Portal V10 » Aktualności » Nowa Toyota Urban Cruiser - debiut rynkowy na przełomie kwietnia i maja
Nowa Toyota Urban Cruiser - debiut rynkowy na przełomie kwietnia i maja
Najnowsza Toyota łączy miejską zwinność z umiejętnościami jazdy w każdych warunkach. Przestronne i bezpieczne wnętrze zmieści 5 osób wraz z bagażem, a system napędu AWD dowiezie nas do celu nawet wtedy, gdy asfalt ustąpi miejsca leśnym, wyboistym drogom.
Nowy model Toyoty: · skierowany jest do młodych ludzi ceniących aktywny tryb życia,
· posiada znany z większych terenowych aut Toyoty nowoczesny styl nadwozia,
· zapewnia wygodę i bezpieczeństwo pięciu pasażerom, pozwalając na pomysłowe wykorzystanie pojemnego wnętrza,
· dzięki kompaktowym wymiarom zewnętrznym doskonale sprawdza się w mieście,
· ustanawia nowe standardy emisji CO2 w segmencie małych SUV-ów, zachowując jednocześnie wysoką dynamikę jazdy (rodzina silników „Toyota Optimal Drive”). Muskularny styl kompaktowego nadwozia
Urban Cruiser łączy muskularną powierzchowność znaną z większych modeli 4x4 Toyoty, z kompaktowymi i przyjaznymi miastu wymiarami 5-drzwiowego nadwozia. Jednocześnie zapewnia świetną aerodynamikę, zachowując współczynnik oporu powietrza Cx na rewelacyjnym poziomie 0,315. Jest to zasługa m.in. dopracowania przebiegu linii dachu, kształtów lusterek zewnętrznych oraz dolnych partii zderzaków. Styl auta podkreślają także aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali.
Wnętrze Urban Cruisera opracowano w europejskim centrum projektowym Toyoty ED2 we Francji. Dzięki temu zachowano wyważony balans między młodzieżowym stylem, jakością zastosowanych materiałów, oraz funkcjonalnością. Dlatego we wnętrzu auta poczujemy się rodzinnie i komfortowo. Nie zabraknie nam również wielu przydatnych schowków (m.in. na dokumenty i butelki z napojami).Duży jak na segment B rozstaw osi (2460 mm) w połączeniu z maksymalnie skróconymi zwisami nadwozia, pozwoliły wygospodarować znaczną przestrzeń dla przedziału pasażerskiego, nawet pomimo długości auta mniejszej niż 4 metry. Jednocześnie zadbano o bagażnik, gwarantując już podstawową pojemność 314 litrów (po całkowitym złożeniu asymetrycznie dzielonych oparć tylnej kanapy uzyskamy 749 litrów).Nowy silnik benzynowy 1.33
Dzięki systemowi aktywnej kontroli pracy zaworów Dual VVT-i, oraz bardzo wysokiemu stopniowi sprężania 11,5:1 (wartości uzyskiwane w silnikach wyczynowych Toyot) silnik ten uzyskuje 101 KM mocy oraz 132 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala uzyskać średnie zużycie paliwa na poziomie 5,5 l/100 km przy zachowaniu ekstremalnie niskiej emisji CO2 - tylko 129 g/km.Wieloletnie doświadczenia zebrane przez Toyotę w sporcie wyczynowym (F1) pozwoliły stworzyć zwarty i lekki silnik z doskonałym stosunkiem masy do uzyskanej mocy maksymalnej. Jednocześnie system Dual VVT-i pomaga zwiększyć elastyczność jednostki napędowej.
Na odrębną uwagę zasługuje rewolucyjny system „Stop & Start”, który automatycznie wyłącza silnik w momencie postoju auta np. na czerwonym świetle. Dzięki najnowszej technologii układ zapewnia płynność pracy i bardzo szybki start, wykazując się inteligentnym i komfortowym działaniem. Jednym z przykładów jest np. wykorzystywanie klimatyzacji. Jeśli temperatura wnętrza nie osiągnęła zakładanej wartości, system nie pozwoli wyłączyć silnika. Dopiero po uzyskaniu wymaganych parametrów pracy zmieni tryb klimatyzacji w „Eco-run loading” i uruchomi system „Stop & Start”.Nowy diesel 1.4 D-4D
Dostępny zarówno z systemem napędu 2WD jak i AWD diesel został praktycznie przekonstruowany od podstaw. Standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych - DPF oraz piezoelektryczne wtryskiwacze zapewnia bardzo niską emisję spalin (118 g/km) oraz świetne wyniki zużycia paliwa - średnio 4,5 l/100 km (dane dla wersji 2WD). Jednocześnie 90 KM mocy oraz 205 Nm momentu pozwalają Urban Cruiserowi na dynamiczną i szybką jazdę. Oba silniki obsługiwane są przez nowe, 6-biegowe skrzynie manualne, które zapewniają szybką i pewną zmianę przełożeń.
Napęd na jedną lub obie osieZależnie od wersji możemy skorzystać z Urban Cruisera wyposażonego w przedni napęd (2WD) lub system AWD (obie osie). Ten drugi współpracuje jedynie z silnikiem Diesla. Dzięki aktywnej kontroli rozkładu momentu obrotowego na obie osi może on płynnie i szybko rozdzielać siłę napędową między poszczególne osie. Gdy samochód porusza się po równej i przyczepnej nawierzchni napędzana jest tylko przednia oś (100:0), co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. W wypadku oznak jakiejkolwiek utraty przyczepności system natychmiast zmienia ten rozdział, dołączając napęd na tylne koła (aż do wartości 50:50). Jednocześnie system ten współpracuje z innymi elementami aktywnej kontroli parametrów jazdy (ABS, EPS, TRC, VSC), dbając o bezpieczeństwo w każdych warunkach. Podczas jazdy po bardzo grząskim i trudnym terenie możemy wymusić elektroniczne zablokowanie systemu w pozycji 50:50 (funkcja ta działa do prędkości 40 km/h).
Klasyczne zawieszenieUrban Cruiser wyposażony jest w klasyczne rozwiązania zawieszenia. Przednia oś to kolumny MacPhersona, tylna to belka skrętna ze stabilizatorem. Auto posiada również aktywny elektryczny układ wspomagania (EPS), który dobiera siłę wspomagania zależnie od prędkości auta.
Najlepsze w klasie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwaUrban Cruiser otrzymał najnowszą generację systemów absorbujących energię uderzenia (specjalne materiały umieszczono m.in. w poszyciach drzwi oraz zderzakach). Profilując detale przedniej partii nadwozia oddzielną uwagę poświęcono również zagadnieniu bezpieczeństwa pieszego.
Wnętrze zawiera 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową kierowcy) oraz trzystopniowe napinacze pirotechniczne wszystkich pasów bezpieczeństwa. Przednie fotele wyposażono w aktywne zagłówki. Układ hamulcowy oparto na wentylowanych (przednia oś) oraz litych (tylna oś) tarczach hamulcowych. W wersji AWD hamulce tarczowe tylnych kół posiadają większą średnicę.
Bogatą grupę aktywnych systemów bezpieczeństwa tworzą:
ABS z EBD, BA (brake assist), TRC (Traction Control - w wypadku utraty przyczepności przez któreś z kół napędzanych system zmniejsza dostarczany tam moment obrotowy), VSC (Vehicle Stability Control - w momencie utraty stabilności samochodu system przyhamowuje wybrane koło lub koła i stara się utrzymać auto na obranym kierunku jazdy).
Dwa poziomy wyposażenia
W Polsce Urban Cruiser pojawi się w dwóch poziomach wyposażenia (Luna i Sol) oraz w dwóch opcjach systemu napędowego (2WD z silnikiem 1.33 Dual VVT-i i 1.4 D-4D, oraz AWD z silnikiem 1.4 D-4D). Już w podstawowej wersji Luna znajdują się systemy kontroli trakcji VSC+ i TCS, ABS + EBD + BA, siedem poduszek powietrznych, aktywne zagłówki, radio CD z MP3 i 6 głośnikami czy manualna klimatyzacja.
W wyższym standardzie Sol znajdziemy dodatkowo m.in. aluminiowe felgi w rozmiarze 16 cali, automatyczną klimatyzację, system bluetooth czy wielofunkcyjną kierownicę. Jako wyposażenie dodatkowe dostępny będzie także system nawigacji satelitarnej.
Sprzedaż Urban Cruisera wystartuje na przełomie kwietnia i maja 2009 roku. Już od początku kwietnia można jednak zamawiać pierwsze egzemplarze.
Nowy model Toyoty: · skierowany jest do młodych ludzi ceniących aktywny tryb życia,
· posiada znany z większych terenowych aut Toyoty nowoczesny styl nadwozia,
· zapewnia wygodę i bezpieczeństwo pięciu pasażerom, pozwalając na pomysłowe wykorzystanie pojemnego wnętrza,
· dzięki kompaktowym wymiarom zewnętrznym doskonale sprawdza się w mieście,
· ustanawia nowe standardy emisji CO2 w segmencie małych SUV-ów, zachowując jednocześnie wysoką dynamikę jazdy (rodzina silników „Toyota Optimal Drive”). Muskularny styl kompaktowego nadwozia
Urban Cruiser łączy muskularną powierzchowność znaną z większych modeli 4x4 Toyoty, z kompaktowymi i przyjaznymi miastu wymiarami 5-drzwiowego nadwozia. Jednocześnie zapewnia świetną aerodynamikę, zachowując współczynnik oporu powietrza Cx na rewelacyjnym poziomie 0,315. Jest to zasługa m.in. dopracowania przebiegu linii dachu, kształtów lusterek zewnętrznych oraz dolnych partii zderzaków. Styl auta podkreślają także aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali.
Dzięki systemowi aktywnej kontroli pracy zaworów Dual VVT-i, oraz bardzo wysokiemu stopniowi sprężania 11,5:1 (wartości uzyskiwane w silnikach wyczynowych Toyot) silnik ten uzyskuje 101 KM mocy oraz 132 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala uzyskać średnie zużycie paliwa na poziomie 5,5 l/100 km przy zachowaniu ekstremalnie niskiej emisji CO2 - tylko 129 g/km.Wieloletnie doświadczenia zebrane przez Toyotę w sporcie wyczynowym (F1) pozwoliły stworzyć zwarty i lekki silnik z doskonałym stosunkiem masy do uzyskanej mocy maksymalnej. Jednocześnie system Dual VVT-i pomaga zwiększyć elastyczność jednostki napędowej.
Na odrębną uwagę zasługuje rewolucyjny system „Stop & Start”, który automatycznie wyłącza silnik w momencie postoju auta np. na czerwonym świetle. Dzięki najnowszej technologii układ zapewnia płynność pracy i bardzo szybki start, wykazując się inteligentnym i komfortowym działaniem. Jednym z przykładów jest np. wykorzystywanie klimatyzacji. Jeśli temperatura wnętrza nie osiągnęła zakładanej wartości, system nie pozwoli wyłączyć silnika. Dopiero po uzyskaniu wymaganych parametrów pracy zmieni tryb klimatyzacji w „Eco-run loading” i uruchomi system „Stop & Start”.Nowy diesel 1.4 D-4D
Dostępny zarówno z systemem napędu 2WD jak i AWD diesel został praktycznie przekonstruowany od podstaw. Standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych - DPF oraz piezoelektryczne wtryskiwacze zapewnia bardzo niską emisję spalin (118 g/km) oraz świetne wyniki zużycia paliwa - średnio 4,5 l/100 km (dane dla wersji 2WD). Jednocześnie 90 KM mocy oraz 205 Nm momentu pozwalają Urban Cruiserowi na dynamiczną i szybką jazdę. Oba silniki obsługiwane są przez nowe, 6-biegowe skrzynie manualne, które zapewniają szybką i pewną zmianę przełożeń.
Napęd na jedną lub obie osieZależnie od wersji możemy skorzystać z Urban Cruisera wyposażonego w przedni napęd (2WD) lub system AWD (obie osie). Ten drugi współpracuje jedynie z silnikiem Diesla. Dzięki aktywnej kontroli rozkładu momentu obrotowego na obie osi może on płynnie i szybko rozdzielać siłę napędową między poszczególne osie. Gdy samochód porusza się po równej i przyczepnej nawierzchni napędzana jest tylko przednia oś (100:0), co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. W wypadku oznak jakiejkolwiek utraty przyczepności system natychmiast zmienia ten rozdział, dołączając napęd na tylne koła (aż do wartości 50:50). Jednocześnie system ten współpracuje z innymi elementami aktywnej kontroli parametrów jazdy (ABS, EPS, TRC, VSC), dbając o bezpieczeństwo w każdych warunkach. Podczas jazdy po bardzo grząskim i trudnym terenie możemy wymusić elektroniczne zablokowanie systemu w pozycji 50:50 (funkcja ta działa do prędkości 40 km/h).
Klasyczne zawieszenieUrban Cruiser wyposażony jest w klasyczne rozwiązania zawieszenia. Przednia oś to kolumny MacPhersona, tylna to belka skrętna ze stabilizatorem. Auto posiada również aktywny elektryczny układ wspomagania (EPS), który dobiera siłę wspomagania zależnie od prędkości auta.
Najlepsze w klasie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwaUrban Cruiser otrzymał najnowszą generację systemów absorbujących energię uderzenia (specjalne materiały umieszczono m.in. w poszyciach drzwi oraz zderzakach). Profilując detale przedniej partii nadwozia oddzielną uwagę poświęcono również zagadnieniu bezpieczeństwa pieszego.
Wnętrze zawiera 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową kierowcy) oraz trzystopniowe napinacze pirotechniczne wszystkich pasów bezpieczeństwa. Przednie fotele wyposażono w aktywne zagłówki. Układ hamulcowy oparto na wentylowanych (przednia oś) oraz litych (tylna oś) tarczach hamulcowych. W wersji AWD hamulce tarczowe tylnych kół posiadają większą średnicę.
Bogatą grupę aktywnych systemów bezpieczeństwa tworzą:
ABS z EBD, BA (brake assist), TRC (Traction Control - w wypadku utraty przyczepności przez któreś z kół napędzanych system zmniejsza dostarczany tam moment obrotowy), VSC (Vehicle Stability Control - w momencie utraty stabilności samochodu system przyhamowuje wybrane koło lub koła i stara się utrzymać auto na obranym kierunku jazdy).
Dwa poziomy wyposażenia
W Polsce Urban Cruiser pojawi się w dwóch poziomach wyposażenia (Luna i Sol) oraz w dwóch opcjach systemu napędowego (2WD z silnikiem 1.33 Dual VVT-i i 1.4 D-4D, oraz AWD z silnikiem 1.4 D-4D). Już w podstawowej wersji Luna znajdują się systemy kontroli trakcji VSC+ i TCS, ABS + EBD + BA, siedem poduszek powietrznych, aktywne zagłówki, radio CD z MP3 i 6 głośnikami czy manualna klimatyzacja.
W wyższym standardzie Sol znajdziemy dodatkowo m.in. aluminiowe felgi w rozmiarze 16 cali, automatyczną klimatyzację, system bluetooth czy wielofunkcyjną kierownicę. Jako wyposażenie dodatkowe dostępny będzie także system nawigacji satelitarnej.
Sprzedaż Urban Cruisera wystartuje na przełomie kwietnia i maja 2009 roku. Już od początku kwietnia można jednak zamawiać pierwsze egzemplarze.
źródło: Toyota
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowa Toyota Urban Cruiser - debiut rynkowy na przełomie kwietnia i maja
Podobne: Nowa Toyota Urban Cruiser - debiut rynkowy na przełomie kwietnia i maja
Nowa Toyota Urban Cruiser oficjalnie ujawniona »
Toyota Land Cruiser - w sierpniu zobaczymy nową generację? »
Toyota RAV4 Prime - japoński SUV w mocnej wersji plug-in »
Toyota C-HR - model po liftingu podrożał »
Podobne galerie: Nowa Toyota Urban Cruiser - debiut rynkowy na przełomie kwietnia i maja
Nowa Toyota Urban Cruiser »
Toyota RAV4 - oficjalne akcesoria tuningowe »
Toyota RAV4 Hybrid we włoskiej scenerii »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Toyota
Newsletter
Galerie zdjęć