Portal V10 » Prezentacje / testy » Nowa Toyota Avensis - polska premiera
Nowa Toyota Avensis - polska premiera
2008-12-01 - K. Spychalski Tagi: Toyota, Toyota Avensis, Sedan
Elegancja, perfekcja, siła charakteru. Nowa Toyota Avensis po raz pierwszy została zaprezentowana w Polsce. Premiera odbyła się w hali Expo XXI w Warszawie. Imprezę rozpoczął Hiroshi Kono, Prezydent Toyota Motor Polska.
Najnowsza Toyota Avensis jest rzeczywiście jeszcze bardziej elegancka niż jej poprzedniczka. Avensis trzeciej generacji wydłużyła się o pół metra, a jej maska obniżyła się, dzięki czemu sylwetka limuzyny zyskała na lekkości. Linia bocznych drzwi jest bardziej wypukła niż okien, co wpływa na właściwości aerodynamiczne pojazdu. Współczynnik oporu powietrza w nowym Avensisie wynosi 0,28 (w kombi 0,29), co lokuje ją w czołówce aut stawiających najmniej barier podczas jazdy. A im mniejszy opór powietrza, tym mniejsze spalanie. Jak zapewnia producent, nowa Toyota Avensis z silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów ma spalać średnio 6.9 litra/100 km. Dla porównania konkurenci w wersjach z silnikami 2.0 l deklarują średnie spalanie na poziomie: 7.0 l/100 km (Mazda6), 7.2 l/100 km (Honda Accord), 7.9 l/100 km (Ford Mondeo). Mniejsze zużycie paliwa i bardziej dynamiczną jazdę zapewniają nowe silniki, które zbudowano od podstaw dla nowego Avensisa. Valvematic to najnowsza generacja systemu sterowania rozrządem, który dzięki bardziej rozwiniętej elektronice kontroluje czas otwarcia i zamknięcia zaworów wylotowych/wlotowych. System ten aplikuje optymalną ilość powietrza poprzez kontrolę zaworów ssących. Dzięki temu silnik jest bardziej elastyczny, tzn. zużywa mniej paliwa, produkuje więcej mocy, a samochód lepiej przyspiesza (podstawowy silnik 1.6 deklaruje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,4 sekundy).
Nowością w Toyocie Avensis III jest 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów, która ma zapewnić płynną jazdę. Jak zapewnia producent, skrzynia ta ma dostosowywać się do stylu jazdy kierowcy. W modelach z sześciostopniową manualną skrzynią biegów specjalny wskaźnik doradza kierowcy kiedy zmienić bieg.Wnętrze auta jest przestronne i przyjemne. Na tylnej kanapie zmieszczą się trzy osoby. Jednak mankamentem są zagłówki, które uwierają w głowę osobę o średnim wzroście (1,68 cm). Podczas zderzenia zagłówki przesuwają się 10 cm do przodu, co ma chronić pasażerów przed urazami kręgów szyjnych. Skórzana tapicerka dostępna jest w wersji Prestige. Warto zastanowić się nad tym wariantem wyposażenia, ponieważ jest to solidna skóra, a fotele są bardzo miękkie, idealne na długie podróże.Jedną z opcji wyposażenia bagażnika, który ma pojemność 509 litrów, są szyny i 4 uchwyty do mocowania ładunku. To rozwiązanie, dostępne tylko w wersji Wagon sprawdza się gdy przewozimy niewielką walizkę czy pudełko, a dzięki mocowaniu bagaż nie przemieszcza się po przestrzeni ładunkowej. Dodatkową porcję światła w dzień lub piękne pejzaże gwieździstego nieba w nocy zapewnia panoramiczny dach (dostępny w wariancie kombi).Toyota Avensis ma zamiar uzyskać 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP w 2009 roku. Mają jej w tym pomóc 7 poduszek powietrznych oraz 5 elektronicznych systemów bezpieczeństwa. Interesujący jest Pre-Crash Safety System (PCS), który ma minimalizować ryzyko kolizji rozpoczynając hamowanie i napinając pasy przed zderzeniem. W utrzymaniu stałej prędkości na długim dystansie ma pomóc tempomat z funkcją hamowania. System automatycznie zwalnia lub hamuje, gdy pojawi się przeszkoda, a gdy droga jest wolna, powraca do poprzedniej prędkości. Kierowca może jednak wyłączyć tę funkcję i prowadzić auto polegając na własnym doświadczeniu.
Japońska marka zadbała nie tylko o poprawę osiągów nowej Avensis, ale o funkcjonalność. Bogata oferta wyposażenia pozwala wybrać wersję i opcje pod własne oczekiwania. Producent chce sprzedać 15 000 sztuk nowej Toyoty Avensis w Polsce. Jak samochód zachowuje się w różnych sytuacjach drogowych, powiemy niebawem, gdy będzie on udostępniony do jazd testowych.
Jednostki napędowe i ceny:
Sedan
1.6 Valvematic 132 KM (manualna skrzynia biegów) - 71 500 zł
1.8 Valvematic 147 KM (manualna skrzynia biegów) - od 74 500 zł
2.0 Valvematic 152 KM (manualna skrzynia biegów) - od 90 700 zł
2.0 D-4D 126 KM (manualna skrzynia biegów) - od 80 700 zł
2.2 D-4D 150 KM (manualna skrzynia biegów) - od 97 700 zł
2.2 D-CAT 177 KM (manualna skrzynia biegów) - od 107 800 zł
Wagon
1.6 Valvematic (manualna skrzynia biegów) - 74 500 zł
1.8 Valvematic (manualna skrzynia biegów) - od 77 500 zł
2.0 Valvematic (manualna skrzynia biegów) - od 94 700 zł
2.0 D-4D (manualna skrzynia biegów) - od 83 700 zł
2.2 D-4D (manualna skrzynia biegów) - od 100 700 zł
2.2 D-CAT (manualna skrzynia biegów) - od 111 800 zł
Najnowsza Toyota Avensis jest rzeczywiście jeszcze bardziej elegancka niż jej poprzedniczka. Avensis trzeciej generacji wydłużyła się o pół metra, a jej maska obniżyła się, dzięki czemu sylwetka limuzyny zyskała na lekkości. Linia bocznych drzwi jest bardziej wypukła niż okien, co wpływa na właściwości aerodynamiczne pojazdu. Współczynnik oporu powietrza w nowym Avensisie wynosi 0,28 (w kombi 0,29), co lokuje ją w czołówce aut stawiających najmniej barier podczas jazdy. A im mniejszy opór powietrza, tym mniejsze spalanie. Jak zapewnia producent, nowa Toyota Avensis z silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów ma spalać średnio 6.9 litra/100 km. Dla porównania konkurenci w wersjach z silnikami 2.0 l deklarują średnie spalanie na poziomie: 7.0 l/100 km (Mazda6), 7.2 l/100 km (Honda Accord), 7.9 l/100 km (Ford Mondeo). Mniejsze zużycie paliwa i bardziej dynamiczną jazdę zapewniają nowe silniki, które zbudowano od podstaw dla nowego Avensisa. Valvematic to najnowsza generacja systemu sterowania rozrządem, który dzięki bardziej rozwiniętej elektronice kontroluje czas otwarcia i zamknięcia zaworów wylotowych/wlotowych. System ten aplikuje optymalną ilość powietrza poprzez kontrolę zaworów ssących. Dzięki temu silnik jest bardziej elastyczny, tzn. zużywa mniej paliwa, produkuje więcej mocy, a samochód lepiej przyspiesza (podstawowy silnik 1.6 deklaruje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,4 sekundy).
Japońska marka zadbała nie tylko o poprawę osiągów nowej Avensis, ale o funkcjonalność. Bogata oferta wyposażenia pozwala wybrać wersję i opcje pod własne oczekiwania. Producent chce sprzedać 15 000 sztuk nowej Toyoty Avensis w Polsce. Jak samochód zachowuje się w różnych sytuacjach drogowych, powiemy niebawem, gdy będzie on udostępniony do jazd testowych.
Jednostki napędowe i ceny:
Sedan
1.6 Valvematic 132 KM (manualna skrzynia biegów) - 71 500 zł
1.8 Valvematic 147 KM (manualna skrzynia biegów) - od 74 500 zł
2.0 Valvematic 152 KM (manualna skrzynia biegów) - od 90 700 zł
2.0 D-4D 126 KM (manualna skrzynia biegów) - od 80 700 zł
2.2 D-4D 150 KM (manualna skrzynia biegów) - od 97 700 zł
2.2 D-CAT 177 KM (manualna skrzynia biegów) - od 107 800 zł
Wagon
1.6 Valvematic (manualna skrzynia biegów) - 74 500 zł
1.8 Valvematic (manualna skrzynia biegów) - od 77 500 zł
2.0 Valvematic (manualna skrzynia biegów) - od 94 700 zł
2.0 D-4D (manualna skrzynia biegów) - od 83 700 zł
2.2 D-4D (manualna skrzynia biegów) - od 100 700 zł
2.2 D-CAT (manualna skrzynia biegów) - od 111 800 zł
źródło: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowa Toyota Avensis - polska premiera
Podobne: Nowa Toyota Avensis - polska premiera
To koniec Toyoty Avensis? »
Toyota Avensis BTCC, czyli rodzinny sedan w wersji wyścigowej »
Nowa Toyota Avensis - dobra inwestycja kapitału - nasz test »
Nowa Toyota Avensis - produkcja w Wielkiej Brytanii ruszyła »
Podobne galerie: Nowa Toyota Avensis - polska premiera
Toyota Corolla Sedan - debiut najnowszej generacji »
Toyota Avensis w nowej serii zdjęć »
Toyota Avensis w odświeżonym wydaniu »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit BMW
Newsletter
Galerie zdjęć