Portal V10 » Aktualności » Mitsubishi i-MiEV debiutuje w Japonii
Mitsubishi i-MiEV debiutuje w Japonii
2009-06-08 - K. Spychalski Tagi: Mitsubishi, Ekologia, Mitsubishi i MIEV, Samochody elektryczne
Mitsubishi Motors Corporation, w Światowym Dniu Ochrony Środowiska
oficjalnie prezentuje produkcyjną wersję samochodu i-MiEV *1 *2 nową
generację pojazdu elektrycznego (EV) określanego mianem „pioniera",
który otwiera drzwi na następne 100 lat dla branży samochodowej.
Sprzedaż i-MiEV rozpocznie się na rynku japońskim w lipcu tego roku.
i-MiEV jest ukoronowaniem 40-to letniego okresu prac nad rozwojem
pojazdów elektrycznych przez Mitsubishi Motors. Firma prezentuje
produkcyjną wersję i-MiEV, jako szczytowe osiągnięcie pojazdów
ekologicznych, które pozwoli rozwiązać problemy zanieczyszczenia
środowiska, globalnego ocieplenia oraz kurczących się zasobów paliw
bazujących na ropie naftowej, z którymi boryka się branża
motoryzacyjna. Firma będzie kontynuowała ścisłą współpracę z obu
sektorami: publicznym i prywatnym w Japonii oraz za granicą w celu
rozwoju infrastruktury promującej posiadaczy pojazdów typu EV.
Mitsubishi Motor spodziewa się w roku rozrachunkowym 2009 udostępnienia
do użytkowania około 1400 szt i-MiEV na zasadzie leasingu *3 dla
instytucji korporacyjnych i samorządów lokalnych. Sprzedaż detaliczna
dla odbiorców indywidualnych jest przewidziana na kwiecień 2010, przy
czym zamówienia będą przyjmowane od końca lipca tego roku.
*1: MiEV: Mitsubishi innovative Electric Vehicle (innowacyjny pojazd elektryczny Mitsubishi)
*2: i-MiEV dla w pełni produkcyjnego modelu „i” zostało dodane i łącznik został dodany w celu zapewnienia postrzegania pojazdu, jako zaawansowanego eksperymentu
*3 Taki rodzaj leasingu, w którym miesięczna opłata zawiera część podatków, ubezpieczenie i koszty utrzymania pojazdu i-MiEV - podsumowanie
i-MiEV w pełni wykorzystuje duży rozstaw osi zastosowany w bazowym modelu „i”, typowym dla pojazdów typu mini car, w którym wykorzystując kształt środkowej i tylnej części podwozia, pod podłogą zainstalowano litowo-jonowe akumulatory o dużej pojemności oraz zespół napędowy pod bagażnikiem. Rozwiązanie to pozwoliło na zapewnienie „i” pokaźnego zasięgu w codziennym użytkowaniu, bez konieczności szukania kompromisu kosztem przestrzeni dla pasażerów, czy bagażu.
Wprowadzenie MiEV OS (Systemu Operacyjnego MiEV)*4 - zaawansowanego systemu zarządzania, przy którego tworzeniu wykorzystano wieloletnie doświadczenie firmy nabyte przy tworzeniu pojazdów EV, zapewnia wysokie osiągi i niezawodność nowej generacji pojazdów EV *4: ogólna nazwa zintegrowanych systemów zarządzania opracowanych przez MMC dla nowej generacji pojazdów EV
I. Główne cechy produktu
1. Zerowa emisja dwutlenku węgla (CO2) w czasie jazdy
i-MiEV jest zero emisyjnym pojazdem (ZEV), który nie emituje dwutlenku węgla w czasie jazdy. Nawet biorąc pod uwagę emisję CO2 z elektrowni podczas produkcji energii, emisja ta stanowi 1/3 emisji standardowego pojazdu klasy minicar zasilanego benzyną. (Obliczono na podstawie średniego zużycia energii gospodarstwa domowego w Japonii)
2. Napęd w 100% z energii elektrycznej.
I-MiEV jest bardzo ekonomicznym pojazdem, gdyż zużywa tylko energię elektryczną. Jednocześnie w zależności od oferty dostawcy energii elektrycznej koszty można bardziej ograniczyć ładując energię do akumulatorów pojazdu poza szczytem zapotrzebowania na energię (późno w nocy), kiedy obowiązują niższe taryfy.*5
*5: Podanie o korzystanie z taryf nocnych musi zostać złożone do dostawcy energii elektrycznej.
3. Cichy, zwinny, o dobrych osiągach.
i-MiEV zapewnia cichą i komfortową jazdę charakterystyczną dla pojazdów elektrycznych bez silników o spalaniu wewnętrznym. Charakterystyczny dla silników elektrycznych przebieg momentu obrotowego, wysoki w pełnym zakresie obrotów, sprawia, że elektryczny silnik i-MiEV zapewnia szybką reakcję oraz osiągi przewyższające te dostępne w samochodach klasy „i” minicar, napędzanych benzynowymi silnikami z turbodoładowaniem.
4. Duży zasięg z nadwyżką zapewniający codzienne potrzeby.
Przy jednorazowym naładowaniu i-MiEV zapewnia zasięg 160km*6 ,wg japońskiego standardu 10-15 cyklu jazdy miejskiej (10-15 odcinków). Zapewnia to ponad wystarczający zasięg dla samochodu klasy minicar*7.
*6 Rzeczywisty zasięg uzależniony jest od pogody, sytuacji drogowej oraz stylu jazdy kierowcy (jazda dynamiczna, włączanie klimatyzacji itp.)
*7 Ogólnokrajowe badanie w Japonii wykazało, że średnio 90% kierowców przejeżdża nie więcej, niż 40km dziennie w dni powszednie, a 80% kierowców przejeżdża nie więcej, niż 60km dziennie w weekendy i dni świąteczne. 5. Trzy sposoby ładowania baterii.
Konstrukcja i-MiEV zapewnia trzy sposoby ładowania akumulatorów, które pozwalają na ładowanie w domu i poza nim. Normalnie w warunkach domowych korzystając z gniazdka 100V lub z gniazdka 200V za pomocą dostarczonych wraz z pojazdem przewodów. Akumulatory samochodu i-MiEV mogą być również szybko ładowane na stacjach szybkiego ładowania, których sieć jest aktualnie tworzona w Japonii. * Schemat ładowania akumulatorów *8
*8 Rzeczywisty czas ładowania uzależniony jest od temperatury otoczenia i parametrów źródła zasilania.
** Specjalne złącze i pistolet do normalnego ładowania zostały wspólnie opracowane przez firmy Toyota Motor Corporation i Yazaki Corporation. II Zaawansowana technologia
1. Główne elementy zespołu napędowego
(1) Akumulatory
Pojazd i-MiEV jest zasilany wysokoenergetycznymi akumulatorami litowo-jonowymi wyprodukowanymi przez firmę Lithium Energy Japan*9. Bateria o dużej pojemności zbudowana z 88 litowo-jonowych ogniw połączonych szeregowo jest zamontowana pod podłogą, w środkowej sekcji pojazdu. Takie położenie zapewnia wyjątkowe prowadzenie oraz stabilność w czasie jazdy dzięki znacznemu obniżeniu położenia środka ciężkości pojazdu. *9 Firma joint venture założona 12 grudnia 2007 przez Mitsubishi Motors, GS Yuasa Corporation i Mitsubishi Corporation w celu opracowania, rozwoju, produkcji oraz sprzedaży akumulatorów o dużej pojemności, litowo jonowych wysokoenergetycznych akumulatorów dla pojazdów elektrycznych (EV) (2). Silnik (jednostka napędowa)
i-MiEV wykorzystuje wysokowydajny, kompaktowy i lekki synchroniczny silnik elektryczny ze stałym magnesem. Generuje on maksymalny moment od najniższych obrotów, zapewniając szybką reakcję na dodanie gazu oraz komfortowe warunki jazdy. W czasie hamowania system odzyskiwania energii sprawia, że silnik zaczyna pracować jako prądnica, uzyskana energia jest magazynowana w akumulatorach pojazdu. (3). Przeniesienie napędu
i-MiEV wykorzystuje kompaktową i lekką jednostopniową przekładnię redukcyjną przenoszącą moment obrotowy z silnika, bez konieczności stosowania tradycyjnej skrzyni biegów koniecznej w przypadku pojazdów poruszanych silnikami o spalaniu wewnętrznym. (4). Pokładowa ładowarka
i-MiEV jest dostarczany wraz z lekką i kompaktową ładowarką, umożliwiającą ładowanie akumulatorów ze standardowego gniazdka 100v/200V
(5). Przetwornica prądu stałego
Przetwornica prądu stałego służy do ładowania pomocniczego akumulatora, służącego do zasilania dodatkowego wyposażenia elektrycznego i w celu zmniejszenia rozmiarów i masy jest zintegrowana pokładową ładowarką. (6). Przetwornica
Silnik i-MiEV jest zasilany prądem zmiennym. Przetwornica zamienia prąd stały zmagazynowany w akumulatorach na prąd zmienny, zasilający silnik elektryczny napędzający pojazd.
2. Wielofunkcyjny wyświetlacz
Wielofunkcyjny wyświetlacz składa się ze wskaźników poziomu energii, zużycia energii, wskaźnika ładowania, wskaźnika zasięgu pokazującego, jak daleko można dojechać, w oparciu o średnie zużycie energii na ostatnich kilku kilometrach.
3. Zmiana trybu jazdy
Dźwignia zmiany trybu jazdy ma trzy położenia opisane poniżej, które umożliwiają kierowcy wybór pomiędzy maksymalną przyjemnością z jazdy lub maksymalną ekonomiką jazdy, a także maksymalnym odzyskiwaniem energii.
Pozycja D - w tej pozycji silnik generuje maksymalne osiągi zapewniając maksymalny poziom przyjemności z jazdy.
Pozycja Eco - w tej pozycji moc silnika zostaje zredukowana w celu ograniczenia zużycia energii i zwiększenia ekonomiki.
Pozycja B - Zwiększa poziom odzyskiwania energii przy hamowaniu, moc pozostaje na tym samym poziomie, co w pozycji D.
4. Klimatyzacja
i-MiEV jest wyposażony w system kontroli temperatury (klimatyzację) wyposażoną w elektrycznie zasilany kompresor i system ogrzewania, który składa się z nagrzewnicy z systemem cyrkulacji ciepłej wody. Panel sterujący klimatyzacji jest wyposażony w sześciostopniową ręczną regulację, służącą do ustawienia temperatury chłodzenia lub grzania. System jest skonstruowany tak, aby uniknąć jednoczesnej pracy systemu chłodzenia i grzania, w celu zapewnienia minimalnego zużycia energii.
5. Systemy bezpieczeństwa
(1) Akumulator jest zabezpieczony przez mocną ramę.
Zespół wysokonapięciowy oraz zestaw akumulatorowy został umieszczony wewnątrz struktury nadwozia i dodatkowo zabezpieczony mocną ramą zapewniającą odporność na uszkodzenia spowodowane jakimkolwiek bezpośrednim uderzeniem.
(2) Zintegrowany system zarządzania MiEV OS
MiEV OS (System operacyjny MiEV) zbiera dane i informacje z głównych komponentów pojazdu, w celu zapewnienia zintegrowanego zarządzania działaniem systemów i-MiEV. Zaawansowany system zarządzania stale monitoruje status baterii, poziom odzyskanej energii i jednocześnie dostosowuje moc, w celu zapewnienia płynnego i szybkiego przyspieszania do momentu całkowitego zatrzymania. W rezultacie konsumpcja energii jest stale optymalizowana i minimalizowana zapewniając komfortowe osiągi i bezpieczeństwo.
III Pozostałe informacje i wyposażenie
1.Kolory nadwozia
Osiem zestawów kolorystycznych zawiera wykończenia jednokolorowe oraz dwa dwukolorowe.
Zestawy jednokolorowe
Oferowane są następujące kolory: Biały (White Solid), Srebrny (Cool Silver Metalic), Czerwony (Raspberry Red) (opcja fabryczna)
Zestawy dwukolorowe
Typ A dwa dwukolorowe zestawy zostały użyte w celu podkreślenia oryginalności i-MiEV: Czerwony (Red Solid)-Biały (White Solid) oraz Srebrny (Cool Silver Metalic) - Biały (White Solid)
Typ B dodatkowo dwa nowe dwukolorowe zestawy są dostępne:
„Clean Image” Biały Perłowy (White Pearl) - Niebieski (Ocean Blue Metallic) oraz Biały Perłowy (White Pearl)- Zielony (Mint Green)
„Premium Image” Srebrny (Cool Silver Metallic) - Czarny (Black Mica)
2. Reflektory typu LED i tylne lampy zespolone
i-MiEV jest pierwszym samochodem typu minicar *10 i pierwszym samochodem Mitsubishi Motors, wyposażonym w reflektory typu LED, które zapewniają dłuższy i szerszy snop światła przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii. Tylne światła zespolone dla świateł pozycyjnych i świateł stop, są również wykonane w technologii LED, zapewniając lepszą widoczność dla kierowców pojazdów jadących z tyłu.
*10: Stan na koniec maja 2009, wg badań Mitsubishi Motors
3. PBS-bamboo włókno i „zielony plastik” tylna klapa
W celu dalszej redukcji emisji dwutlenku węgla oraz ułatwienia procesu recyklingu użytych przy budowie pojazdu materiałów, użyto włókien PBS-bamboo (polybutene succinate) „Zielony Plastik” . Dzięki temu emisję CO2 udało się obniżyć o 10% w stosunku do zastosowania standardowo używanego polipropylenu.
4. System rozrywki Mitsubishi Multi-Entertainment System (MMES)
i-MiEV jest dostępny również z systemem rozrywki Mitsubishi Multi-Entertainment System (z 7’ wyświetlaczem i Nawigacją SSD) skonstruowanym w technologii SSD (Solid State Drive), zapewniającej stałą oszczędność energii oraz odporność na uszkodzenia. MMES jest fabryczną opcją wyposażenia dodatkowego. Baza danych systemu nawigacji może być uaktualniana za pomocą kart pamięci SD. Firma planuje wykorzystanie tego systemu do lokalizacji najbliższych dostępnych stacji ładowania akumulatorów.
IV. Informacje sprzedażowe (Japonia - rynek wewnętrzny)
Plan sprzedaży 1,400 szt (w roku finansowym 2009)
Rekomendowana cena sprzedaży 4,599,000JPY (z podatkiem konsumpcyjnym)*11
4,380,000JPY (bez podatku)*12
(cena nie zawiera opłaty recyklingowej, ubezpieczenia, podatków innych niż podatek konsumpcyjny i kosztów rejestracji)
Rodzaj umowy sprzedaży: leasing
*11 i-MiEV jest zakwalifikowany do pojazdów o czystej energii, których zakup jest subsydiowany w ramach programu wprowadzonego przez Ministerstwo Ekonomii, Handlu i Przemysłu promującego pojazdy o czystej energii. W roku finansowym 2009 właściciele pojazdów mogą liczyć na dofinansowanie zakupu samochodu w wysokości maksymalnie 1,390,000JPY na podstawie podania zaakceptowanego przez Centrum Promocji Pojazdów Następnej Generacji. (Zainteresowany właściciel musi złożyć wniosek o dofinansowanie oraz otrzymać potwierdzenie zgody na subwencję przed zarejestrowaniem pojazdu)
*12 W oparciu o obowiązujący aktualnie podatkowy system motywujący posiadaczy pojazdów ekologicznych i-MiEV został wyłączony z obowiązku opłaty podatku akcyzowego, podatku masowego obowiązującego normalnie w przypadku zakupu nowych samochodów.
*2: i-MiEV dla w pełni produkcyjnego modelu „i” zostało dodane i łącznik został dodany w celu zapewnienia postrzegania pojazdu, jako zaawansowanego eksperymentu
*3 Taki rodzaj leasingu, w którym miesięczna opłata zawiera część podatków, ubezpieczenie i koszty utrzymania pojazdu i-MiEV - podsumowanie
i-MiEV w pełni wykorzystuje duży rozstaw osi zastosowany w bazowym modelu „i”, typowym dla pojazdów typu mini car, w którym wykorzystując kształt środkowej i tylnej części podwozia, pod podłogą zainstalowano litowo-jonowe akumulatory o dużej pojemności oraz zespół napędowy pod bagażnikiem. Rozwiązanie to pozwoliło na zapewnienie „i” pokaźnego zasięgu w codziennym użytkowaniu, bez konieczności szukania kompromisu kosztem przestrzeni dla pasażerów, czy bagażu.
Wprowadzenie MiEV OS (Systemu Operacyjnego MiEV)*4 - zaawansowanego systemu zarządzania, przy którego tworzeniu wykorzystano wieloletnie doświadczenie firmy nabyte przy tworzeniu pojazdów EV, zapewnia wysokie osiągi i niezawodność nowej generacji pojazdów EV *4: ogólna nazwa zintegrowanych systemów zarządzania opracowanych przez MMC dla nowej generacji pojazdów EV
I. Główne cechy produktu
1. Zerowa emisja dwutlenku węgla (CO2) w czasie jazdy
i-MiEV jest zero emisyjnym pojazdem (ZEV), który nie emituje dwutlenku węgla w czasie jazdy. Nawet biorąc pod uwagę emisję CO2 z elektrowni podczas produkcji energii, emisja ta stanowi 1/3 emisji standardowego pojazdu klasy minicar zasilanego benzyną. (Obliczono na podstawie średniego zużycia energii gospodarstwa domowego w Japonii)
2. Napęd w 100% z energii elektrycznej.
I-MiEV jest bardzo ekonomicznym pojazdem, gdyż zużywa tylko energię elektryczną. Jednocześnie w zależności od oferty dostawcy energii elektrycznej koszty można bardziej ograniczyć ładując energię do akumulatorów pojazdu poza szczytem zapotrzebowania na energię (późno w nocy), kiedy obowiązują niższe taryfy.*5
*5: Podanie o korzystanie z taryf nocnych musi zostać złożone do dostawcy energii elektrycznej.
3. Cichy, zwinny, o dobrych osiągach.
i-MiEV zapewnia cichą i komfortową jazdę charakterystyczną dla pojazdów elektrycznych bez silników o spalaniu wewnętrznym. Charakterystyczny dla silników elektrycznych przebieg momentu obrotowego, wysoki w pełnym zakresie obrotów, sprawia, że elektryczny silnik i-MiEV zapewnia szybką reakcję oraz osiągi przewyższające te dostępne w samochodach klasy „i” minicar, napędzanych benzynowymi silnikami z turbodoładowaniem.
4. Duży zasięg z nadwyżką zapewniający codzienne potrzeby.
Przy jednorazowym naładowaniu i-MiEV zapewnia zasięg 160km*6 ,wg japońskiego standardu 10-15 cyklu jazdy miejskiej (10-15 odcinków). Zapewnia to ponad wystarczający zasięg dla samochodu klasy minicar*7.
*6 Rzeczywisty zasięg uzależniony jest od pogody, sytuacji drogowej oraz stylu jazdy kierowcy (jazda dynamiczna, włączanie klimatyzacji itp.)
*7 Ogólnokrajowe badanie w Japonii wykazało, że średnio 90% kierowców przejeżdża nie więcej, niż 40km dziennie w dni powszednie, a 80% kierowców przejeżdża nie więcej, niż 60km dziennie w weekendy i dni świąteczne. 5. Trzy sposoby ładowania baterii.
Konstrukcja i-MiEV zapewnia trzy sposoby ładowania akumulatorów, które pozwalają na ładowanie w domu i poza nim. Normalnie w warunkach domowych korzystając z gniazdka 100V lub z gniazdka 200V za pomocą dostarczonych wraz z pojazdem przewodów. Akumulatory samochodu i-MiEV mogą być również szybko ładowane na stacjach szybkiego ładowania, których sieć jest aktualnie tworzona w Japonii. * Schemat ładowania akumulatorów *8
Ładowanie akumulatorów | ||
---|---|---|
Metoda ładowania | źródło energii | Czas ładowania |
Ładowanie normalne** | 200V prąd zmienny (15A) | Średnio 7 godzin (pełne naładowanie) |
Ładowanie normalne** | 100V prąd zmienny (15A) | Średnio 14 godzin (pełne naładowanie) |
Ładowanie szybkie | 200V trój-fazowy (50kW) | 30 minut (80 % naładowania akumulatorów) |
** Specjalne złącze i pistolet do normalnego ładowania zostały wspólnie opracowane przez firmy Toyota Motor Corporation i Yazaki Corporation. II Zaawansowana technologia
1. Główne elementy zespołu napędowego
(1) Akumulatory
Pojazd i-MiEV jest zasilany wysokoenergetycznymi akumulatorami litowo-jonowymi wyprodukowanymi przez firmę Lithium Energy Japan*9. Bateria o dużej pojemności zbudowana z 88 litowo-jonowych ogniw połączonych szeregowo jest zamontowana pod podłogą, w środkowej sekcji pojazdu. Takie położenie zapewnia wyjątkowe prowadzenie oraz stabilność w czasie jazdy dzięki znacznemu obniżeniu położenia środka ciężkości pojazdu. *9 Firma joint venture założona 12 grudnia 2007 przez Mitsubishi Motors, GS Yuasa Corporation i Mitsubishi Corporation w celu opracowania, rozwoju, produkcji oraz sprzedaży akumulatorów o dużej pojemności, litowo jonowych wysokoenergetycznych akumulatorów dla pojazdów elektrycznych (EV) (2). Silnik (jednostka napędowa)
i-MiEV wykorzystuje wysokowydajny, kompaktowy i lekki synchroniczny silnik elektryczny ze stałym magnesem. Generuje on maksymalny moment od najniższych obrotów, zapewniając szybką reakcję na dodanie gazu oraz komfortowe warunki jazdy. W czasie hamowania system odzyskiwania energii sprawia, że silnik zaczyna pracować jako prądnica, uzyskana energia jest magazynowana w akumulatorach pojazdu. (3). Przeniesienie napędu
i-MiEV wykorzystuje kompaktową i lekką jednostopniową przekładnię redukcyjną przenoszącą moment obrotowy z silnika, bez konieczności stosowania tradycyjnej skrzyni biegów koniecznej w przypadku pojazdów poruszanych silnikami o spalaniu wewnętrznym. (4). Pokładowa ładowarka
i-MiEV jest dostarczany wraz z lekką i kompaktową ładowarką, umożliwiającą ładowanie akumulatorów ze standardowego gniazdka 100v/200V
(5). Przetwornica prądu stałego
Przetwornica prądu stałego służy do ładowania pomocniczego akumulatora, służącego do zasilania dodatkowego wyposażenia elektrycznego i w celu zmniejszenia rozmiarów i masy jest zintegrowana pokładową ładowarką. (6). Przetwornica
Silnik i-MiEV jest zasilany prądem zmiennym. Przetwornica zamienia prąd stały zmagazynowany w akumulatorach na prąd zmienny, zasilający silnik elektryczny napędzający pojazd.
2. Wielofunkcyjny wyświetlacz
Wielofunkcyjny wyświetlacz składa się ze wskaźników poziomu energii, zużycia energii, wskaźnika ładowania, wskaźnika zasięgu pokazującego, jak daleko można dojechać, w oparciu o średnie zużycie energii na ostatnich kilku kilometrach.
3. Zmiana trybu jazdy
Dźwignia zmiany trybu jazdy ma trzy położenia opisane poniżej, które umożliwiają kierowcy wybór pomiędzy maksymalną przyjemnością z jazdy lub maksymalną ekonomiką jazdy, a także maksymalnym odzyskiwaniem energii.
Pozycja D - w tej pozycji silnik generuje maksymalne osiągi zapewniając maksymalny poziom przyjemności z jazdy.
Pozycja Eco - w tej pozycji moc silnika zostaje zredukowana w celu ograniczenia zużycia energii i zwiększenia ekonomiki.
Pozycja B - Zwiększa poziom odzyskiwania energii przy hamowaniu, moc pozostaje na tym samym poziomie, co w pozycji D.
4. Klimatyzacja
i-MiEV jest wyposażony w system kontroli temperatury (klimatyzację) wyposażoną w elektrycznie zasilany kompresor i system ogrzewania, który składa się z nagrzewnicy z systemem cyrkulacji ciepłej wody. Panel sterujący klimatyzacji jest wyposażony w sześciostopniową ręczną regulację, służącą do ustawienia temperatury chłodzenia lub grzania. System jest skonstruowany tak, aby uniknąć jednoczesnej pracy systemu chłodzenia i grzania, w celu zapewnienia minimalnego zużycia energii.
5. Systemy bezpieczeństwa
(1) Akumulator jest zabezpieczony przez mocną ramę.
Zespół wysokonapięciowy oraz zestaw akumulatorowy został umieszczony wewnątrz struktury nadwozia i dodatkowo zabezpieczony mocną ramą zapewniającą odporność na uszkodzenia spowodowane jakimkolwiek bezpośrednim uderzeniem.
(2) Zintegrowany system zarządzania MiEV OS
MiEV OS (System operacyjny MiEV) zbiera dane i informacje z głównych komponentów pojazdu, w celu zapewnienia zintegrowanego zarządzania działaniem systemów i-MiEV. Zaawansowany system zarządzania stale monitoruje status baterii, poziom odzyskanej energii i jednocześnie dostosowuje moc, w celu zapewnienia płynnego i szybkiego przyspieszania do momentu całkowitego zatrzymania. W rezultacie konsumpcja energii jest stale optymalizowana i minimalizowana zapewniając komfortowe osiągi i bezpieczeństwo.
III Pozostałe informacje i wyposażenie
1.Kolory nadwozia
Osiem zestawów kolorystycznych zawiera wykończenia jednokolorowe oraz dwa dwukolorowe.
Zestawy jednokolorowe
Oferowane są następujące kolory: Biały (White Solid), Srebrny (Cool Silver Metalic), Czerwony (Raspberry Red) (opcja fabryczna)
Zestawy dwukolorowe
Typ A dwa dwukolorowe zestawy zostały użyte w celu podkreślenia oryginalności i-MiEV: Czerwony (Red Solid)-Biały (White Solid) oraz Srebrny (Cool Silver Metalic) - Biały (White Solid)
Typ B dodatkowo dwa nowe dwukolorowe zestawy są dostępne:
„Clean Image” Biały Perłowy (White Pearl) - Niebieski (Ocean Blue Metallic) oraz Biały Perłowy (White Pearl)- Zielony (Mint Green)
„Premium Image” Srebrny (Cool Silver Metallic) - Czarny (Black Mica)
2. Reflektory typu LED i tylne lampy zespolone
i-MiEV jest pierwszym samochodem typu minicar *10 i pierwszym samochodem Mitsubishi Motors, wyposażonym w reflektory typu LED, które zapewniają dłuższy i szerszy snop światła przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii. Tylne światła zespolone dla świateł pozycyjnych i świateł stop, są również wykonane w technologii LED, zapewniając lepszą widoczność dla kierowców pojazdów jadących z tyłu.
*10: Stan na koniec maja 2009, wg badań Mitsubishi Motors
3. PBS-bamboo włókno i „zielony plastik” tylna klapa
W celu dalszej redukcji emisji dwutlenku węgla oraz ułatwienia procesu recyklingu użytych przy budowie pojazdu materiałów, użyto włókien PBS-bamboo (polybutene succinate) „Zielony Plastik” . Dzięki temu emisję CO2 udało się obniżyć o 10% w stosunku do zastosowania standardowo używanego polipropylenu.
4. System rozrywki Mitsubishi Multi-Entertainment System (MMES)
i-MiEV jest dostępny również z systemem rozrywki Mitsubishi Multi-Entertainment System (z 7’ wyświetlaczem i Nawigacją SSD) skonstruowanym w technologii SSD (Solid State Drive), zapewniającej stałą oszczędność energii oraz odporność na uszkodzenia. MMES jest fabryczną opcją wyposażenia dodatkowego. Baza danych systemu nawigacji może być uaktualniana za pomocą kart pamięci SD. Firma planuje wykorzystanie tego systemu do lokalizacji najbliższych dostępnych stacji ładowania akumulatorów.
IV. Informacje sprzedażowe (Japonia - rynek wewnętrzny)
Plan sprzedaży 1,400 szt (w roku finansowym 2009)
Rekomendowana cena sprzedaży 4,599,000JPY (z podatkiem konsumpcyjnym)*11
4,380,000JPY (bez podatku)*12
(cena nie zawiera opłaty recyklingowej, ubezpieczenia, podatków innych niż podatek konsumpcyjny i kosztów rejestracji)
Rodzaj umowy sprzedaży: leasing
*11 i-MiEV jest zakwalifikowany do pojazdów o czystej energii, których zakup jest subsydiowany w ramach programu wprowadzonego przez Ministerstwo Ekonomii, Handlu i Przemysłu promującego pojazdy o czystej energii. W roku finansowym 2009 właściciele pojazdów mogą liczyć na dofinansowanie zakupu samochodu w wysokości maksymalnie 1,390,000JPY na podstawie podania zaakceptowanego przez Centrum Promocji Pojazdów Następnej Generacji. (Zainteresowany właściciel musi złożyć wniosek o dofinansowanie oraz otrzymać potwierdzenie zgody na subwencję przed zarejestrowaniem pojazdu)
*12 W oparciu o obowiązujący aktualnie podatkowy system motywujący posiadaczy pojazdów ekologicznych i-MiEV został wyłączony z obowiązku opłaty podatku akcyzowego, podatku masowego obowiązującego normalnie w przypadku zakupu nowych samochodów.
źródło: MMC
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mitsubishi i-MiEV debiutuje w Japonii
Podobne: Mitsubishi i-MiEV debiutuje w Japonii
Mitsubishi i MiEV - elektryczne auto testowane w USA »
Mitsubishi i MiEV SPORT AIR i i MiEV Prototype na targach w Genewie »
Mitsubishi Prototype i MiEV - premiera na Geneva Motor Show »
Mitsubishi i MiEV Sport Air - elektryczny pocket rocket »
Podobne galerie: Mitsubishi i-MiEV debiutuje w Japonii
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Mitsubishi
Newsletter
Galerie zdjęć