Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Nowa Honda Civic - Patrzy w przyszłość… i przeszłość - pierwsza jazda
Nowa Honda Civic - pierwsza jazda

Nowa Honda Civic - Patrzy w przyszłość… i przeszłość - pierwsza jazda

2017-02-28 - P. Ciechomski     Tagi: Honda, Honda Civic, Test
Jedną z najbardziej wyczekiwanych premier 2017 roku jest Honda Civic dziesiątej generacji. Honda ma wreszcie szanse powrócić do dużego rynkowego udziału w segmencie wozów kompaktowych, prezentując ambitny, dopracowany wóz.

Trzykrotny spadek udziałów w segmencie aut kompaktowych, spowodowany zbyt odważną stylistyką poprzedniego modelu, najczęściej okreśalnego jako „Ufo”, zwarł w Hondzie szeregi. Japończycy przyjęli nową strategię polegającą na ujednoliceniu designu nowych aut w skali globalnej, co oznacza, że samochody produkowane na różne rynki będą miały taką samą stylistykę. Stąd Civic X generacji to zupełnie nowatorska konstrukcja, choć pozostaje wierna pierwotnej idei Hondy „samochodu dla ludzi, samochodu dla świata”.
Nowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazda
Pięciodrzwiowe auto jest dłuższe o 130mm, szersze o 30mm i 20mm niższe od poprzednika, a nowa płyta podłogowa lżejsza o 16 kg, przy czym posiada sztywność większą nawet o 50% . Uzyskano w ten sposób niski środek ciężkości, co w połączeniu z dobrze zestrojonym zawieszeniem ma  zapewnić lepsze niż dotychczas wrażenia z jazdy.
Nowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazda
Nadwozie Civica X prezentuje się agresywnie dzięki zastosowaniu stosunkowo wąskiego pasa przedniego i wydatnym nadkolom oraz wlotom powietrza z przodu i z tyłu. Większe koła dodatkowo podkreślają szeroką sylwetkę. Zmiany te pozwoliły zaakcentować sportowy design i własny styl nowej konstrukcji dający wrażenie ciągłego ruchu auta.
Wnętrze zostało całkowicie przeprojektowane i wyróżnia się przestronnością oraz rozwiązaniami technologicznymi rodem z aut z wyższej półki. Obniżenie linii maski poprawiło widoczność z przodu. Ergonomicznie wyprofilowane fotele dobrze trzymają kierowcę na zakrętach, jednocześnie oferując wysoki komfort podróżowania. Uwagę zwraca centralna konsola, która została wykończona lakierem w kolorze Piano Black. Wyposażono ją w 7-calowy ekran dotykowy Honda Connect II, zapewniający sterowanie systemem audio oraz klimatyzacją. Za dopłatą możemy w nim również zobaczyć obraz z kamery cofania. Zastosowano zupełnie nowy zestaw wskaźników z dużym cyfrowym obrotomierzem i prędkościomierzem.
Nowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazda
Standardowo mamy też wejścia HDMI, USB, jak również gniazdo 12V. Wyświetlacze charakteryzują się wysokim kontrastem i czytelnością. Całość uzupełniają dobrej jakości materiały wykończeniowe, opcjonalnie oferowana jest tapicerka skórzana. Nowa Honda Civic oferuje pakiet systemów aktywnego bezpieczeństwa Honda SENSING, który będzie instalowany we wszystkich wersjach wyposażenia. Obejmuje on szereg systemów m.in. ostrzegania oraz ograniczenia skutków kolizji, systemy kontroli pasa ruchu oraz aktywny tempomat. Kierowcę i pasażerów chroni 6 poduszek powietrznych.
Nowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazda
Największe zmiany zaszły w systemie napędu. Dziesiąta generacja Hondy napędzana jest nowymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem o zredukowanej pojemności do 1.0 l i 1.5 l. Każdy z nich wspomagany jest turbosprężarką, która pozwala uzyskać moc odpowiednio 129 KM i 182 KM. Pod koniec roku ma się pojawić silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 l. Inżynierowie Hondy wykorzystali w nowych jednostkach napędowych wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych, co pozwoliło optymalnie wykorzystać ich możliwości. Całkowicie zatem do historii odeszły stosowane dotychczas stosowane wolnossące jednostki i-VTEC. 
Nowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazda
Samochód wyposażono w manualną, sześciobiegową skrzynię biegów lub opcjonalnie automatyczną przekładnię CVT. Przeprojektowano również układ jezdny z przodu stosując kolumny MCPhersona, które zapewniają optymalny komfort jazdy, natomiast z tyłu pracuje całkowicie nowe zawieszenie wielowahaczowe, co zapewnia nowej Hondzie wysoką stabilność nawet przy pokonywaniu zakrętów ze znacznymi prędkościami.
Nowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazda
Nowa Honda, która pojawi się wkrótce w salonach, może okazać się czarnym koniem wyścigu o klienta. Oferowane bogate wyposażenie oraz nowości technologiczne mają być magnesem, który przyciągnie zarówno starych, jak i nowych sympatyków marki. Pewnym minusem może być cena wynosząca 69 900 za wersję podstawową, co w porównaniu z konkurencją z segmentu kompaktów wydaję się ambitną propozycją. Honda dalej ma jednak szanse wygrać także na europejskim rynku jakością i walorami, z których projekty tej marki zawsze były znane - siła dziesiątej odsłony Civica polega właśnie na tym, że łączy klasyczne mocne punkty tej japońskiej marki z dopracowanymi innowacjami.
Nowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazdaNowa Honda Civic - pierwsza jazda



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nowa Honda Civic - Patrzy w przyszłość… i przeszłość - pierwsza jazda