200) - posiada także charakterystyczną osłonę chłodnicy typu „Jet Fighter”.
- Umacnia pozycję poprzedniego Outlandera (najwyższa liczba nowych klientów w segmencie), a jednocześnie oferuje szereg innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym przyciąga uwagę klientów zorientowanych na samochody osobowe/kombi.
- Stanowi przedsmak nowego, kompaktowego crossovera spod znaku Trzech Diamentów, zapowiadanego na 2010 rok, który już niedługo pojawi się na rynku.
Cechy produktu:
Nowe nadwozie:
- Zupełnie nowa stylistyka przedniej części (całkowicie nowe przetłoczenia i słupki A) z charakterystyczną osłoną chłodnicy „Jet Fighter” + nowe tylne zderzaki.
- Długość całkowita: 466,5 cm (czyli o 2,5 cm więcej niż w poprzednim modelu)
- Bardziej eleganckie detale nadwozia
- Lepsza aerodynamika (opór powietrza, stabilność przedniej części nadwozia, hałas) pomimo bardziej dynamicznej stylistyki części czołowej nadwozia.
Nowe wnętrze:
- Nowa koncepcja wykończenia w zakresie materiałów tapicerskich (miękkie materiały na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych, a także materiał o bardziej sportowej teksturze na siedzeniach)
- Bardziej eleganckie detale wnętrza
- Nowa tablica przyrządów
Nowe wyposażenie:
- Reflektory biksenonowe z systemem adaptacyjnym, doświetlającym zakręty AFS (Adaptive Front Lighting System)
- System wspomagania ruszania na wzniesieniu HAS (Hill Start Assist)
- System sygnalizowania awaryjnego hamowania ESS
- Ulepszony system audio premium Rockford Fosgate™ (z 650 W do 710 W)
- Ulepszony elektroniczny system pełnej kontroli pojazdu ETACS (Electronic Total Automobile Control System)
Układ napędowy:
Nowości:
- Nowy silnik benzynowy 2.0 l MIVEC (147 KM / 199 Nm / od 182 do 189 g/km), tylko z napędem 2WD i 5-biegową skrzynią manualną lub 6-biegową CVT
- Dwusprzęgłowa skrzynia biegów Mitsubishi Motors „Twin Clutch-Sport Shift Transmission” (TC-SST) dostępna z silnikiem 2.2 DiD - podobna do przekładni oferowanej w modelu Lancer Evolution - połączenie oszczędnego/ekologicznego silnika wysokoprężnego z automatem.
Udoskonalenia:
- Pozostałe jednostki napędowe (2.0 DiD oraz 2.4 MIVEC) przeprojektowane pod względem większej wydajności ekologicznej (niższa emisja CO2 o 4-5% w zależności od wariantu).
Brak w ofercie:
- Silnik benzynowy 2.4 l MIVEC / z napędem 2WD
Silnik benzynowy 2.0 l MIVEC:
- 147 KM / 199 Nm / od 182 do 189 g/km
- Tylko z napędem 2WD
- 5-biegowa skrzynia manualna lub 6-biegowa CVT
Silnik benzynowy 2.4 l MIVEC:
- 170 KM / 232 Nm / od 208 do 220 g/km
- Tylko z napędem 4WD
- 5-biegowa skrzynia manualna lub 6-biegowa CVT
Silnik 2.0 DiD:
- 140 KM / 310 Nm / od 177 do 180 g/km
- Tylko z napędem 4WD
- Tylko z 6-biegową skrzynią manualną
Silnik 2.2 DiD:
- 156 KM / 380 Nm / od 185 do 192 g/km
- Tylko z napędem 4WD
- 6-biegowa skrzynia manualna lub przekładnia TC-SST
W Polsce nowy Outlander jest obecnie dostępny z wysokoprężnym silnikiem 2.0 DID i 6-biegową manualną skrzynią biegów. Już w pierwszym kwartale 2010 roku w ofercie pojawią się kolejne wersje - z nową benzynową 2-litrową jednostką napędową, napędem na 1 oś i 5-biegową manualną skrzynią biegów oraz 6-biegową CVT, z benzynowym silnikiem 2.4 z przekładnią CVT oraz z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym 2.2 DID i dwusprzęgłową skrzynią biegów TC-SST.
(*) „Outlander” to nazwa SUV-a Mitsubishi, który zadebiutował w Europie w 2003 r. Te dane dotyczą jednak Outlandera kolejnej generacji - większego projektu globalnego pojazdu zaprezentowanego na początku 2007 r.
źródło: Mitsubishi
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mitsubishi Outlander 2010 debiutuje na polskim rynku
Podobne: Mitsubishi Outlander 2010 debiutuje na polskim rynku
Honda CR-V 2010 - wersja po liftingu oficjalnie ujawniona »
Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT - Lifting na miarę bestsellera - nasz test »
Mitsubishi Outlander po face liftingu - oficjalna zapowiedź »
Mitsubishi Outlander po face liftingu - pierwsze przecieki »
Podobne galerie: Mitsubishi Outlander 2010 debiutuje na polskim rynku
Mitsubishi Outlander Sport - japoński SUV w detalach »
Ssangyong Rexton - nowy SUV w wersji brytyjskiej »
Mitsubishi Outlander Sport po liftingu »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Mitsubishi
Newsletter
Galerie zdjęć