Portal V10 » Prezentacje / testy » Mitsubishi Pajero już w Polsce
W polskich salonach Mitsubishi debiutuje właśnie zmodernizowany Mitsubishi Pajero - 12-krotny zwycięzca słynnego Rajdu Dakar i prawdziwie terenowy model spod znaku Trzech Diamentów.
Auto zostało wyposażone w nowy turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 3.2 litra i mocy 200 KM, dzięki któremu Pajero oferuje najlepsze osiągi w tej klasie aut połączone z imponująco niskim spalaniem i emisją dwutlenku węgla. Silnik współpracuje z nową 5-biegową automatyczną przekładnią. Pajero 2009 zostało znakomicie wyciszone a masa przyczepy holowanej przez ten pojazd może osiągać teraz 3500 kg - o 700 kg więcej niż w przypadku Toyoty Landcruiser i 500 kg więcej niż przy pomocy Nissana Pathfinder. Mitsubishi Pajero 2009 jest obecnie dostępne w pięciodrzwiowej specjalnej wersji Elegance w nowym kolorze Granite Brown z dopracowanym wnętrzem i nową tapicerką oraz nowymi 18-calowymi aluminiowymi obręczami kół. Poczynając od ważnego w historii firmy, napędzanego na 4 koła samochodu - będącego istną torpedą na kołach, czyli modelu PX33 z 1936 roku, pojazdy Mitsubishi z napędem 4x4 zajmują szczególne miejsce na rynku. Nawet tworząc samochody kreujące nowe segmenty rynkowe, jak Pajero z 1983 roku, uznawany za jeden z pierwszych pojazdów SUV, czy w 2006 roku wprowadzając na rynek pick-up’a L200, wzorowanego na zwyciężającym w rajdzie Dakar samochodzie Pajero Evo, nigdy nie zrezygnowano z solidności, czyniąc z tych pojazdów niezawodne narzędzie pracy wybierane przez farmerów, architektów, czy weterynarzy. Ich solidność i własności użytkowe, zarówno na drodze, jak i w terenie, są i będą wynikiem 70 lat doświadczeń w budowaniu samochodów terenowych, 25 lat doświadczeń w ściganiu się takimi samochodami, a także wynikającego z tych doświadczeń opanowania sztuki inżynierskiej. Obecnie, gdy panujące w gospodarce trendy powodują przesunięcie popytu z dużych samochodów rekreacyjnych w kierunku małych i średnich pojazdów z napędem 4x4, w Mitsubishi Motors zdecydowano podnieść rękawicę i wysłać do „walki” odpowiednio przystosowane samochody. Pajero otrzymało zatem układ napędowy przekonstruowany przez Mitsubishi Motors R&D Center (Okazaki - Japonia), z myślą głównie o europejskich odbiorcach. Ten najnowszy model właśnie pojawia się na polskim rynku.
Nowy silnik - 200 KM i przekonstruowana skrzynia biegów
W dwa lata po premierze kolejnej generacji Mitsubishi Pajero, samochód otrzymuje całkowicie odnowiony silnik i skrzynię biegów, a rezultatem są osiągi najlepsze w tej klasie pojazdów.
Zmiany w silniku objęły łożyska, głowicę, tłoki, korbowody, wałki krzywkowe, układ zaworowy, turbosprężarkę, pompę oleju, układ wtrysku paliwa oraz komputer sterujący pracą silnika, dzięki czemu Pajero 3.2 Di-D może się poszczycić mocą 200 KM @ 3800 obr/min (+ 25% dla przekładni ręcznej lub + 18% dla przekładni automatycznej oraz 441Nm @ 2000 obr/min (+ 16% dla przekładni ręcznej lub + 18% dla przekładni automatycznej):A/T M/T
Pajero 2006-2008 170 KM 160 KM
373 Nm 381 Nm
Pajero 2009 200 KM 200 KM
441 Nm 441 Nm
Tak znaczące zmiany lokują Pajero powyżej innych pojazdów 4x4 z tego segmentu:
Pajero LWB A/T Land Cruiser LWB A/T Pathfinder A/T
Moc maks. 200 KM 173 KM 171 KM
Moment maks. 441 Nm 410 Nm 403 Nm
Prędkość maks. 180 km/h 175 km/h 175 km/h
0 - 100 km/h 11,1s 11,5s 11,8s
Maks. masa przyczepy. 3500 kg 2800 kg 3000 kg
Równolegle z odświeżeniem konstrukcyjnym silnika Pajero 3.2 Di-D na rok 2009, przeprowadzono prace nad nową, 5-biegową przekładnią automatyczną.
Wyciszenie
Oprócz grubszej szyby przedniej, standardowego już rozwiązania wyciszającego wnętrze oraz zastosowania dodatkowych materiałów tłumiących dźwięki, dokonano też modyfikacji bloku silnika, głowicy, tłoków i wału korbowego, wszystko w celu obniżenia poziomu hałasu i drgań (NVH). Uzyskano w ten sposób poprawę współczynnika artykulacji z 60% przy 4000 obr/min do 70% przy analogicznych obrotach silnika.
Oszczędny i przyjazny środowisku
W nowym Pajero 2009 zredukowano znacząco zużycie paliwa i emisję CO2, co ilustruje poniższe zestawienie (Pajero z wydłużonym rozstawem osi, automatyczną skrzynią biegów, zamkniętym filtrem cząstek stałych):
Zużycie paliwa Emisja CO2
Pajero 2006-2008 10,3 l 271 g/km
Pajero 2009 9,3 l (- 9,7%) 247 g/km (- 8.9%)
Zwiększona masa holowanej przyczepy
Wzbogacone wyposażenie
Oprócz poprawy osiągów i zastosowania licznych udoskonaleń, Pajero model 2009 Elegance wyróżnia się następującymi elementami wyposażenia:
* Nowe 18-calowe obręcze kół wykonane ze stopów aluminium,
* Udoskonalony system multimedialny (Mitsubishi Multi Communication System) ze zwiększoną pojemnością dysku twardego z 30 do 40 GB, zwiększenie możliwości zapisu plików muzycznych do 2000 utworów / 150 płyt CD, dodanie nowych krajów na mapie nawigacji satelitarnej i uszczegółowienie wcześniej oferowanych map
* Wysokiej jakości skórzano-materiałowa tapicerka w kolorze ciemnego brązu, w połączeniu z panelami ozdobnymi w kolorze brązowego granitu lub srebrnego aluminium.
* Nowy metalizowany kolor nadwozia “Granite Brown”
Cena
Mitsubishi Pajero 2009 Elegance kosztuje 203 590 zł a obecnie jest oferowane w promocyjnej cenie 188 590 zł.
Auto zostało wyposażone w nowy turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 3.2 litra i mocy 200 KM, dzięki któremu Pajero oferuje najlepsze osiągi w tej klasie aut połączone z imponująco niskim spalaniem i emisją dwutlenku węgla. Silnik współpracuje z nową 5-biegową automatyczną przekładnią. Pajero 2009 zostało znakomicie wyciszone a masa przyczepy holowanej przez ten pojazd może osiągać teraz 3500 kg - o 700 kg więcej niż w przypadku Toyoty Landcruiser i 500 kg więcej niż przy pomocy Nissana Pathfinder. Mitsubishi Pajero 2009 jest obecnie dostępne w pięciodrzwiowej specjalnej wersji Elegance w nowym kolorze Granite Brown z dopracowanym wnętrzem i nową tapicerką oraz nowymi 18-calowymi aluminiowymi obręczami kół. Poczynając od ważnego w historii firmy, napędzanego na 4 koła samochodu - będącego istną torpedą na kołach, czyli modelu PX33 z 1936 roku, pojazdy Mitsubishi z napędem 4x4 zajmują szczególne miejsce na rynku. Nawet tworząc samochody kreujące nowe segmenty rynkowe, jak Pajero z 1983 roku, uznawany za jeden z pierwszych pojazdów SUV, czy w 2006 roku wprowadzając na rynek pick-up’a L200, wzorowanego na zwyciężającym w rajdzie Dakar samochodzie Pajero Evo, nigdy nie zrezygnowano z solidności, czyniąc z tych pojazdów niezawodne narzędzie pracy wybierane przez farmerów, architektów, czy weterynarzy. Ich solidność i własności użytkowe, zarówno na drodze, jak i w terenie, są i będą wynikiem 70 lat doświadczeń w budowaniu samochodów terenowych, 25 lat doświadczeń w ściganiu się takimi samochodami, a także wynikającego z tych doświadczeń opanowania sztuki inżynierskiej. Obecnie, gdy panujące w gospodarce trendy powodują przesunięcie popytu z dużych samochodów rekreacyjnych w kierunku małych i średnich pojazdów z napędem 4x4, w Mitsubishi Motors zdecydowano podnieść rękawicę i wysłać do „walki” odpowiednio przystosowane samochody. Pajero otrzymało zatem układ napędowy przekonstruowany przez Mitsubishi Motors R&D Center (Okazaki - Japonia), z myślą głównie o europejskich odbiorcach. Ten najnowszy model właśnie pojawia się na polskim rynku.
W dwa lata po premierze kolejnej generacji Mitsubishi Pajero, samochód otrzymuje całkowicie odnowiony silnik i skrzynię biegów, a rezultatem są osiągi najlepsze w tej klasie pojazdów.
Zmiany w silniku objęły łożyska, głowicę, tłoki, korbowody, wałki krzywkowe, układ zaworowy, turbosprężarkę, pompę oleju, układ wtrysku paliwa oraz komputer sterujący pracą silnika, dzięki czemu Pajero 3.2 Di-D może się poszczycić mocą 200 KM @ 3800 obr/min (+ 25% dla przekładni ręcznej lub + 18% dla przekładni automatycznej oraz 441Nm @ 2000 obr/min (+ 16% dla przekładni ręcznej lub + 18% dla przekładni automatycznej):A/T M/T
Pajero 2006-2008 170 KM 160 KM
373 Nm 381 Nm
Pajero 2009 200 KM 200 KM
441 Nm 441 Nm
Tak znaczące zmiany lokują Pajero powyżej innych pojazdów 4x4 z tego segmentu:
Pajero LWB A/T Land Cruiser LWB A/T Pathfinder A/T
Moc maks. 200 KM 173 KM 171 KM
Moment maks. 441 Nm 410 Nm 403 Nm
Prędkość maks. 180 km/h 175 km/h 175 km/h
0 - 100 km/h 11,1s 11,5s 11,8s
Maks. masa przyczepy. 3500 kg 2800 kg 3000 kg
Równolegle z odświeżeniem konstrukcyjnym silnika Pajero 3.2 Di-D na rok 2009, przeprowadzono prace nad nową, 5-biegową przekładnią automatyczną.
Wyciszenie
Oprócz grubszej szyby przedniej, standardowego już rozwiązania wyciszającego wnętrze oraz zastosowania dodatkowych materiałów tłumiących dźwięki, dokonano też modyfikacji bloku silnika, głowicy, tłoków i wału korbowego, wszystko w celu obniżenia poziomu hałasu i drgań (NVH). Uzyskano w ten sposób poprawę współczynnika artykulacji z 60% przy 4000 obr/min do 70% przy analogicznych obrotach silnika.
Oszczędny i przyjazny środowisku
W nowym Pajero 2009 zredukowano znacząco zużycie paliwa i emisję CO2, co ilustruje poniższe zestawienie (Pajero z wydłużonym rozstawem osi, automatyczną skrzynią biegów, zamkniętym filtrem cząstek stałych):
Zużycie paliwa Emisja CO2
Pajero 2006-2008 10,3 l 271 g/km
Pajero 2009 9,3 l (- 9,7%) 247 g/km (- 8.9%)
Zwiększona masa holowanej przyczepy
Wzbogacone wyposażenie
Oprócz poprawy osiągów i zastosowania licznych udoskonaleń, Pajero model 2009 Elegance wyróżnia się następującymi elementami wyposażenia:
* Nowe 18-calowe obręcze kół wykonane ze stopów aluminium,
* Udoskonalony system multimedialny (Mitsubishi Multi Communication System) ze zwiększoną pojemnością dysku twardego z 30 do 40 GB, zwiększenie możliwości zapisu plików muzycznych do 2000 utworów / 150 płyt CD, dodanie nowych krajów na mapie nawigacji satelitarnej i uszczegółowienie wcześniej oferowanych map
* Wysokiej jakości skórzano-materiałowa tapicerka w kolorze ciemnego brązu, w połączeniu z panelami ozdobnymi w kolorze brązowego granitu lub srebrnego aluminium.
* Nowy metalizowany kolor nadwozia “Granite Brown”
Cena
Mitsubishi Pajero 2009 Elegance kosztuje 203 590 zł a obecnie jest oferowane w promocyjnej cenie 188 590 zł.
źródło: MMC; foto: Mitsubishi
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mitsubishi Pajero już w Polsce
Podobne: Mitsubishi Pajero już w Polsce
Mitsubishi Pajero Sport - odmłodzony SUV zadebiutował w Tajlandii »
Mitsubishi Pajero 2010 z wydajniejszym silnikiem diesla »
Mitsubishi Pajero Sport - producent zapowiada premierę odświeżonego SUVa »
Mitsubishi Pajero odchodzi po 37 latach! Japończycy zabijają kolejną legendę »
Podobne galerie: Mitsubishi Pajero już w Polsce
Ssangyong Rexton - nowy SUV w wersji brytyjskiej »
Mitsubishi Pajero po face liftingu »
Toyota RAV4 - oficjalne akcesoria tuningowe »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Mitsubishi