Portal V10  »  Aktualności  »  Nowa Mazda3 - premiera w europejskich salonach już niebawem
Mazda

Nowa Mazda3 - premiera w europejskich salonach już niebawem

2009-03-31 - K. Spychalski     Tagi: Mazda, Mazda3 Sedan, Mazda3 Hatchback, Sedan, Hatchback
Nowa Mazda3 została zaprojektowana z wykorzystaniem doskonałych doświadczeń użytkowników poprzedniej generacji, które pomogły określić nowy poziom przyjemności posiadania samochodu w pełnej zgodzie z zasadami „odpowiedzialnego Zoom-Zoom” Mazdy.

W skrócie •    Sprzedaż Mazdy3 pierwszej generacji wzrastała każdego roku, przez 4 lata od jej rozpoczęcia. Całkowita produkcja przekroczyła 2 mln szt., stawiając ją na czele modeli Mazdy
•    Mazda3 pierwszej generacji zdobyła 90 nagród na całym świecie od debiutu w 2003 r.
•    Nowa Mazda3 zostanie wprowadzona na rynek europejski wiosną 2009 r.
•    Nowa Mazda3 łączy sportowy styl jazdy i dynamiczny design z dbałością o środowisko i bezpieczeństwo Na zewnątrz

•    Założenie projektowe: „Pozostać wiernym utrwalonemu wizerunkowi, a jednocześnie stworzyć samochód bardziej ekspresyjny”
•    Mocny, wywołujący emocje design, bardziej wyrazisty i dynamiczny
•    Dwie różne wersje nadwozia: hatchback i sedan
•    Nowy przedni pas, w którym zintegrowano dolną część wlotu powietrza do chłodnicy z 5-kątnym głównym elementem, wyróżniającym markę Mazda
•    Poprawione właściwości aerodynamiczne, ze współczynnikiem oporu powietrza Cx tylko 0,28 (sedan) i 0,30 (hatchback), jednym z najniższych w tej klasie pojazdów
•    Wszystkie elementy definiujące styl nadwozia zbiegają się w jednym punkcie lub płynnie się z nim zlewają, by podkreślić moc i dynamikę samochodu
•    Delikatnie zagięte linie boczne i klinowa linia ogólna, zaczynająca się od mocno zarysowanych przednich zderzaków, dodają dynamiki tak, by samochód stwarzał wrażenie szykującego się do jazdy; jest to odzwierciedlenie pomysłu stylizacyjnego wypróbowanego w Mazdzie2 i Mazdzie6.
•    Śmiała krzywizna i niski środek ciężkości tylnej części hatchbacka to kontynuacja stylu Mazdy3 z poprzedniego modelu
•    Sedan ma płynne, eleganckie linie przypominające coupe
•    Funkcjonalność układu kierującego przepływem powietrza wokół nadwozia
•    Minimalne szczeliny pomiędzy poszczególnymi częściami nadwozia podkreślają jakość wykonania
•    Sedan i hatchback są dłuższe (sedan 4580 mm, +90 mm, hatchback 4460, +45 mm, wersja Sports 4490 mm, +55 mm) i wyższe: 1470 mm, +5 mm
Wewnątrz

•    Zmniejszenie hałasu o 6 do 11% w porównaniu do poprzedniej generacji, dzięki polepszeniu aerodynamiki, zwiększeniu sztywności zawieszenia, optymalnemu rozłożeniu wykładzin głuszących, zwiększeniu sztywności nadwozia i poszycia
•    Sportowy, wyszukany styl wnętrza, w którym połączono poczucie przestronności z tablicą rozdzielczą zwróconą w stronę kierowcy, zwiększającą uczucie jedności  z samochodem
•    Użycie miękkiego tworzywa o ziarnistej fakturze na górną część tablicy rozdzielczej i utrzymanie minimalnej szerokości szczelin między poszczególnymi częściami
•    Praktyczna konsola środkowa z przesuwnym podłokietnikiem
•    Dźwignia zmiany biegów umieszczona bliżej kierowcy w celu ułatwienia przełączania przełożeń skrzyni
•    Najwyższy poziom ergonomii i zrozumienia funkcji samochodu dzięki podziałowi na strefy, co zmniejsza odwracanie uwagi od drogi
•    Nowy wyświetlacz informacyjny (MID)
•    Nowy układ oświetlenia wnętrza i oświetlenia przy wchodzeniu do samochodu
•    Nowe fotele sportowe z opcyjną pamięcią 3 pozycji plus 2 zapisanymi w nadajniku układu bezkluczykowego wejścia i rozruchu
•    10-głośnikowy układ nagłośnienia wnętrza Bose®, z układem ograniczania hałasu Audiopilot2® i układem “surround” Centerpoint®
•    Obsługa bezdotykowa telefonów komórkowych i odtwarzaczy przenośnych z systemem Bluetooth®

Układ napędowy
•    Nowy turbodiesel MZR-CD 2,2 w wersjach o mocy High i Standard, spełniających normę Euro V. Unikalny filtr cząsteczkowy Mazdy o skróconych czasach regeneracji
-    Wersja o mocy High: 136 kW/185 KM przy 3500 obr./min, maks. moment obrotowy 400 Nm już przy 1800-3000 obr./min i średnie zużycie paliwa 5,6 dm3/100 km (emisja CO2: 149 g/km)
-    Wersja Standard: moc 110 kW/150 KM przy 3500 obr./min, maks. moment obrotowy 360 Nm przy 1800-2600 obr./min i średnie zużycie paliwa 5,4 dm3/100 km (CO2: 144 g/km)
•    Turbodiesel MZ-CD 1,6 z filtrem cząsteczkowym, o mocy 80 kW/109 KM przy 4000 obr./min i momencie 240 Nm już przy 1750 obr./min, średnim zużyciu paliwa mniejszym o 0,3 dm3 niż w poprzedniej generacji: 4,5 dm3/100 km (CO2: 119 g/km)
•    Silnik benzynowy MZR 2,0 ma moc 110 kW/150 KM przy 6500 obr./min i maks. moment 187 Nm przy 4000 obr./min, z 5-biegową skrzynią automatyczną 9 (z trybem zmiany ręcznej) ma średnie zużycie paliwa 7,6 dm3/100 km (CO2: 175 g/km)
•    Silnik benzynowy MZR 1,6 ma moc 77 kW/105 KM przy 6000 obr./min i maks. moment 145 Nm przy 4000 obr./min, spala 0,6 litra mniej niż w poprzedniej generacji przy średnim zużyciu paliwa 6,3 dm3/100 km (CO2: 149 g/km)
•    Nowy katalizator wykonany z zastosowaniem nanotechnologii do silnika benzynowego 2,0Podwozie i bezpieczeństwo

•    Mimo większych rozmiarów i bogatszego wyposażenia, nowa Mazda3 ma masę mniejszą o nawet 15 kg
•    Platforma C została zacznie zmodyfikowana w celu uzyskania lepszej równowagi między właściwościami sportowymi a komfortem
•    Użyto o 17% więcej stali o dużej i bardzo dużej wytrzymałości w porównaniu z poprzednim modelem
•    Sztywność giętna i skrętna zostały znacznie zwiększone, by poprawić prowadzenie i bezpieczeństwo
•    dopracowane przednie zawieszenie z kolumnami MacPherson
•    dopracowane tylne zawieszenie wielowahaczowe
•    Elektrohydrauliczne wspomaganie mechanizmu kierowniczego wprowadzone do wszystkich wersji w celu zmniejszenia wysiłku przy kierowaniu, poprawienia stabilności i zmniejszenia zużycia paliwa
•    ABS, EBD, asystent hamowania, układ kontroli trakcji (TCS) DSC, przednie i boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne są standardem na wszystkich rynkach
•    W opcji: przednie reflektory biksenonowe, ruchome adaptacyjne reflektory doświetlające, automatyczne światła awaryjne (ESS), układ kontroli strefy za samochodem (RVM), układ kontroli ciśnienia w oponach (TPMS) i system ułatwiający parkowanie.



źródło: Mazda

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Nowa Mazda3 - premiera w europejskich salonach już niebawem

Nowa Mazda3 - premiera w europejskich salonach już niebawem
Rubinio 2009-04-02 16:47
eeee...jakiś tydzień temu miałem premiere tego pod blokiem...zarejestrowana była więc o co chodzi.