Portal V10  »  Aktualności  »  Nowe Audi A3 1.6 TDI z systemem Start - Stop i "automatem"
Audi A3

Nowe Audi A3 1.6 TDI z systemem Start - Stop i "automatem"

2009-10-08 - K. Spychalski     Tagi: Audi, Ekologia, Audi A3, Hatchback
Dzięki intensywnemu stosowaniu technologii z Modułowego Systemu Efektywności oraz kompetencji technicznej Audi udało się połączyć funkcję Start - Stop z automatyczną skrzynią biegów. W A3 1.6 TDI o mocy 77 kW (105 KM) oraz 1.4 TFSI o mocy 92 kW (125 KM) po raz pierwszy system Start - Stop będzie występował razem z innowacyjną dwusprzęgłową przekładnią S tronic. System Start - Stop wyłączy silnik, gdy tylko samochód zatrzyma się a kierowca będzie przytrzymywał wciśnięty pedał hamulca. W momencie zwolnienia hamulca silnik uruchomi się ponownie - cicho, wygodnie i szybko.

Modele A3 dysponują doskonałymi osiągami, a przy tym zużywają zaskakująco mało paliwa: 4,2 litra oleju napędowego (1.6 TDI) lub 5,3 litra benzyny Super (1.4 TFSI) na 100 kilometrów. Odpowiada to emisji CO2 w A3 1.6 TDI na poziomie 109 g/km, w przypadku 1.4 TFSI - 124 g/km.

Zobacz także: Audi A3 - galeria »
Czterocylindrowy silnik TDI o pojemności 1.598 cm3 w A3 osiąga moc 77 kW (105 KM) przy 4.400 obr./min., a moment obrotowy od 1.500 do 2.500 obr./min. wynosi 250 Nm. W kombinacji z S tronic przyspiesza on trzydrzwiowe A3 od zera do 100 km/h w 11,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 194 km/h.
A3 1.4 TFSI uzyskuje z 1.390 cm3 pojemności skokowej moc 92 kW (125 KM), jego maksymalny moment obrotowy 200 Nm jest dostępny od 1.500 do 4.000 obr./min. Na przyspieszenie samochodu z przekładnią S tronic do 100 km/h potrzebne są 9,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 203 km/h.

Obie wersje Audi A3 wyposażono seryjnie w system rekuperacji. Zmienia on energię kinetyczną ruchu w fazach hamowania silnikiem i wybiegu samochodu na energię elektryczną, która jest czasowo magazynowana w akumulatorze, a przy przyspieszaniu zasila sieć pokładową odciążając w ten sposób alternator. Pozwala to zaoszczędzić paliwo. Rezultaty działania systemu rekuperacji i systemu Start - Stop są widoczne przede wszystkim w ruchu miejskim, a więc tam, gdzie większość kierowców używa samochodu na co dzień.



źródło: Audi

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Nowe Audi A3 1.6 TDI z systemem Start - Stop i "automatem"

Nowe Audi A3 1.6 TDI z systemem Start - Stop i "automatem"
big_boy 2009-10-11 12:59
ostatni na motor-tal.de widzialem zdjecia MFA+ z Golfa 2.0 TDI ze srednia 4,7l (po przejechaniu ok. 800km) Mozna przyjac ze przy silniku 1.6 4,2L to calkiem realistyczna liczna. To auto bedzie sie sprzedawalo jak cieple buleczki