Portal V10 » Prezentacje / testy » Nasz test: Honda S2000 - życie zaczyna się po 6000...
Nasz test: Honda S2000 - życie zaczyna się po 6000...
2007-05-21 - K. Lewandowski Tagi:
Masa własna: 1260 kg, zakres obrotów silnika: 9000rpm, 2 litry, 240 koni. Zgadza się - 120 KM z litra pojemności w silniku wolnossącym - to może być tylko Honda. Honda S2000.
Pierwsze wrażenie
Niska, ciasna, czerwona, stworzona dla kierowcy i z myślą tylko o nim. Pasażer ma przed sobą szarą, plastikową powierzchnię deski rozdzielczej. Ciekawie wygląda podłoga - przed siedzeniem w poprzek samochodu biegnie wzmocnienie, przypominające wręgi kadłuba drewnianego żaglowca. Wszystkie przełączniki i elementy sterujące są odwrócone w stronę kierowcy, radio ukryte jest pod klapką i to w zasadzie tyle.
Udało się - Hondą można ruszać płynnie, trzeba tylko pamiętać, żeby startować mając około 2000 - 2500 obrotów, poniżej auto może zgasnąć albo skoczyć do przodu jak kangur. Pedał sprzęgła pracuje lekko, ale ma bardzo mały skok. Podobnie pracuje dźwignia zmiany biegów - niesamowicie krótki skok - czuję, że gdyby go jeszcze zmniejszyć dźwignia nie miałaby położenia neutralnego. Wszelkie quickshifty, z którymi się dotąd spotkałem miały dłuższy skok dźwigni.
Nie będę pisał o jakości plastików, czy sprzętu audio. Nie interesuje mnie też ile i jakich toreb da się włożyć do niewielkiego bagażnika. Niestety nie podpowiem także, jakiej wielkości butlę na LPG można tam zainstalować. Od razu przyznam też, że nie wiem ile Honda pali przy prędkości 90 km/h i w cyklu miejskim. Nie próbowałem jeździć tym autem z założonym dachem, a już broń boże z założonym hardtopem. Starałem się "korzystać" z tego auta zgodnie z jego przeznaczeniem. Przy takim użytkowaniu radio do niczego nie jest potrzebne, hałas w kabinie nie przeszkadza, a przerwa na tankowanie jest miłą chwilą pozwalającą rozprostować kości.Podsumowanie
Honda S2000 na pewno nie jest:
- samochodem rodzinnym,
- samochodem, którym można pojechać na świąteczne zakupy,
- samochodem do nauki jazdy,
Czym w takim razie jest? Jeżdżącym wzorcem przyjemności, który z powodzeniem można umieścić w Sevres pod Paryżem. Jeździ jak sportowy motocykl, oferując tylko dwie możliwości - przyspieszanie, hamowanie. Nic pomiędzy, żadnych kompromisów. Jeżeli chcesz jeździć od knajpy do knajpy wybierz kabriolet Saaba, Honda nie pozwala na pisanie smsów podczas jazdy. Jeżeli chcesz kupić cabrio swojej dziewczynie, wybierz lepiej Peugeota 207 CC, w Hondzie może połamać sobie tipsy instalując osłonę dachu. Kup Hondę, jeżeli szukasz prawdziwego roadstera z jego wszystkimi zaletami, bo prawdziwy roadster ma tylko zalety! Dziękujemy firmie "Salon Honda Głuchy" z Gorzowa Wielkopolskiego za udostępnienie samochodu do testu.
Prezentacja Hondy S2000 Type V:
Honda S2000 vs. Ferrari 360 Modena:
Dane techniczne: | |
---|---|
silnik | 2.0 DOHC VTEC |
skrzynia biegów | MT6 |
cylindry | 4 |
pojemność silnika [ccm] | 1997 |
moc max [kW/KM] (przy obrotach) | 177/240 (8300) |
max. moment obrotowy [Nm] (przy obrotach) | 208 (7500) |
dług. całkowita [mm] | 4135 |
szer. całkowita [mm] | 1750 |
wys. całkowita [mm] | 1285 |
rozstaw osi [mm] | 2400 |
rozstaw kół przód [mm] | 1470 |
rozstaw kół tył [mm] | 1510 |
masa własna [kg] | 1260 |
max. dopuszczalna masa własna [kg] | 1535 |
poj. zbiornika paliwa [l] | 50 |
poj. bagażnika VDA [l] | 152 |
prędkość max. [km/h] | 240 |
przyspieszenie 0-100km/h [s] | 6,2 |
średnie zużycie paliwa [l/100km] | 9,9 |
cena [pln] | 169 000 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Nasz test: Honda S2000 - życie zaczyna się po 6000...
Galerie zdjęć
Newsletter