Portal V10 » Aktualności » Nowa Mazda3 2.0 otrzymuje system i-stop
Nowa Mazda3 2.0 otrzymuje system i-stop
2009-06-30 - K. Spychalski Tagi: Mazda, Ekologia, Mazda3 Hatchback, Hatchback, Mazda3 2.0 i-stop
Mazda jest wierna strategii „odpowiedzialnego Zoom-Zoom”. Wprowadzając unikalny układ start-stop, nazwany „i-stop”, w nowej Mazda3 MZR 2,0 DISI, robi następny krok w tym kierunku.
Mazda i-stop
- Jedyny na świecie układ start-stop, w którym użyto energii spalania do powtórnego rozruchu. Umożliwia to szybszą reakcję i znaczne obniżenie zużycia paliwa.
- Powtórny rozruch silnika następuje po ok. 0,35 s, dwukrotnie szybciej niż w konwencjonalnym układzie start-stop.
- Wyrafinowany uklad sterowania silnika zapewnia niezawodność i funkcjonalność.
- Nowy silnik benzynowy MZR 2.0 DISI* z zapłonem iskrowym i bezpośrednim wtryskiem, układem „i-stop” i 6-przełożeniową skrzynią ręcznie sterowaną rozwija moc 111 kW (151 KM) przy 6200 obr./min i maksymalny moment 191 Nm przy 4500 obr./min. *DISI - Direct-injection spark ignition
- Mazda3 MZR 2,0 DISI i-stop spala 6,8 l/100 km (średnio), 14% mniej niż Mazda3 pierwszej generacji z konwencjonalnym silnikiem benzynowym 2,0. Emituje 159 g CO2/km i spełnia normę Euro V.
- Nowy katalizator wykonany w technologii pojedynczych nanocząstek zapewnia skuteczne oczyszczanie spalin, znacznie zmniejszając zużycie metali szlachetnych.
Nowa Mazda3 - Od premiery w 2003 r., sprzedaż Mazdy 3 wzrasta każdego roku
- Przekraczając 2 mln szt., jest najlepiej sprzedającą się Mazdą w historii
- Mazda3 pierwszej generacji zdobyła dotąd 90 międzynarodowych nagród
- W całkowicie nowej Mazdzie3 2. generacji podkreślono podstawowe zalety tego modelu. Jej dynamiczny wygląd to nie tylko obietnica. Ponadprzeciętne właściwości jezdne, wysoki poziom bezpieczeństwa i poszanowanie dla środowiska stawiają Mazdę3 wysoko w stawce samochodów kompaktowych na rynku europejskim.
Z zewnątrz
- Celem projektu nadwozia nowej Mazdy3 była „wierność tożsamości marki i zmiany w tym kierunku, by firmowy styl stał się jeszcze bardziej wyrazisty”
- Przedni wlot powietrza jest śmiałą interpretacją pięciokątnej atrapy Mazdy, wyraźnie wyróżniając nową Mazdę3 na drodze
- Dwa rodzaje nadwozia w zależności od potrzeb klientów europejskich
- Mocne, uwypuklone błotniki i nisko położony środek ciężkości nadają hatchbackowi sportowy charakter
- Płynne linie dachu zbliżają 4-drzwiowego sedana do eleganckiego coupe
- Hatchback ma długość 4460 mm (wersja Sports: 4490 mm) i wysokość 1470 mm
- Sedan ma długość 4580 mm i wysokość 1470 mm
- Minimalne szczeliny między panelami nadwozia poprawiają wrażenie wysokiej jakości wykonania nowej Mazdy3Wnętrze
- W porównaniu z pierwszą generacją, w nowej Mazdzie3 hałas wewnętrzny jest o 6 do 11% mniejszy, dzieki dopracowaniu aerodynamicznemu nadwozia, zwiększonej sztywności skrętnej całego pojazdu, zwiększonej sztywności zawieszenia oraz zastosowaniu izolacji akustycznej przedziału pasażerskiego
- Minimalne szczeliny między poszczególnymi elementami z tworzywa i ziarnista faktura powierzchni
- Dużo swobody we wnętrzu. Zwrócona w stronę kierowcy tablica rozdzielcza podkreśla sportowy charakter nowej Mazdy3
- Ergonomia jak w samochodzie sportowym: ruchy kierownicą i dźwignią zmiany biegów są łatwe i intuicyjne
- Nowe sportowe fotele zapewniają doskonałe podparcie boczne, opcyjnie są wyposażane w sterowanie elektryczne z funkcją pamięci
- Układ audio z system nagłośnienia BOSE®, możliwością podłączenia zewnętrznego odtwarzacza muzycznego i interface do telefonu komórkowego z systemem Bluetooth®
Inne silniki (bez i-stop)- Benzynowy MZR 1,6 o mocy maksymalnej 77 kW/105 KM przy 6000 obr./min i momencie 145 Nm przy 4000 obr./min
- Benzynowy MZR 2,0 l. z wtryskiem paliwa do kolektora dolotowego i 5-stopniową skrzynią automatyczną z funkcją sterowania ręcznego, o mocy maks. 110 kW/150 KM przy 6500 obr./min i momencie 187 Nm przy 4000 obr./min
- Turbodoładowany MZR 2,3 DISI w nowej Mazdzie3 MPS ma moc maksymalną 191 kW/260 KM przy 5500 obr./min i moment 380 Nm przy 3000 obr./min. Ta wersja zostanie wprowadzona jesienią 2009 r.
- Turbodiesel MZ-CD 1,6 z filtrem cząstek stałych (DPF) o mocy maks. 80 kW/109 KM przy 4000 obr./min i momencie 240 Nm przy 1750 obr.min
- Nowy turbodiesel MZR-CD 2,2 z układem wtryskowym common-rail i nowo opracowanym filtrem cząstek stałych spełniający wymagania Euro V:
- Wersja Standard Power rozwija moc maks. 110 kW/150 KM przy 3500 obr./min i moment 360 Nm w zakresie 1800-2600 obr./min
- Wersja High Power ma moc maks. 136 kW/185 KM przy 3500 obr./min i moment 400 Nm już przy 1800-3000 obr./minPodwozie i bezpieczeństwo
- Mimo mniejszych rozmiarów i bogatszego wyposażenia nowa Mazda3 ma masę średnio o 15 kg mniejszą niż poprzedni model (zależnie od nadwozia i silnika)
- Użyto 17% więcej stali o podwyższonej i wysokiej wytrzymałości
- O 10% większa sztywność na skręcanie i zginanie sprzyja bezpieczniejszej jeździe
- Dopracowane przednie zawieszenie McPherson zapewnia bardziej precyzyjne prowadzenie
- Nowo opracowane tylne zawieszenie wielowahaczowe zwiększa komfort jazdy
- Elektrohydrauliczny mechanizm wspomagania kierownicy poprawia wyczucie przy prowadzeniu i przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa
- DSC, układ kontroli trakcji TCS, ABS, elektroniczny regulator sił hamowania (EBD), wspomaganie gwałtowego hamowania, poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe są w wyposażeniu seryjnym
- Innowacyjny układ monitorowania strefy za samochodem (RVM) ostrzega kierowcę przed zmianą pasa jazdy w obie strony, sygnałem optycznym i akustycznym, jeśli z tyłu nadjeżdża pojazd znajdujący się w „martwym” polu widzenia
- Przednie światła biksenonowe, ruchomy reflektor przednich świateł adaptacyjnych (AFS), światła hamowania awaryjnego (ESS), układ kontroli ciśnienia w oponach (TPMS) i czujniki parkowania są dostępne w wyższych poziomach wyposażenia
Mazda i-stop
- Jedyny na świecie układ start-stop, w którym użyto energii spalania do powtórnego rozruchu. Umożliwia to szybszą reakcję i znaczne obniżenie zużycia paliwa.
- Powtórny rozruch silnika następuje po ok. 0,35 s, dwukrotnie szybciej niż w konwencjonalnym układzie start-stop.
- Wyrafinowany uklad sterowania silnika zapewnia niezawodność i funkcjonalność.
- Nowy silnik benzynowy MZR 2.0 DISI* z zapłonem iskrowym i bezpośrednim wtryskiem, układem „i-stop” i 6-przełożeniową skrzynią ręcznie sterowaną rozwija moc 111 kW (151 KM) przy 6200 obr./min i maksymalny moment 191 Nm przy 4500 obr./min. *DISI - Direct-injection spark ignition
- Mazda3 MZR 2,0 DISI i-stop spala 6,8 l/100 km (średnio), 14% mniej niż Mazda3 pierwszej generacji z konwencjonalnym silnikiem benzynowym 2,0. Emituje 159 g CO2/km i spełnia normę Euro V.
- Nowy katalizator wykonany w technologii pojedynczych nanocząstek zapewnia skuteczne oczyszczanie spalin, znacznie zmniejszając zużycie metali szlachetnych.
Nowa Mazda3 - Od premiery w 2003 r., sprzedaż Mazdy 3 wzrasta każdego roku
- Przekraczając 2 mln szt., jest najlepiej sprzedającą się Mazdą w historii
- Mazda3 pierwszej generacji zdobyła dotąd 90 międzynarodowych nagród
- W całkowicie nowej Mazdzie3 2. generacji podkreślono podstawowe zalety tego modelu. Jej dynamiczny wygląd to nie tylko obietnica. Ponadprzeciętne właściwości jezdne, wysoki poziom bezpieczeństwa i poszanowanie dla środowiska stawiają Mazdę3 wysoko w stawce samochodów kompaktowych na rynku europejskim.
- Celem projektu nadwozia nowej Mazdy3 była „wierność tożsamości marki i zmiany w tym kierunku, by firmowy styl stał się jeszcze bardziej wyrazisty”
- Przedni wlot powietrza jest śmiałą interpretacją pięciokątnej atrapy Mazdy, wyraźnie wyróżniając nową Mazdę3 na drodze
- Dwa rodzaje nadwozia w zależności od potrzeb klientów europejskich
- Mocne, uwypuklone błotniki i nisko położony środek ciężkości nadają hatchbackowi sportowy charakter
- Płynne linie dachu zbliżają 4-drzwiowego sedana do eleganckiego coupe
- Hatchback ma długość 4460 mm (wersja Sports: 4490 mm) i wysokość 1470 mm
- Sedan ma długość 4580 mm i wysokość 1470 mm
- Minimalne szczeliny między panelami nadwozia poprawiają wrażenie wysokiej jakości wykonania nowej Mazdy3Wnętrze
- W porównaniu z pierwszą generacją, w nowej Mazdzie3 hałas wewnętrzny jest o 6 do 11% mniejszy, dzieki dopracowaniu aerodynamicznemu nadwozia, zwiększonej sztywności skrętnej całego pojazdu, zwiększonej sztywności zawieszenia oraz zastosowaniu izolacji akustycznej przedziału pasażerskiego
- Minimalne szczeliny między poszczególnymi elementami z tworzywa i ziarnista faktura powierzchni
- Dużo swobody we wnętrzu. Zwrócona w stronę kierowcy tablica rozdzielcza podkreśla sportowy charakter nowej Mazdy3
- Ergonomia jak w samochodzie sportowym: ruchy kierownicą i dźwignią zmiany biegów są łatwe i intuicyjne
- Nowe sportowe fotele zapewniają doskonałe podparcie boczne, opcyjnie są wyposażane w sterowanie elektryczne z funkcją pamięci
- Układ audio z system nagłośnienia BOSE®, możliwością podłączenia zewnętrznego odtwarzacza muzycznego i interface do telefonu komórkowego z systemem Bluetooth®
Inne silniki (bez i-stop)- Benzynowy MZR 1,6 o mocy maksymalnej 77 kW/105 KM przy 6000 obr./min i momencie 145 Nm przy 4000 obr./min
- Benzynowy MZR 2,0 l. z wtryskiem paliwa do kolektora dolotowego i 5-stopniową skrzynią automatyczną z funkcją sterowania ręcznego, o mocy maks. 110 kW/150 KM przy 6500 obr./min i momencie 187 Nm przy 4000 obr./min
- Turbodoładowany MZR 2,3 DISI w nowej Mazdzie3 MPS ma moc maksymalną 191 kW/260 KM przy 5500 obr./min i moment 380 Nm przy 3000 obr./min. Ta wersja zostanie wprowadzona jesienią 2009 r.
- Turbodiesel MZ-CD 1,6 z filtrem cząstek stałych (DPF) o mocy maks. 80 kW/109 KM przy 4000 obr./min i momencie 240 Nm przy 1750 obr.min
- Nowy turbodiesel MZR-CD 2,2 z układem wtryskowym common-rail i nowo opracowanym filtrem cząstek stałych spełniający wymagania Euro V:
- Wersja Standard Power rozwija moc maks. 110 kW/150 KM przy 3500 obr./min i moment 360 Nm w zakresie 1800-2600 obr./min
- Wersja High Power ma moc maks. 136 kW/185 KM przy 3500 obr./min i moment 400 Nm już przy 1800-3000 obr./minPodwozie i bezpieczeństwo
- Mimo mniejszych rozmiarów i bogatszego wyposażenia nowa Mazda3 ma masę średnio o 15 kg mniejszą niż poprzedni model (zależnie od nadwozia i silnika)
- Użyto 17% więcej stali o podwyższonej i wysokiej wytrzymałości
- O 10% większa sztywność na skręcanie i zginanie sprzyja bezpieczniejszej jeździe
- Dopracowane przednie zawieszenie McPherson zapewnia bardziej precyzyjne prowadzenie
- Nowo opracowane tylne zawieszenie wielowahaczowe zwiększa komfort jazdy
- Elektrohydrauliczny mechanizm wspomagania kierownicy poprawia wyczucie przy prowadzeniu i przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa
- DSC, układ kontroli trakcji TCS, ABS, elektroniczny regulator sił hamowania (EBD), wspomaganie gwałtowego hamowania, poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe są w wyposażeniu seryjnym
- Innowacyjny układ monitorowania strefy za samochodem (RVM) ostrzega kierowcę przed zmianą pasa jazdy w obie strony, sygnałem optycznym i akustycznym, jeśli z tyłu nadjeżdża pojazd znajdujący się w „martwym” polu widzenia
- Przednie światła biksenonowe, ruchomy reflektor przednich świateł adaptacyjnych (AFS), światła hamowania awaryjnego (ESS), układ kontroli ciśnienia w oponach (TPMS) i czujniki parkowania są dostępne w wyższych poziomach wyposażenia
źródło: Mazda
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Nowa Mazda3 2.0 otrzymuje system i-stop
Nowa Mazda3 2.0 otrzymuje system i-stop
Toolbox 2009-07-05 08:06
Warto by dodać, że pierwszym autem kompaktowym wyposażonym w system stop i start był ... VW Golf z 1989 roku ;-)
Nowa Mazda3 2.0 otrzymuje system i-stop
ja21 2009-07-06 23:38
oooo to widać że Mazda jest na czasie, skoro VW już w końcówce lat 80 proponował takie rozwiązanie, widać kto jest liderem w sprawach technologii... na pewno nie Mazda :-) only VW ;-)
Nowa Mazda3 2.0 otrzymuje system i-stop
Mateusz L 2009-07-22 18:05
I co z tego, że VW miał ten system? W Maździe działa on na zupełnie innej zasadzie- wykorzystuje bezpośredni wtrysk .Zasadniczą część rozruchu wykonuje podpalone paliwo, a nie rozrusznik (on jest tylko pomocniczo). Co do technologii to wybacz kolego ale kiedy Mazda rozwijała technologię silników w cyklu Millera, nawigacji satelitarnej, czy zasilania wodorem, VW klepał swego przestarzałego 1.9 TDI, którego podstawy na dobrą sprawę opracował Fiat(1. diesel z bezp. wtryskiem). Podobnie sprawa ma się dziś- to Fiat rozpoczął downsizing, a skrzynię dwusprzęgłową jako pierwsze zastosowało Porsche. O hybrydzie chyba nie muszę mówić? Na każdy artykuł o tej do bólu ZWYKŁEJ marce jaką jest Volkswagen (z całym szacunkiem do niego) jarasz się jakbyś się miał przespać z top-modelką.
PS. Takie cuda jak symulacja 8zaworów w dolnych obrotach, pionowo nastawione zawory, czy hydronapinacz rozrządu jakie VW wprowadził w 2.0 TDI CR Mazda stosowała kilka lat wcześniej w DiTD. Mogę wymienić wiele innych przykładów. Peace i wyluzuj trochę.
Podobne: Nowa Mazda3 2.0 otrzymuje system i-stop
Mazda3 uzyskuje 5 gwiazdek w teście EuroNCAP »
Mazda 3 MPS - 260-konny kompakt za 116.900 zł »
Nowa Mazda 3 debiutuje w polskich salonach »
Nowa Mazda3 - premiera w europejskich salonach już niebawem »
Podobne galerie: Nowa Mazda3 2.0 otrzymuje system i-stop
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Mazda
Newsletter
Galerie zdjęć