Portal V10  »  Aktualności  »  Nowa Mazda CX-7 - model po liftingu na kolejnych oficjalnych zdjęciach
Nowa Mazda CX-7 face lifting

Nowa Mazda CX-7 - model po liftingu na kolejnych oficjalnych zdjęciach

2009-10-06 - K. Spychalski     Tagi: Mazda, Face lifting, Crossover, Mazda CX-7
Model CX-7 po faceliftingu został zaprojektowany tak, aby był jeszcze bardziej wyrafinowany, aby jego eksploatacja była jeszcze bardziej odpowiedzialna wobec środowiska, a charakter jeszcze mocniej przemawiał do emocji. Z zewnątrz

Dopracowane nadwozie
· Nowa, większa, pięciokątna i charakterystyczna dla Mazdy osłona chłodnicy nadaje bardziej dynamiczny i sportowy wygląd
· Dolny wlot powietrza w stylowym srebrnym obramowaniu (w zależności od wersji wyposażenia)
· Nowe obramowanie przednich świateł przeciwmgłowych
· Nowe chromowane listwy ozdobne u dołu drzwi podkreślające sportową sylwetkę samochodu (zależnie od wyposażenia)
· Nowy, powiększony tylny zderzak oraz powiększony tylny spojler (w zależności od wersji wyposażenia)
· 7 dostępnych kolorów nadwozia, w tym zupełnie nowe: Aluminium Metallic, Stormy Blue Metallic Mica i Sparkling Black Mica
· Nowe 18- i 19-calowe koła z lekkich stopów o sportowych, trójwymiarowych wzorach (w zależności od wersji wyposażenia) Wnętrze

Odnowione, jeszcze wyższej jakości i jeszcze bardziej wytrzymałe
· Nowe materiały obić i deski rozdzielczej o wyższej jakości i podwyższonej odporności na zabrudzenia
· Nowa pokrywa konsoli środkowej (podłokietnik) wykonana z elastycznego uretanu zapewnia wysoki komfort i wytrzymałość
· Nowe wskaźniki - niewidoczne po wyłączeniu zapłonu, z podświetlonym niebieskim pierścieniem, białymi wskazówkami i trójwymiarowymi opisami
· Udoskonalona dwupoziomowa deska rozdzielcza ze zintegrowanym wyświetlaczem wielofunkcyjnym (MID) i nawigacją satelitarną (w zależności od wersji wyposażenia i rynku)
· Nowe krawędzie panelu środkowego - pokryte lakierem fortepianowym lub metalizowanym (w zależności od wersji wyposażenia)
· Dysze układu wentylacji i klimatyzacji otoczone chromowanymi, nieoślepiającymi pierścieniami
· Nowe, miękkie podłokietniki w przednich i tylnych drzwiach
Komfort, funkcjonalność, wyposażenie
· Cichsze i bardziej wygodne wnętrze z obniżonym poziomem szumów silnika, drogi i opływającego powietrza
· Wyświetlacz wielofunkcyjny (MID) nad konsolą środkową dostarcza informacji dla kierowcy, widok z tylnej kamery cofania i systemu nawigacji (w zależności od wersji wyposażenia i rynku)
· Opcjonalnie: prosty w obsłudze system nawigacji z 4,1-calowym ekranem wysokiej rozdzielczości (LCD) zintegrowanym z MID
· System audio kompatybilny z Bluetooth® pozwala odtwarzać muzykę bezprzewodowo z przenośnych odtwarzaczy muzycznych (dostępny w zależności od wersji wyposażenia) i kontrolować odtwarzanie za pomocą przycisków na panelu sterowania audio oraz na kole kierownicy
· Elektrycznie ustawiany fotel kierowcy ma teraz pamięć ustawień dla trzech osób
· Fotel pasażera z przodu można teraz ustawiać elektrycznie

Zespoły napędowe
· Nowość w CX-7: 2,2-litrowy silnik MZR-CD turbodiesel z układem common-rail i systemem selektywnej redukcji katalitycznej
· Rozwija maksymalną moc 127 kW/173 KM przy 3500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm już przy 2000 obr/min
· Zużywa tylko 7,5 litra oleju napędowego na 100 km (w cyklu mieszanym) i emituje jedynie 199 g CO2 /km - jest przy tym zgodny z normą Euro V
· Wtrysk bezpośredni common-rail o ciśnieniu 200 MPa zapewnia wysoką moc i moment obrotowy przy zachowaniu niskich emisji
· Nowa turbosprężarka o zmiennej geometrii kierownic w połączeniu z wysokowydajnym intercoolerem zapewniają liniowe rozwijanie momentu obrotowego
· Filtr cząstek stałych (DPF) nowego rodzaju, zapewniający znacznie szybszą regenerację
· Nowy system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z dodatkiem AdBlue®  znacząco obniża emisję tlenków azotu (NOX)
· Wysokowytrzymały blok aluminiowy z przednim wałkiem wyrównoważającym napędzanym z łańcucha rozrządu, wyraźnie obniżający poziom hałasu silnika
· Bezobsługowy układ rozrządu z dwoma wałkami w głowicy (DOHC) napędzany łańcuchem
· Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy (tylko z silnikiem Diesla) przyczynia się do precyzji kierowania i obniżenia zużycia paliwa.

Wysokowydajny 2,3-litrowy silnik benzynowy MZR DISI* Turbo:
· Rozwija moc maksymalną 191 kW/260 KM przy 5500 obr/min i 380 Nm momentu obrotowego przy 3000 obr/min - osiągi jak w samochodzie sportowym
· Nowości w wersji dla CX-7:
· Denka tłoków mają obecnie sferyczne wgłębienie, dzięki któremu następuje lepsze wymieszanie paliwa i powietrza. Pozwala to na znaczące poprawienie spalania mieszanki podczas rozgrzewania silnika
· Pierwszy na świecie katalizator spalin wykonany w technologii pojedynczych cząstek, znacząco obniżający zapotrzebowanie na metale szlachetne

Karoseria


· Nowe wzmocnione nadwozie ma o 5% większą sztywność na skręcanie, przyczyniając się do dalszej poprawy prowadzenia i komfortu jazdy
· W całej karoserii zastosowano nową, mocniejszą technikę spawania, która tworzy mocniejsze połączenia bez zwiększania masy
· Przednie kolumny MacPherson i tylne zawieszenie wielowahaczowe zapewniają precyzyjne prowadzenie we wszystkich sytuacjach
· Nowe amortyzatory mają łagodniejszą charakterystykę kompresji, co polepsza stabilność i komfort jazdy
· System aktywnego rozdziału momentu obrotowego na wszystkie koła (Active Torque-Split All-Wheel Drive (AWD) pozostaje wyposażeniem standardowym wszystkich wersji

Bezpieczeństwo

· CX-7 zachowuje cały rozbudowany pakiet bezpieczeństwa z poprzedniej wersji i dodaje nowe technologie, zapewniające jeszcze większe bezpieczeństwo aktywne
· Nowości w CX-7:
· układ monitorowania tyłu pojazdu Rear Vehicle Monitoring (RVM), który rozpoznaje nadjeżdżające z tyłu samochody i w sytuacji, gdy znajdują się zbyt blisko lub w martwym polu ostrzega kierowcę jeszcze zanim ten rozpocznie manewr zmiany pasa (w zależności od wersji wyposażenia standardowo lub opcjonalnie)
· sygnał hamowania awaryjnego (Emergency Stop Signal, ESS) który uruchamia światła awaryjne w przypadku, gdy kierowca nagle gwałtownie zahamuje - celem ostrzeżenia innych uczestników ruchu
· kamera cofania, wspomagająca system czujników i ułatwiająca cofanie oraz parkowanie (w zależności od rynku i wersji wyposażenia standardowo lub opcjonalnie)
· system monitorowania ciśnienia w oponach

* wtrysk bezpośredni

· Duże, wentylowane tarcze hamulcowe z przodu (320 mm) i z tyłu (modele z silnikami benzynowymi: 302 mm, modele z silnikami wysokoprężnymi: 325 mm), serwo układu hamulcowego o średnicy 10,5
cala i pompa hamulcowa o długim skoku zapewniają bezpieczeństwo podczas hamowania (przeniesione z poprzedniego modelu)
· ABS, EBD, EBA, DSC (kontrola stabilności) i TCS (kontrola trakcji) są wyposażeniem standardowym
·  Automatycznie włączane światła i czujnik deszczu wycieraczek (w zależności od poziomu wyposażenia)



źródło: Mazda

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nowa Mazda CX-7 - model po liftingu na kolejnych oficjalnych zdjęciach