Portal V10 » Aktualności » Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
2010-01-17 - K. Spychalski Tagi: Alfa Romeo, Dodge, Fiat, Jaguar, Maybach, Mercedes, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Smart, Subaru, Mercedes R, Raporty, Dodge Avenger, Peugeot 407 Coupe, Fiat Croma
Wieloletnie doświadczenie, dokładne badania rynkowe i profesjonalne testy nowych rozwiązań technicznych - wydawać by się mogło, że kompletnie nieudane samochody to już przeszłość. Niestety, „eksperymenty” producentów aut nie zawsze odnoszą sukces…
Brytyjski portal Autocar opublikował właśnie ranking 16. najgorszych samochodów ostatniej dekady. Listę największych rozczarowań motoryzacyjnych zamieściliśmy poniżej.
Renault Vel Satis (2002 - 2005) Vel Satis miał skutecznie rywalizować z produktami Mercedesa, Audi i BMW. Niestety, dziwaczna stylistyka całkowicie nie przypominająca klasycznego sedana, skazała auto na rynkową porażkę. Renault zamierzało sprzedawać 3500 sztuk modelu rocznie. W rekordowym roku 2002 z salonów wyjechało 595 egzemplarzy. Fiat Croma (2005 - 2008)
Ogromne wnętrze, wysoki poziom wykończenia i bogate wyposażenie - czegóż chcieć więcej od auta klasy premium? Prestiżu… A takowego zdecydowanie nie zapewnia kombi z logiem Fiata. Croma miała zapewnić wyniki sprzedaży na poziomie 5000 - 6000 aut rocznie. Rekord wyniósł 827 sztuk.
Peugeot 1007 (2005 - 2008)
Przesuwane drzwi boczne miały być wyznacznikiem nowego trendu w klasie aut miejskich, ale w ostateczności stały się jednym z największych błędów Peugeota. Choć francuska firma zamierzała sprzedawać 17.000 egzemplarzy 1007-ki rocznie, największy wynik osiągnięto w roku 2006, kiedy to na drogi wyjechały 3493 sztuki.
Maybach 57/62 (od 2003 roku)O tym, kto jeździ w Polsce Maybachem wie chyba każdy, nikt nie zna za to informacji na temat spodziewanych wyników sprzedaży modelu 57/62. Tak czy owak, mało eleganckie skrzyżowanie Mercedesa S z Roverem 75, znalazło jak na razie 89 nabywców.
Alfa Romeo Spider (od 2003 roku)Alfa Romeo Spider z pewnością należy do najpiękniejszych kabrioletów. Niestety, model ten cierpi na nadwagę i niedopracowane podwozie. Nie mamy informacji na temat planów sprzedaży, wiemy jednak, że do tej pory Alfa sprzedała 1616 sztuk Spidera.
Seat Toledo (2005 - 2009)Choć Seat zamierzał sprzedawać rocznie przynajmniej 2500 sztuk „sedana” Toledo, rynek zweryfikował tą wartość do niecałych 2000 sztuk (maks. - 1853 w 2005 roku). Powód? Obok Toledo, w ofercie Seata mogliśmy też znaleźć model Altea oferujący bardziej funkcjonalną i znacznie mniej dziwaczną część tylną.Opel Signum (2003 - 2008)
Signum miał być doskonałą propozycją dla zapracowanego biznesmena, który oprócz elegancji cenił też funkcjonalność. Niestety, model ten był brzydszy od Vectry sedan i mniej praktyczny niż Vectra kombi, przez co nie odniósł rynkowego sukcesu. Niemiecka marka planowała sprzedawać 8000 egzemplarzy rocznie. Rekord wyniósł 5501 aut (w 2004 roku).Dodge Avenger (2007 - 2009)
Ze względu na charakterystyczną stylistykę, Avengera można było albo kochać albo nienawidzić. Okazało się niestety, że osób rozczarowanych designem znalazło się znacznie więcej. W efekcie, Dodge sprzedał zaledwie 1138 sztuk Avengera.Jaguar X-Type (2001 - 2009)
Luksus, prestiż, elegancja to cechy od lat przypisywane Jaguarom. Inaczej było jednak w przypadku modelu X-Type - konstrukcja mechaniczna przejęta z Forda Mondeo zdecydowanie nie spodobała się klientom. Efekt? Przez niemal 10 lat z salonów sprzedaży wyjechało 120.930 sztuk.Fiat Stilo (2002 - 2007)
Stilo ze swoją funkcjonalną i doskonale wykończoną kabiną mógł zawojować segment Golfa. Niestety, mógł - wysoka cena zakupu, nieadekwatna do oferowanego prestiżu, skazała samochód na niepowodzenie. Łącznie Fiat sprzedał 44.507 egzemplarzy Stlio.
Mercedes klasy R (od 2006 roku)Klasa R jest doskonałym potwierdzeniem tezy, że to, co zostało opracowane do wszystkiego, jest w rzeczywistości… do niczego. Bo po co kupować „erkę” skoro Mercedes klasy E kombi jest praktyczniejszy i lepiej się prowadzi, a Mercedes ML ma o niebo lepsze własności terenowe? Świetną odpowiedzią są wyniki sprzedaży - spodziewano się 1800 aut rocznie, maksimum wyniosło 1154 sztuki.Subaru Tribeca (2006 - 2008)
Podczas, gdy Subaru oczekiwało wyniki sprzedaży na poziomie 1000 sztuk rocznie, w rekordowym roku 2007 klienci japońskiej marki kupili 277 egzemplarzy - Tribeca nie była udanym modelem. Samochód łączyć miał najlepsze cechy minivana, luksusowej limuzyny i SUV-a, ale w ostateczności okazał się przeciętny w każdej z kategorii.Nissan Primera (2002 - 2006)
Podzespoły mechaniczne prosto z Renault, awangardowe wnętrze i nowoczesny wygląd zewnętrzny miały zapewnić Primerze sprzedaż na poziomie 24.000 egzemplarzy rocznie. Klienci, przyzwyczajeni do doskonałej konstrukcji ukrytej pod nudną karoserią, kupili łącznie 47.093 sztuki (najwięcej w roku 2002 - 13.511 Primer).Peugeot 407 Coupe (od 2005 roku)
Model 406 Coupe, dzięki swojej pięknej stylistyce (zaprojektowanej przez Pininfarinę) i udanej konstrukcji, okazał się rynkowym hitem. Model 407 Coupe nie powtórzył sukcesu swojego poprzednika i zamiast 2500 sztuk rocznie, Peugeot musiał zadowolić się maksymalnym wynikiem na poziomie 1250 egzemplarzy (w roku 2007).
Renault Avantime (2002 - 2003)Tego auta po prostu nie mogło zabraknąć w zestawieniu - zamiast spektakularnego sukcesu nazbyt nowoczesny Avantime odniósł druzgocącą porażkę. Dziwaczny model skonstruowany na bazie vana Espace miał osiągnąć wynik 1500 sztuk rocznie. W rekordowym roku 2002 Renault sprzedało… 300 egzemplarzy.
Smart Roadster/Smart Coupe (2003 - 2006)7449 egzemplarzy łącznie zamiast 7000 sztuk rocznie - niepowodzenie rynkowe Smarta Roadster/Coupe widoczne jest na pierwszy rzut oka. Dziwaczny design, kiepska skrzynia biegów i podwozie z tendencjami do podsterowności nie pozwoliły na skuteczną rywalizację z konkurentami.
Brytyjski portal Autocar opublikował właśnie ranking 16. najgorszych samochodów ostatniej dekady. Listę największych rozczarowań motoryzacyjnych zamieściliśmy poniżej.
Renault Vel Satis (2002 - 2005) Vel Satis miał skutecznie rywalizować z produktami Mercedesa, Audi i BMW. Niestety, dziwaczna stylistyka całkowicie nie przypominająca klasycznego sedana, skazała auto na rynkową porażkę. Renault zamierzało sprzedawać 3500 sztuk modelu rocznie. W rekordowym roku 2002 z salonów wyjechało 595 egzemplarzy. Fiat Croma (2005 - 2008)
Ogromne wnętrze, wysoki poziom wykończenia i bogate wyposażenie - czegóż chcieć więcej od auta klasy premium? Prestiżu… A takowego zdecydowanie nie zapewnia kombi z logiem Fiata. Croma miała zapewnić wyniki sprzedaży na poziomie 5000 - 6000 aut rocznie. Rekord wyniósł 827 sztuk.
Przesuwane drzwi boczne miały być wyznacznikiem nowego trendu w klasie aut miejskich, ale w ostateczności stały się jednym z największych błędów Peugeota. Choć francuska firma zamierzała sprzedawać 17.000 egzemplarzy 1007-ki rocznie, największy wynik osiągnięto w roku 2006, kiedy to na drogi wyjechały 3493 sztuki.
Maybach 57/62 (od 2003 roku)O tym, kto jeździ w Polsce Maybachem wie chyba każdy, nikt nie zna za to informacji na temat spodziewanych wyników sprzedaży modelu 57/62. Tak czy owak, mało eleganckie skrzyżowanie Mercedesa S z Roverem 75, znalazło jak na razie 89 nabywców.
Alfa Romeo Spider (od 2003 roku)Alfa Romeo Spider z pewnością należy do najpiękniejszych kabrioletów. Niestety, model ten cierpi na nadwagę i niedopracowane podwozie. Nie mamy informacji na temat planów sprzedaży, wiemy jednak, że do tej pory Alfa sprzedała 1616 sztuk Spidera.
Seat Toledo (2005 - 2009)Choć Seat zamierzał sprzedawać rocznie przynajmniej 2500 sztuk „sedana” Toledo, rynek zweryfikował tą wartość do niecałych 2000 sztuk (maks. - 1853 w 2005 roku). Powód? Obok Toledo, w ofercie Seata mogliśmy też znaleźć model Altea oferujący bardziej funkcjonalną i znacznie mniej dziwaczną część tylną.Opel Signum (2003 - 2008)
Signum miał być doskonałą propozycją dla zapracowanego biznesmena, który oprócz elegancji cenił też funkcjonalność. Niestety, model ten był brzydszy od Vectry sedan i mniej praktyczny niż Vectra kombi, przez co nie odniósł rynkowego sukcesu. Niemiecka marka planowała sprzedawać 8000 egzemplarzy rocznie. Rekord wyniósł 5501 aut (w 2004 roku).Dodge Avenger (2007 - 2009)
Ze względu na charakterystyczną stylistykę, Avengera można było albo kochać albo nienawidzić. Okazało się niestety, że osób rozczarowanych designem znalazło się znacznie więcej. W efekcie, Dodge sprzedał zaledwie 1138 sztuk Avengera.Jaguar X-Type (2001 - 2009)
Luksus, prestiż, elegancja to cechy od lat przypisywane Jaguarom. Inaczej było jednak w przypadku modelu X-Type - konstrukcja mechaniczna przejęta z Forda Mondeo zdecydowanie nie spodobała się klientom. Efekt? Przez niemal 10 lat z salonów sprzedaży wyjechało 120.930 sztuk.Fiat Stilo (2002 - 2007)
Stilo ze swoją funkcjonalną i doskonale wykończoną kabiną mógł zawojować segment Golfa. Niestety, mógł - wysoka cena zakupu, nieadekwatna do oferowanego prestiżu, skazała samochód na niepowodzenie. Łącznie Fiat sprzedał 44.507 egzemplarzy Stlio.
Mercedes klasy R (od 2006 roku)Klasa R jest doskonałym potwierdzeniem tezy, że to, co zostało opracowane do wszystkiego, jest w rzeczywistości… do niczego. Bo po co kupować „erkę” skoro Mercedes klasy E kombi jest praktyczniejszy i lepiej się prowadzi, a Mercedes ML ma o niebo lepsze własności terenowe? Świetną odpowiedzią są wyniki sprzedaży - spodziewano się 1800 aut rocznie, maksimum wyniosło 1154 sztuki.Subaru Tribeca (2006 - 2008)
Podczas, gdy Subaru oczekiwało wyniki sprzedaży na poziomie 1000 sztuk rocznie, w rekordowym roku 2007 klienci japońskiej marki kupili 277 egzemplarzy - Tribeca nie była udanym modelem. Samochód łączyć miał najlepsze cechy minivana, luksusowej limuzyny i SUV-a, ale w ostateczności okazał się przeciętny w każdej z kategorii.Nissan Primera (2002 - 2006)
Podzespoły mechaniczne prosto z Renault, awangardowe wnętrze i nowoczesny wygląd zewnętrzny miały zapewnić Primerze sprzedaż na poziomie 24.000 egzemplarzy rocznie. Klienci, przyzwyczajeni do doskonałej konstrukcji ukrytej pod nudną karoserią, kupili łącznie 47.093 sztuki (najwięcej w roku 2002 - 13.511 Primer).Peugeot 407 Coupe (od 2005 roku)
Model 406 Coupe, dzięki swojej pięknej stylistyce (zaprojektowanej przez Pininfarinę) i udanej konstrukcji, okazał się rynkowym hitem. Model 407 Coupe nie powtórzył sukcesu swojego poprzednika i zamiast 2500 sztuk rocznie, Peugeot musiał zadowolić się maksymalnym wynikiem na poziomie 1250 egzemplarzy (w roku 2007).
Renault Avantime (2002 - 2003)Tego auta po prostu nie mogło zabraknąć w zestawieniu - zamiast spektakularnego sukcesu nazbyt nowoczesny Avantime odniósł druzgocącą porażkę. Dziwaczny model skonstruowany na bazie vana Espace miał osiągnąć wynik 1500 sztuk rocznie. W rekordowym roku 2002 Renault sprzedało… 300 egzemplarzy.
Smart Roadster/Smart Coupe (2003 - 2006)7449 egzemplarzy łącznie zamiast 7000 sztuk rocznie - niepowodzenie rynkowe Smarta Roadster/Coupe widoczne jest na pierwszy rzut oka. Dziwaczny design, kiepska skrzynia biegów i podwozie z tendencjami do podsterowności nie pozwoliły na skuteczną rywalizację z konkurentami.
źródło: Autocar
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
30
Komentarze do:
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
Toolbox 2010-01-19 07:03
Dominują jednak auta francuskie, nie widzę tu VW ...
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
ja21 2010-01-19 22:59
...z ich stajni jest tylko Seat, którego faktycznie nie można zaliczyć do udanego - Toledo, chociaż to kwestia gustu. Tak czy inaczej VW czy inne auta niemiecki są ostatnimi czasy udane. Ale ogólnie fajne zestawieni
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
GYF 2013-03-08 00:16
"Avantim miał osiągnąć wynik 1500 sztuk rocznie. W rekordowym roku 2002 Renault sprzedało… 300 egzemplarzy." SKAD TAKIE GLUPOTY WZIELISCIE?
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
0650 2015-01-19 16:11
To chyba 16 niedocenionych aut. Mnie nie dziwi, że nie ma tu szajswagenów ani innych niemieckich traktorów!
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
pablos90n 2015-01-23 13:47
Dlaczego nie ma multipli?
Według mnie 16 niedocenionych, jak wyżej kolega pisał.
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
kokor 2015-02-16 11:27
Nie ze wszystkim się zgodzę. Wiele z tych aut jest dobra i nie rozumiem, dlaczego zasługują na miano "najgorszych"...
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
denver 2015-02-21 19:49
dokładnie, multipla jako pierwsza się nasuwa;-)
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
terrra 2015-03-01 21:26
I wszyscy pomyśleli o multipli
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
januszszczecin 2015-03-06 10:06
Multipla w sumie to jest straszna żaba ale jeżeli chodzi o funkcjonalność to nie jest taka zła.
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
tomekdpetz 2015-04-04 15:35
haha każdemu od razu zaświtał multipla :-D coś w tym jest. Tylko dlaczego jej tu nie ma?
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
Jaromi 2015-04-12 23:00
Z zewnątrz owszem Multipla wygląda nieciekawie. Raz miałem okazję być pasażerem Multipli i w środku nie była zła.
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
kapamata 2015-06-12 07:54
Chyba dobra lista
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
gladiator01 2015-06-12 13:12
Multipla wygląda fatalnie z zewnątrz, ale jest praktyczna.
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
damian78 2015-07-03 13:08
Chyba nie da się stwierdzić jednoznacznie, że te auta są najgorsze, a te najlepsze. Takie uogólnienia rzadko kiedy odpowiadają wszystkim.
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
kuzum 2015-07-16 10:01
multipla!!! najgorsze auto ever
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
kunszt 2015-07-17 15:45
smart to mega syfiate auto
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
fordziak 2015-07-26 18:13
wg mnie może nie najgorszym, ale zdecydowanie najbrzydszym jest Multipla xD
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
Basia800 2015-08-17 09:08
według mnie na którymś miejscu w tym ranku powinien być NISSAN MICRA. Nie ma nic gorszego jak te autko. Poza tym koszmarnie wygląda.
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
Piotr Myzek 2015-10-10 18:24
multipla zgadzam sie :-)
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
togamo 2015-10-30 19:46
Zgadzam się co do Multipli - zdecydowanie najbrzydsza. :-P
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
Bolec123 2015-11-22 10:45
Jak ktoś wyżej napisał mądrze - jeśli już można mówić o najbardziej niedocenionych autach. Mnie tu zaskakuje Croma (piszecie "Ogromne wnętrze, wysoki poziom wykończenia i bogate wyposażenie... (...) brak prestiżu"). I to jest wg Was powód, żeby sklasyfikować auto jako "najgorszy"? Trochę powagi, to że słaba sprzedaż (dość wysoka cena nowych, więc ludzie bali się eksperymentów) nie oznacza, że samochód należy uznać jako najgorszy. Wg mnie najgorszy to taki, który jest jednym nieporozumieniem (szybko się psuje, drogie części, etc.) Tyle w temacie
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
koala410 2017-01-03 20:33
Brakuje Nissana Micra , mały, paliwożerny, głośny i ze starymi mapami nawigacji. Powinien być na pierwszym miejscu.
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
Krazer 2017-02-28 04:22
Multiple są przestronne w środku i wygodne. A że ludziom się podoba tylko niemiecki szajz... no cóz
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
Krazer 2017-02-28 04:22
Multiple są przestronne w środku i wygodne. A że ludziom się podoba tylko niemiecki szajz... no cóz
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
bielus1985 2017-03-02 16:22
Jak dla mnie, może nie najgorszym,ale jednym z dziwniejszych pomysłów jest Zenos: http://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/Zenos-bankrutuje-potrzebny-inwestor,23656,1 Nie dziwię się, że ma problemy :-D
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
bielus1985 2017-03-02 16:25
Do mnie średnio przemawia te auto. Ostatnio głośno było o problemach, jakie ma producent Zenosa: http://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/Zenos-bankrutuje-potrzebny-inwestor,23656,3 Mnie to nie dziwi akurat, zbyt egzotyczne, jak na mój gust (to sugerowanie, że kiedykolwiek będzie mnie stać na tego typu wóz :-D )
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
CLAY KALEA 2017-05-25 13:58
Może nie jest to "ostatnia dekada", ale - jak pisali poprzednicy - multipla zostawia konkurencję daleko w tyle. Nie mam pojęcia czyja wyobraźnia to spłodziła, ale... szkoda słów :-D
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
BoreaszZefiryt 2017-05-25 20:25
Podpinam się. To wygląda jakby ktoś wsadził samochód w inny samochód - i zrobił to krzywo. Masakra. Są tu jacyś fani multipli? Jest ktoś, komu się to szczerze podoba?
Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
bielus1985 2017-09-27 11:05
Coś musi być w tych samochodach, bo na mojeauto.pl i auto-motor-i-sport.pl widziałem podobny ranking i wiele z modeli się pokrywało
Podobne: Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
Ewolucja logo marek samochodów - jak się zmieniały? »
Volkswagen Golf liderem sprzedaży samochodów w Europie »
Europejczycy kupują coraz mniej samochodów! »
10 aut segmentu B w wydaniu Cabrio, czyli co by było gdyby... »
Podobne galerie: Najgorsze samochody ostatniej dekady - ranking 16 modeli
Mercedes EQC w obszernej galerii »
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet - premiera spektakularnego konceptu »
Zlot ForzaItalia 2014 - fotorelacja »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Dodge
Galerie zdjęć
Newsletter