Portal V10 » Aktualności » Nowa Mazda 3 nareszcie oficjalnie
Po długich miesiącach oczekiwania Mazda nareszcie zaprezentowała nową odsłonę swojego kompaktu oznaczanego cyfrą 3. Auto ma wszystko, czego potrzeba, aby godnie konkurować z najlepszymi.
Nadwozie narysowane zgodnie z filozofią KODO (dusza ruchu) prezentuje się znakomicie, nawiązując do nowych modeli tej marki takich jak 6, czy CX-5. Sporą zaletą są też nowoczesne silniki SKYACTIV rozwijające od 100 do 165 KM. Nowa "trójka" nieco urosła w stosunku do poprzedniczki. Długość nadwozia wynosi 4465 mm, a szerokość 1795 mm. Zmalała jedynie wysokość karoserii. Efektem powiększenia nadwozia jest nieco pojemniejszy bagażnik, który teraz pomieści 350 litrów.
Inżynierowie zadbali o to, żeby auto było lżejsze i sztywniejsze co z pewnością odbije się pozytywnie na osiągach i prowadzeniu. Tym bardziej, że producent zdecydował się na wielowahaczowe zawieszenie. A co z wnętrzem? kabina prezentuje się niczym mniejsza kopia "szóstki". Jak w większości nowych modeli rolę centralnego elementu pełni 6 calowy wyświetlacz. Auto może być oczywiście wyposażone niemal we wszystkie, nowoczesne udogodnienia.
Podstawową jednostką w gamie Mazdy 3 ma być benzynowe 1.5 o mocy 100 KM. Poszukujący mocniejszych wrażeń powinni jednak zdecydować się na 120 lub 150-konne 2.0. Jedyny diesel jaki trafi pod maskę tego modelu to 2.2 generujące 150 KM i 380 Nm momentu obrotowego.
Jak na razie to wszystko co wiemy o nowej Maździe 3. Ceny i szczegóły techniczne opublikujemy za jakiś czas.
Nadwozie narysowane zgodnie z filozofią KODO (dusza ruchu) prezentuje się znakomicie, nawiązując do nowych modeli tej marki takich jak 6, czy CX-5. Sporą zaletą są też nowoczesne silniki SKYACTIV rozwijające od 100 do 165 KM. Nowa "trójka" nieco urosła w stosunku do poprzedniczki. Długość nadwozia wynosi 4465 mm, a szerokość 1795 mm. Zmalała jedynie wysokość karoserii. Efektem powiększenia nadwozia jest nieco pojemniejszy bagażnik, który teraz pomieści 350 litrów.
Inżynierowie zadbali o to, żeby auto było lżejsze i sztywniejsze co z pewnością odbije się pozytywnie na osiągach i prowadzeniu. Tym bardziej, że producent zdecydował się na wielowahaczowe zawieszenie. A co z wnętrzem? kabina prezentuje się niczym mniejsza kopia "szóstki". Jak w większości nowych modeli rolę centralnego elementu pełni 6 calowy wyświetlacz. Auto może być oczywiście wyposażone niemal we wszystkie, nowoczesne udogodnienia.
Podstawową jednostką w gamie Mazdy 3 ma być benzynowe 1.5 o mocy 100 KM. Poszukujący mocniejszych wrażeń powinni jednak zdecydować się na 120 lub 150-konne 2.0. Jedyny diesel jaki trafi pod maskę tego modelu to 2.2 generujące 150 KM i 380 Nm momentu obrotowego.
źródło: carscoops
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Nowa Mazda 3 nareszcie oficjalnie
Nowa Mazda 3 nareszcie oficjalnie
TDi76 2013-06-27 11:05
ajnie sie prezentuje zarowno orzód i tył auta oraz środek fajny poukładany ergonomiczny hmmm.... :-))) brakuje jedynie turbo
Nowa Mazda 3 nareszcie oficjalnie
umar77 2013-06-28 21:26
To czekamy z niecierpliwością na konkurenta dla Golfa GTI czy Golfa R bo narazie gama silnikowa taka sobie
Podobne: Nowa Mazda 3 nareszcie oficjalnie
Mazda 3 jednak doczeka się sportowej wersji? »
Mazda 3 - prezentacja europejskich wersji silnikowych »
Mazda szykuje nową wersję MX-5 na Tokyo Auto Salon »
Mazda 3 MPS bez szans na powstanie. Nie będzie nowego hot-hatcha marki »
Podobne galerie: Nowa Mazda 3 nareszcie oficjalnie
Mazda 3 - rzut okiem na wersję europejską »
Mazda 3 - kompaktowy model w nowej odsłonie »
Koncepty Mazdy na Tokio Auto Salon 2015 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Mazda