Portal V10 » Aktualności » Novitec TuLesto - 777 KM i 350 km/h!
Novitec TuLesto - 777 KM i 350 km/h!
2009-04-17 - K. Spychalski Tagi: Supersamochody, Novitec, Coupe
Na rynku motoryzacyjnym dostępnych jest wiele fascynujących pojazdów seryjnych, jednak istnieje samochód, który swoim wyglądem, osiągami i ekskluzywną koncepcją bije konkurencję na głowę.
Niemieccy specjaliści z Novitec stworzyli od podstaw supersportowy „bolid” o nazwie TuLesto dla uczczenia dwudziestej rocznicy istnienia firmy. Pojazd ma 204 centymetry szerokości, 462 centymetry długości i 122 centymetry wysokości przy masie całkowitej na poziomie 1 260 kilogramów. Głównym celem podczas realizacji projektu było osiągnięcie jak najniższej wagi, dlatego projektanci wykorzystali materiały zwykle stosowane w samochodach wyścigowych. Podwozie i zintegrowaną klatkę bezpieczeństwa wykonano w całości z aluminium, które odznacza się niezwykłą sztywnością oraz niską masą własną. Pozostałe elementy nadwozia zostały dopracowane w tunelu aerodynamicznym, aby stawiały jak najmniejszy opór podczas jazdy z maksymalnymi prędkościami. Sercem TuLesto jest umieszczony centralne 4.4-litrowy silnik V8 z dwoma sprężarkami, który rozwija moc 777 KM przy 8 200 obr./min. oraz 727 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 6 300 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa poniżej 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi ponad 350 km/h! Warto wspomnieć, że przyspieszenie ze startu zatrzymanego do 300 km/h trwa zaledwie 22,6 sekundy. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem sześciobiegowej, półautomatycznej skrzyni biegów, która pozwala kierowcy zmieniać przełożenia za pomocą dźwigienek umieszczonych przy kole kierownicy.
Doskonałe właściwości jezdne zapewnia specjalnie zestrojone zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami o zmiennym stopniu tłumienia. Nie bez znaczenia są też obręcze aluminiowe w rozmiarze 20- lub 21-cali z tylnymi oponami o szerokości 355 milimetrów. Podczas manewrowania w mieście i podjazdu pod strome wzniesienia pomaga funkcja automatycznego podnoszenia przodu auta o 4 centymetry, którą aktywuje się za pomocą przycisku umieszczonego w kokpicie. Ogromne ceramiczne tarcze hamulcowe z sześciotłoczkowymi zaciskami pozwalają natomiast skutecznie wyhamować model TuLesto z każdej prędkości.
We wnętrzu, oprócz elementów typowo sportowych, zainstalowano klimatyzację oraz system audio wysokiej klasy. Powstanie jedynie 11 sztuk modelu Novitec TuLesto, a wszyscy właściciele otrzymają od firmy specjalne kubełkowe fotele dopasowane do postury ciała.
Niemieccy specjaliści z Novitec stworzyli od podstaw supersportowy „bolid” o nazwie TuLesto dla uczczenia dwudziestej rocznicy istnienia firmy. Pojazd ma 204 centymetry szerokości, 462 centymetry długości i 122 centymetry wysokości przy masie całkowitej na poziomie 1 260 kilogramów. Głównym celem podczas realizacji projektu było osiągnięcie jak najniższej wagi, dlatego projektanci wykorzystali materiały zwykle stosowane w samochodach wyścigowych. Podwozie i zintegrowaną klatkę bezpieczeństwa wykonano w całości z aluminium, które odznacza się niezwykłą sztywnością oraz niską masą własną. Pozostałe elementy nadwozia zostały dopracowane w tunelu aerodynamicznym, aby stawiały jak najmniejszy opór podczas jazdy z maksymalnymi prędkościami. Sercem TuLesto jest umieszczony centralne 4.4-litrowy silnik V8 z dwoma sprężarkami, który rozwija moc 777 KM przy 8 200 obr./min. oraz 727 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 6 300 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa poniżej 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi ponad 350 km/h! Warto wspomnieć, że przyspieszenie ze startu zatrzymanego do 300 km/h trwa zaledwie 22,6 sekundy. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem sześciobiegowej, półautomatycznej skrzyni biegów, która pozwala kierowcy zmieniać przełożenia za pomocą dźwigienek umieszczonych przy kole kierownicy.
Doskonałe właściwości jezdne zapewnia specjalnie zestrojone zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami o zmiennym stopniu tłumienia. Nie bez znaczenia są też obręcze aluminiowe w rozmiarze 20- lub 21-cali z tylnymi oponami o szerokości 355 milimetrów. Podczas manewrowania w mieście i podjazdu pod strome wzniesienia pomaga funkcja automatycznego podnoszenia przodu auta o 4 centymetry, którą aktywuje się za pomocą przycisku umieszczonego w kokpicie. Ogromne ceramiczne tarcze hamulcowe z sześciotłoczkowymi zaciskami pozwalają natomiast skutecznie wyhamować model TuLesto z każdej prędkości.
źródło: Novitec; informacja: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Novitec TuLesto - 777 KM i 350 km/h!
Podobne: Novitec TuLesto - 777 KM i 350 km/h!
Audi R8 GT - prezentacja supersportowego modelu »
Mercedes SLS AMG Gullwing - oficjalna prezentacja nowego skrzydlaka »
Aston Martin Rapide vs Audi Q5 w Chinach - Wynik? Pogięta blacha »
Dubai Motor Show 2011 - setki supersamochodów w jednym miejscu »
Podobne galerie: Novitec TuLesto - 777 KM i 350 km/h!
Aston Martin One-77 - ostatni egzemplarz w Dubaju »
Hennessey Venom GT w czerwieni »
Shayton Equilibrium - słoweński supersamochód »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć