Portal V10 » Aktualności » Nowa Skoda Superb - testy w Dolinie Śmierci
Nowa Skoda Superb - testy w Dolinie Śmierci
2007-11-12 - K. Lewandowski Tagi:
Dolina Śmierci to najbardziej suche miejsce Ameryki i jedno z najgorętszych miejsc na ziemi. Latem temperatury dochodzą do 57°C, piasek rozgrzewa się do niemal 100°C, a roczne opady nie przekraczają 50 mm rocznie (czasami deszcz nie pada w ogóle).
Dolina Śmierci jest największym obszarem depresyjnym na półkuli zachodniej, z najniżej położonym punktem - 86 m poniżej poziomu morza i widokiem na drapieżne szczyty Panamint i Amargosa. Tutaj zakończyły się właśnie testy dwóch prototypowych egzemplarzy modelu Škoda Superb nowej generacji. Po raz pierwszy w historii marki przekazano mediom tak wiele informacji jeszcze przed oficjalną premierą nowego modelu. Prototypy modeli tej cieszącej się dużym powodzeniem serii aut, zostały jednak nieco zakamuflowane. Nietypowe były też okoliczności samej prezentacji - w pustynnym, ekstremalnym krajobrazie. Nowy model Superb to wyjątkowy samochód, znacznie udoskonalony technicznie i wyposażony w niezwykle ciekawe rozwiązania. Właśnie dlatego wybraliśmy tę niecodzienną formę prezentacji - mówi Dr Eckhard Schulz, Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego firmy Škoda Auto a.s.
Nowa generacja modelu Škoda Superb z pewnością spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów samochodów segmentu Premium. Dzisiaj osoby zainteresowane kupnem takiego auta poszukują pojazdu, który byłby jednocześnie nie tylko luksusowy, ale również praktyczny w codziennym użytkowaniu. Niełatwo znaleźć samochód, w którym te dwie pozornie wykluczające się cechy koegzystowałyby ze sobą w sposób równie doskonały, jak w modelach Superb. Ciesząca się ogromną popularnością wśród klientów aktualna generacja Superb umocniła pozycję marki Škoda na rynku prestiżowych limuzyn. Škoda na dobre zadomowiła się w tej coraz popularniejszej kategorii samochodów w naszym kraju.
Nowa generacja modelu Škoda Superb od samego początku projektowana była jako zupełnie nowy pojazd. Przestronne wnętrze i komfort jazdy plasują ten samochód wśród liderów pojazdów segmentu Premium. Ciekawe rozwiązania konstrukcyjne i intrygujące wzornictwo nowej generacji Superb z pewnością przyczynią się do umocnienia pozycji rynkowej tego modelu.
Pojazdy prototypowe, poddawane wyczerpującym testom w Dolinie Śmierci, wyposażone były w turbodoładowane silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 1.8 TSI/118 kW (160 KM).
Dla miłośników luksusu i sportowych emocji Škoda przygotowała również topową jednostkę benzynową z bezpośrednim wtryskiem, technologia FSI, o pojemności 3.6 l i mocy aż 260 KM. Co ważne po raz pierwszy najnowszy Superb będzie również dostępny w wariancie z napędem 4x4.
Jedną z najważniejszych innowacji technologicznych zastosowanych w Škodzie Superb są reflektory bi-ksenonowe z funkcją AFS. Skrót AFS (Adaptive Frontlight System) oznacza jedną z najnowocześniejszych technologii stosowanych w reflektorach przednich. Układ sterowania świateł wykorzystuje możliwość zmiany geometrii strumienia światła reflektorów, dostosowując go do różnych warunków jazdy np. w mieście, na autostradzie, podczas deszczu. Układ AFS wyposażony jest w funkcję aktywnego doświetlania zakrętów, funkcję "corner" oraz dynamiczną regulację wysokości strumienia światła. Ten zaawansowany technologicznie, dobrze przemyślany system dynamicznie dostosowuje się do warunków panujących na drodze, zwiększając bezpieczeństwo jazdy. Kierowca może szybciej reagować na przeszkody, jeśli są one lepiej oświetlone.
Oficjalna światowa premiera nowej generacji modelu Superb odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Genewie wiosną 2008 roku. Zaprezentowane tam zostaną m.in. szczegóły techniczne i wszystkie dostępne typy silników.
Dolina Śmierci jest największym obszarem depresyjnym na półkuli zachodniej, z najniżej położonym punktem - 86 m poniżej poziomu morza i widokiem na drapieżne szczyty Panamint i Amargosa. Tutaj zakończyły się właśnie testy dwóch prototypowych egzemplarzy modelu Škoda Superb nowej generacji. Po raz pierwszy w historii marki przekazano mediom tak wiele informacji jeszcze przed oficjalną premierą nowego modelu. Prototypy modeli tej cieszącej się dużym powodzeniem serii aut, zostały jednak nieco zakamuflowane. Nietypowe były też okoliczności samej prezentacji - w pustynnym, ekstremalnym krajobrazie. Nowy model Superb to wyjątkowy samochód, znacznie udoskonalony technicznie i wyposażony w niezwykle ciekawe rozwiązania. Właśnie dlatego wybraliśmy tę niecodzienną formę prezentacji - mówi Dr Eckhard Schulz, Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego firmy Škoda Auto a.s.
Nowa generacja modelu Škoda Superb z pewnością spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów samochodów segmentu Premium. Dzisiaj osoby zainteresowane kupnem takiego auta poszukują pojazdu, który byłby jednocześnie nie tylko luksusowy, ale również praktyczny w codziennym użytkowaniu. Niełatwo znaleźć samochód, w którym te dwie pozornie wykluczające się cechy koegzystowałyby ze sobą w sposób równie doskonały, jak w modelach Superb. Ciesząca się ogromną popularnością wśród klientów aktualna generacja Superb umocniła pozycję marki Škoda na rynku prestiżowych limuzyn. Škoda na dobre zadomowiła się w tej coraz popularniejszej kategorii samochodów w naszym kraju.
Pojazdy prototypowe, poddawane wyczerpującym testom w Dolinie Śmierci, wyposażone były w turbodoładowane silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 1.8 TSI/118 kW (160 KM).
Dla miłośników luksusu i sportowych emocji Škoda przygotowała również topową jednostkę benzynową z bezpośrednim wtryskiem, technologia FSI, o pojemności 3.6 l i mocy aż 260 KM. Co ważne po raz pierwszy najnowszy Superb będzie również dostępny w wariancie z napędem 4x4.
Jedną z najważniejszych innowacji technologicznych zastosowanych w Škodzie Superb są reflektory bi-ksenonowe z funkcją AFS. Skrót AFS (Adaptive Frontlight System) oznacza jedną z najnowocześniejszych technologii stosowanych w reflektorach przednich. Układ sterowania świateł wykorzystuje możliwość zmiany geometrii strumienia światła reflektorów, dostosowując go do różnych warunków jazdy np. w mieście, na autostradzie, podczas deszczu. Układ AFS wyposażony jest w funkcję aktywnego doświetlania zakrętów, funkcję "corner" oraz dynamiczną regulację wysokości strumienia światła. Ten zaawansowany technologicznie, dobrze przemyślany system dynamicznie dostosowuje się do warunków panujących na drodze, zwiększając bezpieczeństwo jazdy. Kierowca może szybciej reagować na przeszkody, jeśli są one lepiej oświetlone.
Oficjalna światowa premiera nowej generacji modelu Superb odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Genewie wiosną 2008 roku. Zaprezentowane tam zostaną m.in. szczegóły techniczne i wszystkie dostępne typy silników.
źródło: Skoda
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowa Skoda Superb - testy w Dolinie Śmierci
Newsletter
Galerie zdjęć