Portal V10 » Aktualności » Nowa Mazda3 - premiera w europejskich salonach już niebawem
Nowa Mazda3 - premiera w europejskich salonach już niebawem
2009-03-31 - K. Spychalski Tagi: Mazda, Mazda3 Sedan, Mazda3 Hatchback, Sedan, Hatchback
Nowa Mazda3 została zaprojektowana z wykorzystaniem doskonałych doświadczeń użytkowników poprzedniej generacji, które pomogły określić nowy poziom przyjemności posiadania samochodu w pełnej zgodzie z zasadami „odpowiedzialnego Zoom-Zoom” Mazdy.
W skrócie • Sprzedaż Mazdy3 pierwszej generacji wzrastała każdego roku, przez 4 lata od jej rozpoczęcia. Całkowita produkcja przekroczyła 2 mln szt., stawiając ją na czele modeli Mazdy
• Mazda3 pierwszej generacji zdobyła 90 nagród na całym świecie od debiutu w 2003 r.
• Nowa Mazda3 zostanie wprowadzona na rynek europejski wiosną 2009 r.
• Nowa Mazda3 łączy sportowy styl jazdy i dynamiczny design z dbałością o środowisko i bezpieczeństwo Na zewnątrz
• Założenie projektowe: „Pozostać wiernym utrwalonemu wizerunkowi, a jednocześnie stworzyć samochód bardziej ekspresyjny”
• Mocny, wywołujący emocje design, bardziej wyrazisty i dynamiczny
• Dwie różne wersje nadwozia: hatchback i sedan
• Nowy przedni pas, w którym zintegrowano dolną część wlotu powietrza do chłodnicy z 5-kątnym głównym elementem, wyróżniającym markę Mazda
• Poprawione właściwości aerodynamiczne, ze współczynnikiem oporu powietrza Cx tylko 0,28 (sedan) i 0,30 (hatchback), jednym z najniższych w tej klasie pojazdów
• Wszystkie elementy definiujące styl nadwozia zbiegają się w jednym punkcie lub płynnie się z nim zlewają, by podkreślić moc i dynamikę samochodu
• Delikatnie zagięte linie boczne i klinowa linia ogólna, zaczynająca się od mocno zarysowanych przednich zderzaków, dodają dynamiki tak, by samochód stwarzał wrażenie szykującego się do jazdy; jest to odzwierciedlenie pomysłu stylizacyjnego wypróbowanego w Mazdzie2 i Mazdzie6.
• Śmiała krzywizna i niski środek ciężkości tylnej części hatchbacka to kontynuacja stylu Mazdy3 z poprzedniego modelu
• Sedan ma płynne, eleganckie linie przypominające coupe
• Funkcjonalność układu kierującego przepływem powietrza wokół nadwozia
• Minimalne szczeliny pomiędzy poszczególnymi częściami nadwozia podkreślają jakość wykonania
• Sedan i hatchback są dłuższe (sedan 4580 mm, +90 mm, hatchback 4460, +45 mm, wersja Sports 4490 mm, +55 mm) i wyższe: 1470 mm, +5 mm
Wewnątrz
• Zmniejszenie hałasu o 6 do 11% w porównaniu do poprzedniej generacji, dzięki polepszeniu aerodynamiki, zwiększeniu sztywności zawieszenia, optymalnemu rozłożeniu wykładzin głuszących, zwiększeniu sztywności nadwozia i poszycia
• Sportowy, wyszukany styl wnętrza, w którym połączono poczucie przestronności z tablicą rozdzielczą zwróconą w stronę kierowcy, zwiększającą uczucie jedności z samochodem
• Użycie miękkiego tworzywa o ziarnistej fakturze na górną część tablicy rozdzielczej i utrzymanie minimalnej szerokości szczelin między poszczególnymi częściami
• Praktyczna konsola środkowa z przesuwnym podłokietnikiem
• Dźwignia zmiany biegów umieszczona bliżej kierowcy w celu ułatwienia przełączania przełożeń skrzyni
• Najwyższy poziom ergonomii i zrozumienia funkcji samochodu dzięki podziałowi na strefy, co zmniejsza odwracanie uwagi od drogi
• Nowy wyświetlacz informacyjny (MID)
• Nowy układ oświetlenia wnętrza i oświetlenia przy wchodzeniu do samochodu
• Nowe fotele sportowe z opcyjną pamięcią 3 pozycji plus 2 zapisanymi w nadajniku układu bezkluczykowego wejścia i rozruchu
• 10-głośnikowy układ nagłośnienia wnętrza Bose®, z układem ograniczania hałasu Audiopilot2® i układem “surround” Centerpoint®
• Obsługa bezdotykowa telefonów komórkowych i odtwarzaczy przenośnych z systemem Bluetooth®
Układ napędowy• Nowy turbodiesel MZR-CD 2,2 w wersjach o mocy High i Standard, spełniających normę Euro V. Unikalny filtr cząsteczkowy Mazdy o skróconych czasach regeneracji
- Wersja o mocy High: 136 kW/185 KM przy 3500 obr./min, maks. moment obrotowy 400 Nm już przy 1800-3000 obr./min i średnie zużycie paliwa 5,6 dm3/100 km (emisja CO2: 149 g/km)
- Wersja Standard: moc 110 kW/150 KM przy 3500 obr./min, maks. moment obrotowy 360 Nm przy 1800-2600 obr./min i średnie zużycie paliwa 5,4 dm3/100 km (CO2: 144 g/km)
• Turbodiesel MZ-CD 1,6 z filtrem cząsteczkowym, o mocy 80 kW/109 KM przy 4000 obr./min i momencie 240 Nm już przy 1750 obr./min, średnim zużyciu paliwa mniejszym o 0,3 dm3 niż w poprzedniej generacji: 4,5 dm3/100 km (CO2: 119 g/km)
• Silnik benzynowy MZR 2,0 ma moc 110 kW/150 KM przy 6500 obr./min i maks. moment 187 Nm przy 4000 obr./min, z 5-biegową skrzynią automatyczną 9 (z trybem zmiany ręcznej) ma średnie zużycie paliwa 7,6 dm3/100 km (CO2: 175 g/km)
• Silnik benzynowy MZR 1,6 ma moc 77 kW/105 KM przy 6000 obr./min i maks. moment 145 Nm przy 4000 obr./min, spala 0,6 litra mniej niż w poprzedniej generacji przy średnim zużyciu paliwa 6,3 dm3/100 km (CO2: 149 g/km)
• Nowy katalizator wykonany z zastosowaniem nanotechnologii do silnika benzynowego 2,0Podwozie i bezpieczeństwo
• Mimo większych rozmiarów i bogatszego wyposażenia, nowa Mazda3 ma masę mniejszą o nawet 15 kg
• Platforma C została zacznie zmodyfikowana w celu uzyskania lepszej równowagi między właściwościami sportowymi a komfortem
• Użyto o 17% więcej stali o dużej i bardzo dużej wytrzymałości w porównaniu z poprzednim modelem
• Sztywność giętna i skrętna zostały znacznie zwiększone, by poprawić prowadzenie i bezpieczeństwo
• dopracowane przednie zawieszenie z kolumnami MacPherson
• dopracowane tylne zawieszenie wielowahaczowe
• Elektrohydrauliczne wspomaganie mechanizmu kierowniczego wprowadzone do wszystkich wersji w celu zmniejszenia wysiłku przy kierowaniu, poprawienia stabilności i zmniejszenia zużycia paliwa
• ABS, EBD, asystent hamowania, układ kontroli trakcji (TCS) DSC, przednie i boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne są standardem na wszystkich rynkach
• W opcji: przednie reflektory biksenonowe, ruchome adaptacyjne reflektory doświetlające, automatyczne światła awaryjne (ESS), układ kontroli strefy za samochodem (RVM), układ kontroli ciśnienia w oponach (TPMS) i system ułatwiający parkowanie.
W skrócie • Sprzedaż Mazdy3 pierwszej generacji wzrastała każdego roku, przez 4 lata od jej rozpoczęcia. Całkowita produkcja przekroczyła 2 mln szt., stawiając ją na czele modeli Mazdy
• Mazda3 pierwszej generacji zdobyła 90 nagród na całym świecie od debiutu w 2003 r.
• Nowa Mazda3 zostanie wprowadzona na rynek europejski wiosną 2009 r.
• Nowa Mazda3 łączy sportowy styl jazdy i dynamiczny design z dbałością o środowisko i bezpieczeństwo Na zewnątrz
• Założenie projektowe: „Pozostać wiernym utrwalonemu wizerunkowi, a jednocześnie stworzyć samochód bardziej ekspresyjny”
• Mocny, wywołujący emocje design, bardziej wyrazisty i dynamiczny
• Dwie różne wersje nadwozia: hatchback i sedan
• Nowy przedni pas, w którym zintegrowano dolną część wlotu powietrza do chłodnicy z 5-kątnym głównym elementem, wyróżniającym markę Mazda
• Poprawione właściwości aerodynamiczne, ze współczynnikiem oporu powietrza Cx tylko 0,28 (sedan) i 0,30 (hatchback), jednym z najniższych w tej klasie pojazdów
• Wszystkie elementy definiujące styl nadwozia zbiegają się w jednym punkcie lub płynnie się z nim zlewają, by podkreślić moc i dynamikę samochodu
• Delikatnie zagięte linie boczne i klinowa linia ogólna, zaczynająca się od mocno zarysowanych przednich zderzaków, dodają dynamiki tak, by samochód stwarzał wrażenie szykującego się do jazdy; jest to odzwierciedlenie pomysłu stylizacyjnego wypróbowanego w Mazdzie2 i Mazdzie6.
• Śmiała krzywizna i niski środek ciężkości tylnej części hatchbacka to kontynuacja stylu Mazdy3 z poprzedniego modelu
• Sedan ma płynne, eleganckie linie przypominające coupe
• Funkcjonalność układu kierującego przepływem powietrza wokół nadwozia
• Minimalne szczeliny pomiędzy poszczególnymi częściami nadwozia podkreślają jakość wykonania
• Sedan i hatchback są dłuższe (sedan 4580 mm, +90 mm, hatchback 4460, +45 mm, wersja Sports 4490 mm, +55 mm) i wyższe: 1470 mm, +5 mm
• Zmniejszenie hałasu o 6 do 11% w porównaniu do poprzedniej generacji, dzięki polepszeniu aerodynamiki, zwiększeniu sztywności zawieszenia, optymalnemu rozłożeniu wykładzin głuszących, zwiększeniu sztywności nadwozia i poszycia
• Sportowy, wyszukany styl wnętrza, w którym połączono poczucie przestronności z tablicą rozdzielczą zwróconą w stronę kierowcy, zwiększającą uczucie jedności z samochodem
• Użycie miękkiego tworzywa o ziarnistej fakturze na górną część tablicy rozdzielczej i utrzymanie minimalnej szerokości szczelin między poszczególnymi częściami
• Praktyczna konsola środkowa z przesuwnym podłokietnikiem
• Dźwignia zmiany biegów umieszczona bliżej kierowcy w celu ułatwienia przełączania przełożeń skrzyni
• Najwyższy poziom ergonomii i zrozumienia funkcji samochodu dzięki podziałowi na strefy, co zmniejsza odwracanie uwagi od drogi
• Nowy wyświetlacz informacyjny (MID)
• Nowy układ oświetlenia wnętrza i oświetlenia przy wchodzeniu do samochodu
• Nowe fotele sportowe z opcyjną pamięcią 3 pozycji plus 2 zapisanymi w nadajniku układu bezkluczykowego wejścia i rozruchu
• 10-głośnikowy układ nagłośnienia wnętrza Bose®, z układem ograniczania hałasu Audiopilot2® i układem “surround” Centerpoint®
• Obsługa bezdotykowa telefonów komórkowych i odtwarzaczy przenośnych z systemem Bluetooth®
Układ napędowy• Nowy turbodiesel MZR-CD 2,2 w wersjach o mocy High i Standard, spełniających normę Euro V. Unikalny filtr cząsteczkowy Mazdy o skróconych czasach regeneracji
- Wersja o mocy High: 136 kW/185 KM przy 3500 obr./min, maks. moment obrotowy 400 Nm już przy 1800-3000 obr./min i średnie zużycie paliwa 5,6 dm3/100 km (emisja CO2: 149 g/km)
- Wersja Standard: moc 110 kW/150 KM przy 3500 obr./min, maks. moment obrotowy 360 Nm przy 1800-2600 obr./min i średnie zużycie paliwa 5,4 dm3/100 km (CO2: 144 g/km)
• Turbodiesel MZ-CD 1,6 z filtrem cząsteczkowym, o mocy 80 kW/109 KM przy 4000 obr./min i momencie 240 Nm już przy 1750 obr./min, średnim zużyciu paliwa mniejszym o 0,3 dm3 niż w poprzedniej generacji: 4,5 dm3/100 km (CO2: 119 g/km)
• Silnik benzynowy MZR 2,0 ma moc 110 kW/150 KM przy 6500 obr./min i maks. moment 187 Nm przy 4000 obr./min, z 5-biegową skrzynią automatyczną 9 (z trybem zmiany ręcznej) ma średnie zużycie paliwa 7,6 dm3/100 km (CO2: 175 g/km)
• Silnik benzynowy MZR 1,6 ma moc 77 kW/105 KM przy 6000 obr./min i maks. moment 145 Nm przy 4000 obr./min, spala 0,6 litra mniej niż w poprzedniej generacji przy średnim zużyciu paliwa 6,3 dm3/100 km (CO2: 149 g/km)
• Nowy katalizator wykonany z zastosowaniem nanotechnologii do silnika benzynowego 2,0Podwozie i bezpieczeństwo
• Mimo większych rozmiarów i bogatszego wyposażenia, nowa Mazda3 ma masę mniejszą o nawet 15 kg
• Platforma C została zacznie zmodyfikowana w celu uzyskania lepszej równowagi między właściwościami sportowymi a komfortem
• Użyto o 17% więcej stali o dużej i bardzo dużej wytrzymałości w porównaniu z poprzednim modelem
• Sztywność giętna i skrętna zostały znacznie zwiększone, by poprawić prowadzenie i bezpieczeństwo
• dopracowane przednie zawieszenie z kolumnami MacPherson
• dopracowane tylne zawieszenie wielowahaczowe
• Elektrohydrauliczne wspomaganie mechanizmu kierowniczego wprowadzone do wszystkich wersji w celu zmniejszenia wysiłku przy kierowaniu, poprawienia stabilności i zmniejszenia zużycia paliwa
• ABS, EBD, asystent hamowania, układ kontroli trakcji (TCS) DSC, przednie i boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne są standardem na wszystkich rynkach
• W opcji: przednie reflektory biksenonowe, ruchome adaptacyjne reflektory doświetlające, automatyczne światła awaryjne (ESS), układ kontroli strefy za samochodem (RVM), układ kontroli ciśnienia w oponach (TPMS) i system ułatwiający parkowanie.
źródło: Mazda
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Nowa Mazda3 - premiera w europejskich salonach już niebawem
Podobne: Nowa Mazda3 - premiera w europejskich salonach już niebawem
Nowa Mazda 3 debiutuje w polskich salonach »
Mazda3 uzyskuje 5 gwiazdek w teście EuroNCAP »
Mazda 3 MPS - 260-konny kompakt za 116.900 zł »
Nowa Mazda3 2.0 otrzymuje system i-stop »
Podobne galerie: Nowa Mazda3 - premiera w europejskich salonach już niebawem
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Mazda
Newsletter
Galerie zdjęć