Portal V10 » Aktualności » Nowa Skoda Octavia z fabryczną instalacją LPG

Nowa Skoda Octavia z fabryczną instalacją LPG
2009-09-21 - K. Spychalski Tagi: Skoda, Skoda Octavia, Kombi, Sedan
Skoda Auto wprowadza do masowej produkcji swój najpopularniejszy model w wersji zasilanej gazem LPG.
Zobacz także: Skoda Octavia po liftingu - galeria »LPG jest przyjazną środowisku, ekonomiczną alternatywą tradycyjnych benzynowych silników i jednostek diesla. Zastosowanie napędu LPG przekłada się na wyraźne zmniejszenie kosztów eksploatacji auta, a także na obniżenie poziomu emisji CO2 do atmosfery.
Nowa wersja Octavii LPG i Octavii Combi LPG bazuje na silniku 1.6 MPI. Spełniająca normę EU4 jednostka zapewnia moc 75 kW (102 KM) i spala zarówno benzynę bezołowiową, jak i LPG. Silnik zasilany bezołowiową benzyną dysponuje mocą 75 kW (102 KM) oraz 72 kW (98 KM), jeśli spala LPG. Zużycie paliwa wynosi 7,1 l/100 km, a LPG: 9,2 l/100 km. Emisja CO2 osiąga bardzo niewielki poziom: 149g/km dla LPG i 169g/km dla benzyny. Samochód dostępny jest z pięciobiegową przekładnią manualną.
Zbiornik na LPG ma pojemność 44 litrów, znajduje się w otworze na koło zapasowe i jest wyposażony w elektromagnetyczny zawór bezpieczeństwa. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 560 litrów w wersji liftback, a w wersji combi 580 litrów.
Instalacja, w którą wyposażono samochód umożliwia zarówno ręczną, jak i automatyczną zmianę trybu - z zasilania gazem na benzynę i odwrotnie. Praca silnika w obu trybach jest bardzo zbliżona, a ewentualna różnica w osiągach - niemal niezauważalna. Połączenie benzyny i LPG gwarantuje komfortową jazdę, niskie koszty eksploatacji i umożliwia podróżowanie na dłuższych dystansach.
Škoda Auto jest obecnie jedynym producentem na czeskim rynku, oferującym oryginalny system LPG w produkcji masowej. W Czechach model pojawi się już pod koniec września br.
Zobacz także: Skoda Octavia po liftingu - galeria »
Instalacja, w którą wyposażono samochód umożliwia zarówno ręczną, jak i automatyczną zmianę trybu - z zasilania gazem na benzynę i odwrotnie. Praca silnika w obu trybach jest bardzo zbliżona, a ewentualna różnica w osiągach - niemal niezauważalna. Połączenie benzyny i LPG gwarantuje komfortową jazdę, niskie koszty eksploatacji i umożliwia podróżowanie na dłuższych dystansach.
źródło: Skoda
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Nowa Skoda Octavia z fabryczną instalacją LPG
Podobne: Nowa Skoda Octavia z fabryczną instalacją LPG




Podobne galerie: Nowa Skoda Octavia z fabryczną instalacją LPG



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit BMW
Galerie zdjęć
Newsletter