Portal V10 » Aktualności » Nowa Honda City debiutuje na polskim rynku
Nowa Honda City debiutuje na polskim rynku
2009-03-14 - K. Spychalski Tagi: Honda, Honda City, Sedan
Na polskim rynku debiutuje zupełnie nowa Honda City, która rusza na podbój wielkich i trochę mniejszych miast.
Nadwozie
Celem projektantów było stworzenie samochodu, z którego właściciel mógłby być dumny. Aby przestronne wnętrze zmieścić w kompaktowym nadwoziu posłużyli się oni dynamiczną formą stylistyczną. Stylistykę nowego CITY można porównać do strzały gotowej do wystrzelenia z łuku, co w szczególnym stopniu potęguje energia skumulowana w tylnej części samochodu. Wnętrze
Projekt wnętrza typowego przedstawiciela klasy subkompaktowej zwykle charakteryzuje się zróżnicowaną stylistyką deski rozdzielczej i drzwi, co niweluje wrażenie wąskiej przestrzeni. W nowym CITY zastosowano inne podejście stylistyczne, łączące wszystkie elementy w jedną całość. Wrażenie dużej szerokości potęguje deska rozdzielcza, złożona z górnego elementu wyprofilowanego na zewnątrz, wyodrębnionej części tablicy przyrządów oraz głęboko wygiętej, dolnej powierzchni. Wskaźniki umieszczone w desce rozdzielczej zawierają wypolerowane powierzchnie w kolorze srebrnym lub brązowym oraz metaliczne wykończenia. Prędkościomierz posiada podświetlane, trójwymiarowe wskaźniki i zewnętrzne pierścienie, dające wrażenie technologicznego zaawansowania.
Wymiary
Niewielkie rozmiary nadwozia modelu klasy subkompaktowej są jego atutem. Długość całkowita nowego CITY wzrosła jedynie o 5 mm w stosunku do obecnej generacji modelu i wynosi 4 395 mm. Co ważniejsze, rozstaw osi został zwiększony o 100 mm*, co umożliwiło zachowanie odpowiednich proporcji oraz pozwoliło na powiększenie odległość pomiędzy przednimi, a tylnymi siedzeniami o 25 mm.System audio
W nowym CITY Honda zastosowała zaawansowany system audio kompatybilny z urządzeniami typu iPod®, odtwarzaczami MP3 i innymi źródłami dźwięku cyfrowego*. Do podłączenia urządzeń służą gniazda USB i AUX umieszczone w konsoli centralnej. Za obsługę najważniejszych funkcji systemu - od wyboru utworu, poprzez regulację poziomu dźwięku, wybór stacji radiowej do ustawień czasu - odpowiadają cztery przyciski i pokrętło wyboru.
Po podłączeniu odtwarzacza typu iPod®, centralne pokrętło systemu audio przejmuje funkcje manipulatora urządzenia. Wszystkie informacje prezentowane są na czytelnym wyświetlaczu LCD umieszczonym w panelu sterującym.O doskonałe wrażenia akustyczne dbają natomiast 4-kanałowy wzmacniacz* o wysokiej mocy 45W, zestaw czterech głośników stożkowych z neodymowymi magnesami* oraz komplet dwóch kopułkowych głośników wysokotonowych*. Honda opracowała także korektor graficzny DSP, który został specjalnie skalibrowany z uwzględnieniem warunków akustycznych panujących w kabinie.Bagażnik
Bagażnik nowego CITY to doskonały kompromis pomiędzy maksymalną pojemnością, a praktycznym układem. Zazwyczaj zbyt głębokie wyprofilowanie bagażnika utrudnia dostęp do jego tylnej części, co ogranicza możliwość łatwego pakowania i wypakowywania bagażu. Bagażnik nowego City łączy imponującą pojemność 506 litrów*1 z wygodą w codziennym użytkowaniu.Układ napędowy
Celem Hondy podczas opracowywania nowych jednostek napędowych było osiągnięcie odpowiedniego kompromisu pomiędzy osiągami, a zużyciem paliwa. W nowym modelu zastosowano nowoopracowany czterozaworowy silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 1.4-litra. Cechuje się on znakomitymi osiągami i wysokim momentem obrotowym w szerokim zakresie prędkości obrotowych.
Jednostka napędowa, o pojemności 1339 cm3 i mocy maksymalnej 100KM (przy 6 000 obr./min), wytwarza maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4 800 obr./min. - w porównaniu z poprzednią jednostką i-DSI o mocy maksymalnej 83 KM i maksymalnym momencie obrotowym 119 Nm.
Przekładnia
Honda City została wyposażona w zmodyfikowaną, 5-biegową przekładnię manualną znaną z poprzedniego modelu. Poszczególne jej przełożenia zostały zoptymalizowane pod względem osiągów i zużycia paliwa.
Zmieniono skok pedału sprzęgła, zastosowano karbonowe synchronizatory drugiego i trzeciego biegu, które minimalizują obciążenia związane z przełączaniem biegów, osiągnięto większą precyzję działania dzięki zredukowaniu inercji tarczy sprzęgła oraz usprawniono drogi prowadzenia drążka.
Podwozie
Oprócz zastosowania mocniejszych silników, ulepszenia materiałów wykończeniowych we wnętrzu oraz wprowadzenia szeregu zmian w zawieszeniu, nowa Honda City oferuje większy komfort podróżowania i lepsze właściwości jezdne. Zwiększenie sztywności nadwozia pozwoliło na pewniejsze prowadzenie oraz bardziej sprężyste wybieranie nierówności.
Zmiany objęły głównie wydłużenie rozstawu osi i poszerzenie rozstawu kół - co wpłynęło pozytywnie na stabilność pojazdu - oraz unowocześnienie układu kierowniczego i zawieszenia, które mimo licznych zmian w geometrii zachowało układ znany z poprzednika. Pomimo zwiększenia wymiarów nowego City, średnica zawracania pomiędzy krawężnikami nie zmieniła się w stosunku do poprzedniego modelu i wynosi 10,7 metra. Umożliwia to łatwe manewrowanie w mieście.
Technologie bezpieczeństwa
Nowy CITY został wyposażony w systemy bezpieczeństwa aktywnego, które pomagają kierowcy zapanować nad pojazdem. System ABS stabilizuje pojazd podczas hamowania i pomaga kierowcy ominąć przeszkodę znajdującą się na drodze. Układ EBD elektronicznie rozdziela siłę hamowania pomiędzy koła przednie i tylne w zależności od obciążenia, dbając o optymalne hamowanie w każdej sytuacji.
Zastosowana w nowym modelu technologia kontroli siły przeciążenia - G-Force Control Technology - redukuje obrażenia pasażerów, kierując poza przedział pasażerski energię uderzenia w razie wypadku. Poziom bezpieczeństwa podniósł się dzięki przeprowadzanym przez Hondę testom zderzeniowym w naturalnych warunkach, włączając w to testy zderzeniowe dwóch pojazdów w pierwszym na świecie zamkniętym obiekcie testowym. Chroniąc pasażerów i nadwozie samochodu, systemy Hondy powodują jednocześnie mniejsze uszkodzenia innych pojazdów biorących udział w kolizji.
Odpowiedzialność za środowisko naturalne
Oprócz zastosowania przepływomierza powietrza, w nowym CITY umieszczono podwójny system kontroli mieszanki powietrzno-paliwowej z czujnikiem LAF (Linear Air-Fuel) oraz sondą lambda. Układ umożliwia spełnienie normy czystości spalin Euro-4 i jeszcze wydajniej oczyszcza gazy wydechowe pomimo mniejszej ilości metali w katalizatorze.
Tam, gdzie to było możliwe, Honda zredukowała lub wyeliminowała wykorzystanie ołowiu, chromu sześciowartościowego, PVC (polichlorku winylu), kadmu oraz innych szkodliwych substancji.
Nadwozie
Celem projektantów było stworzenie samochodu, z którego właściciel mógłby być dumny. Aby przestronne wnętrze zmieścić w kompaktowym nadwoziu posłużyli się oni dynamiczną formą stylistyczną. Stylistykę nowego CITY można porównać do strzały gotowej do wystrzelenia z łuku, co w szczególnym stopniu potęguje energia skumulowana w tylnej części samochodu. Wnętrze
Projekt wnętrza typowego przedstawiciela klasy subkompaktowej zwykle charakteryzuje się zróżnicowaną stylistyką deski rozdzielczej i drzwi, co niweluje wrażenie wąskiej przestrzeni. W nowym CITY zastosowano inne podejście stylistyczne, łączące wszystkie elementy w jedną całość. Wrażenie dużej szerokości potęguje deska rozdzielcza, złożona z górnego elementu wyprofilowanego na zewnątrz, wyodrębnionej części tablicy przyrządów oraz głęboko wygiętej, dolnej powierzchni. Wskaźniki umieszczone w desce rozdzielczej zawierają wypolerowane powierzchnie w kolorze srebrnym lub brązowym oraz metaliczne wykończenia. Prędkościomierz posiada podświetlane, trójwymiarowe wskaźniki i zewnętrzne pierścienie, dające wrażenie technologicznego zaawansowania.
Wymiary
W nowym CITY Honda zastosowała zaawansowany system audio kompatybilny z urządzeniami typu iPod®, odtwarzaczami MP3 i innymi źródłami dźwięku cyfrowego*. Do podłączenia urządzeń służą gniazda USB i AUX umieszczone w konsoli centralnej. Za obsługę najważniejszych funkcji systemu - od wyboru utworu, poprzez regulację poziomu dźwięku, wybór stacji radiowej do ustawień czasu - odpowiadają cztery przyciski i pokrętło wyboru.
Po podłączeniu odtwarzacza typu iPod®, centralne pokrętło systemu audio przejmuje funkcje manipulatora urządzenia. Wszystkie informacje prezentowane są na czytelnym wyświetlaczu LCD umieszczonym w panelu sterującym.O doskonałe wrażenia akustyczne dbają natomiast 4-kanałowy wzmacniacz* o wysokiej mocy 45W, zestaw czterech głośników stożkowych z neodymowymi magnesami* oraz komplet dwóch kopułkowych głośników wysokotonowych*. Honda opracowała także korektor graficzny DSP, który został specjalnie skalibrowany z uwzględnieniem warunków akustycznych panujących w kabinie.Bagażnik
Bagażnik nowego CITY to doskonały kompromis pomiędzy maksymalną pojemnością, a praktycznym układem. Zazwyczaj zbyt głębokie wyprofilowanie bagażnika utrudnia dostęp do jego tylnej części, co ogranicza możliwość łatwego pakowania i wypakowywania bagażu. Bagażnik nowego City łączy imponującą pojemność 506 litrów*1 z wygodą w codziennym użytkowaniu.Układ napędowy
Celem Hondy podczas opracowywania nowych jednostek napędowych było osiągnięcie odpowiedniego kompromisu pomiędzy osiągami, a zużyciem paliwa. W nowym modelu zastosowano nowoopracowany czterozaworowy silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 1.4-litra. Cechuje się on znakomitymi osiągami i wysokim momentem obrotowym w szerokim zakresie prędkości obrotowych.
Jednostka napędowa, o pojemności 1339 cm3 i mocy maksymalnej 100KM (przy 6 000 obr./min), wytwarza maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4 800 obr./min. - w porównaniu z poprzednią jednostką i-DSI o mocy maksymalnej 83 KM i maksymalnym momencie obrotowym 119 Nm.
Przekładnia
Honda City została wyposażona w zmodyfikowaną, 5-biegową przekładnię manualną znaną z poprzedniego modelu. Poszczególne jej przełożenia zostały zoptymalizowane pod względem osiągów i zużycia paliwa.
Zmieniono skok pedału sprzęgła, zastosowano karbonowe synchronizatory drugiego i trzeciego biegu, które minimalizują obciążenia związane z przełączaniem biegów, osiągnięto większą precyzję działania dzięki zredukowaniu inercji tarczy sprzęgła oraz usprawniono drogi prowadzenia drążka.
Podwozie
Oprócz zastosowania mocniejszych silników, ulepszenia materiałów wykończeniowych we wnętrzu oraz wprowadzenia szeregu zmian w zawieszeniu, nowa Honda City oferuje większy komfort podróżowania i lepsze właściwości jezdne. Zwiększenie sztywności nadwozia pozwoliło na pewniejsze prowadzenie oraz bardziej sprężyste wybieranie nierówności.
Zmiany objęły głównie wydłużenie rozstawu osi i poszerzenie rozstawu kół - co wpłynęło pozytywnie na stabilność pojazdu - oraz unowocześnienie układu kierowniczego i zawieszenia, które mimo licznych zmian w geometrii zachowało układ znany z poprzednika. Pomimo zwiększenia wymiarów nowego City, średnica zawracania pomiędzy krawężnikami nie zmieniła się w stosunku do poprzedniego modelu i wynosi 10,7 metra. Umożliwia to łatwe manewrowanie w mieście.
Technologie bezpieczeństwa
Nowy CITY został wyposażony w systemy bezpieczeństwa aktywnego, które pomagają kierowcy zapanować nad pojazdem. System ABS stabilizuje pojazd podczas hamowania i pomaga kierowcy ominąć przeszkodę znajdującą się na drodze. Układ EBD elektronicznie rozdziela siłę hamowania pomiędzy koła przednie i tylne w zależności od obciążenia, dbając o optymalne hamowanie w każdej sytuacji.
Zastosowana w nowym modelu technologia kontroli siły przeciążenia - G-Force Control Technology - redukuje obrażenia pasażerów, kierując poza przedział pasażerski energię uderzenia w razie wypadku. Poziom bezpieczeństwa podniósł się dzięki przeprowadzanym przez Hondę testom zderzeniowym w naturalnych warunkach, włączając w to testy zderzeniowe dwóch pojazdów w pierwszym na świecie zamkniętym obiekcie testowym. Chroniąc pasażerów i nadwozie samochodu, systemy Hondy powodują jednocześnie mniejsze uszkodzenia innych pojazdów biorących udział w kolizji.
Odpowiedzialność za środowisko naturalne
Oprócz zastosowania przepływomierza powietrza, w nowym CITY umieszczono podwójny system kontroli mieszanki powietrzno-paliwowej z czujnikiem LAF (Linear Air-Fuel) oraz sondą lambda. Układ umożliwia spełnienie normy czystości spalin Euro-4 i jeszcze wydajniej oczyszcza gazy wydechowe pomimo mniejszej ilości metali w katalizatorze.
Tam, gdzie to było możliwe, Honda zredukowała lub wyeliminowała wykorzystanie ołowiu, chromu sześciowartościowego, PVC (polichlorku winylu), kadmu oraz innych szkodliwych substancji.
źródło: Honda
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Nowa Honda City debiutuje na polskim rynku
Nowa Honda City debiutuje na polskim rynku
ROSIEK 2009-04-06 12:07
Super auto, niezawodne , oszczędne , komfortowe. Jestem szczęsliwym posiadaczem od kilku tygodni, bardzo polecam!!!
Uważam , że to był bardzo dobry wybór, jest obecnie sporo nowości na rynku , ale HONDA CITY będzie najlepiej sprzedającym się samochodem.
Podobne: Nowa Honda City debiutuje na polskim rynku
Nowa Honda City - od lutego w Polsce »
Nowa Honda City - mały sedan oparty na modelu Jazz/Fit 2009 »
Honda Civic w wersji sedan - warta swojej ceny? »
Honda City Mugen - tylko dla Filipin »
Podobne galerie: Nowa Honda City debiutuje na polskim rynku
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Honda
Galerie zdjęć
Newsletter