Portal V10 » Prezentacje / testy » Nissan Micra 160SR - uliczny wojownik - nasz test
Nissan Micra 160SR - uliczny wojownik - nasz test
2008-05-10 - P. Mokwiński Tagi: Nissan, Nissan Micra, Hatchback
Pierwsze dwie generacje Micry były do bólu poprawne. Model K10 wprowadzony w 1982 do seryjnej produkcji nie wyróżniał się niczym szczególnym. Klasyczne wówczas kanciaste kształty w parze z niską awaryjnością mechaniki budowały pozytywny obraz tego miejskiego autka. Po 10 latach zaprezentowano następcę również dobrze wpasowanego w kanony stylistyki lat 90- tych. Rewolucja nastąpiła dopiero w 2003 roku kiedy na scenie pojawił się K12. Nowy design wywołał mieszane uczucia, jednak po krótkim okresie aklimatyzacji mały Nissan ugruntował swoją pozycję w segmencie aut miejskich.
Stylistycznie zdecydowanie wprowadził nową jakość wśród „mieszczuchów”. Charakterystyczne krągłości dwubryłowego nadwozia odbiegają od ogólnie przyjętych europejskich wzorców, ale mogą się podobać. Odważne, łukowate kształty z przodu wraz z rzucającymi się w oczy lampami przywołują na myśl... żabę o wyłupiastym spojrzeniu. Najmocniejsze wersje wyposażono w szerszy i agresywniejszy zarazem wlot powietrza sygnalizujący nieśmiało z czym mamy do czynienia. Nadwozie może się wydawać nieco nadmuchane, jednak jest to konieczne przy powiększeniu przestrzeni ładunkowej. Owocem tego zabiegu jest niemalże pionowy tył. Ostro opadający dach wyraźnie zaokrąglił i uatrakcyjnił sylwetkę. Na szczycie klapy bagażnika zainstalowano mały spoiler, który wraz z chromowaną końcówką wydechu zamyka listę dynamicznych akcentów podkreślających sportowy charakter tego małego autka. Oznaczenie 160SR powinno wskazywać bezpośrednio na ilość koni mechanicznych drzemiących pod maską, jednak ku rozczarowaniu memu oznacza jedynie pojemność silnika. Całość zmian wyraża subtelny i dyskretny przejaw stłumionej siły upchniętej pod niewielką maską. Okazałe spojlery i krzykliwe dodatki nie znalazłyby tu miejsca, i dobrze, bo kobieca zabawka musi być równie urocza jak jej właścicielka.Spasowanie kokpitu zdaje egzamin nie wydobywając z siebie przesadnie donośnych dźwięków. Na pochwałę zasługuje system audio. Głośniki są bardzo dobrze zestrojone i dookoła nie brakuje żadnych tonów. Niskie basy są przyjemne i nie męczą, a odpowiedzialne za sopranowe partie tweetery łagodnie rozbrzmiewają czystym nie piszczącym dźwiękiem. Podczas dłuższej podróży radio szybko zmienia częstotliwości utrzymując tę samą stację nie wymagając od nas manualnego dostrajania.
Wersja 160SR nie jest tania. 3 lub 5 drzwiowy hatchback otwiera cennikowa kwota 57 900 złotych. W tej cenie otrzymujemy m. in. 16- calowe felgi aluminiowe, ABS z elektronicznym systemem rozdziału sił hamowania (EBD), ESP, 4 poduszki powietrzne oraz przyzwoity system audio z możliwością podłączenia zewnętrznego odtwarzacza MP3. Niestety za klimatyzację automatyczną trzeba dopłacić 1200zł.
Decydując się na Micrę o sportowych aspiracjach warto zastanowić się nad równie ciekawą wersją Active Luxury. Otrzymamy w podobnej cenie zdecydowanie ciekawsze wnętrze wzbogacone o skórzaną tapicerkę występującą w kilku odcieniach oraz do wyboru dwa pakiety poprawiające styl, tudzież poziom bezpieczeństwa.
Reasumując, niewielki Nissan jest ciekawą propozycją dla Pań szukających własnego, odmiennego stylu. Charakterystyczna sylwetka znacznie odróżnia się od konkurencyjnych pozycji segmentu B, zaś silnik 1.6 wydaje się być wyszukaną fanaberią. Już za niecałe 37 tysięcy możemy wejść w posiadanie najuboższej i najsłabszej, jednak równie finezyjnej w swojej formie Micry. Obszerność wnętrza zadowoli większość malkontentów, a miły dla oka design deski rozdzielczej szybko się nie znudzi.
Podstawowe dane techniczne:
Silnik: 1598 ccm benzynowy
Moc: 110 KM przy 6000 tys. obr/min
Moment obrotowy: 153 Nm przy 4400 obr/min
Liczba cylindrów, konfiguracja: 4, rzędowy
Układ wtryskowy: wielopunktowy wtrysk paliwa
Sprzęgło: Mechaniczne, z suchą tarczą
Zawieszenie przednie: Niezależne kolumny McPhersona, sprężyny śrubowe
Zawieszenie tylne: belka skrętna, sprężyny śrubowe
Układ kierowniczy: wspomagany elektrycznie, zębatkowy
Rozmiar felg: 16x6j
Rozmiar opon: 185/50 R16
Masa własna: 1017 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1490 kg
Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 3719/1660/1540 (mm)
Rozstaw osi: 2430 mm
Pojemność bagażnika: 251-371 litrów
Pojemność zbiornika paliwa: 46 litrów
Osiągi:
0-100 km/h 9.8 sekundy
Prędkość maksymalna 183 km/h
Zużycie paliwa katalogowe:
Cykl miejski 8.7
Cykl pozamiejski 5.4
Cykl mieszany 6.6
Spalanie w teście (miasto+ trasa) 8.0
Tekst: Piotr Mokwiński
Zdjęcia: Mikołaj Urbański
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nissan Micra 160SR - uliczny wojownik - nasz test
Podobne: Nissan Micra 160SR - uliczny wojownik - nasz test
Nissan Micra - więcej miejsca, lepsze materiały »
Nowy Nissan Micra - zmiany na lepsze »
Nissan Micra - konkurencyjne ceny kluczem do sukcesu »
Nissan Micra 2010 - nowe informacje i zdjęcia prosto z Genewy »
Podobne galerie: Nissan Micra 160SR - uliczny wojownik - nasz test
Nissan Micra - nowy model »
Nissan Micra 2019 w wersji podstawowej i N-Sport »
Nissan Micra - nowy hatchback na zdjęciach »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Nissan
Galerie zdjęć
Newsletter