Portal V10  »  Aktualności  »  Nowa Mazda3 2.0 otrzymuje system i-stop
Mazda

Nowa Mazda3 2.0 otrzymuje system i-stop

2009-06-30 - K. Spychalski     Tagi: Mazda, Ekologia, Mazda3 Hatchback, Hatchback, Mazda3 2.0 i-stop
Mazda jest wierna strategii „odpowiedzialnego Zoom-Zoom”. Wprowadzając unikalny układ start-stop, nazwany „i-stop”, w nowej Mazda3 MZR 2,0 DISI, robi następny krok w tym kierunku.

Mazda i-stop

- Jedyny na świecie układ start-stop, w którym użyto energii spalania do powtórnego rozruchu. Umożliwia to szybszą reakcję i znaczne obniżenie zużycia paliwa.
- Powtórny rozruch silnika następuje po ok. 0,35 s, dwukrotnie szybciej niż w konwencjonalnym układzie start-stop.
- Wyrafinowany uklad sterowania silnika zapewnia niezawodność i funkcjonalność.
- Nowy silnik benzynowy MZR 2.0 DISI* z zapłonem iskrowym i bezpośrednim wtryskiem, układem „i-stop” i 6-przełożeniową skrzynią ręcznie sterowaną rozwija moc 111 kW (151 KM) przy 6200 obr./min i maksymalny moment 191 Nm przy 4500 obr./min. *DISI - Direct-injection spark ignition

- Mazda3 MZR 2,0 DISI i-stop spala 6,8 l/100 km (średnio), 14% mniej niż Mazda3 pierwszej generacji z konwencjonalnym silnikiem benzynowym 2,0. Emituje 159 g CO2/km i spełnia normę Euro V.
- Nowy katalizator wykonany w technologii pojedynczych nanocząstek zapewnia skuteczne oczyszczanie spalin, znacznie zmniejszając zużycie metali szlachetnych.

Nowa Mazda3
- Od premiery w 2003 r., sprzedaż Mazdy 3 wzrasta każdego roku
- Przekraczając 2 mln szt., jest najlepiej sprzedającą się Mazdą w historii
- Mazda3 pierwszej generacji zdobyła dotąd 90 międzynarodowych nagród
- W całkowicie nowej Mazdzie3 2. generacji podkreślono podstawowe zalety tego modelu. Jej dynamiczny wygląd to nie tylko obietnica. Ponadprzeciętne właściwości jezdne, wysoki poziom bezpieczeństwa i poszanowanie dla środowiska stawiają Mazdę3 wysoko w stawce samochodów kompaktowych na rynku europejskim.
Z zewnątrz

- Celem projektu nadwozia nowej Mazdy3 była „wierność tożsamości marki i zmiany w tym kierunku, by firmowy styl stał się jeszcze bardziej wyrazisty”
- Przedni wlot powietrza jest śmiałą interpretacją pięciokątnej atrapy Mazdy, wyraźnie wyróżniając nową Mazdę3 na drodze
- Dwa rodzaje nadwozia w zależności od potrzeb klientów europejskich
- Mocne, uwypuklone błotniki i nisko położony środek ciężkości nadają hatchbackowi sportowy charakter
- Płynne linie dachu zbliżają 4-drzwiowego sedana do eleganckiego coupe
- Hatchback ma długość 4460 mm (wersja Sports: 4490 mm) i wysokość 1470 mm
- Sedan ma długość 4580 mm i wysokość 1470 mm
- Minimalne szczeliny między panelami nadwozia poprawiają wrażenie wysokiej jakości wykonania nowej Mazdy3Wnętrze

- W porównaniu z pierwszą generacją, w nowej Mazdzie3 hałas wewnętrzny jest o 6 do 11% mniejszy, dzieki dopracowaniu aerodynamicznemu nadwozia, zwiększonej sztywności skrętnej całego pojazdu, zwiększonej sztywności zawieszenia oraz zastosowaniu izolacji akustycznej przedziału pasażerskiego
- Minimalne szczeliny między poszczególnymi elementami z tworzywa i ziarnista faktura powierzchni
- Dużo swobody we wnętrzu. Zwrócona w stronę kierowcy tablica rozdzielcza podkreśla sportowy charakter nowej Mazdy3
- Ergonomia jak w samochodzie sportowym: ruchy kierownicą i dźwignią zmiany biegów są łatwe i intuicyjne
- Nowe sportowe fotele zapewniają doskonałe podparcie boczne, opcyjnie są wyposażane w sterowanie elektryczne z funkcją pamięci
- Układ audio z system nagłośnienia BOSE®, możliwością podłączenia zewnętrznego odtwarzacza muzycznego i interface do telefonu komórkowego z systemem Bluetooth®

Inne silniki (bez i-stop)
- Benzynowy MZR 1,6 o mocy maksymalnej 77 kW/105 KM przy 6000 obr./min i momencie 145 Nm przy 4000 obr./min
- Benzynowy MZR 2,0 l. z wtryskiem paliwa do kolektora dolotowego i 5-stopniową skrzynią automatyczną z funkcją sterowania ręcznego, o mocy maks. 110 kW/150 KM przy 6500 obr./min i momencie 187 Nm przy 4000 obr./min
- Turbodoładowany MZR 2,3 DISI w nowej Mazdzie3 MPS ma moc maksymalną 191 kW/260 KM przy 5500 obr./min i moment 380 Nm przy 3000 obr./min. Ta wersja zostanie wprowadzona jesienią 2009 r.
- Turbodiesel MZ-CD 1,6 z filtrem cząstek stałych (DPF) o mocy maks. 80 kW/109 KM przy 4000 obr./min i momencie 240 Nm przy 1750 obr.min
- Nowy turbodiesel MZR-CD 2,2 z układem wtryskowym common-rail i nowo opracowanym filtrem cząstek stałych spełniający wymagania Euro V:
- Wersja Standard Power rozwija moc maks. 110 kW/150 KM przy 3500 obr./min i moment 360 Nm w zakresie 1800-2600 obr./min
- Wersja High Power ma moc maks. 136 kW/185 KM przy 3500 obr./min i moment 400 Nm już przy 1800-3000 obr./minPodwozie i bezpieczeństwo

- Mimo mniejszych rozmiarów i bogatszego wyposażenia nowa Mazda3 ma masę średnio o  15 kg mniejszą niż poprzedni model (zależnie od nadwozia i silnika)
- Użyto 17% więcej stali o podwyższonej i wysokiej wytrzymałości
- O 10% większa sztywność na skręcanie i zginanie sprzyja bezpieczniejszej jeździe
- Dopracowane przednie zawieszenie McPherson zapewnia bardziej precyzyjne prowadzenie
- Nowo opracowane tylne zawieszenie wielowahaczowe zwiększa komfort jazdy
- Elektrohydrauliczny mechanizm wspomagania kierownicy poprawia wyczucie przy prowadzeniu i przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa
- DSC, układ kontroli trakcji TCS, ABS, elektroniczny regulator sił hamowania (EBD), wspomaganie gwałtowego hamowania, poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe są w wyposażeniu seryjnym
- Innowacyjny układ monitorowania strefy za samochodem (RVM) ostrzega kierowcę przed zmianą pasa jazdy w obie strony, sygnałem optycznym i akustycznym, jeśli z tyłu nadjeżdża pojazd znajdujący się w „martwym” polu widzenia
- Przednie światła biksenonowe, ruchomy reflektor przednich świateł adaptacyjnych (AFS), światła hamowania awaryjnego (ESS), układ kontroli ciśnienia w oponach (TPMS) i czujniki parkowania są dostępne w wyższych poziomach wyposażenia



źródło: Mazda

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Nowa Mazda3 2.0 otrzymuje system i-stop

Nowa Mazda3 2.0 otrzymuje system i-stop
Toolbox 2009-07-05 08:06
Warto by dodać, że pierwszym autem kompaktowym wyposażonym w system stop i start był ... VW Golf z 1989 roku ;-)
Nowa Mazda3 2.0 otrzymuje system i-stop
ja21 2009-07-06 23:38
oooo to widać że Mazda jest na czasie, skoro VW już w końcówce lat 80 proponował takie rozwiązanie, widać kto jest liderem w sprawach technologii... na pewno nie Mazda :-) only VW ;-)
Nowa Mazda3 2.0 otrzymuje system i-stop
Mateusz L 2009-07-22 18:05
I co z tego, że VW miał ten system? W Maździe działa on na zupełnie innej zasadzie- wykorzystuje bezpośredni wtrysk .Zasadniczą część rozruchu wykonuje podpalone paliwo, a nie rozrusznik (on jest tylko pomocniczo). Co do technologii to wybacz kolego ale kiedy Mazda rozwijała technologię silników w cyklu Millera, nawigacji satelitarnej, czy zasilania wodorem, VW klepał swego przestarzałego 1.9 TDI, którego podstawy na dobrą sprawę opracował Fiat(1. diesel z bezp. wtryskiem). Podobnie sprawa ma się dziś- to Fiat rozpoczął downsizing, a skrzynię dwusprzęgłową jako pierwsze zastosowało Porsche. O hybrydzie chyba nie muszę mówić? Na każdy artykuł o tej do bólu ZWYKŁEJ marce jaką jest Volkswagen (z całym szacunkiem do niego) jarasz się jakbyś się miał przespać z top-modelką. PS. Takie cuda jak symulacja 8zaworów w dolnych obrotach, pionowo nastawione zawory, czy hydronapinacz rozrządu jakie VW wprowadził w 2.0 TDI CR Mazda stosowała kilka lat wcześniej w DiTD. Mogę wymienić wiele innych przykładów. Peace i wyluzuj trochę.