Portal V10 » Prezentacje / testy » Nissan Micra 0.9 IG-T - Zwinna i stylowa - nasz test
Nissan Micra 0.9 IG-T - Zwinna i stylowa - nasz test
2017-11-09 - P. Mokwiński Tagi: Test, Nissan, Nissan Micra
Aż trudno uwierzyć, że Micra ma 34 lata. 4 generacje długo utrzymywano w produkcji, gdyż sprzedaż rosła. Łącznie do klientów trafiło ponad 7 milionów egzemplarzy, a połowa została w Europie. Piąte wcielenie zrywa ze stylem poprzedników i idzie własną drogą. Do tego przekonuje praktycznym wnętrzem i niezłą dynamiką 3-cylindrowego silnika benzynowego.
Nowy model zadebiutował wiosną tego roku. Na tle dość konserwatywnie zaprojektowanych rywali, wyróżnia się przede wszystkim designem. Nadwozie mierzy blisko 400 centymetrów długości, 174 szerokości i 145,5 wysokości. Można je wyposażyć w pełni LED-owe światła (2000 zł) i personalizować za pomocą lakierów (metalizowanych i perłowych) oraz naklejek na dach, maskę i boki karoserii. Z tonacjami i dekorami wnętrza, producent przewidział aż 125 różnorodnych konfiguracji.
Sporo ciekawych akcentów znajdziemy też wewnątrz Nissana. W testowanym egzemplarzy zastosowano trójkolorową tapicerkę materiałową. Jasnymi tkaninami wykończono też boczki drzwiowe, środkową część kokpitu centralnego i panel wokół lewarka zmiany biegów. Dzięki temu, temperatura wnętrza jest zdecydowanie wyższa. Producent przewidział też niebieski, pomarańczowy (1250 zł) i bordowy pakiet kolorystyczny (3900 zł). Projekt deski rozdzielczej utrzymano w stylu zbliżonym do nieco większych modeli japońskiego koncernu.
7-calowy ekran ma dotykową obsługę i współpracuje z nawigacją, kamerą cofania oraz zewnętrznymi nośnikami pamięci. Ma przejrzyste menu i dość ładną, choć niezbyt nowoczesną szatę graficzną. Działa za to szybko i łatwo się do niego przyzwyczaić. Pod nim umieszczono panel automatycznej klimatyzacji regulowanej w jednej strefie. Zegary są analogowe i z dużymi oznaczeniami. Pośrodku wpisano 5-calowy wyświetlacz przekazujący podstawowe parametry pracy silnika i multimediów. Obita skórą, wielofunkcyjna kierownica dobrze leży w dłoniach. Natłok przycisków wymaga dłuższej aklimatyzacji.Jakość materiałów wykończeniowych to mocna strona Micry. Znaczna część tworzyw jest miękka i przyjemna w dotyku. Twarde plastiki zlokalizowano poniżej linii kolan. Względem poprzednika, w tej kwestii Japończycy zanotowali wyraźną poprawę. Podobnie ma się rzecz z przestrzenią. Użytkownicy czwartej generacji narzekali na ciasnotę w drugim rzędzie. Producent odrobił lekcję, dzięki czemu pasażerowie o wzroście około 180 centymetrów nie powinni odczuwać dyskomfortu związanego z niedoborem miejsca przed kolanami, nad głowami i na wysokości barków.Z przodu jest wygodnie, choć fotelom przydałoby się lepsze wyprofilowanie. Bagażnik o pojemności 300 litrów zmieści dwie spore walizki. To jeden z lepszych wyników w segmencie B. Warto też wspomnieć o nagłośnieniu sygnowanym przez firmę Bose. W pakiecie z systemem kamer 360 stopni kosztuje 3900 złotych. Gra naprawdę dobrze, a jego wyróżnik stanowią głośniki umieszczone w zagłówkach.3 cylindry i tylko 898 centymetrów sześciennych pojemności. Dzięki doładowaniu, benzynowa jednostka generuje 90 koni mechanicznych i 150 Nm. Współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną, dla której nie przewidziano alternatywy. Droga lewarka jest nieco za długa, ale poszczególne przełożenia wchodzą z przyjemnym oporem. W trasie brakuje 6 biegu, który pozwoliłby ograniczyć hałas i zmniejszyć zużycie paliwa. W tej ostatniej kwestii Nissan wypada bardzo przyzwoicie - 6,5 litra w mieście i niecałe 5 w trasie. Autostradowa jazda z prędkościami rzędu 140-150 km/h owocuje konsumpcją na poziomie 7 litrów. Dość mocnym punktem jest też wyważenie silnika. Jak na R3, pracuje harmonijnie i dopiero przy 4-5 tysiącach obr./min słychać, z czym mamy do czynienia.Na papierze Nissan nie należy do demonów prędkości. Sprint do pierwszej setki zajmuje mu 12,1 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zapędza się do 175 km/h. Ma jednak wyraźne problemy powyżej 140 km/h, gdy brakuje niutonometrów i większej pojemności. Niemniej, w mieście odwdzięcza się szybką reakcją na dociskanie gazu i dobrą zwinnością. Układ kierowniczy funkcjonuje całkiem precyzyjnie, a zawieszenie pozwala ostrzej pokonać ciasny łuk. Sprężyste nastawy nie radzą sobie natomiast z poprzecznymi przeszkodami, na których samochodem nieprzyjemnie zatrzęsie, a spod podłogi dobiegnie głuchy dźwięk.Nissan zerwał z przeszłością i przedstawił samochód, który można swobodnie personalizować. Mimo, że najmocniejszy silnik ma zaledwie 90 koni mechanicznych, daje sobie radę w mieście i spokojnej trasie. Zużywa przy tym akceptowalne ilości paliwa. Nieźle się prowadzi, oferuje przyzwoitą przestrzeń i wiele elektronicznych udogodnień. Skromnie wyposażona wersja Visia+ kosztuje 50 490 złotych.Do najbogatszej specyfikacji Tekna trzeba dopłacić 7500 zł. Po dołożeniu LED-ów, elementów ozdobnych nadwozia, systemu multimedialnego z kamerami 360 stopni i skórzanej tapicerki, cena wzrośnie do 70 tysięcy. Sporo? Porównywalnie skonfigurowana Ibiza, Polo lub Corsa, znajduje się na zbliżonym poziomie cenowym. Z drugiej strony, za tę kwotę można znaleźć auto kompaktowe z mocniejszą jednostką napędową.
Podstawowe dane techniczne:
Nissan Micra 0.9 IG-T
Silnik: 898 cm3
Moc: 90 KM (95 z funkcją overboost) przy 5500 obr./min
Moment obrotowy: 140 Nm (150 z funkcją overboost) przy 2250 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 5-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 3, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 3999/1743/1455 mm
Rozstaw osi: 2525 mm
Masa własna: 1047 kg
Średnia emisja CO2: 99 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 12,1 sekundy
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 6,5 (7,7 w teście)
Trasa: 3,7 (5,6 w teście)
Cykl mieszany: 5,6 (6,8 w teście)
Podstawowe dane techniczne:
Nissan Micra 0.9 IG-T
Silnik: 898 cm3
Moc: 90 KM (95 z funkcją overboost) przy 5500 obr./min
Moment obrotowy: 140 Nm (150 z funkcją overboost) przy 2250 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 5-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 3, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 3999/1743/1455 mm
Rozstaw osi: 2525 mm
Masa własna: 1047 kg
Średnia emisja CO2: 99 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 12,1 sekundy
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 6,5 (7,7 w teście)
Trasa: 3,7 (5,6 w teście)
Cykl mieszany: 5,6 (6,8 w teście)
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nissan Micra 0.9 IG-T - Zwinna i stylowa - nasz test
Podobne: Nissan Micra 0.9 IG-T - Zwinna i stylowa - nasz test
Nissan Micra - Zdefiniowana od nowa - Pierwsza jazda »
Nissan Micra 2019 z nowymi silnikami i w wersji N-Sport »
Nissan Micra - atrakcyjne promocje w salonach »
Nissan X-Trail 1.6 dCi - Oszczędny SUV - nasz test »
Podobne galerie: Nissan Micra 0.9 IG-T - Zwinna i stylowa - nasz test
Nissan Micra 2019 w wersji podstawowej i N-Sport »
Nissan Micra - nowy hatchback na zdjęciach »
Nissan Micra Cup »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Nissan
Newsletter
Galerie zdjęć