Portal V10 » Aktualności » Nowa Skoda Octavia otrzymuje silnik 1.6 TDI CR (Common Rail)
Nowa Skoda Octavia otrzymuje silnik 1.6 TDI CR (Common Rail)
2009-10-02 - K. Spychalski Tagi: Skoda, Skoda Octavia, Kombi
Najnowsza jednostka wprowadzona do oferty Škody zapewnia doskonałe osiągi, jest cicha, wydajna i przyjazna środowisku.
Zobacz także: Skoda Octavia po liftingu - galeria »Jednostka napędowa 1.6 TDI CR DPF, osiągająca moc 77 kW, bazuje na silniku 2.0 TDI CR DPF o mocy 103 kW. Redukcję pojemności skokowej osiągnięto przez zmniejszenie średnicy cylindra i skrócenie skoku tłoka. Dzięki stałym udoskonaleniom sprawdzonej techniki i nowemu systemowi bezpośredniego wtrysku paliwa PCR2 (Piezo-Common Rail) silnik spełnia europejską normę emisji 5 EU. Technika Common Rail zapewnia lepszy proces spalania, dzięki czemu praca silnika jest łagodniejsza, a towarzyszący temu dźwięk - cichszy.
Ten czterocylindrowy silnik wyposażony jest w filtr cząstek stałych DPF, który oczyszcza spaliny silnika z drobin sadzy. W porównaniu do swego poprzednika, silnik jest dużo cichszy i zużywa mniej paliwa o 0,6 l/100 km w wersji bez filtra cząstek stałych i o 0,4 l/100 km w przypadku wersji z filtrem cząstek stałych. Zwiększony zakres maksymalnego momentu obrotowego (który wynosi 250 Nm i jest dostępny w zakresie od 1500 do 2500 obr./min) zapewnia płynną jazdę bez konieczności częstej zmiany biegów. Maksymalna moc silnika sięga 77 kW.
Wyposażona w ten silnik Octavia przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 11,8 sekundy i spala średnio 5,7 l/100 km w terenie miejskim a 3,9 l/100 poza miastem. Emisja CO2 wynosi średnio 119 g/km.
Zobacz także: Skoda Octavia po liftingu - galeria »
źródło: Skoda
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Nowa Skoda Octavia otrzymuje silnik 1.6 TDI CR (Common Rail)
Nowa Skoda Octavia otrzymuje silnik 1.6 TDI CR (Common Rail)
automaniakalny 2012-08-21 13:57
krotko ten sposob zasilania to fiat common rail w porownaniu tm gownem vw to skok w nadswietlna pepiszona znudzil sie klekot wymyslony w latach 1973 chyba a przepakowywany w co roz to nowe plastki z napisem td/tdi/ itp silniki fiata to dzis mistrzostwo swiata OPEL SUZUKI i klika jeszcze innych bazuje na tym jtd/jtdm osobiscie przetestwowalem fiata noga wyprostawana (prawa) a z tylu zero dymu moment obrotowy prawie 300 przy silniku 1.6 dizelku a furka slucha sie nogi takie pierdoly jak turbodziura to chyba w tdi albo innym wynalazka z 3 dekady ubieglego wieku
Podobne: Nowa Skoda Octavia otrzymuje silnik 1.6 TDI CR (Common Rail)
Nowa Skoda Octavia Combi oficjalnie »
Skoda Octavia liderem segmentu C od 2004 roku »
Skoda Octavia z nowym silnikiem 1.2 TSI »
Skoda Octavia 1.6 TDI Elegance - do pracy i dla rodziny - nasz test »
Podobne galerie: Nowa Skoda Octavia otrzymuje silnik 1.6 TDI CR (Common Rail)
Nowa Skoda Octavia RS »
Skoda Octavia po liftingu »
Skoda Octavia RS 245 - czeski model z nutką sportu »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Skoda
Newsletter
Galerie zdjęć